• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    • Inspiratie •


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Pickett [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Pickett
    • James Potter • Aaron Johnson || Dougal [1.9]
    • Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || obscurial [1.2]
    • Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    • Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.7]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Pickett [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Nomophobe [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN
    • Severus Snape • Louis Garrel || Blitzen [1.4]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || calice [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Pickett [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Nomophobe [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Pickett [1.6]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Valtersen [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Skaikru [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Quake [1.3]

    RAVENCLAW
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Skaikru [1.1]
    • Axel James Sutherland • Paul Craddock || Marlow [1.3]
    • Jonathan Clermont • ? || obscurial [1.9]
    • Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Nomophobe [1.2]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Valtersen [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Nomophobe [1.2]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Valtersen [1.3]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || obscurial [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine Mcnamara || Dougal [1.9]
    • Rozanua Maut Liluye • Ashley Moore || Pickett [1.10]


    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    • Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW
    •
    • Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    • Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    • Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • ? || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Lizor
    •
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Lizor
    • Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    • Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Frenchcore
    • Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    • Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    • Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Unknown
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    • Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore
    •
    Beaters
    • Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    • Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    • Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    • Ashley Joseph Diggory • calice
    • Unknown
    • Unknown
    Beaters
    • Unknown
    • Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om diegene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.



    [ bericht aangepast op 16 feb 2017 - 23:27 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Celebran "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Great Hall • Chloe en Maia

    Ik snap dit niet. Echt, ik snap niet wat hier het leuke aan is. Ten eerste zit dit pak afschuwelijk, het voelt alsof mijn ballen eraf geknepen worden en alsof mijn nek constant dichtgeknepen wordt. Daarnaast zie ik er waarschijnlijk uit als een... nee, oké, ik weet dat ik er goed uit zie. Als laatste, als ik drama wil zien dan kan ik ook gewoon in mijn bed met een zak chips en in mijn eenhoorn onesie Gossip Girl kijken. Een geërgerde zucht rolt over mijn lippen en ik zak naar achter met mijn rug tegen de koude, stenen muur. In mijn hand heb ik een glas firewhiskey dat half leeg is en verveeld staar ik in de verte. Een meisje komt naast mij zitten - ik geloof dat haar naam Chloe is, maar ik heb geen idee in welke afdeling ze zit, ik weet in ieder geval wel dat ze geen Slytherin is. Ik frons en kijk haar aan.
          'Het spijt mij, maar heb ik je toestemming gegeven om hier te mogen zitten? Misschien was deze stoel wel bezet,' zeg ik en ik rol mijn ogen. Ik speel met mijn glas en duw mijzelf dan overeind. 'Ik hoef niet naast een of ander dom Hufflepufje te zitten of wat je ook bent. Waarschijnlijk ook nog eens een mudblood,' mompel ik zonder enige reden om dit meisje aan te voelen. Heb ik een reden nodig behalve dat ze het waarschijnlijk niet waard is om hier lessen te volgen. Ik draai mij om en zonder nog een ander woord te zeggen loop ik langs alle drama - ik bedoel leerlingen - de zaal uit totdat ik eindelijk in een lege gang terecht kom waar niet geneukt wordt in een of ander hoekje. (Ik hoop dat die jongen niet zijn lust verloren is nu zijn vriendin verandert in een kikker, maar de prins en de kikker is altijd mijn favoriete sprookje geweest. Ik moest het een keer in het echt meemaken.)
          Ik zit net lekker als ik plotseling een hoofd op mijn schouder voel. Ik schrik op en kijk om. Ik heb diegene bijna vervloekt, maar weet mijzelf net in te houden als ik zie dat het Maia is.
          'What the hell?'
          'Ik heb tenminste jou nog..,' mompelt ze. Ik frons. 'Toch?'
          'Eh... ja... zolang je maar niet gaat wenen, daar kan ik echt niet tegen en mijn pak is net gestoomd.'
          'Sorry, stomme vraag. Waarom ben je hier alleen? Teveel mensen aanwezig die je het liefst een Avada Kedavra toewenst?' vraagt ze.
          'Dat is altijd mijn probleem, maar vandaag is het uiterst lastig om niet in te spelen op het verlangen.' Ik leun met mijn hoofd tegen het raam van de nis waarin we zitten. 'Nog even en ik ben hier voor goed weg,' mompel ik. 'Binnenkort verwacht ik een opdracht te krijgen zodat ik mijn interesses buiten Hogwarts kan leggen.'


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Remus Lupin



    Wanneer hij zich begint uit te kleden probeer ik mijn ogen de hele tijd op iets anders te richten maar blijven ze toch meerdere keren terug dwalen naar Sirius.
    Niet dat ik veel gaf om of hij een buikje had of niet, persoonlijkheid was naar mijn mening altijd het belangrijkste geweest, maar hij zag er toch wel erg goed uit.
    Een lichaam dat eruit zag alsof iemand het had gefotoshopt, waarbij ik me in moest houden niet mijn handen over elke centimeter te laten gaan.

    Mijn ogen volgens hem wanneer hij in de badkamer verdwijnt, ik had te drang hem te volgen maar misschien was het beter om dat op een ander moment te doen.

    Inplaats daarvan laat ik mijn blik over de grond van de kamer gaan en ruim ik een aantal dingen op die hier en daar over de vloer verspreid liggen. Wanneer Sirius weer uit de badkamer komt lopen -het verbaasde me dat hij nu al klaar was aangezien hij er meestal op zijn minst 45 minuten over deed (en dat was alleen nog maar zijn haar).- vouw ik net een paar van mijn sokken op.

    Ik wil hem net vragen of hij zich al beter voelt wanneer hij zijn handen op mijn heupen legt en me naar hem toe trekt. Een grijns verschijnt op mijn gezicht, dit is waar ik op gewacht had, gedacht had zonder te kunnen. Maar mijn lichaam maakte al snel duidelijk dat ik hier zeker niet zonder kon. Alles in me snakte naar zijn lippen op de mijne, mij lichaam zo dicht mogelijk tegen die van hem.

    Zijn lippen raken eindelijk die van mij, en we delen een lange liefdevolle en gepassioneerde zoen. 'Vragen we niet meer?' Fluister ik plagend tegen zijn lippen, hij smaakte nog steeds een beetje naar alchohol maar veel minder dan eerst.
    En dit keer rook hij lekker, maar ik dacht mijn eigen shampoo te kunnen ruiken.

    Ik kus hem nog een keer kijk hem dan aan, ik was gelukkig.
    '1 momentje, ben zo terug' zeg ik dan en loop de kamer uit.

    Niet lang daarna kom ik terug met twee warme bekers vol warme chocolademelk, om hem nog meer op te warmen, en omdat ik daar zin in had.
    Ik wist toevallig waar ik huiselven konden vinden die het binnen seconden voor me kunnen halen zonder dat ik helemaal naar de keukens hoefde te lopen.

    'Wat is er met je hand trouwens?' Vraag ik als ik de kamer weer binnen loop, het was me opgevallen dat hij die niet gebruikte en dat het waarschijnlijk pijn deed.
    'Vind je het erg als ik er naar kijk?' Vraag ik als ik hem een beker warme chocolademelk aangeef.


    Don't be like the rest of them, darling

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Dorm • Remus
    Zijn lippen zijn zacht en smaken zoet. Ik trek hem dichter tegen mij aan en het laatste beetje kou wordt door zijn aanwezigheid uit mijn lichaam verdreven.
          'Vragen we niet meer?' vraagt hij. Ik grinnik en druk mijn voorhoofd tegen het zijne. Ik kijk in zijn ogen en laat mijn hand door zijn zand kleurige haar glijden. Hij is net iets langer waardoor ik iets op moet kijken, maar daardoor voelt hij wel veilig. Ik kus zijn nek zachtjes en schud mijn hoofd.
          'Nee, Moony, je weet toch dat ik van acties ben en niet van woorden.' Ik negeer het feit dat er maar weinig stof tussen onze lichamen zit en dat mijn handdoek niet meer zo recht zit als aan het begin van onze kus. Opnieuw voel ik zijn lippen op de mijne en dan stapt hij terug.
          'Een momentje, ben zo terug,' zegt hij en ik kijk hem fronsend na. Ik neem de tijd dat hij weg is om een onderbroek aan te trekken. Ik heb mijn onderbroek echter nog niet aan als hij binnen komt, maar ik heb er dan ook mijn tijd voor genomen. Ik weet zeker dat hij een perfect plaatje van mijn kont heeft gekregen voordat ik mijn onderbroek omhoog trek en mij naar hem omdraai. Ik grijns en trek een joggingbroek aan.
          'Chocolademelk!' roep ik vrolijk. Ik gooi mijn armen in de lucht en lach. Een pluk haar valt in mijn gezicht en met de oude Sirius "swagger" veeg ik hem weg. Ik laat mijzelf op het bed van Remus zakken en kijk toe hoe de geweldig knappe jongen zich naar mij begeeft. Ik neem de beker aan en trek hem dan voorzichtig naast mij. Ik kus hem opnieuw omdat ik er geen genoeg van kan krijgen en zorg dat hij dicht tegen mij aan zit. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en sla een arm om zijn middel terwijl ik in de ander de beker hou. 'Dankjewel, je bent geweldig. Zoals altijd.' Zijn blouse is omhoog gekropen uit zijn broek en ik grijp die kans aan om mijn hand onder de stof te wurmen zodat mijn hand op zijn buik ligt. Zachtjes streel ik zijn blote huid en druk ik nog een paar kusjes op zijn wang om hem duidelijk te maken hoe blij ik ben dat ik hem weer in mijn armen kan houden.
          'Wat is er met je hand trouwens?' vraagt hij. 'Vind je het erg als ik er naar kijk?' Ik haal mijn schouders op.
          'Uhm... gevallen... in de sneeuw en waarschijnlijk gekneusd of zo,' zeg ik. Ik trek mijn hand terug van onder zijn blouse en laat hem aan Remus zien. De knokkels zijn compleet blauw geworden en er zitten een aantal flinke schaafwonden op. Ik bijt mijn lip als ik de stijve hand een beetje beweeg. 'Het gaat wel.'

    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    [face=times]



    Severus "Sev" Snape

    "Screw insecurity"


    "Jou beurt, of wil je dat ik eerst die van mij op maar." Pixie knipoogde naar mij en een beautiful glimlach. Ik pakte de Dragon’s Flame en gooide hem achterover. Toen ik weer een gesprek wilde aanknopen, was Pixie weer met haar telefoon bezig en ik kreeg het benauwd. Deed ik wat verkeerd? Was ik zo saai? Ik pakte mijn tefefoon en in de groep was het weer loos.

    Is everything going down? - Pixie
     Yap - Sirius
     Good. I'll be drunk within half an hour - Pixie
     Probably sooner This party is already a wreck - Pixie
     hahah uhu - Sirius
    im a wreck - Sirius
    Which is one of the reasons I'm rather tipsy, mate - Pixie
    im not only tipsy - Sirius
     I know. But you snogged your amn, good job - Pixie
    thanks xd - Sirius
    Go get yourself that man. I will be hoping to get laid myself - Pixie
     TMI, sorry - Pixie
     Go do that - Cal
     Get laid? - Pixie
     That's gross. Ew. Ew. I don't want to think about that, my night is already bad enough without imagining Snivelus having sex. - Sirius
     Yeah - Cal
    Fuck off sirius. At least I get laid- sev
    You better - Pixie
    I got laid more times then you washed your hair - Sirius
    Oh nm that isn't a lot then - Sirius
     Shut up and get laid yourself, mate. Leave him alone for christmad, for fuck's sake - Pixie
    Go fuck yourself, sirius.- sev
    And Pixie, do you have plans? -sev
     ew - Sirius
    You know my plans: Down the drinks, dance, and find a quiet place... Possibly cutting out the middle part. - Pixie
    Good idea - sev
    AWH! LOVE! And awkwardness... BUT LOVE! - Luke
     I know, but why haven't you started yours, stud? - Pixie
     Insecure, shy guy, sorry- sev
    No need to say sorry. I think the alcohol can help you feel more confident- Pixie
    I need more Dragon's Flame - sev
     Do you want me to get us some more? Or do you want something else?- Pixie
    I dont want to get too drunk for something else- sev
    Maybe we best finish this set and dance a little? I've got some moves I'd like to show you - Pixie


    En met die laatste zin stopte ik mijn telefoon weg. Pixie leek nog steeds druk op haar telefoon te zijn. Ik gooide de twee Sweet Honey Twiglets achterover en bereidde me even voor voor het volgende wat ik wilde doen. Ik pakte Pixie’s telefoon en stopte hem in mijn achterzak. Voorzichtig legde ik mijn arm om haar taille en trok haar dichterbij.
    ”Al verwacht ik een bitchslap maar ik gooi toch mijn onzekerheid het raam uit.” Met mijn vingers tilde ik haar kin op zodat ik in haar ogen kon kijken. Ik aarzelde even toen ik haar wilde kussen maar zette door totdat ik haar lippen op de mijn voelde.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Apperantly my date is quite a fun guy || dress
    Ik wist dat het zeker onbeleefd om op mijn mobiel te zitten, maar er bleven mensen praten op de app, en net toen ik mijn mobiel wilde wegstoppen berichtte mijn moeder me om me een fijne avond avond te wensen. We begonnen te praten, en mijn moeder bleef altijd praten, terwijl ook de groepsapp bleef gan. Mijn date had zich ook in het verhaal gevoegd, maar toch pakte hij na even mijn telefoon af en stopte die in zijn achterzak. Ik keek hem wat verbaasd aan, voor er weer een glimlach verscheen met zijn armen om mijn middel. Ik wist dat ik onbeleefd bezig was geweest, en was eigenlijk wel blij dat hij nu wel een keer het voortouw nam. Hij mocht wel onzeker zijn, maar het was toch fijn als de man het voortouw nam. Ik keek hem verward aan door zijn woorden, het kwam niet echt overeen met wat er tot nu toe was gezegd en gebeurt. Ik wist niet echt goed waarom ik hem een bitchslap zou geven, op het feit na dat hij mijn telefoon had afgepakt. Gelukkig ging het niet over iets vreemds en liet hij al snel merken wat zijn intenties waren. Er kwam opnieuw een glimlach op mijn gezicht, waarna ik op mijn tenen ging staan, zodat we net iets meer op gelijke hoogte kwamen te staan. Het duurde even voordat hij het echt doorzette, maar de kus die kwam stelde niet teleur. Ik wikkelde mijn armen om zijn nek en mijn vingers vlochten zich door zijn haren. Zijn lippen waren zoet van de drank en net zo zacht als net. Een hand liet ik afzakken naar beneden, om mijn mobiel uit zijn kontzak te halen, en toch nog even stiekem in zijn kont te knijpen. He toestel stopte ik terug tussen mijn boezem. Ik trok langzaam terug en keek hem aan. "Dat is het laatste shotje." Ik nam mijn laatste glaasje en al snel stond het leeg op de bar. Het gold misschien niet helemaal, maar dat kon me weinig schelen. Ik keek hem weer aan en likte een laatste druppel drank van mijn bovenlip. "En er is geen reden om je te slaan, Sev, als je iets doet wat we beiden willen." Ik drukte nog een korte kus op zijn lippen en duwde een plukje los haar achter mijn oor. "Wil je dansen, of zullen we juist de rust opzoeken?" Ik zou het echt niet erg vinden om een stiller plekje te vinden, om samen wat herrie te maken. Toch zou dansen alles misschien nog wel interessanter maken, wat plagen, wat zoeken, elkaar op een non-verbale manier beter leren kennen, zonder dat er al kledingstukken uit gingen. Ik liet de keuze aan hem en zou zien welk pat we zoude bewandelen richting de climax van de avond.


    Bowties were never Cooler

    Peter "Wormtail" Pettigrew


    16 • Year 6 • Halfblood • Gryffindor • Common Room • Alone

    ‘Hi Peter,’ verzucht ze en ik pruil.
          ‘Ik meende het serieus Peter, dit feestje eindigt hier voor jou.’ Ze neemt mij mee de zaal in, geeft mij een stukje droog brood en trekt mij de zaal weer uit. ‘Soms heb ik het gevoel dat ik meer je moeder ben dan je vriendin. Ik zal je naar je kamer brengen, omdat ik zo mijn twijfels heb of je de weg zelf terug kan vinden.’ Ik kijk haar aan. Het duurt even wat ze zegt voordat het doordringt door de alcohol. Ik knipper en mijn glimlach verdwijnt.
          'Sorry,' mompel ik. Ik trek mij los van haar. 'Ik vind het zelf wel, slaap lekker.' Ik gooi het stukje brood in de prullenbak en begin dan weg te lopen. Het is duidelijk dat ze vrij weinig zin heeft in een verdere avond met mijn. Ik begin snel harder te lopen. Mijn passen worden groter en halverwege de gang begin ik te rennen. Ik kom bij de trappen en zorg ervoor dat ik over de inzakkende trede spring. Plotseling wil ik huilen, maar ik weet de tranen te bedwingen en blijf rennen tot ik het portret bereik. Buiten adem struikel ik naar binnen. Ik zucht diep en laat mij op een bank zatten om op adem te komen. De wereld draait om mij heen en ik ga op de bank liggen. Ik krul mij op en sluit mijn ogen terwijl het vuur in de openhaard mijn gezicht verwarmd. Vermoeidheid neemt mij over en de roes van drugs zorgt ervoor dat ik zonder enkele moeite wegdommel in een diepe slaap.

    [Sorry voor deze slechte post, het kwam er niet echt uit lol.]


    "Mr Wormtail bids Professor Snape good day, and advises him to wash his hair, the slime-ball."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Outside • Caleb en Scarlett

    'Can we talk please?' vraagt Scarlett. Ik draai mij om naar Caleb en sla mijn ogen dan neer. Mijn date is nu zeker afgelopen. Ik zucht. 'Alleen, graag.' Ik kijk op naar Scarlett en frons.
          'Oké, duidelijk,' mompel ik.
          ‘J- Tuurlijk...,’ zegt ze zachtjes. Hij legt zijn hand op haar rug en ik trek een wenkbrauw op. Oké, dat is duidelijk het einde van deze date. ‘We zijn zo terug okay? Ga anders maar alvast naar binnen, ik vind je zo wel terug,’ zegt hij.
          'Maak je geen zorgen, jullie kunnen jullie tijd nemen. Iek ga naar bed,' zeg ik en ik loop van hen vandaan richting de trap de hall uit. Ik heb een gesprek met Caleb over hoe het hem spijt, maar ergens doet het toch meer pijn dan ik verwacht had. Het komt misschien omdat ik eerst zijn speeltje was om Scarlett jaloers te maken en ergens voelt het nu alsof het hem gelukt is en het nu klaar is. Ik zucht diep en neem niet eens meer de moeite om gedag te zeggen. Ik verdwijn om de hoek en richting de Gryffindor Common Room. Het valt mij niet eens op dat ik langs een slapende Peter kom als ik naar boven loop. Ik gooi de deur van mijn dorm harder dicht dan de bedoeling was. Ik weet niet zeker waarom dit mij zo geïrriteerd en boos maakt, maar dat doet het wel. Misschien moet ik ongesteld worden, maar misschien vind ik Caleb wel leuker dan ik zou moeten vinden en misschien word ik toch iets te geïrriteerd bij de gedachte aan Scarlett en iets te enthousiast als Caleb voorstelt om langs te komen.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Remus Lupin


    Toen ik de kamer weer binnen gelopen was kon ik nog net goed zijn hoe hij zijn kont in een onderbroek wurmde. Mijn blik valt ook even op zijn bed, waar hij toen we niet tegen elkaar spraken niet vaak in geslapen had maar in meerdere nachten in doorgebracht had.
    Wanneer ik weer naar de grijzende kijk -een hele verandering met de jongen die ik net aantrof in de sneeuw- heeft hij ook al een joggingsbroek aangetrokken.

    -I think I skipped a part here but oh well-

    Nadat hij me bij hem op bed heeft getrokken vraag ik naar zijn hand en laat hij de compleet blauwe, met schaafwonden versierde hand aan me zien en wil me vervolgens vertellen dat hij er geen last van heeft.
    Ik trek een wenkbrauw naar hem op om te laten zien dat ik helemaal niet geloof dat hij 'het wel gaat'

    Ik draai zijn hand voorzichtig om zodat ik alle kanten kan zien maar alles is even blauw en opgezet.
    'Ik denk dat hij gebroken is' zeg ik vervolgens met best veel zekerheid, over de jaren heen hadden ze me best vaak vertrouwt met gebroken botten. Maar ze hadden ook niet veel keus gehad, ze waren bijna altijd het resultaat van een gevechtpartij of een prank. Het was of het mij laten doen of naar Madam Pomfrey die het dan zeker tegen een leraar zou zeggen wat dan 99 procent van de tijd uit zou lopen op nablijven, zelfs als Mcgonagal niet helemaal zeker was wat ze gedaan hadden, onder het mum van 'jullie hebben vast wel iets uitgevreten'

    'Het kan misschien een beetje pijn gaan doen' zeg ik terwijl ik mijn toverstok uit mijn broekzak vis. Ik wijs ermee naar zijn hand en mompel 'Episkey' er was een beetje een krakend geluid te horen dat me maar al te bekend voorkwam en kippenvel op mijn armen veroorzaakte. Zijn hand leek al direct minder dik en blauw, 'hoe voelt het nu?' vraag ik hem.
    De spreuk had allen de breuk nog niets gedaan aan de schaafwonden er bovenop. Ik herhaalde de spreuk nog een keer om deze weg te zien trekken en gebruikte 'Tergeo' om het opgedroogde bloed te laten verdwijnen.
    Het was geweldig om te zien wat magie allemaal kon doen, hoe het een gebroken bot in seconden kon genezen.

    'All done' glimlachte ik en wrijf voorzichtig over zijn hand. Mijn hooft vind weer een plekje tegen die van hem aan terwijl ik met mijn hand met warrige haar speel.

    Het is even stil voordat ik mijn mond weer open om iets te zeggen 'Duss... Wat..' ik zoek naar woorden die er voor zorgen dat het een beetje goed klinkt 'ben je mijn vriendje?' Vraag ik dan uiteindelijk, mijn wangen waren binnen seconden al weer knalrood geworden, de woorden bracht ik zo snel mogelijk uit zodat het een beetje klonk als een woord in plaats van een zin.


    Don't be like the rest of them, darling

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Great Hall • Axel & James


    De glimlach die op Axels gelaat verscheen toen hij mijn gezicht herkende, maakte me op slag een stuk vrolijker. Axel kon zelfs de grauwste dagen nog op doen lichten en ik was meer dan dankbaar dat ik hem mijn vriend mocht noemen. "Hm," luidde mijn weinigzeggende antwoord op zijn woorden. Ik keek vertwijfeld naar de Grote Zaal voor ons en voelde de neiging om zijn woorden te betwisten, iets wat ik uiteindelijk dan ook deed. "Technisch gezien kunnen we nog altijd omdraaien, doen alsof de wereld om ons heen voor één avond niet bestaat en in een onesie een marathon van Friends houden, compleet met chips en tonnen aan tissues." Ik grijnsde lacherig, al voelde het eerder als een boer met kiespijn. Of eerder een boer met hoofdpijn en keelpijn.
          Ondanks mijn suggestie, liet ik mezelf gewillig door Axel de Grote Zaal in leiden. Mijn arm was losjes in de zijne gehaakt en ik gunde mezelf een blik op de weelderige kerstdecoraties waarmee de zaal was versierd. Hoewel ik normaal gesproken voluit genoot van de hele sfeer die kerst uitademde, kon ik ditmaal het bedrukkende gevoel, als nasleep van de gebeurtenissen die hadden plaats gevonden, niet kwijtraken. Evenals de liters snot die zich in mijn neus ophoopten, overigens. God, ik kon zelf nog wel als decoratie fungeren, met mijn neus zo rood als Rudolf.
          Toen Axel vroeg of ik bij hem in de buurt zou blijven, krulden mijn mondhoeken zich omhoog. "Uiteraard," verzekerde ik hem. "Ik moet per slot van rekening iemand hebben die me kan vertellen hoe het eten smaakt, nu ik zelf niets proeven of ruiken kan. Of een danspartner die ervoor zorgt dat ik er nog enigszins capabel uitzie. Oh — en iemand die me uit de buurt kan houden van die verdomde mistlet..." Een opkomende, niet al te charmante nies onderbrak mijn zin. Als vanzelf kneep ik mijn ogen dicht, wat wankelend verder lopend, om onopmerkzaam tegen iemand op te lopen. Ik opende mijn, inmiddels waterende, ogen en tevens mijn lippen, om een excuus te prevelen. Pas toen zag ik dat de persoon tegen wie ik opgelopen was, iemand was die ik eigenlijk het liefst ontweken zou hebben en dan in het bijzonder op avonden zoals deze.
          James Potter.


    She's imperfect but she tries



    Scarlett Rose River
    17 ~ Pure Blood ~ Slytherin ~ Chaser ~ Drunk ~ Outside~ Caleb & Lana

    { Dress}


    Caleb en ik kijken elkaar diep aan en ik hoor hem slikken. Hij zal zich wel in een hoekje gedreven voelen door mijn aanwezigheid. Lana lijkt het ook niet te kunnen waarderen maar wat verwacht je ook. Ik zelf weet maar al te goed hoe het kan zijn, als je met Caleb op date gaat doet hij alles om het je naar je zin te maken. De perfecte date. Ze zal wel denken, Scarlett wil hem vast terug. Terwijl nu ik hier zo voor hem sta weet ik niet eens wat ik precies wil. De vriendschap terug zou een goede eerste stap zijn. Tenminste, dat ligt eraan of ik zo ga praten met asshole Caleb of met perfect Caleb. Hij legt zijn hand op mijn onderrug waardoor de huid onder zijn hand warm begint te gloeien. We lopen een stukje verder bij Lana vandaan, waarna ik Lana naar binnen zie lopen.'Waar- Ik be- Het spijt me.’, zegt Caleb. 'Waar heb je spijt van?', vraag ik half lachend terwijl ik zowat de laatste slok uit de fles neem. 'Dat je me hebt laten zitten? Of dat je me hebt geblokkeerd zonder naar mij te luisteren omdat je met je pik denkt?', ik neem de laatste slok uit de fles en gooi hem op de grond waardoor hij in wel duizend stukjes springt. Een van de stukjes spat terug en langs mijn arm en er ontstaat een klein wondje. 'Of is het misschien dat je spijt heb omdat ik nu ineens voor je sta. Was wel lekker makkelijk he, gewoon doen alsof mensen niet bestaan door ze te blokkeren.' Ik pauzeer mijn zin even om een sigaret op te steken. Hopend dat mijn woorden niet te dronken klinken, want wie zou dat nou serieus nemen? 'God Caleb, ik heb al die jaren tegen iedereen gezegd dat je een goed mens was, dat je misschien een klootzak was, maar nooit tegen mij. Guess I got fooled pretty hard.', een diepe zucht verlaat mijn lippen en ik ontwijk zijn blik. Het is veel makkelijker om boos te zijn tegen Caleb terwijl ik hem niet aankijk dan hem aan te kijken en boos tegen hem doen. Ik neem een grote hijs en wankel een beetje op mijn hakken.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Dorm • Remus
    'Ik denk dat hij gebroken is,' zegt hij. Ik bijt mijn lip en kijk hem aan.
          'Kan...,' mompel ik. 'Kan je het helen?' vraag ik hem.
          'Het kan misschien een beetje pijn gaan doen,' zegt hij, maar ik denk dat ik dit wel kan handelen, na alles wat ik de afgelopen maanden mee heb gemaakt. 'Episkey.' Een pijnlijke kreun komt er uit mijn mond en ik kijk naar mijn hand. Langzaam beweeg ik hem. 'Hoe voelt het nu?' vraagt hij.
          'Uhm.. prima,' zeg ik. Remus laat het bloed magisch verdwijnen en mijn hand ziet er weer zo goed als nieuw uit.
          'All done,' zegt hij. Hij wrijft over mijn hand en kruipt tegen mij aan. Ik voel zijn hand door mijn lange haar glijden en een glimlach siert mijn gezicht. Zachtjes druk ik een kus op zijn wang. Ik sla beide armen om hem heen en trek hem dichter tegen mij aan.
          'Duss... Wat..' begint hij dan uit het niets, 'ben je mijn vriendje?' Ik open mijn ogen en kijk hem aan. Ik zie dat hij compleet rood geworden is en grinnik zachtjes, maar mijn wangen verkleuren automatisch ook een beetje. Ik druk nog een kus op zijn wang.
          'Ja,' fluister ik, 'ik zou niks liever willen.' Ik kus hem opnieuw. Niet voor heel lang echter. Ik neem de tijd om hem goed aan te kijken met mijn doordringende grijze ogen. 'Ik wil trouwens nog wel even de bevestiging dat ik veel knapper ben dan Fabian Prewett.' Ik kijk hem aan met grote ogen en pruil. 'Ik bedoel, het is al lang duidelijk dat jij de op een na knapste jongen van school bent, dat heb ik vaak genoeg gezegd.' Ik streel door zijn haar en kus zijn neus. 'Ik heb het trouwens weer goed gemaakt met James,' zeg ik vervolgens. Ik probeer mijn stem luchtig te laten klinken, maar iets zorgt ervoor dat ik een beetje verstikt klink. Mijn ogen glijden uit focus en ik zucht. Na een tijdje kijk in naar mijn bed die compleet opgemaakt ligt. Dat is iets wat je niet zo vaak ziet. De afgelopen paar maanden heb ik hier niet geslapen eigenlijk. James liet mij niet binnen in de slaapzaal en daarom heb ik het grootste deel van mijn tijd in de Common Room van Gryffindor of in een andere Common Room geslapen. Ik zucht en kruip wat dichter tegen Remus aan.
          'Wil je mij de volgende keer dat ik mij gedraag als een complete idioot gewoon in mijn gezicht slaan of zo? Zodat ik weer helder na kan denken.'

    [Most crappiest post ever, sorry.]

    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.



    Severus "Sev" Snape

    "I want to rip that sexy dress of your body."



    Vlak voordat ik Pixie een kus gaf, trakteerde ze mij op een glimlach en ging ze op haar tenen staan om mij te evenaren. Zodra mijn lippen de hare raakten, sloeg ze haar armen om mijn nek en speelde met mijn haren. Damn, nog een ding en ik trok haar mee naar een bed. Haar lippen proefde zoals de Sweet Honey Twiglet maar dat kon ook aan mij liggen. Ik voelde een hand naar onder zakken en ze kneep in mijn kont. Al het blood zakte weer eens naar onder en ik kneep zachtig in haar zij uit pure lust. Ik voelde haar mobiel verdwijnen uit mijn achterzak. Langzaam trok ze terug en ik zag dat haar mobiel al ziijn plaats had terug gevonden in haar boezem.

    "Dat is laatste shotje." Heel sexy sloeg ze het shotje achterover en likte de laatste druppel van haar lippen. Ik werd letterlijk gek.
     "En er is geen reden om je te slaan, Sev, als je iets doet wat we beiden willen." Het bloed steeg weer naar mijn wangen maar ik werd verrast door een korte kus van Pixie. Ze duwde een plukje haar achter haar oor.
    "Wil je dansen, of zullen we juist de rust opzoeken?" Vanuit mij was het antwoord al duidelijk. Het liefste wilde ik het nauwsluitend jurkje van haar lijf willen rukken maar dat was iets voor een fantasy voor later. Ik zou eerlijk zijn.
    ”Om eerlijk te zijn wil ik liever de rust opzoeken vanwege nouja...” Onbewust ging mijn blik snel naar beneden. “Maar ik dacht te herinneren dat ik nog iets belooft had.” Ik had zeker genoeg op om te kunnen dansen al werd dat mij waarschijnlijk te veel.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Ready for some action (; || dress
    Tijdens de kus voelde ik hem in mijn zij knijpen, precies op zo'n manier dat ik het haast niet kon laten om dichterbij te komen. Ik wilde hem nog een beetje plagen, maar het was lastig. Ik stak mijn mobiel weg en nam het laatste shotje, waarna ik hem uitlegde dat ik hem echt niet ging slaan. Zijn wangen werden rood, maar een klein kusje en een vraag leek genoeg te zijn om het bloed naar een andere plek te doen trekken, wat bleek uit zijn antwoord en blik omlaag. Ik volgde zijn blik en zag dat zijn broek wel een klein beetje strak begon te worden. Ik deed net het laatste stapje naar voren, zodat ik echt tegen hem aan stond, en pakte zijn hand. "Een nummertje? Dan kan jij intussen bedenken of we naar jou dorm of die van mij gaan." Ik gaf hem een knipoog, voor ik hem meetrok naar de dansvloer. Daar legde ik zijn armen mijn heupen en mijn eigen om zijn nek, en begon misschien net iets te sensueel met mijn heupen te bewegen, die licht langs die van hem gingen. Ik zou dit ook niet heel lang volhouden, maar hij duidelijk al helemaal niet. De kans dat een docent dit opbrak was zeer aanwezig, maar een beetje plagen mocht wel. Ik drukte mijn lippen zacht in zijn hals, voor ik me bedacht dat een zuigzoen neerzetten midden in de Great Hall, misschien een minder goed idee was. Ik liet mijn lippen dus langzaam iets hoger gaan, terwijl ik meet op mijn tenen ging staan. "Heb je al een keuze gemaakt, stud? Het nummer is bijna voorbij en ik denk niet dat je broek er nog eentje volhoud." Ik deed een heel klein stapje terug om hem met een glimlach aan te kunnen kijken, terwijl ik met mijn heupen langs die van hem bleef gaan op het tempo van de muziek. Voor mij hoefde het ook niet lang meer te duren, maar als meisje had je altijd het voordeel dat het van de buitenkant niet echt zichtbaar was of je ondergoed doorweekt was of niet.


    Bowties were never Cooler

    Caleb Brody Hughes
    'It's crazy how we used to have it all.’
    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Outside, Lana, Scarlett • Suit

    Met een enorm schuldgevoel tegenover Lana dat aan me knaagt, loop ik met Scarlett een stukje van het kasteel vandaan.
          ‘Waar heb je spijt van?’ Ze lacht. Iets wat me zorgen baart, waarom scheldt ze me hier niet gewoon meteen verrot? Dan hebben we dat maar gehad, dit is aleen maar uitstel van executie. Soort van. Of ze is niet boos op me, iets wat me sterk leek, gezien ze behoorlijk boos leek in de groepschat. ‘Dat je me hebt laten zitten? Of dat je me hebt geblokkeerd zonder naar mij te luisteren omdat je met je pik denkt?’ Ze gooit de lege drankfles op de grond en deze spat uiteen in duizenden scherven. Iet wat geschrokken neem ik haar hand vast en trek haar bij het glas vandaan. Hoeveel heeft ze al op? ‘Of is het misschien dat je spijt heb omdat ik nu ineens voor je sta. Was wel lekker makkelijk he, gewoon doen alsof mensen niet bestaan door ze te blokkeren. God Caleb, ik heb al die jaren tegen iedereen gezegd dat je een goed mens was, dat je misschien een klootzak was, maar nooit tegen mij. Guess I got fooled pretty hard.’ Ik blijf stil en neem de sigaret, die ze had opgestoken, tussen haar lippen vandaan. Ik druk 'm uit en gooi hem weg, kort kijk ik naar het kleine wondje op haar pols, maar dit blijkt alleen een schrammetje te zijn.
          ‘Scarlett, luister.’ Ik leg mijn vinger onder haar kin en lift deze een stukje op, zodat ze me aankijkt. ‘Het spijt me.. van alles. Ik heb me echt als een klootzak gedragen.’ Ik zucht diep en kauw op de binnenkant van mijn wang. ‘Maar...’ Ik trek mijn hand terug en verberg mijn beide handen in de zakken van mijn pantalon. ‘Geef toe, zelf heb je-je ook onredelijk gedragen. Van het ene op het andere moment begon je me te beschuldigen voor vanalles en nog wat, omdat je zogenaamd niets voor me betekent.’ Ik trap wat sneeuw weg. ‘Is het zo moeilijk te geloven dat ik om je geef?’

    [ bericht aangepast op 13 dec 2016 - 21:41 ]


    I just caught the wave in your eyes




    Regulus Arcturus Black
    “The Noble and Most Ancient House of Black”
    Slytherin • 16 • Pureblood • Captaind and Seeker • The Great Hall • with Frankie



    "Ik kan jou hetzelfde vragen. Ik gok dat er in elke familie wel iets misgaat. Verder wilde ik het echt niet over hebben." Oke, noted. Blijkbaar was haar zus een gevoelig onderwerp. Ze mocht me prima hetzelfde vragen, over Sirius praten vond ik niet zo erg als zij het blijkbaar vond om over Mavi te praten. Sirius was een bloedverrader, maar hij bleef mijn broer. Hij had gewoon de verkeerde vrienden uitgekozen. Hij begreep gewoon niet wat echt belangrijk was in het leven. Als hij gewoon in Slytherin was ingedeeld dan hadden dingen heel anders uitgepakt, dat weet ik zeker.
    Maar ik respecteerde Frankie haar gevoeligheid en vroeg er verder niet naar.
    "Ik drink amper, want ik ben zo weg en ik kan me geen kwetsuren kan permitteren." Ze ging met een hand door haar mooie haren en ging casual verder over ons onderwerp van hobby's. Alsof ik niks gevraagd had. "Ik dans veel, ballet, en lees ook graag. Meestal zijn het boeken over de geschiedenis, vaak verre van de leerstof. Wat is jouw favoriete onderwerp?"

    Ik grijnsde. Ik kende Frankie natuurlijk helemaal niet zo goed, maar deze nerdie kant was best wel schattig.
    "Misschien wat voorspelbaar... maar Dark Arts." bekende ik haar. "oh en ik heb stiekem ook een best grote interesse in Herbology. Maar dat mag je niet doorvertellen. En zoals ik al zei.. ik lees vooral studieboeken, dingen waar ik iets aan heb, snap je?" Oke, misschien was ik zelf de nerd hier. Maar het was voor mijzelf gewoon belangrijk om mijn kennis te verbreden. Ik begreep eerlijk gezegd ook niet waarom niet meer leerlingen dat deden. Het is niet alsof we saaie dingen leerden hier. Als je een beetje je best deed dan kon je oprecht iets bereiken met wat je hier leerde.
    "Wil je nog wat drinken?" "vroeg Frankie me. Hopelijk voelde ze zich niet verplicht om te gaan drinken, zoals ik wel deed, dat bedoelde ik totaal niet met mijn opmerking.
    "Altijd." Antwoordde ik en ik knipoogde even naar haar. Waarom ik dat deed weet ik eigenlijk ook niet precies. Maar het voelde al wel alsof ik dat kon maken. Niet in een flirterige zin, maar vriendschappelijk. Ik had niet echt het idee dat ik een slechte indruk op haar maakte, dus voelde ik me vrij om meer mezelf te zijn.

    Samen liepen we naar de bartender en ik maakte even contact met hem.
    "Voor mij nog een Dracon Scale, en voor mijn date nog een Fishy Green Ale, no eyeballs?" maar voor ik het echt bestelde keek ik even naar Frankie. Misschien was ze inmiddels van gedachten veranderd en stond ze open voor iets nieuws. Maar ik liet de keuze volledig aan haar.