• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. :3 Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts


    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar


    all because i liked a girl

    Ik ben op dit moment drukker met het herschrijven van mijn vorige soty haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Necessity schreef:
    Hoe kunnen jullie al zo ver zijn? Ik zit nu op 1,5K en alles moet nog herschreven worden (en een deel wordt waarschijnlijk gewoon verwijderd want het is beroerd :') )


    Ik denk dat het een combinatie is van "snel kunnen schrijven in het algemeen", mega enthousiast zijn, bijna 24/7 met het verhaal bezig zijn in je hoofd, dagen niet kunnen schrijven, omdat je zit met tentamens, audities etc. waarna een dag volgt waarop dat wel kan en het er dus zo uitvloeit, omdat je al even op dat moment wacht. Ik was gisteren namelijk vrij om te schrijven c:

    In verhouding tot de ruim 18 dagen die verstreken zijn is 5K niet per se heel veel voor mij though. Als ik echt moet, kan ik veel harder.


    Happy Birthday my Potter!

    Necessity schreef:
    Hoe kunnen jullie al zo ver zijn? Ik zit nu op 1,5K en alles moet nog herschreven worden (en een deel wordt waarschijnlijk gewoon verwijderd want het is beroerd :') )


    Naja ik moet leren voor tentamens en dan ineens heb je magisch veel ideeën om te schrijven. Het is echt vreselijk x) Maar euhm elke dag half uurtje schrijven, dan komt het goed. Niet te veel nadenken over herschrijven maar gewoon eerst stukken schrijven.

    Ah ja, tentamens helpen altijd voor je schrijftempo :')

    Nu ik vast zit met mijn andere verhaal, denk ik dat deze wel wat sneller gaat haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Oké, ik was echt mega bang om mijn verhaal online te zetten, maar dit valt mij meer dan reuze mee tot nu toe c:


    Happy Birthday my Potter!

    Yay, ik heb m'n cover dus nu alleen nog de proloog afschrijven en dan kan m'n verhaal online :D I'm excited!


    Some people in your life come as blessings, others come in your life as lessons.

    Ik ben eindelijk verder gegaan met schrijven c: uni was echt zo demotiverend voor het verhaal...

    Ik begin opeens heel erg aan mijn eigen verhaal te twijfelen en ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom? Ik wil totaal niet arrogant overkomen, maar ik vind mijn idee best goed en toch zit ik hier met zoveel twijfels... :/


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Ik begin opeens heel erg aan mijn eigen verhaal te twijfelen en ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom? Ik wil totaal niet arrogant overkomen, maar ik vind mijn idee best goed en toch zit ik hier met zoveel twijfels... :/


    Ik twijfel altijd over mijn verhalen, waarschijnlijk gewoon door mijn eigen onzekerheid. Bij mij zit het echter niet in de weg zolang ik het leuk vind om aan het verhaal te schrijven.


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    (...)

    Ik twijfel altijd over mijn verhalen, waarschijnlijk gewoon door mijn eigen onzekerheid. Bij mij zit het echter niet in de weg zolang ik het leuk vind om aan het verhaal te schrijven.


    Echt in de weg zit het niet, maar het is wel frustrerend als je na een hele scene uit te werken er plots heel onzeker over wordt. Ach, dat zal iedereen wel overkomen zeker? (:


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Echt in de weg zit het niet, maar het is wel frustrerend als je na een hele scene uit te werken er plots heel onzeker over wordt. Ach, dat zal iedereen wel overkomen zeker? (:


    Probably. Je bent gezegend als het een zeldzaamheid is, haha.



    Yay ik begin de 7K te naderen


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    (...)

    Probably. Je bent gezegend als het een zeldzaamheid is, haha.



    Yay ik begin de 7K te naderen


    haha zalig!

    Ik zit net aan kleine 3000 woorden. Ik ben wel net gaan sporten en nu heb ik zoveel ideeën (en energie) dat ik het douche even uitstel om alles snel kort op te schrijven woeps...


    The soul needs autumn.

    Oke ik heb een klein probleempje, in mijn "flaptekst" of samenvatting van het verhaal:


    Ditta en haar drie zussen groeien op in het Deense hof onder koning Christof van Denemarken. Ze worden door de koningin opgenomen als haar pleegdochters. Waarna in korte tijd haar twee oudere zussen worden verloofd met kroonprinsen en uit haar leven verdwijnen.
    Ditta leert op jonge leeftijd wat er echt gebeurt is met haar vader, de vorige koning van Denemarken. Wat haar twee ooms Abel en Christof, de huidige koning, er mee te maken hebben. Van de ene op de andere dag wordt Agnes, haar jongste zusje, zomaar naar het vrouwenklooster gestuurd om daar als abdis te werken.
    Als Ditta vragen begint te stellen, zijn zowel de koning als koningin er niet van gediend. Ze krijgt een brief in handen, die haar leven veranderd. Die brief zou de ondergang kunnen zijn voor de huidige koning. Ditta moet snel handelen, voordat ook zij verdwijnt in een klooster.


    Maar ik ben nu zo in mijn verhaal dat "haar jongste zusje, zomaar naar het vrouwenklooster gestuurd om daar als abdis te werken." Heel anders gaat... dus wat vinden jullie moet ik het herschrijven en naar dit toe gaan of het op ontvoering houden en daarna krijgt Ditta te horen wat er gebeurd is? Wat vinden jullie?

    WenseKronik schreef:
    Oke ik heb een klein probleempje, in mijn "flaptekst" of samenvatting van het verhaal:

    Ditta en haar drie zussen groeien op in het Deense hof onder koning Christof van Denemarken. Ze worden door de koningin opgenomen als haar pleegdochters. Waarna in korte tijd haar twee oudere zussen worden verloofd met kroonprinsen en uit haar leven verdwijnen.
    Ditta leert op jonge leeftijd wat er echt gebeurt is met haar vader, de vorige koning van Denemarken. Wat haar twee ooms Abel en Christof, de huidige koning, er mee te maken hebben. Van de ene op de andere dag wordt Agnes, haar jongste zusje, zomaar naar het vrouwenklooster gestuurd om daar als abdis te werken.
    Als Ditta vragen begint te stellen, zijn zowel de koning als koningin er niet van gediend. Ze krijgt een brief in handen, die haar leven veranderd. Die brief zou de ondergang kunnen zijn voor de huidige koning. Ditta moet snel handelen, voordat ook zij verdwijnt in een klooster.


    Maar ik ben nu zo in mijn verhaal dat "haar jongste zusje, zomaar naar het vrouwenklooster gestuurd om daar als abdis te werken." Heel anders gaat... dus wat vinden jullie moet ik het herschrijven en naar dit toe gaan of het op ontvoering houden en daarna krijgt Ditta te horen wat er gebeurd is? Wat vinden jullie?

    Ik zou je flaptekst aan je verhaal aanpassen. Eigenlijk is je flaptekst maar een soort van inleiding tot het verhaal zodat de lezer weet wat te verwachten. Soms pas ik mijn flaptekst enkele keren aan tijdens het schrijven omdat ik een onverwachte wending maak of besef dat ik mijn nadruk toch net iets anders leg.
    Ik zou gewoon schrijven waar je je goed bij voelt, je vooropgestelde planning is eerder een richtlijn dan een exact te volgen regel.


    The soul needs autumn.

    Ik heb hoofdstuk 2 af, maar wil iemand proeflezen?


    all because i liked a girl