• Dat elke avond pasta pesto eten - hier en daar uiteraard afgewisseld met een kleffe diepvriespizza - niet al te bevorderlijk voor je gezondheid is, weten we natuurlijk allemaal. Wat we ongetwijfeld niet allemaal weten, is wat we dan wél moeten eten. Ik, als stereotype student (hallo, pasta? Pesto? Pizza?) niet althans. De kookboeken die ik heb zijn al tal van keren binnenstebuiten gekeerd en eigenlijk alles heb ik of al tien keer geprobeerd, of is een absolute 'no go' (eerder: te veel moeite).

    In ieder geval ga ik er vanuit dat ik vast niet de enige ben die zich elke avond opnieuw enigszins wanhopig afvraagt wat je nu weer moet eten.

    ----

    Daarom dacht ik dat een topic, waarin iedereen kan posten wat hij/zij die avond gaat eten of al heeft gegeten, misschien helemaal niet zo'n gek idee is. Op die manier kunnen we inspiratie op doen en hoeven we niet om de paar dagen meer hetzelfde te eten! :-)

    Dus, de brandende vraag is...

    Wat eten we vandaag?



    Laten we de eeuwige pasta pesto eindelijk gedag kussen! :-)

    [ bericht aangepast op 26 jan 2016 - 19:52 ]


    She's imperfect but she tries

    Tyene schreef:
    Heeft iemand recepten die snel en makkelijk te bereiden zijn, maar niet te ongezond zijn? In de horeca begin ik telkens op vervelende tijdstippen, en ik eet liever niet te veel op het werk omdat er te veel friet en te weinig groenten worden gegeten.

    Het liefst geen pasta, trouwens. Ik vind het heerlijk, maar ik eet het nu al drie dagen per week en dat is eigenlijk te veel. :')


    Rijst met een pak wokgroente die je in de winkel kunt kopen. Meestal is zo'n pak voor twee personen, maar dan wok ik dat allemaal op, en dan heb ik voor twee keer rijst.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je kan ook een salade maken met eigen gemaakte dressing. Mijn moeder had laatst een salade gemaakt met verse sla (uit mijn vaders moestuin) met spekjes erdoor - nog iets wat ik even niet weet - en een zelfgemaakte dressing met citroensap en -schil erdoor ;3


    26 - 02 - '16

    Ik had gevulde paprika met gehakt en rijst ;D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Diepvriespizza. (zip)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Patholoog schreef:
    (...)

    Rijst met een pak wokgroente die je in de winkel kunt kopen. Meestal is zo'n pak voor twee personen, maar dan wok ik dat allemaal op, en dan heb ik voor twee keer rijst.

    Je hebt grote pakken en kleine pakken. Zo'n klein pak valt wel mee qua kcal dus ik eet gewoon alles uit die zak. ;p


    Pretty is just a pretty word.

    Pasta met kip bij m'n opa. Die was vroeger kok. Wel zo handig. :Y)


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Ik at vandaag aardappeltjes, hihi. #lekker


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Een stew. Ik denk stoofpot in het Nederlands? Het was lekker^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik ga zo m'n lievelingseten eten! Burritos :3


    Treat people with kindness

    Mijn moeder was vergeten boodschappen te doen, dus nu werd het Turk haha. Wat een straf.


    She's imperfect but she tries

    Een ovenschotel met broccoli, tomaat, en ui :3


    I am an idiot, I move.

    Sperziebonen, aardappelpuree en zalm. c:


    Pretty is just a pretty word.

    Quinoa met radijs, druiven, noten en feta

    http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R931400/quinoa-met-radijs-druiven-en-noten

    Zoooo lekker!
    We vervangen de gorgonzola door feta kaas en we laten de tuinbonen weg. De verse doperwten zijn nu niet te koop, dus dan maar de diepvries.

    Krull schreef:
    Quinoa met radijs, druiven, noten en feta

    http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R931400/quinoa-met-radijs-druiven-en-noten

    Zoooo lekker!
    We vervangen de gorgonzola door feta kaas en we laten de tuinbonen weg. De verse doperwten zijn nu niet te koop, dus dan maar de diepvries.


    Nooo waarom de gorgonzola vervangen. Daar leef ik voor!
    Anyways ik had udonnoedels met kip, broccoli, mango en snijbonen geloof ik. Erg lekker


    Miep

    Pannekoeken met spek (:

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 19:50 ]


    Travel far enough, you'll meet yourself