• Hallo mensen!

    Ik ben net terug van vakantie en (natuurlijk) heb ik daar een heleboel inspiratie opgedaan. Dit keer voor twee short stories. Ik zou graag voor allebei een cover hebben en aangezien ik enorm suck in alles wat met foto's en fotoshop te maken heeft, kom ik even vragen of er hier misschien iemand is die me wil helpen (:

    Even voor de duidelijkheid: dit zijn twee aparte aanvragen, je mag dus ook maar één van de twee maken als je geen zin/inspiratie hebt voor twee covers.

    Verhaal één:

    Titel: Ik twijfel nogal tussen het Engelse 'One Bite Won't Hurt' en het Nederlandse variant 'Eén hapje kan geen kwaad'. Daarom zou ik (indien mogelijk) een exemplaar hebben met de Nederlandse en Engelse versie en als het niet te veel werk is, ook eentje zonder titel.
    Korte inhoud:
    Nog geen officiële korte inhoud, maar dit is wat ik op vakantie in elkaar geknutseld heb:

    Edward is een rasechte zombie, maar hij heeft gezworen dat hij zolang hij leeft – of nou ja, dood is – geen enkel levend wezen zal eten. Niet omdat zijn morele waardes het verbieden, wel omdat hij zijn uiterst aantrekkelijke gezicht niet wil besmeuren met bloed en hij de stinkende geur van ongewassen mensen die de apocalyps proberen te overleven het liefst niet aan zich wil laten komen. Dus dwaalt hij door de gevallen stad [Naam stad] en leeft hij van ongebakken pasta en vervallen chocoladerepen.

    Maar dan komt hij de spuuglelijke een vooral extreem klunzige Felix tegen. Normaal zou knappe zombie Edward geen tijd bedsteden aan een afzichtelijk mens als Felix, maar deze jongen heeft de meest zalige geur die Edward ooit heeft mogen ruiken. Edward hoeft geen twee keer na te denken: hij moet en zal Felix opeten, al wordt het het laatste wat hij doet.

    Plaatjes: Ik ben echt een ramp in plaatjes zoeken, dus dat laat ik, als jullie het niet erg vinden, aan jullie over. Als het echt niet lukt om iets te vinden, zal ik zelf ook proberen iets te zoeken. Wat ik sowieso wel op de cover wil, is (of zijn) (een) zombie(s). Het liefst ook eentje die niet te ver is weggerot, als je snapt wat ik bedoel (; Op de achtergrond zou ik graag een verlaten stad willen.
    Sfeer: Apocalyptisch (misschien een beetje bloederig), maar niet al te serieus en met een luchtig tintje.
    Extra: Als lettertype had ik graag iets wat niet al te serieus of standaard is, dus een 'sierlijk' font mag best, maar kies vooral iets wat je bij de cover vindt passen, natuurlijk c:
    Deadline: Ik overweeg om met dit verhaal mee te doen aan de schrijfwedstrijd Go Short, de deadline (wel een soepele deadline) is vier september. Dan zou ik graag een voorlopige cover hebben. Voorlopig is voorlopig, dus je kunt hierna ook nog steeds covers inzenden. Een echte 'deadline' is er dus niet, maar ik zou de cover wel graag nog in september willen.
    Beloning: Degene die de beste cover maakt, krijgt van mij een virtueel koekje en zes credits cadeau^^ Als het verhaal op Q komt, zal ik je naam ook (vanzelfsprekend) bij de cover vermelden (: --> Credits gaan naar Valkyries, deze aanvraag is gesloten.

    Verhaal twee:

    Titel: Nøkken, graag een versie met en een versie zonder titel, als dat mogelijk is.
    Korte inhoud:
    Het is een voorlopige korte inhoud, ik hoop dat jullie er iets mee kunnen c:
    [Naam]’s moeder had hem altijd verteld dat hij niet te dicht in de buurt van dat meer moest komen. ‘Er gebeuren vreemde dingen daar,’ zei ze dan. Ze had niet geweten hoe fel die woorden de nieuwsgierigheid van een klein kind prikkelden. Kleine [naam] klauterde over de rotsen naar de rand van het meer en keek naar het machtige wateroppervlak, dat zich kilometers ver uitstrekte. Buiten een paar dichte mistwolken die over het water kropen en hem probeerden te verzwelgen, zag hij niets – totdat het monster recht voor hem stond. Zijn moeder had gelijk: er gebeuren vreemde dingen bij dat meer. Maar vreemd is niet per se gelijk aan slecht.

    Ik weet natuurlijk ook dat het een best wel vage korte inhoud is, dus ik verwijs jullie ook even door naar de legende waar het idee op gebaseerd is. Hopelijk hebben jullie hier iets aan :p
    Plaatjes: Opnieuw zijn jullie hier heel vrij in. Ik zou wel graag een verwijzing hebben naar water (dus het meer) en de Nøkken zelf (zoals bijvoorbeeld een man die net met zijn ogen boven het wateroppervlak zit, of een wit paard, ect.).
    Sfeer: Serieus, sober, mysterieus en een beetje... verdrietig.
    Deadline: Eén september 2017 :Y) Maar ik vermoed (en hoop) dat ik voor die tijd een cover zal vinden.
    Beloning: Opnieuw een virtueel koekje en zes credits^^

    [ bericht aangepast op 21 sep 2016 - 19:11 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Valkyries schreef:
    (...)
    Het was me nog niet eens opgevallen, maar bij deze dus de aangepaste titel (;


    Dank je wel (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nog mensen die iets willen proberen? (krul)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Als het goed is heb ik morgen weer toegang tot Photoshop, dus misschien kan ik dan nog iets proberen.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Virtues schreef:
    Als het goed is heb ik morgen weer toegang tot Photoshop, dus misschien kan ik dan nog iets proberen.

    Alvast bedankt (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb ook wat in elkaar gezet, hopelijk is het wat. Het ging een beetje lastig via mijn telefoon, maar er is tenminste iets uitgekomen c:





    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Archeron schreef:
    Ik heb ook wat in elkaar gezet, hopelijk is het wat. Het ging een beetje lastig via mijn telefoon, maar er is tenminste iets uitgekomen c:





    Wow, ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik was echt verliefd op de cover van Valkyries, maar jij maakt het toch opeens heel moeilijk om te kiezen, haha :')
    Oké, kleine opmerking wel. Ik vind het lettertype dat je gebruikt echt awesome, maar het irriteert me een beetje dat de B in Bite bij de eerste versie meer lijkt op een omgekeerde drie van een B omdat het streepje mist. Ik voel me echt een muggenzifter, maar kun je daar nog iets aan doen?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

Dazai schreef:
(...)
Wow, ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik was echt verliefd op de cover van Valkyries, maar jij maakt het toch opeens heel moeilijk om te kiezen, haha :')
Oké, kleine opmerking wel. Ik vind het lettertype dat je gebruikt echt awesome, maar het irriteert me een beetje dat de B in Bite bij de eerste versie meer lijkt op een omgekeerde drie van een B omdat het streepje mist. Ik voel me echt een muggenzifter, maar kun je daar nog iets aan doen?


Die van Valkyries is inderdaad erg mooi! Ah, ja—dat was mij nog niet eens opgevallen. Ik heb het kunnen oplossen door het te veranderen in een hoofdletter B. Hopelijk is het zo beter? Ik zat trouwens heel erg te twijfelen of ik dat 'fading' effect wel moest doen in het lettertype, vind je dat zo mooi? Want anders kan ik het ook gewoon veranderen naar een effen kleur.


But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

Archeron schreef:
(...)

Die van Valkyries is inderdaad erg mooi! Ah, ja—dat was mij nog niet eens opgevallen. Ik heb het kunnen oplossen door het te veranderen in een hoofdletter B. Hopelijk is het zo beter? Ik zat trouwens heel erg te twijfelen of ik dat 'fading' effect wel moest doen in het lettertype, vind je dat zo mooi? Want anders kan ik het ook gewoon veranderen naar een effen kleur.


Zo is ie perfect! Dank je wel c:


If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

Ik heb ook nog iets voor Nøkken geprobeerd. Volgens mij is dit niet helemaal waar je naar zoekt, maar ik vond het er ergens wel bij passen. Hopelijk vind je het wat (:






Ik heb ook een versie met een roodachtige tint, als je deze leuker vind dan stuur ik ze ook wel met letterype's erbij. Hier valt alleen het hoofd van het paard meer weg, dus dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.


But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

Archeron schreef:
Ik heb ook nog iets voor Nøkken geprobeerd. Volgens mij is dit niet helemaal waar je naar zoekt, maar ik vond het er ergens wel bij passen. Hopelijk vind je het wat (:






Ik heb ook een versie met een roodachtige tint, als je deze leuker vind dan stuur ik ze ook wel met letterype's erbij. Hier valt alleen het hoofd van het paard meer weg, dus dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.


Hoewel het niet helemaal is wat ik had verwacht, vind ik hem wel vrij awesome c:


If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

Voor One Bite Won't Hurt ga ik voor de cover van Valkyries, de credits komen zo je kant op c:

Zijn er misschien nog mensen die iets willen proberen voor Nokken?


If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

Oh, ik was dit topic totaal vergeten. xD
Oké, dan zal ik die voor 'One bite Won't Hurt' weggooien. Maar ik zal kijken wat ik nog voor je kan betekenen voor Nøkken.


Credendo Vides

DreamerN schreef:
Oh, ik was dit topic totaal vergeten. xD
Oké, dan zal ik die voor 'One bite Won't Hurt' weggooien. Maar ik zal kijken wat ik nog voor je kan betekenen voor Nøkken.

Had je al eentje geprobeerd? Als je al iets had, mag je het altijd tonen, want stiekem ben ik wel nieuwsgierig (;


If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

Ik zal het voor je proberen :D


"Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

solgaleo schreef:
Ik zal het voor je proberen :D

Alvast bedankt c:


If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.