• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. :3 Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts


    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar


    all because i liked a girl

    Ik ben vergeten bij het activeren van het vorige hoofdstuk een 10K feestje te houden :c Oh well beter laat dan nooit


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb het gevoel niet voor mijn verhaal. Ik heb een goede rode draad, maar ik ben verkeerd begonnen. Zal ik mijn hoofdstukken er af halen? Ik twijfel zo. Dan begin ik anders, maar dat is wel rot hhahaa/


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Douleur schreef:
    Ik heb het gevoel niet voor mijn verhaal. Ik heb een goede rode draad, maar ik ben verkeerd begonnen. Zal ik mijn hoofdstukken er af halen? Ik twijfel zo. Dan begin ik anders, maar dat is wel rot hhahaa/


    Kan je het niet in word proberen en eerst daar een stuk schrijven en als dan blijkt dat je loskomt het aanpassen en anders niet aanpassen en kijken waar het dan aan kan liggen?


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    (...)

    Kan je het niet in word proberen en eerst daar een stuk schrijven en als dan blijkt dat je loskomt het aanpassen en anders niet aanpassen en kijken waar het dan aan kan liggen?


    Ik denk dat het komt omdat ik zo in heet midden begon? Zo van "Hup, je moet met je broer trouwen.", maar ik zou niet weten hoe ik anders kon beginnen.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Douleur schreef:
    (...)

    Ik denk dat het komt omdat ik zo in heet midden begon? Zo van "Hup, je moet met je broer trouwen.", maar ik zou niet weten hoe ik anders kon beginnen.


    In het midden beginnen kan vaak juist heel goed werken, maar het zou inderdaad ook tegen kunnen werken (omdat je heel veel belangrijke informatie moet uitbalanceren met spanningsbogen en actie en dat kan problematisch zijn). Waar ligt voor jou het begin van de story? Je plot hoeft niet per se op dat punt te starten, maar als je voor jezelf de story op papier zet, kan je misschien vervolgens kijken hoe je deze voor jou het prettigst kan ordenen in de plot en kan je zo het beste beginpunt bepalen? Het hoeft echter geen probleem te vormen om in "het midden" te beginnen though. Juist niet. Als je op zo'n punt begint, kan het juist helpen om meteen de aandacht te grijpen.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik denk er serieus over na mijn hele verhaal te schrappen..


    Some people in your life come as blessings, others come in your life as lessons.

    Soco schreef:
    Ik denk er serieus over na mijn hele verhaal te schrappen..


    Waarom? Wat is het probleem?


    The soul needs autumn.

    Mijn inspiratie is weg, bij alles wat ik schrijf heb ik het gevoel dat het niet goed genoeg is vergeleken met andere verhalen in SOTY of uberhaupt op Q.


    Some people in your life come as blessings, others come in your life as lessons.

    Soco schreef:
    Mijn inspiratie is weg, bij alles wat ik schrijf heb ik het gevoel dat het niet goed genoeg is vergeleken met andere verhalen in SOTY of uberhaupt op Q.


    Dat tweede heb ik ook altijd, maar het helpt mij dan vaak wel om geen andere deelnemende SOTY's te lezen. In 2015 heb ik Natas haar verhaal massaal vermeden, omdat ik wist dat ik Schimmenspel dan nooit af zou kunnen ronden. Het is geen schande om te wachten met het lezen/ bekijken van andermans verhalen, wanneer dat je demotiveert. Je moet jezelf niet vergelijken met anderen. De onzekere ziel vindt namelijk vrijwel alles beter dan eigen werk, terwijl dat zeker niet altijd terecht is.


    Happy Birthday my Potter!

    Awh ik ben abo's en lezers aan het verliezen wat best een beetje demotiverend werkt ):
    Nu ja, we gegeven de hoop niet op en schrijven dapper verder.


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Awh ik ben abo's en lezers aan het verliezen wat best een beetje demotiverend werkt ):
    Nu ja, we gegeven de hoop niet op en schrijven dapper verder.


    Gewoon verder schrijven inderdaad hoor! Die mensen die stoppen met lezen gaan echt geweldige stukken missen. Hun verlies ^^ Zelfs zonder veel lezers kan je btw SOTY winnen, mocht dat mensen nog motiveren *kuch* ervaringsdeskundige *kuch*


    Happy Birthday my Potter!

    Wervelwind schreef:
    Awh ik ben abo's en lezers aan het verliezen wat best een beetje demotiverend werkt ):
    Nu ja, we gegeven de hoop niet op en schrijven dapper verder.


    Neee je moet echt verder gaan! Jouw verhaal is één van de weinige die ik volg, hij is ge-wel-dig.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hoe lukt het ondertussen bij jullie?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Hoe lukt het ondertussen bij jullie?


    Best oké!
    Ik heb inspiratie genoeg, als ik tijd heb om te schrijven gaat het vlot en ik heb enkele leuke motiverende lezers.

    Het probleem is gewoon dat ik dus niet voldoende tijd heb om te schrijven aangezien ik het super druk heb met mijn masterthesis.

    Bij jou?^^


    The soul needs autumn.

    Ik ben nu weer voor het eerst in anderhalve maand ofzo weer bezig en het gaat allemaal wat onwennig. Wie geeft me die trap om door te gaan? :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.