• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    • Inspiratie •


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Lizor [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Lizor
    • James Potter • ? || ? [?]
    • Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || Millard [1.2]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]
    • Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    • Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    • Alice Prewett • Rosie Tupper || Dumbledore [1.6]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Adephagia [1.7]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Lizor [1.7]

    SLYTHERIN
    • Daniël Cillin Rogers • Dylan Sprayberry || Transmissions [1.7]
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.4]
    • Regulus Arcturus Black • ? || ? [?]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Lizor [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Mulisch [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Lizor [1.6]
    • Edward Nathaniel Mulciber • FC || Liber [1.7]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Bigsleep [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Frenchcore [1.1]
    • Mavi Fallyn Rogers • Willa Holland || Transmissions [1.7]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || AlecLightwood [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Kathryn Newton || Sociopaths [1.3]
    • Ailis Juliet Sutherland • Nastya Kusakina || Adephagia [1.3]
    • Alexis Pascal Rutherford • Caitlin Stasey || Mulisch [1.6]
    • Alcina Pyralis • Janel Parrisch || TheseWords [1.8]

    RAVENCLAW
    • Caspian Foxx Zachariah • Josh Duhamel || SiriuslyBlack [1.7]
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Frenchcore [1.1]
    • Axel James Sutherland • Paul Craddock || Adephagia [1.3]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || Dumbledore [1.6]
    • Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Mulisch [1.2]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Bigsleep [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || AlecLightwood [1.2]
    • Harper Coralie Lukasiak • Gigi Hadid || Dumbledore [1.4]
    • Emily Lucy Matthews • Barbara Palvin || Liber [1.5]
    • Wiktoria Harmion • Angelica Blick || Polovina [1.5]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || AlecLightwood [1.2]
    • Max Adrian Sanderson • Misha Collins || SiriuslyBlack [1.7]
    • Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Mulisch [1.2]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Bigsleep [1.3]
    • Ashley Joseph Diggory • Ash Stymist || calice [1.6]
    • Freya Brennan • Cora Keegan || WillNotLearn [1.8]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Millard [1.2]
    • Dove Elisabeth Sparrow • Alexis Ren || SiriuslyBlack
    • Chava Hailey Stirling • Brittany Robertson || Altaria [1.5]
    • Elise Anna Matthews • Barbara Palvin || Saiph [1.4]


    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    • Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW
    •
    • Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    • Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    • Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • ? || Captain

    • Kathelaine Avierella Savore • Lizor
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Lizor
    • Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    • Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Frenchcore
    • Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    • Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    • Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Unknown
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    • Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore
    •
    Beaters
    • Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    • Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    • Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    • Ashley Joseph Diggory • calice
    • Unknown
    • Unknown
    Beaters
    • Unknown
    • Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 15:55 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Chava Hailey Stirling

    Hufflepuff
    _________________________________________________________________________________________________________



    ‘Bedoel je trouwens nu meteen? Want daar ben ik helemaal voor in!’ Elise’s enthousiasme zorgt voor een glimlach op mijn gezicht. Nu is ze nog enthousiast. Ergens heb ik het vermoeden dat dat snel zal veranderen. Ik ben een verschrikkelijke shopper. Ten eerste heb ik totaal geen oog voor kleding en ten tweede heb ik er gewoon het geduld niet voor. Al die pashokjes en winkels in en uit. Blegh. Dan ben ik liever een middag met mijn muziek.
    Of dat dacht ik in ieder geval. Ik heb nu eigenlijk hoop dat we ook echt gaan. Het lijkt mij eigenlijk wel leuk dat ze meegaat. Wauw. Dat heb ik echt nog nooit eerder gehad. Zou ik haar een waarschuwing moeten geven? Straks wilt ze niet meer. Ik wil haar ook niet beledigen. Allerlei doemgedachtes schieten door mijn hoofd. Bij elkaar opgeteld duur het echter nog geen 2 seconden voordat ik de knoop doorhak. Het is wel aardig om haar een waarschuwing te geven. Mijn humeur gaat waarschijnlijk dalen tot het nulpunt, of net daaronder.
    Elise?’ vraag ik twijfelend. ‘Het maakt mij niet uit om te gaan shoppen. Of wanneer we dat doen, maar ik ben niet zo’n geweldige shopper. Vind je dat niet erg dan?’
    Way to go Chava. Nu heb je haar waarschijnlijk afgeschrikt. Wedden dat ze niet meer wilt shoppen? Wie wilt er nou met een chagrijnige meid naar Hogsmeade als diegene niet eens een vriendin is? Ik voel hoe mijn onzekerheid de overhand neemt. Stop. Kom op Chava! Je bent de baas over je eigen gedachten en gevoelens.
    ‘Al overdrijf ik nu wel een beetje. Als ik met iemand ga shoppen valt het best mee. Dan heb ik tenminste iemand om te helpen beslissen.’ Probeer ik Elise gerust te stellen. Ik moet dit goed proberen te maken. Ik hoop dat ze nog met me mee wilt.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2016 - 19:02 ]


    It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney

    Peter "Wormtail" Pettigrew


    16 • Year 6 • Halfblood • Gryffindor • Astronomy Tower • Scarlett

    ‘Ach het was geen moeite,' zegt ze. Ik kijk toe hoe ze onze glazen tegen elkaar klinkt en een grote slok neemt. Terwijl ik aan mijn drankje sip kijk ik haar aan. Zenuwachtig speel ik met mijn krullende haar. Op het moment weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen. Om eerlijk te zijn ben ik nooit zo goed geweest met dit soort dingen.
          ‘Leuk dat je wilde komen vanavond.' Ze komt iets dichterbij mij zitten en ik ruik een walm van alcohol. Ik slik. Wat nu? Snel giet ik de drank achterover. Ik kan wel wat aanmoediging gebruiken en daarnaast heb ik een naar gevoel van binnen over het hele gebeuren wat er met Lajila is gebeurt. Sirius heeft mij altijd vertelt dat de beste manier om over iemand heen te komen is om iemand anders te nemen. Niet dat ik ooit iemand heb gehad om overheen te moeten komen. Lajila was mijn eerste vriendin. Ik realiseer mij pas dat Scarlett helemaal tegen mij aangekropen is als ze haar mond opentrekt. De film staat ondertussen al een paar minuten te spelen.
          ‘Als je het vervelend vind moet je het zeggen hoor.' Haar warme stem laat een rilling over mijn rug lopen en ik voel haar nagels over mijn blote huid glijden. Ik slik en kijk haar aan. Mijn wangen zijn lichtjes rood gekleurd.
          'Als ik w-wat vervelend vind?' vraag ik zachtjes en onzeker. Een plukje haar valt voor mijn ogen en onhandig duw ik mijzelf rechtop om voor ons beide nog een glas in te schenken, wat ik doe met trillende handen. Vanbinnen razen de gedachten. Flirt Scarlett River met mij?


    "Mr Wormtail bids Professor Snape good day, and advises him to wash his hair, the slime-ball."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai



    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Dorm • Faelia

    'En als je wil weet ik zeker dat het met de anderen ook weer goed komt. Je bent een goede vriend. Ik zie je nog wel, Dora. Succes.' Na een knuffel loop ik weg richting de kelders waarin de Slytherin Common Rooms zich bevinden. Ik veeg de tranen weg en kijk even kort in de spiegel voordat ik de Common Room binnen stap. Mijn arm heb ik verborgen onder mijn gewaad zodat niemand het bloed ziet en met mijn hart bonkend in mijn keel loop ik de trappen op naar mijn slaapzaal. Heel langzaam open ik de deur. Ik had gehoopt dat Faelia er nog niet was zodat ik nog de tijd had om snel het bloed af te wassen, maar zo te zien is ze er al. Het meisje ligt op mijn bed en lijkt compleet in gedachten verzonken totdat ze het geluid van de deur hoort. Fae schiet overeind en onze ogen ontmoeten elkaar. Ik slik en laat de deur achter me dichtvallen.
          'Hey,' zeg ik. Mijn stem klinkt schor en aan alles is te zien en te horen dat ik zojuist gehuild heb. Ik bijt mijn lip hard en met mijn hoofd gebogen loop ik haar kant op. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen tegen haar, dus begin ik maar met het meest logische. 'S-Sorry,' fluister ik. 'Het spijt mij zo erg dat je opgescheept zit met het meest afschuwelijke en miezerige vriendje in de hele wereld. Je verdient veel beter, want jij bent goud waard. Ik heb alles verpest. Ik weet dat ik alles verpest heb, maar is het te veel om te vragen of je mij niet wil haten?'


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Scarlett Rose River
    17 ~ Slytherin ~ Chaser ~ Having fun with Peter



    Hoewel ik het van tevoren niet had kunnen denken, heb ik het eigenlijk heel erg naar mijn zin met Peter. Zijn onzekerheid heeft iets aandoenlijks, wat mij, ik ga er niet om liegen, best wel tot hem aantrekt. Ik zie hoe hij snel zijn glas opdrinkt en ik kijk hem even lief aan. 'Als ik w-wat vervelend vind?', vraagt hij zacht. 'Dat ik je aanraak en zo dicht bij je zit.', begin ik. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met een jongen. De meeste zouden gelijk al de eerste stap hebben genomen. Peter lijkt de kat uit de boom te kijken, wat echt heel lief is. Een plukje valt voor zijn ogen en ik veeg hem terwijl ik hem diep in zijn mooie ogen aankijk achter zijn oor. Opnieuw schenkt hij onze glazen vol, met iet wat trillende handen. 'Zo eng ben ik toch niet.', zeg ik lachend terwijl ik mijn eigen glas van hem overpak. Ik neem een grote slok en zet het glas naast me neer. Voorzichtig pak ik zijn hand, hoewel Sirius mij waarschuwde dat ik niet te hard van stapel moet lopen is het inhouden moeilijker dan ik ooit had durven dromen. Peter is het tegenovergestelde van jongens waar ik normaal op val, jongens zoals Sirius. Zoals Caleb, als ik nu met hem was geweest waren we nu allang naakt geweest. 'Ik vind het echt fijn om met je te zijn, je behandeld me zo anders dan iedereen.', zeg ik terwijl ik lief naar hem glimlach. Het is donker maar door het maanlicht kan ik Peter nog net goed genoeg zien. Voor een moment twijfel ik even, denkend aan wat Sirius tegen me zei over Peter. Maar al die gedachten laat ik wegvaren als ik dichterbij kom en zacht mijn lippen op die van Peter druk.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Faelia 'Fae' Christina Brown


    17 • Year 6 • Muggleborn • Ravenclaw • Dorian's bedroom

    "Ik wou dat ik je kon haten..," ik sta op van het bed, waardoor ik dichter bij hem in de buurt ben. "Dat zou het zoveel makkelijker maken.."
    Mijn gezicht is dicht bij het zijne, en een nanoseconde flitst er door mijn hoofd dat ik hem nu zou kunnen zoenen. Alleen misschien geeft dat het verkeerde signaal af - dat ik hem vergeef. Want dat kan ik nog niet. Misschien ooit wel, maar nu nog niet. Dus als een soort tussenweg pak ik zijn hand vast, en vervlecht ik onze vingers.
    "Ik... ik snap waarom je het gedaan hebt. Ik weet hoe moeilijk het is om nee te zeggen tegen je ouders," zucht ik, terwijl ik hem kort aankijk. Langer dan dat kan ik het niet, dat doet pijn. Hij is niet de enige die iets achter heeft gehouden, en misschien is het goed om alles open op tafel te leggen. "Ik heb ook iets op te biechten.."
    Ik ga op het bed zitten, mijn vriendje - of ex-vriendje, ik weet het allemaal niet meer - meetrekkend aan zijn hand.
    "Mijn ouders..," ik schud mijn hoofd meteen, "nee, mijn vader. Mijn vader is een traditiegetrouwe man en.. volgens mij heb ik je wel verteld dat ze nogal van het uithuwelijken zijn in zijn cultuur, en doorgeven van genen. De deal was..," ik zucht diep. Moet ik dit wel zeggen? "Ik heb tot mijn achttiende om zelf een geschikte partner te vinden, en daarna gaat hij het doen. En.." ik laat zijn hand los, en laat mijn beide handen in mijn schoot vallen. "ik moet.. voortplanten."
    Ik laat me achterover op het bed vallen, te beschaamd om hem aan te kijken.

    "Half of my heart has got a grip on the situation."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Peter "Wormtail" Pettigrew


    16 • Year 6 • Halfblood • Gryffindor • Astronomy Tower • Scarlett

    'Dat ik je aanraak en zo dicht bij je zit,' zegt ze. Ik kijk haar aan. Nee, dat vind ik helemaal niet vervelend. Ik schud mijn hoofd en bijt mijn lip nerveus.
          'Zo eng ben ik toch niet,' zegt ze. Ik lach zachtjes, maar voordat ik kan antwoorden neemt ze het glas van mij over en drinkt ze het leeg. Haar hand sluit vervolgens om de mijne en ik staar naar onder vingers samen, te bang om haar aan te kijken.
          'Je bent niet eng,' fluister ik zachtjes, om mijzelf een houding te geven. Hoewel het er nog stommer uitkomt dan ik verwacht had.
          'Ik vind het echt fijn om met je te zijn, je behandeld me zo anders dan iedereen.'
          'Waarom zou ik je niet zo behandelen?' vraag ik lichtelijk verbaasd. Doelt ze op het feit dat iedere jongen haar op dit moment zo gebruiken om te krijgen wat hij wilt. Waarschijnlijk, maar waarom zou ik dat doen. Ik ben niet zoals Caleb of Sirius. Terwijl ik in gedachten ben heb ik niet eens door dat Scarlett voorover leunt en als ik op kijk, voel ik ineens haar lippen op de mijne. Voor een aantal seconden blijf ik stil zitten, maar dan zoen ik haar terug. Het is een raar gevoel. Heel erg anders dan met Jil. Jil. Ik schiet op en trek mijzelf terug.
          'I-Ik... het spijt mij... ik... het is net uit met Jil... en... ik wil niet d-dat jij een soort rebound wordt... ik wil je geen pijn d-doen Scarlett. Het spijt mij. S-Sorry.' Snel krabbel ik overeind. Ik moet maken dat ik wegkom, voordat ik Scarlett straks de verkeerde signalen geef. Niet dat ze niet leuk is, maar... dit is oneerlijk tegenover Lajila. Toch?


    "Mr Wormtail bids Professor Snape good day, and advises him to wash his hair, the slime-ball."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai



    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Dorm • Faelia

    De tranen stromen geruisloos over mijn wangen terwijl ik naar haar luister. Ik heb mijn ogen op de vloer gericht en mijn armen om mijn tengere lichaam heen geklemd.
          'Ik wou dat ik je kon haten..,' zegt ze. Ik hoor hoe ze overeind komt en langzaam dichter naar mij toe komt. 'Dat zou het zoveel makkelijker maken...' Haar adem botst op tegen mijn neus en een rilling loopt over mijn rug, maar nog steeds durf ik haar niet aan te kijken. Ze pakt mijn hand vast en een schok van pijn gaat door me heen als mijn gewaad over mijn bebloede arm schaaft. Ik slik.
          'Ik... ik snap waarom je het gedaan hebt. Ik weet hoe moeilijk het is om nee te zeggen tegen je ouders. Ik heb ook iets op te biechten..' Ze trekt mij mee naar het bed en dit is de eerste keer dat ik mijn hoofd durf te heffen en haar aan durf te kijken, maar nog steeds hou ik mijn lippen op elkaar.
          'Mijn ouders... nee, mijn vader. Mijn vader is een traditiegetrouwe man en.. volgens mij heb ik je wel verteld dat ze nogal van het uithuwelijken zijn in zijn cultuur, en doorgeven van genen. De deal was....' ik kijk haar afwachtend aan, 'ik heb tot mijn achttiende om zelf een geschikte partner te vinden, en daarna gaat hij het doen. En...,' ze laat mijn hand los en ik sla mijn ogen weer neer, 'ik moet.. voortplanten.'
          'Oh,' is het enige wat uit mijn mond komt. Ik staar een beetje gebrouilleerd naar de grond. Dus mijn beste vriendin is verplicht om zich voort te planten met... mij? Ik schud mijn hoofd. Dat kan ik niet maken. Mijn ouders zouden mij vermoorden. Nee, erger nog. Ze zouden haar vermoorden. Ik kan haar niet in dat gevaar brengen en daarnaast. Trouwen? Kinderen krijgen? Op deze leeftijd?
          'I..uhm... j-je moet... wij m-moeten?' Ik bijt mijn lip hard. 'Ehm...' Totaal overrompeld kijk ik haar aan en voor een moment vergeet ik even alle andere zorgen. Wat.


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Faelia 'Fae' Christina Brown


    17 • Year 6 • Muggleborn • Ravenclaw • Dorian's bedroom

    "Nee...," ik slik een lading tranen weg en schud, bijna paniekerig, mijn hoofd. "Nee, nee."
    Waarom moest ik hier nou mee komen? De jongen heeft nu eigenlijk maar twee opties.
    "Ik.. wat ik wilde zeggen, is.." wat wilde ik eigenlijk zeggen? "Ik zit zeg maar nogal in een lastig pakket.. Want wat ik ook doe, het eindigt ongeveer hetzelfde. En ik wil jou niet.." tranen wellen op in mijn ogen en stromen langzaam over mijn wangen. Oh, Fae, waarom moet je nou gaan huilen? "Ik wil.." ik kan er niets aan doen, de tranen zijn ondertussen overal en heel kort zoek ik troost tegen Dorian's schouder. De stof van zijn gewaad wordt nat en ik besef dat dit dom is. Heel dom, zelfs.
    "Ik wil jou niet kw-kwijt" weet ik uit te brengen door de tranen heen. "Maar ik w..w.." ik heb mezelf even niet meer onder controle, het enige dat ik nog wil doen is onder de dekens wegkruipen en er nooit meer uit komen.
    "Ik wil ook niet dat jij..." ik haal mijn gezicht van zijn schouder af en veeg de rivieren die ondertussen over mijn wangen loop weg, al heeft het niet zo heel veel zin. "Dat jij.. met je ouders.. en.." Mijn stem slaat over, ik voel een enorm brok in mijn keel. "En ik weet niet meer.. wat ik moet d-doen."
    Jemig, Fae, krijg je emoties eens onder controle. Mijn keel doet pijn van het huilen, en mijn hart doet pijn door de reden voor mijn verdriet. Ik weet zo erg niet meer wat ik moet. "Want wat ik ook doe.. ik raak iemand kwijt.. jou, mijn vader, mezelf.."

    "Half of my heart has got a grip on the situation."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    MT.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.







    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Blake Sophia Haynes


    18 • Year 6 • Pureblood • Ssssslytherin • Jase's bedroom, with Jase • Dress

    Het voelt alsof Jase en ik al jaren samenzijn, maar dit is wel dag nummer twee. Natuurlijk hebben we hier heel lang omheen gedraaid, dus hing het al langer in de lucht, maar het voelt heel vertrouwd.
    In mijn ondergoed trek ik een sprintje door Jase's kamer, op zoek naar de schoenen die ik meegebracht had. We hebben afgesproken om ons samen klaar te maken, maar bij mij duurt het natuurlijk allemaal een stuk langer dan bij hem. Hij hoeft alleen maar zijn haar te doen en zijn pak aan te doen, terwijl er bij mij veel meer bij komt kijken. Ontharen, make-up, haren krullen, etcetera etcetera.
    Het zal niemand dan ook verbazen dat ik mijn jurk nog niet aanheb, en dat Jase bijna klaar is. "Hier," glimlach ik als hij bezig is met zijn strikje, maar het niet echt lijkt te lukken. Ik moet op mijn tenen gaan staan om goed zicht te hebben, en vliegensvlug weet ik het ding in vorm te krijgen. "Als je mij toch niet had.." Ik grijns en druk een kus op zijn lippen.
    Ik doe een stapje naar achter en bekijk mijn vriendje eens goed. Ja, ik zei het echt. Vriendje. Hij ziet er zo goed uit dat ik het bijna warm zou krijgen, maar het feit dat ik alleen maar een string en een bh aanheb houdt dat tegen. "Hmmmm," komt er over mijn lippen terwijl ik een van de laatste rollers uit mijn haar trek. "Je ziet er zo goed uit... ik kan niet wachten tot dat allemaal weer uit mag.."
    Ondertussen neem ik de jurk van het bed af, en met mijn rug naar Jase toe laat ik mijn bh op de grond vallen. Natuurlijk heb ik een jurk waarbij je geen bh aan kunt - eens een sloerie, altijd een sloerie.
    Gelukkig heeft het ding geen rits, dus kan ik er gewoon inschieten. De laatste roller uit mijn haar, waardoor alles nu krult, en ik draai me weer om naar mijn vriendje. "Wat vind je, mag ik zo je date zijn?"

    Baby, all I want for Christmas is you.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Jason Axel O'Donnell
    'Baby, all I want for Christmas is you.’
    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper • My bedroom, with Blakie • Suit

    Terwijl ik tevergeefs mijn strikje probeer te strikken, zie ik via de spiegel hoe Blake telkens heen en weer rent op het tempo van een roadrunner. Geamuseerd bekijk ik het meisje, die ik nu mijn vriendinnetje mag noemen. Wie had dat verwacht? Okay laat maar, een hoop mensen, hoogstwaarschijnlijk, maar toch. Heel veel mensen zeggen dat beste vrienden die gevoelens voor elkaar ontwikkelen niet werkt, nou mijn reet. Volgens mij werkt het behoorlijk goed. Blake trekt weer een sprintje door de kamer, nog steeds enkel in haar ondergoed, niet dat je mij hoort klagen. Alles behalve. Ik grinnik even maar focus me daarna toch weer op dat verdomde strikje, die weigert zich te gedragen als een fatsoenlijke strik.
          ‘Hier.’ Blake glimlacht naar me, je zou haast denken uit medelijden. Het is ook wel een beetje zielig dat een jongen van achtien geen vlinderdasje kan knopen, hoewel wie heeft die dingen zo belachelijk ingewikkeld gemaakt? Gelukkig heb ik een geweldige vriendin, die wél weet hoe deze dingen werken, en in no time zit 'ie vast en ziet 'ie er ook nog uit zoals 'ie er volgens mij moet uitzien. ‘Als je mij toch niet had.’ Ze plant een kus op mijn lippen, die korter duurt dan mij lief is.
          ‘We weten beiden dat ik dan compleet verloren zou zijn,‘ grap ik en druk nog een kus op haar lippen.
          ‘Hmmmm.’ Ze trekt een roller uit haar - haar, waarna vervolgens in al haar bruine lokken een mooie krul zit. ‘Je ziet er zo goed uit... ik kan niet wachten tot dat allemaal weer uit mag...’ Ik grijns even en bijt kort op mijn onderlip terwijl ik toekijk hoe ze haar bh uittrekt – na zich helaas van mij weggedaaid te hebben.
          ‘Het is dat we anders waarschijnlijk veels te laat zouden komen, anders zou ik daarop geen nee zeggen hoor,’ zeg ik, met nog steeds een grijns op mijn gezicht geplakt. Ondertussen schiet Blake in haar jurk – het feit dat de jurk geen rits heeft bespaart haar alweer helaas het cliché scenario waarbij ik haar rits moet dicht ritsen met alle gevolgen van dien. Bij die gedachten moet ik alweer even grinniken en wacht geduldig tot ze klaar is. Wanneer dat het geval is, draait ze zich naar mij toe.
          ‘Wat vind je, mag ik zo je date zijn?’ Ik laat mijn ogen over haar heen glijden, en een trotse en en bewonderende glimlach vormt zich op mijn gezicht. Even ben ik sprakeloos voordat ik naar haar toeloop.
          ‘Eerlijk? Ik vind dat je er prachtig uitziet,’ zeg ik oprecht en neem haar gezicht tussen mijn handen, voordat ik een kus op haar lippen druk, deze keer langer dan de voorgaande keren. Subtiel trek ik haar dichter tegen mij aan voordat ik me na een poosje weer terugtrek. Een eigenwijze lok veeg ik weg uit haar gezicht terwijl ik haar aankijk. ‘Ready to go?’, vraag ik vervolgens maar dan schiet me iets te binnen. 'Wacht nee, we vergeten het corsage.’

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 17:44 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Stairs • Alone

    Ik had er eigenlijk op gerekend dat ik alleen naar het kerstbal zou moeten. Niet om zielig te klinken, maar ik ben hier ook pas net, dus ik had niet verwacht dat ik een date zou hebben. Echter, kwam Caleb een paar dagen geleden naar mij toe om mij uit te vragen. Ik wil niet overkomen als een giechelend trutje, maar ik moet zeggen dat mijn hart toch flink tekeer ging bij deze vraag. Hij is, naast dat hij ongelofelijk aardig en vriendelijk is, behoorlijk knap, zacht uitgedrukt. Ik glimlach zwakjes en breng de finishing toch aan mijn outfit door een bloemenkrans in mijn haar te zetten. Ik kijk naar mijzelf in de spiegel en draai een rondje. Ik heb zin in vanavond. Tot nu toe heb ik het niet makkelijk gevonden om overal bij te passen, omdat ik er behoorlijk buiten val met mijn franse accent en compleet andere achtergrond. Ik hoop dat deze avond hier wat verandering in kan brengen. Caleb is tot nu toe een aardige jongen gebleken en misschien kan ik hem wel een goede vriend gaan noemen of zelfs meer dan dat. Wie weet.
          Ik loop de Gryffindor Common Room uit, een lege hal in. Ik ben wat aan de vroege kant, maar gezien ik geen held op hakken ben, kan ik maar beter de tijd nemen. Daarnaast is dit niet de beste jurk om in te lopen. Lichtelijk nerveus stap ik de trappen af naar beneden de hal in waar ik afgesproken heb om te wachten op Caleb. Ik kijk om mij heen en pruts een beetje aan een bloem op mijn jurk. Ik ga op mijn tenen staan om te zien of ik Caleb ergens kan spotten.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 13:20 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    'It's crazy how we used to have it all.’
    19 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Bedroom/stairs, Lana • Suit

    Voor de laatste keer kijk ik naar mijn spiegelbeeld voordat ik besluit dat het wel tijd is om te gaan. Mijn date staat vast al te wachten, en ik wil geen enorme flater staan door te laat te komen. Nu zou je waarschijnlijk verwachten dat Scarlett mijn date zou zijn, ware het niet dat zij en ik al een hele poos niet hebben gepraat met elkaar. Waarom weet ik eigenlijk niet eens zo goed, de laatste keer dat we elkaar spraken, kan ik me herinneren dat we ruzie hadden om waarschijnlijk iets onbenulligs. Daarna heb ik nooit meer wat van haar gehoord, en heb ik ook besloten het even te laten rusten. Zuchtend duw ik deze gedachten weg, terwijl ik de Slytherin Common Room uitwandel. In plaats van Scarlett, waarmee ik in eerste instantie naar het bal zou gaan, heb ik Lana meegevraagd. Ze leek nogal verrast toen ik haar vroeg of ze mijn date wilde zijn, maar heeft gelukkig ja gezegd. Om eerlijk te zijn ken ik haar helemaal niet zo goed, maar niemand kan ontkennen dat ze een enorm mooie verschijning is. Daarnaast is ze ontzettend vriendelijk en heeft ze ook nog die Franse charmes, allemaal pluspunten zoals je kunt horen. Een beetje afwezig loop ik de trappen af richting de plek waar ik heb afgesproken met Lana. Vanaf een afstandje kan ik het meisje al zien staan. Hoelang zou ze al staan wachten op mij? Hopelijk niet té lang. Met een glimlach zet ik de pas er wat steviger in waarna ik vervolgens voor haar stil sta.
          ‘Bonsoir, ça va?’ zeg ik met een glimlach en druk een kus op haar hand. Vervolgens bied ik het meisje mijn arm aan, terwijl ik haar nog steeds glimlachend blijf aankijken.
          ‘Oh en trouwens, je ziet er beeldschoon uit,‘ deel ik haar vervolgens mede en kantel mijn hoofd een stukje. ‘Heb je er een beetje zin in?’

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 21:02 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Scarlett Rose River
    17 ~ Pure Blood ~ Slytherin ~ Chaser ~ Getting drunk with Sirius

    { Dress}


    Een aantal dagen waren voorbij gegaan zonder dat ik echt iemand heb gesproken. Deze dagen heb ik vooral met een dikke deken en grote kop chocolade melk in mijn bed gelegen. Denkend over het afgelopen jaar, maar het liefst zo min mogelijk over Caleb. De jongen die ik eerst mijn beste vriend noemde, het voelt alsof ik hem al een eeuwigheid niet meer heb gesproken. Het lijkt een eeuwigheid geleden dat ik die lieve glimlach zag, of zijn lekkere geur rook. Een diepe zucht verlaat mijn mond, moet ik er dan echt aan gaan geloven.. Ben ik echt verlieft op Caleb Hughes? De grootste player van heel Hogwarts. Het kan niet, het mag niet. Voor mij was het de grootste reden om in bed te blijven, nou ja bijna de grootste. Natuurlijk kan ik de avond met Peter niet vergeten. Ik dacht dat we naar hetzelfde op zoek waren, een fijne avond, een afleiding, een geluksmomentje. Maar dat was alles behalve waar Peter naar zocht. Hij zocht voor een vriend, iemand die hem wilde helpen, niet iemand die hem gelijk wil bespringen. Ik haat mezelf af en toe echt. Met een boogje liftte ik van mijn bed omhoog. Vanavond is het kerst gala in de grote hal. Ik staar naar mijn jurk, hij is zo mooi maar zonder date is het ook niks. Normaal gesproken was ik samen met Caleb gegaan, maar hij heeft niet eens meer tijd voor me. Ineens schiet me een idee te binnen, Sirius. Ik app een van mijn beste vrienden en tot mijn grote opluchting heeft hij nog geen date. Terwijl ik me klaar ga maken, hoor ik wie Caleb meeneemt. Dat Franse meisje, Lana. Het maakt me zenuwachtig, wat als er iets gebeurt tussen hen. Ik pak een fles vodka uit mijn kast, met nog een klein bodempje. Met een grote slok gooi ik de alcohol naar achter. Het brandende gevoel in mijn keel neemt mijn gedachtes weg. Hoewel ik blijkbaar niet de enige ben die wel een ontsnapping kan gebruiken. Sirius zit ook behoorlijk in de put, maar dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen. We zitten immers bijna in hetzelfde schuitje. We zijn allebei verlieft op iemand die ons toch niet moet, of ons geen kans meer wilt geven. Die ene gedachten dreigt om mijn stemming over te nemen. Dat moet juist niet gebeuren, Caleb moet denken dat ik blij ben, gelukkig zelfs nu hij me aan de kant heeft gezet. Ik pak de grootste fles uit mijn kast en kleed mij om. Snel doe ik wat make up op en kijk in de spiegel. Een tevreden grijns siert mijn lippen als ik, met de fles, richting de kamer van Sirius loop. Ik klop aan terwijl ik een grote slok neem. 'Feest committee.', roep ik hard naar de deur.
    '

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 17:21 ]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead