• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!


    Beste lezer,

    zoals ik jullie al eerder heb vertelt begonnen we morgenochtend aan de experimenten.
    Jullie daarvoor opnieuw in groepen verdeel, dit keer in groepen van vier zoals hier onder
    vermeld staat. Na het spel dat jullie met zijn allen spelen is er nog een gezellige avond gepland.
    Deze zal niet langer duren dan tot half elf vanavond. In jullie kamers zijn wekkers gezet, bij de
    groepen indeling staat ook hoe laat je je wekker moet zetten zodat je weet hoe laat je je in de eetzaal moet verzamelen. Tussen de groepen zal steeds een half uur verschil zitten, dat heeft te maken met het experiment. Er zullen verschillende werkomstandigheden zijn, sommigen zullen op een warme plek zijn, andere op een koud en sommigen zullen werken op de computer, anderen met hun handen. Verdere informatie over wat je moet doen zul je morgenochtend bij het verzamelen van je groepje ontvangen.
    Ik hoop dat jullie allen een fijne dag hebben gehad en elkaar ook echt beter hebben leren kennen. Als iedereen weer compleet is voor het gebouw zullen jullie binnen het spel gaan spelen en daarna opvolgend krijgen jullie avondeten.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten





    Beste lezer,

    je hebt nu de volledige uitleg van wat er nu gaat gebeuren in je handen. Er zal in staan wat het onderzoek precies inhoud, wat ik van jullie verwacht, regels en de uitleg over het computerprogramma waar jullie mee zullen gaan werken.

    Zoals jullie al eerder is verteld gaat het onderzoek over de relatie tussen nachtrust en concentratie op werk. Voor het meten van de concentratie heeft mijn bedrijf een speciaal computerprogramma ontwikkeld, hiermee zullen jullie ongeveer de helft van de tijd die je hier doorbrengt mee bezig zijn. De andere helft zal je besteden aan maakwerk. Elke avond wordt jullie een andere tijd op gegeven wanneer jullie moeten gaan slapen, door deze speling is makkelijker te zien bij hoeveel uren slaap jullie concentratie optimaal is.

    Er gelden meerdere regels voor de verdere deelname, het is namelijk erg belangrijk dat de regels strikt worden opgevoerd omdat dat anders ten nadele is van het onderzoek.
    - Houd je aan de bedtijd, eerder of later gaan slapen zit er niet in
    - Wees op tijd aanwezig
    - Geen geruzie
    - Laat je niet afleiden
    - Het meenemen van spullen en eten/drinken is ten strengste verboden

    Bij het computerprogramma krijg je meerdere testjes, zul je dingen moeten programmeren, opzoeken, etc. Het computerprogramma is simpel opgesteld, dit maakt het voor iedereen mogelijk ermee te werken. Ik, Clementine Chevalier, en Jonathan de Groot zullen ten alle tijden in de buurt zijn mocht er iets misgaan.

    Hieronder vermeld ik jullie nogmaals de groepen en de tijden dat jullie moeten opstaan. Je hebt na het opstaan een kwartier de tijd om je klaar te maken, zorg dat je een kwartier nadat je bent opgestaan klaar staat in de eetzaal.

    Groep 1: Sil, Cinderella, Rick --> Opstaan 7.30
    Groep 2: Bran, Jonas, Julia, Randall en Lynn --> Opstaan 8.00
    Groep 3: Anna, Romy, Ryan en Albert --> Opstaan 8.30


    De uitleg van het programma vind je in de bijlage, evenals de uitleg over het maakwerk.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten

    Bijlage:

    Uitleg ConcentrateCC:

    Wanneer u het programma opstart zult u meteen op het startscherm terecht komen. Hier moet u een aantal dingen invullen. Uw naam, geboortedatum, woonplaats, opleidingsniveau, nationaliteit, geslacht. Het kan zijn dat er naar meer gegevens wordt gevraagd dan dat hier staat aangegeven, dat komt omdat wij steeds bezig zijn met het vernieuwen en verbeteren van het programma.

    Als u alle gevraagde gegevens heeft ingevuld komt u terecht in het programma ConcentrateCC, als eerste zullen er een aantal testjes moeten worden uitgevoerd. Deze testjes zullen niet moeilijk zijn en voor iedereen uitvoerbaar. Het zal gaan om een aantal geheugentestje, reactie en algemene kennis. De tijd die je nodig hebt om het te doen zal automatisch worden bij gehouden met de computer. Vervolgens wordt ieder een persoon, bedrijf of programma aangewezen waar u een aantal zaken over op moet gaan zoeken, oftewel een verslag over moet maken. Ook hiervan wordt de tijd die u nodig hebt automatisch bijgehouden. Denk er niet te makkelijk over, er zal veel tijd in komen te zitten. Verdere instructies zullen, zo nodig, door een aanwezige gegeven worden.

    Uitleg chips:

    Met de anderen die ingedeeld zitten in jouw groep ga je werken aan computerchips, alle benodigdheden liggen in bakjes. Er zal ook een instructiekaart te vinden zijn waarop precies staat vermeld welke onderdelen waar geplaatst moeten. worden.



    Bran --> Jacob van der Meer (persoon)
    Jonas --> EuropeseProduction (bedrijf)
    Julia --> Jan Slooten (persoon)
    Randall --> SlootenResearch (bedrijf)
    Lynn --> Maria van der Hoeven- Bakker (persoon)
    Anna --> Het experimenten huis (bedrijf)
    Romy --> Jane en Sanne Williams (personen)
    Ryan --> Williams sisters Experiments (bedrijf)
    Albert --> Van Zijlen Onderzoekers (bedrijf)






    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Speeltopic 2
    Praattopic 3

    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2016 - 15:18 ]


    chaos makes the muse

    Jonas Carson      Lynch

    Ik kijk wat rond. Het was hier echt saai. En wat zouden die experimenten kunnen zijn? Mijn gedachten werden verstoord door Ryan "Hey," zegt hij. "Waarheid, durven of doen??" "Pfff... Doen dan maar?" Ik keek wat rond. Enkele mensen waren vragen aan het stellen of aan het praten. Tja. Dat is dan maar zo... Ik keek wat rond in de ruimte. De deur die ooit was verborgen achter

    [ bericht aangepast op 3 juni 2016 - 23:01 ]

    Albert Svendsen

    'Ik hoop het niet,' hij lachte. 'Met een beetje geluk ziet ze het door de vingers,' hoewel Clementine hem niet bang maakte wist hij zeker dat ze ook geen persoon was waar je ruzie mee wilde. Ze had iets van autoriteit over zich heen. Zelfs op die vreemde hakjes van haar was het duidelijk dat ze respect afdwong. Hij vond het best, hij was hier toch maar voor een weekje. Voor zover het mogelijk was probeerde hij conflicten vermijden en het doel voor ogen houden. 1500 euro. Hij voelde zich gierig omdat hij dit allemaal voor geld deed, maar het was nou eenmaal niet anders. Hij keek terug naar Anna. 'Wat denk jij dat we morgen moeten doen?'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Anna Hope van der Loo

    Ze haalde onverschillig haar schouders op. 'Ik weet het niet.' Ze hoopte dat het niet al te zwaar werk zou worden, ze had eerder als een soort vakantie gezien. Maar nu het zo dichtbij kwam werd het wel duidelijk dat dat het zeker niet zou worden. Ze liet haar ogen over Albert glijden, in de hoop dat hij het niet door zou hebben. Ze had hem al vaak genoeg bekeken, maar steeds verbaasde zijn uitstraling haar weer. Zo warm, zo vriendelijk. Als iemand die in iedereen iets goeds kon zien. Ze lachte en voelde haar hoofd rood worden. Snel vermande ze zich. Ze moest zich nu niet verdacht gaan maken. 'Wil je ook wat drinken?'


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen

    Hij had pas door dat Anna naar hem staarde toen ze vrijwel meteen vroeg of hij iets wilde drinken. Dat kon of heel positief zijn of juist helemaal niet. Wat zou ze zien als ze naar hem keek? Een vervelende jongen die iets te opdringerig was geweest of misschien wel iemand die ze in de loop van de dag als een vriend was gaan beschouwen? Toen hij zich omdraaide zag hij dat ze kleur had in haar wangen. Had ze gebloosd? Zijn mondhoeken krulde omhoog. 'Ja, goed idee! Ik heb best dorst.'
    Hij liep naar het drinken en pakte twee bekers. Een voor haar en een voor zichzelf. Er stonden wat verschillende soorten frisdrank, Clementine was de slechtste nog niet. 'Wat wil je hebben?'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Ryan William Cooper
    Me: Click
    17 jaar ~ Japan ~ opgegroeid in Tokio ~ schilderen

    ________________________

    Jonas kiest voor 'doen', maar lijkt er heel weinig zin in te hebben. Voordat ik een opdracht geef, zeg ik: "Jij vindt dit net zo saai als mij, waar of niet?" als ik hem zie rondkijken naar alle deelnemers die wat praten. "Eh... Sla Clementine," lach ik. Als hij dat doet... Dat wordt lachen! Ik stel me haar reactie al helemaal voor. Randall of Raven zullen deze opdracht waarschijnlijk met plezier uitvoeren. Ze lijken een enorme hekel te hebben aan de vrouw. Niet dat ze zo veel fouts heeft gedaan, het is gewoon de sfeer die ze verspreidt, het gevoel dat ze geeft. Het klopt niet met haar warme glimlachjes.




    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Anna Hope van der Loo

    Ze wees naar de fles die rechts van haar stond, het gele goedje dat erin zat was vast sinas. 'Die graag.' Ze keek toe hoe Albert het drinken voor haar en zichzelf inschonk. 'Dankjewel.' Zei ze glimlachend toen ze de beker van hem aannam. Ze had een tinteling door haar hand voelen gaan toen de hand van Albert haar raakte. Wat zou er gebeuren na dit project? Zij zou terug gaan naar Leiden en op zoek moeten gaan naar een flatje. Hij zou terug naar Zeeland gaan of Utrecht. Zou ze hem dan ooit nog spreken? Ze kreeg het er benauwd van. Ondanks dat ze hem pas net kende, was ze toch een soort van gehegd aan hem geraakt. 'Wat doe je, naast tekenen, verder nog in het dagelijks leven?' De vraag was er al uit voor ze hem zo goed als had bedacht. En waar die vandaan kwam, ze had geen idee.


    chaos makes the muse

    Albert Svendsen

    Hij overhandigde haar de beker met sinas en schonk zelf cola in. ‘Wat doe je, naast tekenen, verder nog in het dagelijks leven?’ vroeg Anna. Hij zag het als een signaal dat ze zich beter op haar gemak voelde. Hij realiseerde zich ineens dat ze sinds het boottochtje niet meer over haar vader aan het piekeren was. Tenminste, hij had het niet gehoord.
    ‘Niet veel dat er echt uitspringt,’ hij haalde zijn schouders. ‘Behalve dat ik zo nu en dan met mijn broer ga varen. Hij is schipper en als ik de kans krijg kan ik mee. Maar dat heb ik al een tijdje niet meer gedaan,’ toen zijn beide ouders hun werk kwijt raakte, zo’n drie jaar geleden, moest hij zelf op zoek naar een baantje en had hij minder tijd voor dingen die hij leuk vond. Hij vond werken niet erg, al had hij er de eerste weken gezeurd om hoe sacherijnig zijn baas kon zijn. Maar het was niet altijd makkelijk om werk te vinden in een provincie met veel kleine dorpjes. Iedereen ging naar de grote steden en je moest er snel bij zijn om kans te maken. ‘Daarnaast heb ik veel bijbaantjes gehad. Krantenbezorger, vakkenvuller en in de zomer helpen met het opbouwen van strandfestivals. Dat heb ik allemaal stopgezet om mee te doen aan het experiment,’ hij keek naar Anna. ‘En jij?’


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Jonas Carson      Lynch

    Nu bedacht ik dat veel beter waarheid had genomen. "Jij vindt dit net zo saai als mij, waar of niet?" "Jep. Gaan we seffens niet wat chillen op onze kamers ofzo? En geef mij dan nu maar een opdracht!" Ik begon een beetje bang te worden wat Ryan allemaal kon bedenken... "Eh... Sla Clementine," lacht hij. Maar ik kan daar niet om lachen... "Meen je dat nou echt?" Ik dacht wel dat als ik hier zou worden weggestuurd toch al 1500 euro zou moeten krijgen... "Nu ja. Ik heb niets te verliezen. Ik doe het!" Ik liep richting Clementine. "Het moest van Ryan." Zei ik en ik sloeg haar op haar rechterarm. Misschien wel net iets te hard schijnbaar...

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 8:40 ]

    Clementine Chevalier

    Giftig kijkt ze de jongen aan die tegen haar arm sloeg. Ze krijgt de neiging hem een mep terug te verkopen, net op tijd weet ze zich in te houden. 'Ben je achterlijk ofzo?' Vraagt ze aan hem op een koele toon. 'Vind je dat normaal?' Ze zette bedreigend een stap in zijn richting en keek hem kwaad. 'Ik zou maar oppassen als ik jou was, meer van die fratsen pik ik niet.' Ze geeft de jongen een duw in de richting waar hij vandaan kwam. 'Wegwezen!' Ze kijkt hem furieus na. Het is dat ze het nu nog niet kan maken, maar ze had hem graag naar kamer vijf gebracht.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 9:13 ]


    chaos makes the muse

    Anna Hope van der Loo

    Albert keek haar vragend aan. 'Ook niet zoveel bijzonders.' Lachte ze. 'Ik ging tot voorheen natuurlijk gewoon naar school en op zaterdag werkte ik in een dierenwinkel als bijbaantje.' Ze struinde haar gedachten af naar wat ze verder deed, ja lezen, maar dat had ze al vertelt. 'Jammer dat je minder met je broer kan varen.' Zuchtte ze. 'Ik heb ook een goede band met een van mijn broers, maar die woont nu een paar maanden samen net zijn vriendin dus zie ik hem een stuk minder.' Ze had het eerst heel leuk nieuws gevonden dat hij met Lisanne ging wonen, maar toen hij eenmaal weg was werd het thuis nog allemaal wat erger. Ze wist niet wat ze verder moest zeggen, dus ze nam een grote slok va haar sinas. Het prikkelde in haar keel.


    chaos makes the muse

    Ryan William Cooper
    Me: Click
    17 jaar ~ Japan ~ opgegroeid in Tokio ~ schilderen

    ________________________

    Ongelooflijk. Hij doet het! Hij stapt op haar af en verkoopt haar een mep op haar rechterarm, waarna zij zich razend omdrait en Jonas wegduwt. Aan haar blik te zien had ze héél graag iets pijnlijkers gedaan. Jonas kwam terug. "Ha, goed gedaan! Als beloning zullen we straks gaan chillen," zei ik en ik klopte hem op zijn schouder. "Die reactie was onbetaalbaar!" Ik keek rond en zag Albert en Anna gezellig wat drinken. Die twee, dat was echt iets. "Wil jij ook iets drinken? Ik heb dorst." zeg ik.




    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Albert Svendsen

    'Dat is jammer zeg,' hij begreep het goed. Toen zijn broer en zus het huis uitgingen was het ook ineens een stuk rustiger geworden. Al kon hij ze nog vaak zien omdat ze niet zo ver weg woonden.
    Hij schrok op toen hij de stem van Clementine hoorde, ze klonk niet al te blij. Woest gaf ze Jonas een duw. Hij wist niet wat er was gebeurd, maar hij wist wel dat hij Clementine nog niet eerder zo boos had gezien. Ze was haast een beetje eng op deze manier. Zijn blik viel op Ryan die er veel plezier in leek te hebben. Wat er ook was gebeurd, Ryan was er de oorzaak van geweest. Dit was een van de redenen dat hij niet van doen, durf of de waarheid hield. Arme Jonas had vast een vervelende opdracht gekregen. 'Dat zag er niet al te best uit,' zei hij tegen Anna om zich vervolgens weer tot Ryan te wenden. 'Hey Ryan, wat had je Jonas gevraagd?'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:



    Als Anna wegloopt nadat ze nee heeft geantwoord kijk ik even rond, Anna gaat praten met Albert, en Jonas met Ryan. Allemaal met verveelde gezichten.
    Dan loopt Jonas opeens naar Clementine en slaat haar, boos kijkt ze hem aan, maar laat hem dan weer teruglopen. Ik had kamer 5 verwacht, maar blijkbaar doet ze daar nog niet aan. Ik sta op, en loop ook maar richting Ryan en Jonas. 'Hey! Dat jij Clementine een klap durft te geven, ik zou dat echt nooit gedaan hebben!' zeg ik vol bewondering.


    Just be yourself

    'Ben je achterlijk ofzo?' Vraagt ze aan mij op een koele toon. 'Vind je dat normaal?' Ze zette bedreigend een stap in mijn richting en keek me kwaad. 'Ik zou maar oppassen als ik jou was, meer van die fratsen pik ik niet.' Ze geeft mij een duw in de richting waar ik vandaan kwam. 'Wegwezen!' Ik kwam half lachend terug bij Ryan aan. "Haha! Dat was nog wel best leuk!!!" Zei ik. "Ha, goed gedaan! Als beloning zullen we straks gaan chillen," zei Ryan en hij klopte me op m'n schouder. "Die reactie was onbetaalbaar! Wil jij ook iets drinken? Ik heb dorst." zegt Ryan. "Ja hoor, ik heb wel dorst." Antwoorde ik. Albert kwam bij ons staan. 'Hey Ryan, wat had je Jonas gevraagd?' Voordat Ryan antwoorde deed ik dat. "Ik moest Clementine slagen!!!" Zei ik lachend! Dan komt ook Lynn eraan "Haha, ja dat moest nu eenmaal..."

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 15:29 ]

    Albert Svendsen

    'Slaan? Serieus?' hij trok zijn wenkbrauwen omhoog en keek verward van Jonas naar Ryan. Zo grappig vond hij het niet, in tegenstelling tot Jonas die moest lachen. Hoe kwamen ze op het idee zoiets te doen? Nu begreep hij waarom Clementine zo pissig was geweest. Hij kon het haar niet kwalijk nemen. Het was haast vragen om aan het eind van de week niet betaald te worden. Dit was geen slimme zet geweest, al leken Ryan en Jonas zich dat niet te realiseren. Zelfs Lynns stem gaf aan dat ze er bewondering voor had. Je moest je werkgever altijd te vriend houden, dat was het veiligst. Hij nam nog een slok van zijn cola en sloeg zijn armen over elkaar. 'Ik hoop dat jullie die 1500 euro nog krijgen wanneer we hier klaar zijn. Ze was niet blij met jullie grapje, volgens mij.'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •