• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Paddiecakes [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Paddiecakes
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Prongsie [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Paddiecakes [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Wemel [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || calice [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Paddiecakes [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Wemel [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Paddiecakes [1.6]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Valtersen [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Pennyworth [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Mignon [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Valtersen [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Granian [1.11]
    • Quinn Henrietta Dandelion • Elle Fanning || Aniketos [1.11]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || Wemel [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Wemel [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Valtersen [1.3]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Prongsie [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Paddiecakes [1.10]
    • Isla Ashworth • Rosie Tupper || Brinvi [1.11]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Paddiecakes
    • Blake Sophia Haynes • Valtersen

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • Wemel

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Prongsie
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Prongsie || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Paddiecakes
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Paddiecakes
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Paddiecakes
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • Wemel
    • Unknown
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Paddiecakes
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • calice || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Mignon
    • Quinn Henrietta Dandelion • Aniketos
    Beaters
    • Unknown
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Unknown

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Wemel || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Paddiecakes
    • Unknown
    Beaters
    • Unknown
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om diegene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 12:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    Niet begrijpend kijk ik Lana met rode wangen aan als ze begint te lachen – lacht ze me nou uit?
          ‘Gelei?’ proest ze uit. Ze kijkt me aan en beschaamd sla ik mijn ogen neer, was het zo'n domme vraag geweest? ‘Pardon.’ Ze grinnikt. ‘Nee... bedoelde dat iek ehm... koud... 'eel koud... iek weet het engelse woord niet.’ Oh. Mijn wangen worden nog roder en ik gluur naar haar vanuit mijn ooghoeken. ‘'et is niet belangrijk. Iek 'eb nu jouw jas om mij warm te 'ouden.’ Ze begint weer te lopen en ik volg haar. Dat ze dichter tegen mij aan begint te lopen vind ik helemaal niet erg en ik sla een arm om haar heen. ‘We 'ebben de vorige keer de kans niet gehad om een goed gesprek te 'ebben over... eh... onze... verleden... maar eigenlijk ben iek wel benieuwd wie Caleb 'ughes nou eigenlijk ies.’ Ik frons even. Tja, wie ben ik eigenlijk.
          ‘Bijzonder interessant ben ik niet echt...’ Ik zucht diep en probeer mijn voeten te plaatsen in oude voetstappen die nu goed zichtbaar zijn door de sneeuw. ‘Misschien mijn jeugd–’ ik sta even stil en kijk Lana twijfelend aan voordat ik verder loop ‘–ik ben opgegroeid zonder moeder. Ze overleed nadat ze mij op de wereld had gezet – zwangerschapsvergiftiging.’ Ik haal mijn schouders op. ‘Mijn vader heeft me alleen opgevoed. Hij hield – en houdt – te veel van mijn moeder om met een andere vrouw een relatie aan te gaan. Hij mist haar nog steeds en verwijt mij haar dood – dat heeft 'ie mij vaak genoeg verteld. Iets met dat ik een vervloekt kind ben.’ Ik vertel het verhaal vrij emotieloos, maar stiekem deed het pijn. ‘En jij?’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Platform, princess Lana


    I just caught the wave in your eyes

    Jason Axel O'Donnell
    “It seemed perfect: the concept – free from any regret, another couple based on teen sex.”



    ‘Gelukkig hoef jij je nergens zorgen om te maken.. Ik ga nergens naartoe.’ De stof van mijn overhemd glijdt per ongeluk – al vermoed ik gepland per ongeluk – van haar schouders af. Hoe we hier zijn beland vanuit een ruzie – of verhit gesprek, ook goed – vraag ik me af. Hoe het eigenlijk altijd lijkt uit te draaien op dit tussen ons überhaupt.
          ‘Behalve misschien–’ Ik voel haar lippen op de mijne, daarna op mijn wang en vervolgens op mijn kaak. Zodra ik haar lippen in mijn nek voel weet ik dat het op seks zal uitdraaien als ik er niet iets tegen doe. Maar wil ik er wel iets tegen doen? Haar laten stoppen? ‘–naar de Hel, voor alle dingen die ik gedaan heb.’ Ergens in mijn hoofd hoorde ik Ollie's worden echoën. In het begin was onze relatie zeker weten voor 99% procent gebasseerd op fysieke aanrekkingskracht, maar – was het dat nog steeds. Misschien nu nog maar voor 98%?
          ‘Blake?’ Met moeite trek ik me terug en kijk ik haar aan. ‘Misschien moeten we dit niet doen... niet nu althans. We hadden afgesproken om elkaar niet gelijk te bespringen, toch?’ Ik kijk haar onzeker aan en hoop dat ze het niet verkeerd opvat. Dat ze niet denkt dat ik op haar lichaam ben uitgekeken, dat ik haar niet mooi genoeg vind en dat ik stiekem toch wel Chloe wil – wat niet zo is. ‘Let's burn in Hell together then.’
    CHLOE
    >> hahaha mooi, ik hoop dat het ook nog heel lang zal duren voor je er een vindt. Op mijn naam zijn niet echt leuke dingen te bedenken, volgens mij. Oke, de erge ga ik je natuurlijk niet vertellen. jep woohoo, ik was liever thuisgebleven. zullen we anders even weer een keer upcatchen? heb je lang niet meer gezien, gozer
    << ik kom wel op een leuke, i promise u (; en ja, lijkt me leuk! hoezo tho :c niet blij om mij je vrienden weer te zien?



    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper • Dorm, Blake
    Blase anthem I || Blase anthem II

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 0:30 ]


    I just caught the wave in your eyes


    William Theodore 'Theo' 'Teddy' Weasley
    Gryffindor || Herbology Green House || outfit || How is she so perfect!

    Ik wachtte gespannen, heel erg gespannen, af op haar antwoord. Ik kon mijn fysieke trillen nog net in de hand houden, maar mijn stotter was nooit erger geweest. Ik keek haar aan van onder mijn rode krullen, in de hoop haar te kunnen pijlen, maar dat ging niet. Toch kwam er na even een antwoord, waarvan ik het eerste deel wel had verwacht, maar het tweede deel echt niet. Mijn hoofd schoot omhoog en ik keek haar vol ongeloof aan. "E-e-e-echt?" bracht ik stotterend en compleet perplex aan. Ik kon het niet geloven. Ze wilde de avond met mij doorbrengen. Nu maakte het mij weinig uit of het alleen maar praten zou zijn, of iets totaal anders. Dit was meer dan ik ooit zou durven dromen. Toch gebeurde er nog iets, wat me nog verder van mijn stuk bracht, als dat al kon. Ze kwam dichterbij en legde een hand op mijn arm, waardoor er een schijnbare schok door mij heen ging en mijn hart in overdrive ging. Mijn wangen werden nog roder dan ze al waren en ik kon alleen mijn hoofd verder laten hangen en mijn ogen op haar hand richten, omdat ik haar nu gewoon niet durfde aan te kijken, zeker bij haar woorden. Ik was best beschaamd voor mijn stotter en zeker rond meisjes, en al helemaal rond een prachtig meisje als Gwen, kreeg ik het niet voor elkaar om ook maar een volledig woord zonder stotter uit te brengen. Ik had gewoon geen ervaring met meisjes en dat speelde me parten, net als het feit dat alleen haar aangezicht mijn hart al sneller liet kloppen. "D-d-d-d-d-d-d-d-dank j-j-j-j-j-je." bracht ik zacht uit. Een trillend handje haalde ik van de plantenbak af en legde die heel voorzichtig op haar arm, die zacht en warm was. Ik hoopte dat mijn palm niet al te zweterig was, want dat zou de situatie alleen maar erger maken in plaats van beter. Sirius had me wel eens verteld dat dit iets was wat meisjes fijn vonden, maar ik voelde me er vooral erg ongemakkelijk bij. Ik schonk haar nog een klein, nerveus glimlachje, maar ontweek haar ogen, door die van mij naar beneden gericht te houden. Ik wilde dit niet ongemakkelijker maken dan het al was. Daarom liet ik mijn hand ook maar weer van haar arm glijden, om hem weer naast me tegen de plantenbak te zetten.


    Bowties were never Cooler

    OLLIE GABRIEL REED


    18 | Hufflepuff | Muggleborn

         
    "Calm down..," lach ik, terwijl ik de stroom aan woorden die net uit haar mond kwam probeer te bevatten. "Een vraag per keer."
    "Het gaat goed met me. Ik heb het koud, en ik zie er tegenop dat ik mijn eigen kamer niet in kan.. maar het gaat goed." Waarschijnlijk hoef ik dat niet uit te leggen, ik denk dat dit meisje ook wel weet dat Jase en Blake.. weet ik veel wat aan het doen zijn. Man, daar wil ik dus echt niet aan denken nu.
    We lopen gezamenlijk verder door de sneeuw. "Je bent vast héél blij dat ik je gevonden heb, zo klink je namelijk wel."
    Ik sla nonchalant een arm om haar heen, omdat het ijskoud is en wie wil dan niet een beetje lichaamswarmte?
    "Mijn vakantie was prima," antwoord ik dan op haar andere vraag, "het was goed om mijn familie te zien, het zijn lieve mensen. Lekker rustig, vergeleken bij wat zich hier soms allemaal afspeelt." Ik glimlach vriendelijk en haal mijn vrije hand door mijn haren, waar al kleine sneeuwvlokjes zich in genesteld hebben. Dat wordt zometeen een soort regenbui aan water over mijn gezicht zodra ik binnen ben en dat gaat smelten. Nu al zin in.
    "En hoe was jouw vakantie?"
    Het verbaast me ergens wel dat dit meisje met me wil praten, aangezien we elkaar misschien een uurtje gesproken hebben op het kerstgala. Het is niet alsof we beste vrienden zijn. Maar goed, then again, ze is wel goed bevriend met Jase, en dat is weer mijn beste vriend, dus zo heel gek is het niet dat ze mij dan ook mag. Hoewel Jase wel, in ongeveer alle vlakken, beter is dan ik. Vooral met de meisjes.




    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Faelia 'Fae' Christina Brown


    17 • Year 6 • Muggleborn • Ravenclaw • Dorian


    Ergens is het wel een opluchting dat hij er niet over wil praten. Zo hoef ik niets uit te leggen, en kan ik mezelf die schaamte besparen.
    Aan de andere kant ben ik bang dat dit me ooit weer lastig komt vallen. Het is zo'n geweldige oude koe om uit de sloot te halen.
    "Ja...," mompel ik dan maar, terwijl ik de mok zachtjes in rondjes draai, waardoor het theewater lijkt te kolken, "dat is goed." Wat moet ik anders zeggen? Ik kan wel mijn hele ziel en zaligheid op tafel gooien nu, mijn hart openleggen, maar dat gaat niets toevoegen. Het is uitgesproken, voor zover dat nog kon, en nu is het goed.
    "Vertrouw je me nog wel?" Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat dat niet zo is. Wie weet zou ik het zo weer proberen, en zou het dan wel lukken. Dat ik er spijt van heb hoeft nog niet per se te betekenen dat ik het niet meer doe. "Want ik snap het als dat niet zo is." Then again, hij is lid geworden van een soort verbondje dat mijn 'soort' mensen het liefst uit wil roeien, dus op zich zou het redelijk hypocriet zijn als hij over vertrouwen zou beginnen.
    Maar goed, ik ben Fae en ik ben overdreven gevoelig voor wat mensen van me vinden. Misschien moet ik daar iets aan doen. "En.." ik neem mijn eerste slok van de thee en verbrand mijn tong bijna. Ik ben Fae, en ik kan ook nog eens superslecht inschatten hoe erg iets al afgekoeld is. Met betrekking tot thee, maar volgens mij ook met mensen. "Wat ga je zeggen als mensen er naar vragen? Luke, vooral?"



    everything you do is super fucking cute and I can't stand it


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Hogwarts Express • Caleb • Outfit

    ‘Bijzonder interessant ben ik niet echt...’ zegt hij en ik merk dat zijn humeur langzaam minder wordt. Ik kijk hem aan en bijt mijn lip. ‘Misschien mijn jeugd–’ hij staat even stil en ik knijp zachtjes in zijn hand ‘–ik ben opgegroeid zonder moeder. Ze overleed nadat ze mij op de wereld had gezet – zwangerschapsvergiftiging. Mijn vader heeft me alleen opgevoed. Hij hield – en houdt – te veel van mijn moeder om met een andere vrouw een relatie aan te gaan. Hij mist haar nog steeds en verwijt mij haar dood – dat heeft 'ie mij vaak genoeg verteld. Iets met dat ik een vervloekt kind ben.’ Ik kijk naar hem op met een verdrietige blik en geef hem een halve knuffel. ‘En jij?’ vraagt hij dan.
          'Je bent geen vervloekt kind,' mompel ik zachtjes, 'dat ies echt een grote fout, want je bent geweldig.' Ik kijk met een zwakke glimlach naar hem en zucht. 'Mijn verhaal ies ook niet bepaald uhm... vrolijk of zo. Iek ben geboren Lyon... uhm mijn moeder heeft... Syndroom van Down. Dus thuis was nooit zo heel fijn. 'et 'ielp ook niet dat mijn broertje leukemie kreeg en iek een 'eks bleek te zijn en uh,' ik val even stil en speel met zijn jas, 'toen mijn broertje overleed toen iek twaalf was liep mijn relatie met mijn ouders nogal stuk.' Ik haal een hand door mijn haar. 'Iek ben toen alles op iedereen af gaan reageren en zo... totdat iek verplicht werd om naar een psychiater te gaan. Dat 'ielp wel, denk iek.' Ik schop wat sneeuw weg. 'Sorry, dat was niet echt een goede gespreksstarter,' zeg ik zachtjes en ik staar vooruit. De kroeg komt in zicht en ik neem hem mee The Three Broomsticks in. De warmte omringt ons en ik bestel snel twee butterbeers voordat ik hem meeneem naar een tafeltje achteraf in de kroeg. Ik plof daar neer op het bankje en trek hem naast mij zodat ik hem een knuffel kan geven. 'Nog steeds denk iek dat je geen vervloekt kind bent. Als er iets is dat jou omschrijft, dan is het geweldig.'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Slytherin Common Room • Fae

    'Ja...,' mompelt ze. Ik kijk haar aan en bijt mijn lip. Ik leg mijn hand op die van haar en verstrengel onze vingers. 'Vertrouw je me nog wel?' vraagt ze vervolgens. 'Want ik snap het als dat niet zo is.' Ik kijk haar aan en glimlach zwakjes.
          'Natuurlijk vertrouw ik je,' zeg ik, 'maar dan wil ik graag wel weten wat je nu op dit moment denkt, want ik weet dat je niet alles zegt. Of in ieder geval, je houdt veel meer voor dan je nu laat weten. Vertrouw jij mij?' Ik bijkt mijn lip en ga wat ongemakkelijk verzitten.
          'En..' vervolgt ze terwijl ik haar voorbeeld volg en heel voorzichtig een klein slokje van mijn thee neem. 'Wat ga je zeggen als mensen er naar vragen? Luke, vooral?' Daar heb ik nog niet over nagedacht eigenlijk. Ik blijf even stil. Natuurlijk weet Luke al wat er gebeurt is, maar zou hij er iets over gaan zeggen? Het blijft Luke, hij is wel een nieuwsgierig type. Afwezig staar ik naar de boekenkast die tegenover ons staan en uiteindelijk haal ik mijn schouders op. 'Dat het groter is gemaakt dan het eigenlijk leek. Mis-communicatie,' zeg ik. 'Dat was het in feite ook,' zeg ik. 'Tenminste... als we het er van te voren over gehad hadden was het waarschijnlijk anders gelopen. Of wil je niet dat ik dat zeg?' vraag ik uiteindelijk. Ik kan begrijpen als zij hier meer over nagedacht heeft dan ik, zij stelt immers de vraag. Ik heb vooral over onze relatie gedacht en het vertrouwen wat nogal gebroken is. 'Gaan we ook nog praten over hoe ik... je weet wel... ' Ik wrijf over mijn pols en bijt mijn lip. 'over wat ik ben. Nu we toch bezig zijn...'


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Mijn verhaal ies ook niet bepaald uhm... vrolijk of zo–’ ik knijp bemoedigend in haar hand en kijk haar begripvol aan, ‘iek ben geboren Lyon... uhm mijn moeder heeft... Syndroom van Down. Dus thuis was nooit zo 'eel fijn. 'et 'ielp ook niet dat mijn broertje leukemie kreeg en iek een 'eks bleek te zijn en uh.’ Ze bleef een poosje stil en ik wreef geruststellend over haar rug. ‘Toen mijn broertje overleed toen iek twaalf was liep mijn relatie met mijn ouders nogal stuk. Iek ben toen alles op iedereen af gaan reageren en zo... totdat iek verplicht werd om naar een psychiater te gaan. Dat 'ielp wel, denk iek.’ Ze schopt tegen wat sneeuw aan en verontschuldigt zichzelf. We lopen de Three Broomsticks binnen en nemen plaats op een bank met twee butterbeers. Lana geeft me een knuffel en ik sla beschermend mijn armen om haar heen. ‘Nog steeds denk iek dat je geen vervloekt kind bent. Als er iets is dat jou omschrijft, dan is het geweldig.’ Ik glimlach zwakjes en druk een kus op haar kruin.
          ‘Anders jij wel,’ zeg ik gemeend en lift haar kin een stukje omhoog zodat ik haar kan aankijken. ‘En ik vind het wel fijn dat we hier zo over kunnen praten met elkaar, we zouden niet altijd over koetjes en kalfjes te hoeven praten.’ Ik trek haar dicht tegen mij aan. ‘Het spijt me van je broertje, ik denk dat je 'm nog steeds mist, toch?’ Ik zucht zachtjes en wrijf met mijn duim over de rug van haar hand. ‘En het spijt me ook van je ouders... Hoe is het deze kerst gegaan tussen jullie?’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Three Broomsticks • Princess Lana


    I just caught the wave in your eyes

    CHLOE MALIETTE PORTER

    'Calm down... Een vraag per keer.' reageerde Ollie lachend op mijn stortvloed aan woorden. Ik lachtte enigszins beschaamd terug.
    'Het gaat goed met me. Ik heb het koud, en ik zie er tegenop dat ik mijn eigen kamer niet in kan.. maar het gaat goed.'We liepen door de sneeuw richting Hogwarts. Echter was mijn aandacht meer bij Ollie dan bij die stomme sneeuw. Als er iets was ik echt niet leuk vond, was het koud weer en sneeuw. Ik had veel liever dat de zon weer volle uren kwam draaien en de sneeuw zou verdwijnen als – ja, sneeuw voor de zon.
    'Je bent vast héél blij dat ik je gevonden heb, zo klink je namelijk wel.' Ik glimlachte toen hij zijn arm om me heen legde, maar zei niets. Ik vond het een prima idee om om de beurt in ietwat grotere alinea's te praten. Je moest dan weliswaar wat meer onthouden, maar ik denk dat het gewoon mijn manier van praten was. Daarom liet ik hem nu dan ook eerst uitpraten.
    'Mijn vakantie was prima, het was goed om mijn familie te zien, het zijn lieve mensen. Lekker rustig, vergeleken bij wat zich hier soms allemaal afspeelt. En hoe was jouw vakantie?' Die vraag zag ik als clue om aan te beurt te zijn om te praten en aangezien Ollie zijn mond hield, bleek dit ook zo te zijn. God, wat lijk ik veel na te denken over praten, dat is echt niet zo hoor.
    'Ja, zo was mijn vakantie ook. Ik houd echt veel van mijn familie en mis ze zo erg wanneer ik hier ben, vooral mijn hondje.' Het leek alsof ik hem altijd extra moest vermelden wanneer ik het over mijn familie had. Misschien was dit ook wel zo. Vaak zeggen mensen dieren als gewoon huisdieren, maar ik zag hem als echt een deel van mijn familie.
    'En ja, als dat je beter laat voelen, ik ben zeer blij je te vinden.' Dit sprak ik sarcastisch uit, waarna ik mijn tong naar Ollie uitstak. 'Nee grapje, ik ben wel echt blij je te zien. Klinkt misschien raar, niet omdat je nu zo stom bent, maar ik heb op het moment niet zoveel vrienden.' Meteen na ik deze woorden uitgesproken had, realiseerde ik me dat dit heel erg zeurend en gemeen over zou kunnen komen.
    'Begrijp me niet verkeerd hoor; ik vind je super leuk en ja, mijn vrienden hebben het gewoon drukker met andere dingen op het moment.' We kwamen steeds dichter bij de school, waar ik enorm blij om was. Ik vond het buiten vreselijk koud en kon niet wachten om zometeen buiten weer lekker op te warmen.
    'Zullen we zo wat gaan drinken? Ik neem iets warms, het is zo koud! Oh, je hebt toch niet veel beters te doen nu je je kamer niet opkan, niet? Hoezo eigenlijk niet?'



    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Scarlett Rose River
    "Love is being stupid together
    ”
    [/grey

    ]



    17 • Slytherin • Chaser • Jonathan • Great Hall Outfit

    Jonathan trekt me lachend op zijn schoot en ik kijk de jongen met lieve ogen aan. Mijn armen vouw ik achter zijn nek en ik ga een beetje naar achter hangen. Zacht begin ik met hem kusjes in zijn nek te geven. Hoewel ik had gezegd om rustig aan te doen als het gaat om Jonathan, is er niks mis met een beetje flirten en hem gek maken. Begrijp me niet verkeerd het liefste zou ik zijn kleren per direct van zijn lichaam aftrekken, desalniettemin dat we ons in de Great Hall bevinden en ik niet te hard van stapel wil lopen. Zoiets zou waarschijnlijk alleen maar voor verwarring zorgen. Na een tijdje pak ik mijn telefoon er weer bij. Misschien ben ik wel iets te verslaafd aan het apparaat. 'Caleb?', hoor ik Jonathan achter me, hij klinkt anders, lichtelijk bezorgd. Ik knik even, 'hij kan vanavond niet komen, heeft betere dingen te doen.', ik haal mijn hand door mijn lange blonde haren. 'Maar ik zie hem morgen, als je wilt mag je mee, ik wil jullie sowieso aan elkaar voorstellen.', dat zou nog wat gaan worden. Mijn huidige vriendje, als ik ervan uitga dat het al officieel is tussen ons, en mijn iets te knappe ex vriendje waar ik twee weken geleden nog bijna het bed mee was ingedoken. Iets van Jonathan naar mijn idee niet weet, al kunnen we het beter zo houden. Achteraf is er niks gebeurd en anders zou hij zich alleen maar onnodig zorgen maken. ' Zijn er nog vrienden waar ik voor uit moet kijken? Mensen waar ik bepaalde dingen niet bij moet zeggen?', vraagt Jona en een glimlach siert mijn lippen. Hij is zo lief en naar mijn idee lichtelijk nerveus voor vanavond. 'Nou, je hebt mijn beste vrienden, Blake en Sirius, die ga je sowieso ontmoeten vanavond.' Voor een seconde wil ik beginnen over hoe je niet tegen Blake mag beginnen over hoe dun ze is. Het mag natuurlijk wel maar of ze er zelf echt blij van wordt is nog maar de vraag. En daarbij had ik gezworen dat ik nooit over haar probleem zou vertellen tegen anderen, en zo'n opmerking werkt dat soort vragen zeker op. 'Weet je wat het is, zolang je gewoon jezelf bent is alles goed.', zeg ik terwijl ik een kus op zijn lippen druk. 'Ga je mee de Common Room versieren?', vraag ik zachtlachend terwijl ik hem aan hij arm omhoog probeer te trekken.


    I'm a rebel with a cause..

    [ bericht aangepast op 27 jan 2017 - 10:22 ]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Hogwarts Express • Caleb • Outfit

    Hij knuffelt mij en om eerlijk te bekennen vind ik zijn aanwezigheid erg fijn. Hij is warm en sterk. Hij is dichtbij en nu aanwezig en ik heb in een hele lange tijd geen aandacht van iemand gehad die mij zo behandelde. Ik weet ook niet zo goed waarom ik ineens zo open met hem ben, maar hij straalt gewoon een soort van vertrouwen uit. Ik hoop dat ik in hem kan geloven, want hij is nu binnen gedrongen en nu kan hij de meeste schade aanrichten, iets waar ik nog altijd bang voor ben. Hij drukt een kus op mijn kruin. 'Anders jij wel,’ zegt hij en hij duwt mijn kin een beetje omhoog. Ik had niet eens in de gaten dat ik zijn blik aan het ontwijken was. ‘En ik vind het wel fijn dat we hier zo over kunnen praten met elkaar, we zouden niet altijd over koetjes en kalfjes te hoeven praten.’ Hij trekt mij dichter tegen mij aan en ik knuffel hem. ‘Het spijt me van je broertje, ik denk dat je 'm nog steeds mist, toch?’ zegt hij. Ik haal mijn schouders op en kijk hem aan. Uiteindelijk knik ik langzaam. Het is niet dat ik zin heb om nu in huilen uit te barsten, maar ergens begin ik het toch heel moeilijk te krijgen. ‘En het spijt me ook van je ouders... Hoe is het deze kerst gegaan tussen jullie?’ vraagt hij uiteindelijk. Ik haal diep adem.
          'Ehm,' zeg ik met een stem die niet helemaal steady klinkt, 'niet geweldig.' Ik haal mijn schouders op. 'Iek heb meest schreeuwen ruzie gehad met mon vader,' geef ik toe. 'Hij zegt dat iek niet mijn rug naar mijn moeder moet keren en iek weet dat 'et niet goed is om haar negeren, maar...' Ik haal mijn schouders op. 'Iek neem 'et 'aar nog steeds kwalijk en papa. Zij 'ebben Reigan vermoord door stomme genen door te geven.' Ik sla mijn armen om mijn eigen lichaam heen en een harde uitdrukking verschijnt op mijn gezicht. Ik voel de woede in mij opborrelen, maar probeer ook deze emoties te onderdrukken. Ik veeg mijn haar uit mijn gezicht en neem een slok van het butterbeer. 'Iek 'ad gewoon bij jou moeten blijven,' zeg ik, maar ik kijk hem niet aan. Zelfcontrole Lana, that's the key, vertel ik mijzelf en met veel moeite probeer ik mijzelf uit de pity party angry-mode te krijgen, maar echt goed lukt het niet. Zo gaat Caleb je zeker leuk vinden. Not.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Remus "moony 🌚" Lupin

    O een bankje op het perron zat Remus te wachten, zijn gedachten weer afdwalend naar de het artikel dat hij vanochtend had gelezen, de editie van The Daily Prophet had vanochtend een artikel bevat over weerwolven, hun connectie met voldemort en vooral waarom de verschrikkelijke monsters het niet verdienden om te leven.

    Gelukkig had hij vandaag iets gehad om naar uit te kijken, hij zou Sirius vandaag weer kunnen zien, weer kunnen aanraken, weer kunnen kussen. Hij had de zwartharige jongen gemist, ook al waren er meer mensen op hogwarts gebleven in de vakantie had Remus zich een beetje eenzaam gevoeld zonder zijn beste vrienden.

    Maar al deze gevoelens verdwenen op het moment dat de hogwarts express bij het perron aangekomen was, Remus stond op en probeerde tussen alle mensen de jongen met het zwarte haar te spotten.
    'Mooooony' hoorde hij een bekende stem zingen toen de jongen die hij aan het zoeken was in de mensenmassa hem al gevonden had. 'Missed you' zei Sirius nadat hij een (te korte) kus op zijn vriendje's lippen had gedrukt.
    'Missed you too' antwoordde waarna hij Sirius ook kort een kusje op zijn lippen gaf. Pas toen merkte hij ook James op en schonk hem een glimlach, 'goede vakantie gehad?'

    [ bericht aangepast op 27 jan 2017 - 23:56 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Ze lijkt het nogal moeilijk te krijgen en haalt diep adem. Ergens voel ik me nogal schuldig dat ik haar als een soort rechercheur aan het overhoren ben. Het moet vast voelen alsof iemand zo'n lamp in je gezicht aan het schijnen is.
          ‘Ehm,’ begint ze – haar strem trilt lichtjes, ‘niet geweldig.’ Ze haalt haar schouders nonchalant op. ‘Iek heb meest schreeuwen ruzie gehad met mon vader.’ Ik knik voorzichtig en blijf haar aankijken terwijl ik over haar rug wrijf. ‘Hij zegt dat iek niet mijn rug naar mijn moeder moet keren en iek weet dat 'et niet goed is om haar negeren, maar...’ Ze haalt haar schouders weer op, in een pogin zo nonchalant mogelijk over te komen. ‘Iek neem 'et 'aar nog steeds kwalijk en papa. Zij 'ebben Reigan vermoord door stomme genen door te geven.’ Haar hele uitdrukking wordt hard. Ik kijk haar bezorgd en iet wat bedenkelijk aan. Het staat op haar voorhoofd geschreven dat ze nog steeds boos is op haar ouders. ‘Iek 'ad gewoon bij jou moeten blijven.’ Ze kijkt me niet aan en ik krijg meer het gevoel alsof ze het tegen de tafel had, waar we aanzitten, dan tegen mij. Ik zucht diep en laat haar mij weer aankijken.
          ‘Hey Lana,’ begin ik zachtjes en een beetje twijfelachtig, ‘om eerlijk te zijn...’ Tja nu kun je niet meer terug Hughes. ‘Ik snap je verdriet vanwege de dood van je broertje en het spijt me echt heel erg–’ ik sla mijn ogen even neer en neem een slok butterbeer ‘–maar is het niet een beetje onredelijk om de schuld af te schrijven op je ouders?’ Ik kijk haar weer aan. ‘Zij voelen evengoed veel verdriet, denk ik dan en...’ Ik haal mijn schouders lichtjes op. ‘Ik denk dat jullie samen beter de dood van Reigan kunnen verwerken dan als jullie ruzie maken... Jullie zijn immers nog steeds familie.’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Three Broomsticks • Princess Lana


    I just caught the wave in your eyes

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    Wat er de rest van de treinreis allemaal gebeurd krijg ik eigenlijk helemaal niet mee – mijn boek was daarvoor iets te interessant. Ergens ver weg had ik wel flarden van het gesprek meegekregen – iets met Caleb en Lana en Lily en James. Dat Jily iets zou worden was alleen maar een kwestie van tijd geweest en ondanks dat ik razend enthousiast ben voor hun date, komt het niet als een verrassing – of zo. Lana en Caleb – of Calana – was en is echter een heel ander verhaal. Ik had nooit gedacht dat onze française zou vallen voor de cheesy charmes van de manslut – pardon my eh.. French – van Hogwarts. Zolang hij haar hart maar niet breekt ben ik echter helemaal voor. Ik bedoel, niets is leuker dan gelukkige stelletjes om je heen. Zelfs als je zelf een nogal zielige, single pringle bent.
    Het is opeens behoorlijk stil en ik realiseer me dan pas dat de trein geen lawaai meer maakt. Fronsend kijk ik op van mijn boek en merk nu pas dat we niet meer bewegen. Ook kom ik erachter dat al een deel van onze girls squad de trein heeft verlaten. Alleen Lily, Nova en ik zijn nog over, om precies te zijn. Ik stop mijn boek weg en volg de twee meiden de trein uit.
          ‘Ik heb honger,’ zegt Nova en kijkt ons zielig aan. Kort kijk ik om me heen of ik onze andere vriendinnen nog zie op het perron. In de verte zie ik nog net Lana – althans dat denk ik dan – weglopen met Caleb richting Hogsmeade.
          ‘Tja... we kunnen in Hogsmeade wat gaan eten, maar grote kans dat Lana dan denkt dat we haar en haar soort-van-vriendje aan het stalken zijn.’



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Platform • Lily & Nova

    [ bericht aangepast op 28 jan 2017 - 12:31 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • The Three Broomsticks • Caleb • Outfit

    ‘Hey Lana,’ begint hij. Ik kijk hem aan en hoor de twijfel in zijn stem, ‘om eerlijk te zijn...’ Ik bijt mijn lip. Nu komt het. Ik heb de neiging om al op te staan en weg te lopen, want dit gesprek heb ik al zo vaak gehad. ‘Ik snap je verdriet vanwege de dood van je broertje en het spijt me echt heel erg–’ hij neemt een slok butterbeer om zijn ongemakkelijkheid te verbergen, maar zonder succes ‘–maar is het niet een beetje onredelijk om de schuld af te schrijven op je ouders?’ Voor een moment staat mijn blik gepijnigd. Dat had ik dus verwacht. Langzaam verandert hij in een blik die anti-Lana is of in ieder geval, anti-Hogwarts-Lana. ‘Zij voelen evengoed veel verdriet, denk ik dan en...Ik denk dat jullie samen beter de dood van Reigan kunnen verwerken dan als jullie ruzie maken... Jullie zijn immers nog steeds familie.’ Ik wend mijn blik af en staar naar mijn butterbeer. Hij snapt het niet.
          'Over 'et algemeen krijgen mensen met syndroom van down geen kinderen,' zeg ik zachtjes, 'of in ieder geval niet gepland. Het ies niet zo dat syndroom van down erfelijk is, maar zorgt er wel voor dat er een grote kans ies dat je kind niet sterk ies. Vaak 'eeft dit te maken met een lager immuun systeem.' Mijn stem klinkt emotieloos en ik word zelfs een beetje bang van de koude toon. 'Mijn broertje 'eeft leukemie gekregen doordat mijn moeder haar genen 'eeft doorgegeven. Mijn ouders wisten 'et risico's en 'ebben ze alsnog nemen. Ze 'adden kinderen kunnen adopteren, maar daar 'ebben ze niet voor gekies. Ze 'ebben zichzelf echter nooit verantwoordelijk gevoeld. Diet was een ongeluk. Iek was wel gewoon gezond, toch?' Ik speel met mijn beker. 'Iek ben gewoon gezond,' mompel ik, 'en mijn broertje 'eeft de slechte genen gekregen en is dood gegaan aan leukemie. Je kan alles zeggen wat je wiel, maar ze 'ebben een fout gemaakt. Iek heb al genoeg psychiaters gezien om te weten dat iek hen schuld niet zou moeten geven, maar dat zal iek altijd blijven doen en het helpt ook niet dat mijn vader mij schuldig vindt, omdat iek gezond ben. Niet bewust, onbewust waarschijnlijk, maar goed.' Zonder hem aan te kijken, sta ik op. Ik had zo erg gehoopt dat hij het zou begrijpen. 'Iek moet gaan,' mompel ik en ik pak mijn jas. Ik ben niet van plan om hier tegen hem te gaan schreeuwen of in huilen uit te barsten. Het is natuurlijk ook te mooi om waar te zijn, dat je ineens iemand vindt die er perfect uit ziet en je perfect behandeld. Er zit altijd een addertje onder het gras, alleen heb ik die niet kunnen vinden voordat ik hem binnen liet.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.