• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Paddiecakes [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Paddiecakes
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Prongsie [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Paddiecakes [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Wemel [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || calice [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Paddiecakes [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Wemel [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Paddiecakes [1.6]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Valtersen [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Pennyworth [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Mignon [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Valtersen [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Granian [1.11]
    • Quinn Henrietta Dandelion • Elle Fanning || Aniketos [1.11]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || Wemel [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Wemel [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Valtersen [1.3]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Prongsie [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Paddiecakes [1.10]
    • Isla Ashworth • Rosie Tupper || Brinvi [1.11]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Paddiecakes
    • Blake Sophia Haynes • Valtersen

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • Wemel

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Prongsie
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Prongsie || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Paddiecakes
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Paddiecakes
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Paddiecakes
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • Wemel
    • Unknown
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Paddiecakes
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • calice || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Mignon
    • Quinn Henrietta Dandelion • Aniketos
    Beaters
    • Unknown
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Unknown

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Wemel || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Paddiecakes
    • Unknown
    Beaters
    • Unknown
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om diegene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 12:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Scarlett Rose River
    "Whiskey Princess, Drink me under, Pull me in"
    ”
    [/grey

    ]



    17 • Slytherin • Chaser • Jonathan, Blake & Jase • Party Outfit~ zonder de boa en met andere schoenen.

    Blake knuffelt mij terug, wat heb ik mijn beste vriendin toch gemist. Ik begroet Jase ook met een knuffel en neem een slok uit mijn beker."Blake, the one and only. Beste vriendin, zielsverwant, ex-bedpartner,bloedzuster, beschermengel.. ga zo maar door.", Blake geeft me lachend een duwtje in mijn zij. 'Vergeet partner in crime niet.', zeg ik lachend terwijl ik een kus op haar wang druk. 'En wat voor een bedpartner trouwens, Jason heeft er maar geluk mee.', even kijk ik mijn beste vriendin grijzend aan. Zij is het enige meisje waar ik ooit iets meer mee heb gedaan dan zoenen, al is dat bij ons heel normaal. Vooral als je Sirius erbij toevoegd. Hoe vaak wij wel niet een trio hebben gehad, voordat hij uit de kast kwam dan in ieder geval. Al zou een deel van mij, vooral nu ik zwaar dronken ben geworden, het helemaal niet erg vinden als het nog een keer gebeurd.. "En dit is mijn vriendje, Jase. Samen zijn wij de leukste mensen van dit feestje, dus je hoeft niet meer verder te zoeken.", ik knik. Blake haar ogen gaan over Jona heen. Even slik ik, wat als ze hem niet gaat mogen? Mijn beste vriendin kan daar heel overtuigend in zijn.'He is cute.', fluistert ze in mijn oor. Mijn grijns word alsmaar groter en groter. 'Thankyou, je hebt geen idee hoe gerust ik nu ben
    ', ik begin zacht te lachen. Ik kijk Jonathan aan en pak zijn hand even vast waarna ik er een zacht kneepje in geef. Blake bukt zich opnieuw meer mijn richting in. 'Mocht je willen blowen trouwens..', ze tikt tegen het tasje waar dan geheid een joint inzit. 'Je kan me gedachten lezen babe.', zeg ik terwijl ik mijn arm om mijn beste vriendin heensla. Ik buig haar richting in. 'Met of zonder de jongens erbij? Want ik kan je wel zeggen dat ik er echt aan toe ben nu.', fluister ik grijnzend in mijn beste vriendin haar oor.


    I'm a rebel with a cause..


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    FRANK LONGBOTTOM

    Ik dronk, dansde, zat, stond, praatte soms met een persoon, maar dit was dan ook voor kort en ging ik al snel weer over op een volgende actie. De avond was een waas door de alcohol, maar ook door de vibe waar ik inzat. Ik had geen idee waar mijn vrienden waren; ik zag ze wel, maar dan weer niet en had ze in principe ook niet perse nodig op dit moment. Ik had het warm en was moe en mega energiek tegelijkertijd. Ik moest zeker weten enorm stinken van het zweet en de alcohol, maar dat kon me niet schelen; ik rook het ook niet. Ergens wilde ik mijn shirt uitdoen, omdat dat misschien zou zorgen voor verkoeling, maar gelukkig wist ik mijzelf daarvan te weerhouden. Het was niet dat ik een heel lelijk lichaam had, maar een geweldige buik had ik niet. Bovenal zou het hoogstwaarschijnlijk niet echt worden geapprecieerd door de andere mensen hier.
    Er werd beerpong gedaan en ik had kunnen meedoen, maar ik had iets veel beters bedacht. Bovendien zou ik daar op dat moment ook totaal in falen. Het balletje zou hoogstwaarschijnlijk aan de andere kant van de kamer terecht komen of op mijn teen en dat was niet helemaal de bedoeling van dat spel. Ik voelde me dat moment echter een superheld die alles kon. Ik sprak een spreuk uit over de muziek die er voor zorgde dat de muziek nog bonkender werd en nog beter dansbaar. Ik spotte James en Sirius bij de dranktafel staan en maakte een gebaar om ze hierheen te laten komen. Ik sprong op een tafel om er vervolgens weer af te springen en te landen in het midden van de kamer. Ik begon te dansen op een heftige manier en deed alle pasjes die in mijn hoofd opkwamen.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • The Common Room • James & Frank

    'Ik neem eerst een ander drankje, want dit is niet te zuipen,' zegt hij en hij verdwijnt om een ander drankje te halen. Ondertussen is beerpong gestart en zowel James als ik moet gooien. Helaas moet ik drie kledingstukken uittrekken. James daarentegen maar twee. Met een scheve grijns naar mijn beste vriend trek ik mijn schoenen en sokken uit. Ik gooi ze in een hoek en gooi er mijn blouse achteraan - blij dat ik daar een shirt onder draag. Voordat we aan een nieuwe ronde kunnen beginnen verschijnt Frank uit het niets. Hij springt op de tafel en een harde lach verlaat mijn mond als hij tussen ons inspringt en helemaal los gaat. Hij heeft in de groepschat al laten weten dat hij een dancebattle aan wil gaan. Ik laat het beerpong voor wat het is en trek James mee achter Frank aan. Ik weet dat James nou niet bepaalt de beste is in dansen, maar ik ben dat wel en ik zal ze hier eens laten zien wie de dancing queen is.
          'Heb je het leuk, Frank?' vraag ik, terwijl ik al mijn moves uit de kast haal - die hebben daar een beetje lopen verstoffen nadat ik eruit ben gekomen. Ik draai een rondje en schud heen en weer met mijn heupen. 'Zo te zien heb je het redelijk naar je zin.' Ik knipoog naar hem en laat dan beide jongens een pirouette draaien. 'Dancebattle, whoop whoop!' schreeuw ik, voordat ik hard mee begin te zingen met het nummer dat op dit moment uit de gigantische speakers ramt. Ik negeer het feit dat mijn hele gezicht bont en blauw is en laat mij voor even gaan, zonder helemaal zat te zijn. Het voelt goed en ik voel me weer een kind, zonder alle zorgen die ik de laatste tijd heb moeten dragen.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Wacht maar, Hughes.’ Verrast keek ik toe hoe ze twee keer raakt gooide. Ik klapte in mijn handen en keek haar bewonderend aan. ‘Jij mag twee stukken uit doen. Shirt eerst?’
          ‘Je bent een echt natuurtalentje, Savore,’ zei ik met een klein glimlachje. Lana raakte afgeleid door haar telefoon en ik besloot ook maar eens te kijken wat er allemaal in de groep gezegd werd – gezien mijn telefoon maar tegen mijn kont bleef aan trillen. Lana stuurde wat foto's van zichzelf met haar huisdieren en glimlachend keek ik naar de foto's. Wat was ze toch leuk... en dan bedoelde ik niet haar hond, noch haar konijn. Mijn glimlach verdween echter langzaam van mijn gezicht, toen mij de jongen op de foto's begon op te vallen. En het bleek niet zomaar een jongen te zijn: hij was haar beste vriend uit Frankrijk. Ik wist niet goed waarom, maar mijn gehele ratio besloot er meer te kappen en het enige wat ik nog voelde was jaloezie. Jaloezie, onzekerheid en wellicht een soort angst. Angst omdat ik nu op mijn kwetsbaarst was tegenover Lana, omdat ik ‘ik hou van jou’ had durven te zeggen tegen haar. Die vier woorden die voor enig ander misschien net zoveel betekenis hadden als een pak boter – maar die ik alleen durfde te zeggen wanneer ik het ook echt meende. En ik meende ze zeker. Elke woord, elke letter. En zodoende dat zo'n knappe garçon, die Lana al veel langer kende dan ik, mij bang maakte. Ik wist dat Lana Frankrijk miste, maar miste ze hem dan misschien ook? Zag ze in dat hij misschien nog wel veel charmanter en leuker was dan ik? Lana voelde aan dat er iets was, maar ik wilde niet praten. Bang dat ik op haar over zou komen als een bezitterige zak. Stil blijven en niets zeggen leek mij een beter plan. Het bleek echter al snel dat ik duidelijk een flinke hoeveelheid aan vrouwelijke empathie had gemist in mijn opvoeding, want Lana was gekwetst en – en ik wil niet de schuld afschuiven op iemand – door Cas' 'hulp' ook nog van streek. Ik wilde me tot Lana keren, maar raakte opnieuw afgeleid door mijn telefoon. De naam van mijn vader verscheen in beeld en, en dit gaf ik niet graag toe, maar het maakte mijn sombere humeur wat beter. Hij belde me namelijk nooit en dat hij nu de moeite nam om me te bellen voelde toch alsof hij mij een soort hart onder de riem wilde steken. Ik had er niet verder naast kunnen zitten.
          Na een nogal pijnlijk en vrij kortdurig gesprek zei mijn vader gedag. Ik keek het beerpong-gezelschap rond en zag Cas staan. Ik stapte op hem af en duwde hem mijn telefoon in zijn handen. Geforceerd glimlachte ik naar hem.
          ‘Het is m'n pa... hij heeft een verrassing voor je, gefeliciteerd enzo...’ zei ik zachtjes. Kennelijk had hij mij alleen maar gebeld omdat hij Cas' nummer niet had. Om een één of andere reden was mijn vader dol op mijn beste vriend. Iets wat ik Cas gunde, ware het niet dat hij een hekel aan mij had. Zijn bloedeigen zoon. Hij had me doodleuk door de telefoon verteld hoe hij een nieuwe bezem voor Cas had gekocht, gezien hij wist dat Cas er eentje nodig had. Zoiets onthield hij dan wel, terwijl hij al jaren mijn verjaardag vergat. Net zoals mijn Quidditch wedstrijden. Hij maakte me al jaren wijs dat hij Quidditch verschrikkelijk vond, maar toch stond hij erop dat hij naar de wedstrijd Slytherin tegen Ravenclaw zou komen kijken. Om ‘Celeb en Cas te zien spelen’, alsof ik niet bestond. Ik had een knuffel nodig. Ik had Lana nodig. Ik draaide me naar haar om. Althans, ik verwachtte haar te zien. Haar geruststellende, lieve glimlach. In plaats daarvan zag ik echter niemand. Verward keek ik de menigte rond, op zoek naar haar, maar ik vond opnieuw niemand. Gekwetst en iet wat paniekerig liep ik de kamer rond. Ze kon nog niet weg zijn gegaan. Het werd wazig voor mijn ogen en ik voelde een traan over mijn wang lopen. Ik veegde deze ruw weg terwijl mijn hoofd op hol sloeg. Lana, mijn vader, de date. Het werd me allemaal te veel. Na ik weet niet hoeveel rondjes gelopen te hebben wist ik dat Lana er niet meer was. Juist nu ik haar nodig had. Ik pakte twee flessen drank van de dranktafel en schonk wat shotglaasjes voor mijzelf in. De één na de ander sloeg ik achterover, maar het deed me niets. Het ging niet snel genoeg. Ik had meer nodig. Ik zette de fles drank aan mijn lippen en voelde eindelijk de troost die ik nodig had en die ik nu nergens anders kon krijgen. De ene traan na de ander rolde over mijn wang en ik nam niet eens meer de moeite om ze van mijn wang te vegen.



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Slytherin Common Room


    I just caught the wave in your eyes

    Jason Axel O'Donnell
    “It seemed perfect: the concept – free from any regret, another couple based on teen sex.”



    ‘En jij bent vast Jona..,’ Blake en de jongen, die dus inderdaad Jona heette, schudden elkaar de hand. ‘Blake, the one and only. Beste vriendin, zielsverwant, ex-bedpartner, bloedzuster, beschermengel.. ga zo maar door.’ Scarlett vulde haar nog even aan met ‘partner in crime’ en ik grinnikte zachtjes. Die twee waren echt een apart stel en ongetwijfeld een match made in Heaven... or Hell, whatever. Ze voegde ik er ook nog aan toe dat Blake een zeer benoemenswaardige bedpartner was, iets wat ik alleen maar kon beamen.
          ‘Je hoort mij ook zeker niet klagen hoor Scar,’ zei ik lachend.
          ‘En dit is mijn vriendje, Jase. Samen zijn wij de leukste mensen van dit feestje, dus je hoeft niet meer verder te zoeken.’ Ik grijnsde en stak mijn hand naar Jona op. Blake en Scarlett wendden zich tot elkaar en lieten zo duidelijk merken dat ze even een meidenmomentje wilden hebben. Ik richtte me tot Jona en glimlachte vriendelijk.
          ‘Wat fijn dat je vriendin zo tevreden is met jullie,’ zei hij en ik lachte kort. Hij moest eens weten wat voor een drama ik en Blake al allemaal hadden doorstaan. Jona leek even te twijfelen en vragend keek ik hem aan. ‘Jij bent ...’ Even knipperde ik onbegrijpend, ik ben...? Maar toen besefte ik dat hij mijn naam alweer was vergeten. Ik wilde hem mijn naam vertellen, maar hij leek er zelf al opgekomen te zijn. ‘Wat vind je van het feest?’
          ‘Nou, Jase–’ zei ik in de derde persoon, om nog even nadrukkelijk duidelijk te maken dat ik Jase heette (of nou ja Jason, maar dat deed er niet zo toe) ‘–vindt het feestje wel leuk. Sowieso vinden ik en Blake feestjes altijd wel leuk, maar goed, wat vind jij ervan? Ik heb begrepen dat Scarlett dit feestje ook een beetje ter eren van jou geeft. Zijn jullie nu een ding?’



    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper • Slytherin Common Room • Blake, Scarlett & Jona


    I just caught the wave in your eyes

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • The Common Room (again) • Caleb • Outfit

    Het is zijn vader. Shit. Een schuldig gevoel bekruipt mij. Is dat de reden dat hij mij zojuist genegeerd heeft? En ik ben natuurlijk zo ontzettend stom geweest om als een dramaqueen de Common Room uit te stormen zonder op Caleb af te stappen en hem gewoon te vragen wat er aan de hand is. Castor legt mij uit dat Caleb mij nodig heeft, maar ik weet vrijwel zeker dat Castor hem op dit moment beter kan helpen. Echter, is Castor van mening dat ik één van de problemen ben die Caleb op het moment neerhaalt, dus ik maar beter een van die twee problemen op kan lossen. Ik forceer mijzelf om uit bed te komen en met mijn eenhoorn hoodie ver over mijn hoofd getrokken, strompel ik terug naar de Slytherin Common Room. Ondertussen probeer ik uit te vinden waar mijn vriend is, maar echt veel krijg ik er niet uit. Het is overduidelijk dat hij zich in mijn afwezigheid volgeschonken heeft met drank. Ik mompel het wachtwoord van de Slytherin Common Room en stap zonder schaamte in mijn eenhoorn onesie de ruimte binnen. Ik had verwacht dat ik Caleb moest gaan zoeken, maar ik zie hem meteen in een hoekje zitten. Op een drafje loop ik naar hem toe, maar voordat ik hem bereik, verstijf ik. Ik kijk de jongen aan. Hij is compleet gebroken en zit daar in zijn eentje... te huilen. Mijn hart brokkelt langzaam af en het gevoel van schuld bereikt een hoogtepunt. Die gevoelens schuif ik voor nu echter aan de kant, want ik moet hem nu helpen. Ik kniel naast hem neer en sla mijn armen om hem heen, heel voorzichtig hijs ik hem overeind.
          'Hey, Callie,' mompel ik. Ik sla zijn arm om mijn schouder en het kost mij alle moeite om zijn dronken lichaam staande te houden. 'Ik weet dat je niet naar je bed toe wil, maar dat ga ik toch echt doen nu.' Ik druk een kus op zijn wang en veeg voorzichtig zijn tranen weg. 'Kom op. Laten we je onderstoppen, dan kunnen we morgen alles oplossen.' Ik strijk een pluk haar uit zijn gezicht en begin hem door de menigte richting de slaapzalen te slepen.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Blake Sophia Haynes
    I get a little bit Genghis Khan - don't want you to get it on with nobody else but me.

    "Well...," reageer ik op Scarlett, terwijl ik een lok haar uit mijn gezicht veeg en alles meteen over een schouder gooi. "Ik neem Jase mee, maar ik weet niet hoe open Jona is voor de ervaring.."
    Ik herinner me namelijk vaag dat hij het niet zo leuk vindt dat Scarlett nogal.. wild is, als het gaat om verdovende middelen. Misschien herinner ik me dat wel verkeerd, hoor.
    Van Jase weet ik dat hij er niet op tegen is, zeker omdat ik hem gevraagd heb of hij ook wilde. Het antwoord was een overduidelijke 'ja', iets dat ik leuk vind, zeker omdat we nog nooit samen geblowd hebben. Ik mag dan vaak high zijn in zijn gezelschap, ik heb hem alleen maar dronken gezien. Nette jongen.
    Ik richt me weer wat meer op de groep, omdat ik doorheb dat ik door mijn gefluister de jongens enorm heb buitengesloten, en leun wat tegen mijn vriendje aan.
    Elke keer als ik naar hem kijk voel ik weer vlinders, ik voel me net een meisje van 13 dat haar eerste crush heeft. Al ben ik nooit dat meisje geweest - op mijn dertiende had ik al wilde nachten met jongens van ver boven mijn eigen leeftijd. Maar dat ter zijde.
    "Blake en ik," glimlach ik dan, terwijl ik hem met mijn wijsvinger in zijn wang prik. "Niet ik en Blake, Blake en ik. Net als bij seks, Jase, de ander moet altijd eerst komen voordat je zelf mag." Ik steek mijn tong naar hem uit. Naar heel veel mensen, de grote meerderheid zelfs, gedraag ik me dommig. Maar bij mijn vrienden, en bij Jase, ben ik niet bang om af en toe eens de nerd uit te hangen.
    "Wij..," ik gebaar naar Scarlett, "gaan zo even naar buiten. Gaan jullie mee?" ik kijk naar Scar. "Tenzij je het risico wilt lopen om gepakt te worden en gewoon binnen wilt blijven.."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    Afgezonderd van de rest van het feestje zat ik in mijn eentje de zoveelste fles drank leeg te drinken terwijl de tranen maar over mijn wangen bleven stromen. Eerst had ik me nog diep triest gevoeld over de hele situatie met mijn vader, maar nu voelde ik helemaal niets meer. Ik had gedacht dat de alcohol een soort verlichtende werking zou hebben, zoals het altijd had, maar ik voelde me er ditmaal helemaal niet beter door.
    Door de waas van tranen zag ik dat iemand op me af kwam lopen. Ik kromp wat in een en wende mijn blik beschaamd van de persoon af. Ik voelde een stel armen die zich om mijn lichaam heen wikkelden en mij langzaam overeind hielpen.
          ‘Hey, Callie,’ klonk de stem van Lana. Mijn Lana. Ik snikte en wreef de tranen weg, waarna ik mijn ogen naar haar opsloeg. Was dit een stomme hallicunatie? Hield mijn hoofd me voor de gek? Ongelovig staarde ik haar aan en klampte me toen – bijna wanhopig – aan haar vast. Ze was teruggekomen, voor mij. ‘Ik weet dat je niet naar je bed toe wil, maar dat ga ik toch echt doen nu.’ Haar woorden drongen nog niet helemaal door. Haar aanrakingen kalmeerden mij en heel soms verliet een snik nog mijn lippen. ‘Kom op. Laten we je onderstoppen, dan kunnen we morgen alles oplossen.’ Toen pas drong het tot me door dat ze het had gehad over een bed. Mijn bed. Ondanks de hoeveelheid alcohol wist ik dat mijn dorm geen optie was. Niet nu. Ik kon me niet goed meer herinneren waarom niet. Gwen had er iets mee te maken. Ondertussen begon Lana mij langzaam richting het slaapgedeelte van the Slytherin Common Room te slepen. Afwezig liet ik me door haar meevoeren terwijl ik me probeerde te herinneren waarom ze mijn dorm niet mocht zien. Gwen... Lana... ik... date. Onze date. Gelijk verstijfde ik en weigerde ik nog een stap in de richting van mijn dorm te verplaatsen. We stonden voor de trap richting de slaapzalen en koppig ging ik ervoor staan, zodat Lana er niet langs kon. Mijn kamer stond nu vol met allemaal date spullen die Gwen had klaargezet.
          ‘N-nee... je mag– nee,’ stamelde ik zenuwachtig en schaamde me kapot. Ze was boos op me, ze kon en mocht het koste wat kost niet zien.



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Slytherin Common Room • Lana


    I just caught the wave in your eyes

    JONATHAN CLERMONT

    'Nou, Jase vindt het feestje wel leuk. Sowieso vinden ik en Blake feestjes altijd wel leuk, maar goed, wat vind jij ervan? Ik heb begrepen dat Scarlett dit feestje ook een beetje ter ere van jou geeft. Zijn jullie nu een ding?’ Hij sprak het uit met nadruk op zijn eigen naam. Mensen die praatten in derde persoon had ik altijd al een beetje vreemd gevonden, maar deze jongen leek me eigenlijk niet persoon. Zeker niet als hij zo'n mooie - sorry Scarlett, jij bent natuurlijk de mooiste - vriendin had. Het gaf me dus het gevoel dat het probleem bij mij lag en niet bij hem; dat ik iets verkeerd gedaan had. Even keek ik hem vreemd aan, maar besloot om te proberen het luchtig te laten gaan.
    'Sorry dude, namen zijn belangrijk, ja.' Dit zou kunnen klinken alsof ik hem een idioot vond, ik liet de lichtelijke grijns op mijn gezicht nog even wat vriendelijker lijken. 'Had je jezelf al voorgesteld? Ik denk dat mijn concentratievermogen het nogal zwaar heeft door de twee mooie meiden naast ons. Ik neem de blonde hoor.' Ik knipoogde naar hem, maar voelde me vanbinnen echt een pedofiel. Ik hoopte dat dit van zijn kant niet zo gevonden zou worden. Hoe kon ik nu zo sociaal ongemakkelijk zijn? Normaal had ik daar veel minder last van. Misschien was er toch wel wat druk nu, ik wilde ergens misschien toch wel leuk gevonden worden door Scarletts vrienden. Nou jammer jongen, dat was in ieder geval mislukt.
    Ik voelde een kneepje van Scarlett in mijn hand, waarop ik mijn hoofd naar haar draaide en naar haar glimlachtte. Wat was ze lief.
    'Ter ere van het nieuwe jaar, heeft ze mij verteld.' begon ik mijn antwoord op zijn vraag. 'Nou ja, het zou kunnen dat het ter ere van mij zou zijn, maar dat hoeft van mij allemaal niet hoor. Niet aandacht zou dan echt verkeerd verdeeld zijn, ik ben niet zo interessant.' Zo zag ik het echt. Scarlett had gewoon zin in een feestje gehad en zag het nieuwe jaar als een goede reden, iedereen was na de vakantie weer op school en het zou leuk zijn om elkaar weer allemaal te zien op een feestje. Nou ja, niet dat Scarlett echt een reden nodig had voor een feest.
    'En ja, volgens mij wel, ik hoop het.' Scarlett en ik hadden niet echt afgesproken dat we wat hadden of dat we een stel waren, maar ik voelde wel dat het meer was dan een flirt. Ik zou het niet leuk vinden als ze met andere jongens ging en andersom was dat ook zo, hoopte ik tenminste.
    Blake - natuurlijk kon ik namen onthouden - liet ons vieren weer samenkomen met een verbetering op Jase - zelfs die wist ik nog, wat een wonder - en een opmerking over seks.
    'Wij..,' ging ze verder, naar Scarlett gebarend. 'gaan zo even naar buiten. Gaan jullie mee?Tenzij je het risico wilt lopen om gepakt te worden en gewoon binnen wilt blijven..' Ze keek naar Scarlett, maar ik wist dat Scarlett zich daar geen zorgen over zou maken. Wat jase wilde, wist ik niet, maar voor mij was het prima. Misschien zagen mensen me als een angsthaas, een braverik, maar dat was echt niet zo. Ergens irriteerde het me dat deze personen blijkbaar een dommig angstig beeld van mij hadden, maar zoals wel meer deze avond, liet ik het gaan.
    'Ja tuurlijk,' stemde ik in, terwijl ik mijn schouders ophaalde. Ik stapte wat dichterbij Scarlett en raakte haar arm zachtjes aan. Was zij tevreden met deze situatie?


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Outfit || Time to cheer up a girlfriend || Hospital Wing || Lily + Marly
    Er viel een stilte tussen ons drieën na mijn smsje naar Severus. Ik stopte mijn mobiel weg en wachtte tot iemand iets zou zeggen. Toen dat niet gebeurde, vroeg ik ze naar hun toekomstplannen. Toch kreeg ik geen antwoord, want precies toen Marly haar mond open wilde doen, werden de deuren open gegooid en Nova werd binnengedragen door Maia en een meisje die volgens mij een uitwisselingsstudent moest zijn. Nova zat onder het bloed en leek compleet van de wereld. Nog voor de deuren waren dichtgevallen stormde Roza erdoor en vloog op Nova af. Ook Marly ging erop af, wat betekende dat het rond het bed van het meisje nu zo druk was dat Madam Pomfrey er bijna niet meer bij kon. Ik besloot toch maar bij Lily te blijven en te wachten tot ik iets zou horen. Ik nam nog een slok wijn en keek naar mijn telefoon voor een antwoord van Severus, die ik nog niet had. Intussen ging de groepschat compleet door het lint over wat er met Nova was gebeurt. Iedereen was allerlei mensen aan het beschuldigen, en zelf zou ik het niet vreemd vinden als Maia het had gedaan, puur omdat zij zowel motief als mogelijkheid had om het te doen. Ik had niets tegen Maia, maar zij wel tegen Nova. Voor de rest hield ik me erbuiten. Ik hield ervan om drama te lezen, maar ik hield me er liever buiten, als het niet expliciet over mij of mijn idealen ging. Daarom deed ik ook niet aan relaties: Het gaf alleen maar drama. Ik keek rond en zag Severus een aantal bedden verder zitten met een icepack tegen zijn oog. Dat was de reden dat hij niet reageerde. Heel even schoot door mijn hoofd om naar hem te lopen, maar toen ik Quinn naast hem zag staan, besloot ik maar bij Lily te blijven. Het was goed voor hem dat hij met andere meisjes omging en Lily was anders helemaal alleen. "Ik hoop dat de persoon die hierachter zit snel gevonden wordt, want dit kan niet goed eindigen." Ik dronk mijn glas leeg en ging weer zitten. "Gaat het trouwens weer een beetje? Zo'n klap kan niet goed voor je zijn." Mijn ogen bleven intussen op Nova's bed gericht, waar een boel drama nog altijd gaande was. Waar nodig zou ik helpen, maar hier in de Hospital Wing zou Nova goede zorg krijgen, de beste hier in de buurt waarschijnlijk. Als het straks rustiger werd zou ik naar bed gaan, want binnekort was er een Quidditch Wedstrijd en ik wilde wel degelijk winnen.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2017 - 18:21 ]


    Bowties were never Cooler

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Caleb's dorm • Caleb • Outfit

    Plotseling blijft de jongen midden in de hal stokstijf stil staan. Hij heeft zichzelf eerst redelijk mee laten nemen, maar nu lijkt hij zich wat te bedenken. Ik frons lichtjes en kijk naar hem op als hij mijn toegang tot zijn dorm blokkeert. Wat is er aan de hand? ‘N-nee... je mag– nee,’ stamelt hij. Ik stap op hem af en probeer hem voorzichtig richting de dorm te duwen, niet zo zeker van waarom hij mijn weg nu blokkeert.
          'Kom op, Callie,' mompel ik. Ik probeer langs hem op te sneaken, maar om de een of andere reden blijft hij voor de deur staan. Een normale, sobere Caleb zou dit vol gehouden kunnen hebben, maar deze dronken Caleb is zo instabiel dat ik hem uiteindelijk een wat harder duwtje geef en langs hem op glip. Ik duw de deur open zonder naar binnen te kijken en pak allebei zijn handen vast om hem naar binnen te begeleiden. ''ey, 'et ies oké.' Ik veeg voorzichtig zijn tranen weg. 'Je 'oeft je niet te schamen, oké. 'et ies nu vooral slim dat je gaat sla-,' ik heb me omgedraaid naar de kamer halverwege de zin en het zicht doet al mijn acties stoppen. De kamer is verlicht met fairylights, kaarsen en nou ja. Het is zo'n perfecte kamer van een tumblr plaatje: romantisch, lief. Ik slik en voel de tranen achter mijn ogen branden. Damm it Caleb. Langzaam draai ik me naar hem om en zonder een moment te twijfelen stap ik op hem af. Ik sla mijn armen om zijn nek heen en druk mijn lippen op die van hem. Zijn lippen smaken zout van de tranen, maar de mijne waarschijnlijk ook. Ik glimlach zwakjes en verberg dan mijn gezicht in zijn nek. ''et spijt me,' fluister ik. 'Iek 'eb mij gedragen als een dramaqueen. 'et spijt me. Iek wist niet wat er allemaal aan de 'and was met je vader en dat je daarom mij niet antwoorden. Iek wist niet dat je dit gedaan had.' Een paar tranen lopen over mijn wangen en ik kijk hem aan. 'Iek 'ou van jou, Caleb. Iet spijt me. Please wil je mij vergeven?'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Kom op, Callie,’ mompelde Lana. Lana probeerde langs mij te komen, iets wat haar eerst niet lukte gezien ik de weg versperde. Echter was ik te ver heen om lang weerstand te bieden en het duurde ook niet lang voordat Lana langs mij wist te glippen. Ik wilde haar nog tegenhouden, maar ze had de deur naar mijn dorm al opengeduwd. Mijn arm, die ik had opgeheven, liet ik langs mijn zij vallen en beschaamd staarde ik naar hoe mijn dorm eruit zag. Lana leek nog niets gezien te hebben terwijl ze mij naar binnen trok. ‘'ey, 'et ies oké.’ Ze veegde voorzichtig mijn tranen weg. ‘Je 'oeft je niet te schamen, oké. 'et ies nu vooral slim dat je gaat sla-.’ Verder kwam ze niet. Ze had zich namelijk omgedraaid en ik kon wel ter plekken door de grond zakken. Ik wende mijn blik beschaamd af. Ik kijk pas op wanneer ik een stel armen om mijn nek voelde. Onbegrijpend keek ik Lana aan, maar ik kreeg de kans niet om nog wat te zeggen. Haar zoete, zachte lippen voelde ik op die van mij. De zoen smaakte ook een beetje zoutige, waarschijnlijk door mijn tranen. Liefdevol zoende ik haar terug, terwijl de tranen bleven komen. Ik wist niet of deze nog van verdriet waren – want ik voelde me eigenlijk heel gelukkig. Ver op de achtergrond klonk Ed Sheerans Give Me Love, terwijl wij hier in mijn met fairylights versierde kamer stonden. ‘'et spijt me,’ fluisterde ze. ‘Iek 'eb mij gedragen als een dramaqueen. 'et spijt me. Iek wist niet wat er allemaal aan de 'and was met je vader en dat je daarom mij niet antwoorden. Iek wist niet dat je dit gedaan had. Iek 'ou van jou, Caleb. Iet spijt me. Please wil je mij vergeven?’ Ik veegde de tranen van haar wangen. Ondanks mijn dronken staat, wist ik dondersgoed waar ik mee bezig was.
          ‘Ik hou van je Lana... ik.. ik heb je nodig.. ik–’ ik kwam niet uit mijn woorden en besloot dat daden soms krachtiger waren dan woorden. Zodoende dat ik mijn lippen, met alle liefde en passie die ik in me had, op die van Lana drukte.



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Slytherin Common Room • Lana


    I just caught the wave in your eyes

    Faelia "Fae" Christina Brown


    17 • Year 6 • Mudblood • Ravenclaw • Dorian • Outfit

    "Dankjewel," ik glimlach en neem het drankje van hem aan. "Alcoholvrij is prima om mee te beginnen, we kunnen altijd verderop in de avond overstappen." Voorheen dronk ik nooit, geen druppel, maar ach, een mens verandert.
    Ergens vind ik het aandoenlijk dat Dorian zo onzeker is, maar aan de andere kant is het ook lastig. Ik wil niet dat hij het gevoel heeft dat hij op eierschalen moet lopen, enkel en alleen omdat het even niet zo makkelijk ging.
    Ja, dat is zacht uitgedrukt. We hadden een fikse ruzie, maar we hebben afgesproken dat achter ons te laten, en door zijn nerveuze gedrag word ik er alleen maar meer aan herinnerd. En dat is niet fijn.
    Ik druk een kusje op zijn lippen. "Weet je..," ik schud mijn hand door zijn haren, waardoor zijn kapsel ietwat wilder wordt dan het voorheen was. Zo zit het leuker, vind ik. "Ik vind je nog leuker als je minder zenuwachtig doet."
    Ik neem een slokje uit mijn glas en laat dan mijn vrije hand in zijn kontzak glijden. Je moet toch een beetje territoriaal gedrag vertonen op een feestje als dit. Zat single meisjes die wanhopig zijn.
    "En laten we nu teruggaan naar de mensen waar je bij stond toen ik binnenkwam," lach ik, "want dit wordt asociaal." Ik laat mijn ogen glijden naar de plek waar hij net stond en besef dat hij zojuist bij niemand minder dan Gwen stond. Autsj. Kijk, het is niet dat ik haar niet vertrouw. En Dorian vertrouw ik voor de volle honderd procent. Maar ik weet dat daar gevoelens zaten, en misschien nog wel zitten. En dan is het toch lastig om niet ongerust te worden als ze samen tijd doorbrengen.
    Oké, schud het van je af, Fae. "Let's go!"

    [ bericht aangepast op 14 maart 2017 - 11:13 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Caleb's dorm • Caleb • Outfit

    Uiteindelijk zoent hij terug en ik heb het idee dat mijn hart bijna uit mijn borstkas barst. Op de achtergrond klinkt heel toepasselijk Ed Sheerans Give Me Love en ik wil bijna lachen. Ik heb nog nooit zoiets romantisch meegemaakt, eerlijk. Het is misschien super cheesy, maar op dit moment had er geen betere timing kunnen zijn. Caleb veegt de tranen van zijn wangen en ik ben blij dat hij niet helemaal van de wereld is verdwenen. Hij weet nog wie hij is en wie ik ben. ‘Ik hou van je Lana... ik.. ik heb je nodig.. ik–’ hij komt niet verder dan die woorden en ik glimlach zwakjes. Opnieuw voel ik zijn lippen op de mijne en ik kus hem terug met overgave. Na een paar minuten laat ik hem los. Ik ga weer plat op mijn voeten staan - omdat ik hem haast naar beneden moet sleuren om even groot te zijn.
          'Laten we je nu maar naar bed brengen,' mompel ik zachtjes. Ik duw de deur achter ons dicht. 'Dank je dat je dit allemaal geregeld 'ebt, Caleb.' Ik pak zijn hand en trek hem mee naar het bed. Het lijkt mij beter als hij even gaat liggen en voldoende water binnen krijgt zodat we de ergste kater kunnen voorkomen. Ik duw hem voorzichtig op het bed en druk mijn lippen zachtjes op zijn haar. 'Iek ben zo terug.' Ik kom overeind en haal uit de badkamer een glas water en pak voor de zekerheid een schoonmaak emmer. Gewoon voor het geval dat. Ik geef hem het glas water. 'Drink op.' Ik ga naast hem zitten en wrijf voorzichtig over zijn rug. 'Moet iek iemand voor je halen? Scarlett of Castor of Maia? Of wil je iets drinken of eten?'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 14 maart 2017 - 11:28 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ollie Gabriel Reid


    18 • Year 6 • Mudblood • Hufflepuff • Chloe •

    "Ja.." mompel ik dan maar op haar vraag. "Ja, dat is een goed idee. Frisse lucht is een goed idee."
    Het wordt me te benauwd in deze kamer, en ik kan daarnaast ook precies Blake en Jase zien staan. Tijd om te vertrekken.
    Dan kan ik ook mijn longen weer even asfalteren zoals mijn moeder mijn slechte gewoonte zo mooi noemt, en hoef ik niet te schreeuwen om hoorbaar te zijn.
    Ik pak Chloe's hand - om haar naar buiten te leiden, niet om romantisch handjes vast te houden, want dat heb ik nooit begrepen. Een van de twee krijgt altijd zweethandjes, en dan wordt het een klamme boel en dat is alles behalve romantisch.
    Ik wil haar gewoon niet kwijtraken in de mensenmassa, en ik kan haar moeilijk optillen. Dan denken mensen nog dat ze ontvoerd wordt.
          Eenmaal buiten voel ik een zware last van mijn schouders vallen. Ademhalen.
    Ik gris het pakje sigaretten uit mijn zak en steek er een tussen mijn lippen. De 'merry christmas' aansteker die ik op een treinstation kocht valt een beetje uit de toon, maar hij doet zijn werk prima en dat is alles dat belangrijk is momenteel.
    Hoewel ik bijna voor de volle honderd procent zeker weet dat Chloe niet rookt houd ik haar toch het pakje voor. Ik ben een gentleman, oké?
    Terwijl ik inhaleer en weer uitblaas kijk ik Chloe aan. Geen creepy oogcontact, gewoon een vriendelijke blik. "Fuck man, ik heb het echt verpest met Jase.."
    Ik kan merken dat ze er niet over wil praten, maar het besef komt ineens binnen en dat moet ik uitspreken. Als ik dat niet doe blijf ik me er zorgen over maken. "Hij is zo ontzettend boos op me hè, en ik kan het hem niet kwalijk nemen ook.. Ik had mijn mond moeten houden, maar mijn dronken kop verpeste alles weer eens.."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted