• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    Rickon schreef:
    (...)

    Nothing beats this tho. ^,^


    Of gewoon de gehele soundtrack van seizoen 6 though ^^


    Dit is nu echt mijn to go to playlist op dit moment tijdens het schrijven.

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 nov 2016 - 12:45 ]


    Credendo Vides

    Oké, jammer genoeg had ik gelijk en vond ik dit een erg teleurstellende aflevering. Het had zeker wel goede punten, maar meer slecht dan goed.

    Het opblazen van de sept was spannend enorm goed gedaan (Margaery dood!!!) en daarna Tommen die uit het raam springt vond ik ook erg goed. Maar ik had veel meer verwacht. Het hele seizoen is al opbouw naar het wildfire en er gebeurde maar zo weinig. Misschien dat ze het bewaren voor als Dany komt.
    Cersei vond ik niet sterk deze aflevering. Haar personage boeit me niet zoveel meer. Ze is zo emotieloos.
    Arya die Walder Frey vermoord was erg leuk, maar hoe komt ze daar ineens? Ze hebben dit seizoen echt problemen met logica (Varys die op het ene moment in Meereen staat, dan weer in Dorne en dan ineens op een schip? Jahoor).
    Daenerys gaat eindelijk naar Westeros en dat wordt oorlog, natuurlijk. Ik denk (en hoop) dat ze zelf niet op de Iron Throne komt. Ze komt namelijk op precies het verkeerde moment.
    R + L = J. Wat een KUT moment. Sorry, hoor. Je hebt nog steeds geen 100% bevestiging. Hier baal ik echt het meeste van.
    Vond het ook heel jammer dat er geen goede cliffhanger was. We wachten namelijk al vanaf seizoen 1 op Dany dus nu ze eindelijk gaat is het voor mij niet zoiets van: JAAAA ZE GAAT OMG IS HET AL VOLGEND JAAR?! Meer zoiets van: heh, eindelijk. Werd eens tijd.
    En Jon Snow the King in the North? Nee. Gewoon heel hard nee. Dat mag gauw veranderen.
    Ik vond dit een van de minste afleveringen van het seizoen eigenlijk ):


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wat een serie. Ik zal later nog eens een zinnige reactie plaatsen. Ik kan nu alleen maar zeggen dat deze serie echt briljant in elkaar zit, van top tot teen, zonder enige twijfel. Ik lees soms kritiek van de mensen die het boek lezen op Tumblr, maar ik vind de serie echt fenomenaal. Echt w-a-u-w. Ik kan niet wachten tot we echt zien dat zo'n beetje 3/4 zich in Westeros meer gaat afspelen.

    Ik vond de opening van de final episode echt prachtig qua cinematics en de muziek eronder good job 'murica


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    ik ben atm even aan het bingewatchen zodat ik weer bijloop want tumblr spoiled alles

    aflevering een van seizoen zes was echt mind fuck... i mean the red lady... i'm disturbed


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Inktwit schreef:
    Wat een serie. Ik zal later nog eens een zinnige reactie plaatsen. Ik kan nu alleen maar zeggen dat deze serie echt briljant in elkaar zit, van top tot teen, zonder enige twijfel. Ik lees soms kritiek van de mensen die het boek lezen op Tumblr, maar ik vind de serie echt fenomenaal. Echt w-a-u-w. Ik kan niet wachten tot we echt zien dat zo'n beetje 3/4 zich in Westeros meer gaat afspelen.


    Yasss I agree!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Oké, vergeef me als ik er cómpleet naast zit. In dat geval word ik graag gecorrigeerd hierin, maar...

    Als Daenerys uiteindelijk op de troon komt. En... Let's face it, de kans daarop is groot vind ik. Ik heb echt een héél groot vermoeden dat ze op die troon terecht komt en zal gaan regeren, ook al zijn de meningen daarover verdeeld. Maar stel, ze wordt koningin. Dan moet ze toch trouwen? Ze kan als koningin niet alleen regeren, ze moet toch trouwen? En stel, ze doet dat niet, en blijft een "single queen" in haar regering... Dan alsnog moet de troon worden nagelaten aan een erfgenaam. En bij het woord "erfgenaam" is waar ik de mist in ga. Volgens mij kan ze namelijk geen kinderen krijgen door de gebeurtenis met die vrouw en Drogo in eind seizoen 1. In dat geval, zou de troon uiteindelijk wéér opnieuw uit de handen van de Targaryens vallen, toch? Want na Dany (en Jon? eventueel) zijn er geen Targaryens meer, als er geen erfgenaam is. Conclusie: Als Dany koningin wordt en dan na jaren van regeren komt te overlijden, dan is er dus géén troonopvolger en beginnen we het hele verhaal gewoon weer van voor af aan. Toch?


    Zeg het me als ik er naast zit. Dit is iets wat me sinds seizoen 2 al dwars zit en ik wil weten of deze theorie van mij klopt.

    Inktwit schreef:
    Oké, vergeef me als ik er cómpleet naast zit. In dat geval word ik graag gecorrigeerd hierin, maar...

    Als Daenerys uiteindelijk op de troon komt. En... Let's face it, de kans daarop is groot vind ik. Ik heb echt een héél groot vermoeden dat ze op die troon terecht komt en zal gaan regeren, ook al zijn de meningen daarover verdeeld. Maar stel, ze wordt koningin. Dan moet ze toch trouwen? Ze kan als koningin niet alleen regeren, ze moet toch trouwen? En stel, ze doet dat niet, en blijft een "single queen" in haar regering... Dan alsnog moet de troon worden nagelaten aan een erfgenaam. En bij het woord "erfgenaam" is waar ik de mist in ga. Volgens mij kan ze namelijk geen kinderen krijgen door de gebeurtenis met die vrouw en Drogo in eind seizoen 1. In dat geval, zou de troon uiteindelijk wéér opnieuw uit de handen van de Targaryens vallen, toch? Want na Dany (en Jon? eventueel) zijn er geen Targaryens meer, als er geen erfgenaam is. Conclusie: Als Dany koningin wordt en dan na jaren van regeren komt te overlijden, dan is er dus géén troonopvolger en beginnen we het hele verhaal gewoon weer van voor af aan. Toch?


    Zeg het me als ik er naast zit. Dit is iets wat me sinds seizoen 2 al dwars zit en ik wil weten of deze theorie van mij klopt.

    Dan hebben we altijd Jon nog. Als Brando zegt dat hij zoon is van Rheagar, dan zal dat snel genoeg spreiden. Het is alleen jammer dattie geen bewijs heeft.
    En dan heb je nog de voorspelling dat als de zo'n op zou komen in het Westen, dat ze dan pas een zoon zou kunnen krijgen. Misschien dat als de White Walkers aanvallen, de zon magischerwijs opkomt in het Westen? Dunno, ik heb het idee dat het nog wel zou kunnen gebeuren.

    Overigens: iemand had het erover dat alle Targaryens tegen vuur kunnen, dus dan zou Jon dat ook moeten: ik heb zojuist de aflevering met de dood van Viserys gezien en hij kon blijkbaar ook niet tegen vuur. Dus ik zou zeggen: Jon is niet een hele Targaryen en niet opgegroeid tussen Targaryens, dus ik denk dat dat Jon niet een hele Targaryen is.
    Targaryens deden het ook 'met elkaar', daaruit is Danaerys ontstaan. Zoiets, I guess


    Deep inside, I've never felt alive

    FeorgeWeasley schreef:
    ik ben atm even aan het bingewatchen zodat ik weer bijloop want tumblr spoiled alles

    aflevering een van seizoen zes was echt mind fuck... i mean the red lady... i'm disturbed


    Moet je tumblr savior installeren en game of thrones blacklisten of got spoilers dan verschijnt het niet op je dash. c:


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Aisling Franciosi lijkt echt super veel op Maisie Williams jesus christ.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Rickon schreef:
    Aisling Franciosi lijkt echt super veel op Maisie Williams jesus christ.



    Wejo dat was me nog niet opgevallen omdat ze zwart haar heeft in de serie maar als ik de foto's zo zie. ;D


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Aguilar schreef:
    (...)

    Moet je tumblr savior installeren en game of thrones blacklisten of got spoilers dan verschijnt het niet op je dash. c:

    ja doe ik al maar niet iedereen tagged alles helaas haha


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    FeorgeWeasley schreef:
    (...)
    ja doe ik al maar niet iedereen tagged alles helaas haha


    O ja natuurlijk vergeten haha. :'D


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    John Snow is backkkkk *cheers*


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Rickon schreef:
    Aisling Franciosi lijkt echt super veel op Maisie Williams jesus christ.



    Ijk vond dat ze precies de kruising tussen Dany en Yara was, haha. :'D Maar goed ... eindelijk bekeken ...

    CERSEI WTF. Ze is echt helemaal doorgedraaid nu. What. The. Actual. Fuck.
    Dany yeeeeeeey, Tyrion is your best choice and also, EINDELIJK naar Westeros. Dat mocht wel al eens gaan komen.
    JON WOOOOHOOOOOO. Maar ik vind dat Sansa het meer verdiend honestly.
    R+L=J!!!!!!!!!!!!!! Nie dat we het nog niet wisten maar goed.
    ARYA BADAAAAASS. Ik hoop dat ze snel bij Winterfell komt, alsook Bran.
    <3 veur Jaime

    IK WIL NIET NOG EEN JAAR WACHTEN GODVERDOEME!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried