• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Paddiecakes [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Paddiecakes
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Prongsie [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Paddiecakes [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Wemel [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || calice [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Paddiecakes [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Wemel [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Paddiecakes [1.6]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Valtersen [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Pennyworth [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Mignon [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Valtersen [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Granian [1.11]
    • Quinn Henrietta Dandelion • Elle Fanning || Aniketos [1.11]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || Wemel [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Wemel [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Valtersen [1.3]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Prongsie [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Paddiecakes [1.10]
    • Isla Ashworth • Rosie Tupper || Brinvi [1.11]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Paddiecakes
    • Blake Sophia Haynes • Valtersen

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • Wemel

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Prongsie
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Prongsie || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Paddiecakes
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Paddiecakes
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Paddiecakes
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • Wemel
    • Unknown
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Paddiecakes
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • calice || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Mignon
    • Quinn Henrietta Dandelion • Aniketos
    Beaters
    • Unknown
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Unknown

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Wemel || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Paddiecakes
    • Unknown
    Beaters
    • Unknown
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om diegene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 12:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • The Three Broomsticks • Caleb • Outfit

    ‘Echt hoor, maar hij heeft mij in ieder geval begrepen,’zegt hij. Hij veegt een plukje haar achter mijn oren en kijkt mij aan. Ik glimlach een beetje nerveus. ‘Het spijt mij ook... maar denk niet dat ik niet voor je klaar sta als je een luisterend oor nodig hebt... en ik wilde je echt niet kwetsen.’ Onbewust voel ik een last van mijn schouders afvallen. Ik had niet eens door dat ik daar zo gespannen over was. Het is nu wel duidelijk. Ik vind hem leuker dan ik mijzelf constant voorhoud. ‘En eh–’ hij lijkt te twijfelen en ik hou zijn hand wat steviger vast ‘–ik wil er niet al te veel over kwijt, maar zorg ervoor dat je rond – laten we zeggen zeven uur – klaar staat om door mij opgehaald te worden.’ Zijn scheve grijns doet mij lachen. Ik wil iets tegen hem zeggen, maar voordat ik een kans krijgt pakt hij mijn gezicht tussen zijn handen en drukt zijn lippen op de mijne. Ik ben lichtelijk verrast, maar niet op een slechte manier. Ik ga wat dichter tegen hem aanzitten en kus hem zachtjes terug. Ik sla een arm om hem heen en sluit mijn ogen. Na een tijdje laat ik hem los. Ik leun mijn hoofd op zijn schouder en druk een kus op zijn wang. Oké, dit heb ik gemist. Dit heb ik zeker weten gemist. Ik glimlach.
          'Zeven uur klinkt goed,' mompel ik. 'Ik ben benieuwd en nieuwsgierig.' Ik lach zachtjes. 'Ik ben slecht in verassingen.' Ik kijk op naar hem en gooi mijn benen over zijn schoot om het mijzelf gemakkelijk te maken. Ik pak mijn butterbeer en kijk op naar hem.
          'Laten we het nu over wat leukere dingen hebben... zoals... ehm wat is je lievelingsdier? Wat zou je meenemen als je één ding mee kon nemen naar een onbewoond eiland? Eh... wat wil je later worden?' Ik haal een hand door mijn haren en begin het te vlechten. 'Weet jij nog meer vragen? Dingen die interessant zijn over jou? Rare gewoontes?'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Zeven uur klinkt goed. Ik ben benieuwd en nieuwsgierig.’ Lana lacht en ik lach met haar mee. Wat een stemmingswisseling. ‘Ik ben slecht in verassingen.’ Ze vleit zich half op mijn schoot en ik kijk haar glimlachend aan. ‘Laten we het nu over wat leukere dingen hebben... zoals... ehm wat is je lievelingsdier? Wat zou je meenemen als je één ding mee kon nemen naar een onbewoond eiland? Eh... wat wil je later worden?’ En we gaan over op een kruisverhoring. ‘Weet jij nog meer vragen? Dingen die interessant zijn over jou? Rare gewoontes?’ Ik grinnik zachtjes.
          ‘Eén vraag tegelijk alsjeblieft, ik houd je amper bij,’ zeg ik lachend en steek mijn tong uit naar haar. Echter denk ik ondertussen wel na over haar vragen. Er verschijnt een frons op mijn voorhoofd terwijl ik tot de conclusie kom dat ik eigenlijk nog geen flauwbenul heb van wat ik eigenlijk wil bereiken in het leven. ‘Mijn lievelingsdier is de ijsbeer. Ze zijn zo mooi en zien er zo knuffelig uit, maar zijn eigenlijk ontzettend gevaarlijk, ik vind dat wel cool.’ Ik speel wat met mijn inmiddels lege butterbeer-glas. ‘Ik zou jou meenemen naar een onbewoond eiland–’ ik geef haar een speelse stomp tegen haar schouder en lach zachtjes ‘–en ik heb nog geen idee wat ik later wil worden. Professioneel Quidditch spelen misschien? Om eerlijk te zijn liggen mijn ambities niet echt – ik kan eigenlijk wel zeggen totaal niet – bij leren en een kantoorbaan.’ Ik lach opnieuw en kijk weer richting Lana. ‘En nu jij – lievelingskleur, eten? Droom toekomst?’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Three Broomsticks • Princess Lana


    I just caught the wave in your eyes

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – Station > TTB – Lana & Caleb – Year 6

    Dat Marlene niet blij was dat Caleb het nu op haar Franse vriendin gemunt had, was zachtjes gezegd. Ze kon die jongen wel vervloeken, figuurlijk dan. Ze kon het niet over haar hart verkrijgen om de jongen daadwerkelijk te vervloeken met een spreuk. Daar was ze te lief voor, in de meeste gevallen dan. Marlene liep nu nog over het station heen, schopte met haar schoenen wat tegen de sneeuw en besloot toen toch maar richting Hogsmeade te lopen. Ze had immers Lana al gezegd dat ze die kant op zou komen en daarnaast kon ze zo ook gelijk het moment pakken om onder vier ogen met die eikel van een Caleb te praten.
          Omdat Marlene in gedachten verzonken was, lette ze niet op haar omgeving. Toen ze echter een zachte “au” hoorde - wist ze dat ze tegen iets, of beter gezegd iemand aangelopen was. Marlene wendde haar blik naar voren, waar nu een jonge student op de grond lag. Ze leek niet ouder dan een derde jaars. “Sorry,” mompelde Marlene zachtjes, waarna ze snel het meisje weer overeind hielp en doorliep.
          Ze schaamde zich een beetje, maar kwam al snel Hogsmeade binnen. Eigenlijk wilde ze helemaal niet naar Lana en Caleb, omdat ze waarschijnlijk de hele avond zou third wheelen, maar aan de andere kant had ze wel de kans om Lana te redden van Caleb, wanneer nodig. Ze was niet veel later aangekomen bij de Drie Bezemstelen en ze gooide de deur open - iets te hard, bleek, toen meerdere gasten opkeken naar de deur. Marlene glimlachte even schaapachtig en liep toen snel door. Ze keek de ruimte rond en zag al snel het tweetal zitten.
          Ze liep hun richting uit. Ze zaten naast elkaar. Marlene keek even rond, het leek niet alsof er een stoel in de buurt vrij was. Ze besloot daarom maar om Caleb zijn plek in te nemen. Ze liep naar Caleb toe en probeerde hem van de stoel af te duwen, wat natuurlijk mission impossible was. Ze zuchtte even en besloot daarom maar op zijn schoot te gaan zitten. Ze leunde met haar ellebogen op tafel en met haar kin op haar armen en keek Lana blij aan. "Hoi!” zei Marly vrolijk, het niet kunnen laten om Caleb een zachte trap tegen zijn scheen te geven.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2017 - 19:07 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • The Three Broomsticks • Caleb & Marlene • Outfit

    ‘Eén vraag tegelijk alsjeblieft, ik houd je amper bij,’ zegt hij en ik grinnik. ‘Mijn lievelingsdier is de ijsbeer. Ze zijn zo mooi en zien er zo knuffelig uit, maar zijn eigenlijk ontzettend gevaarlijk, ik vind dat wel cool. Ik zou jou meenemen naar een onbewoond eiland–’ hij duwt mij tegen mijn schouder en ik schud lachend mijn hoofd. Sure thing. ‘–en ik heb nog geen idee wat ik later wil worden. Professioneel Quidditch spelen misschien? Om eerlijk te zijn liggen mijn ambities niet echt – ik kan eigenlijk wel zeggen totaal niet – bij leren en een kantoorbaan. En nu jij – lievelingskleur, eten? Droom toekomst?’
          'Iek vind een ijsbeer wel bij je passen,' zeg ik, 'alleen ben jij het omgekeerde. Je ziet er gevaarlijk uit, maar eigenlijk ben je gewoon een mega grote knuffelbeer,' zeg ik en ik sla mijn armen om hem heen. 'Iek zou trouwens mijn telefoon meenemen naar een onbewoond eiland, maar jij bent een goede tweede keus. Mijn lievelingskleur is donkerrood, eten is...' ik word onderbroken doordat mijn benen van Caleb's schoot worden gegooid en ik bijna achterover tuimel. Ik kijk op en zie dat Marlene besloten heeft om zichzelf op Caleb's schoot te planten. Ik kijk haar aan en verschillende gevoelens gaan door mij heen. Ze heeft haar afkeur jegens Caleb en mij al laten blijken in de groepschat, maar ik had niet verwacht dat ze het echt meende. Is ze jaloers? Ze groet ons beide iets te overdreven en mijn gezicht betrekt. Ik kijk Caleb verward aan en open mijn open mijn mond om iets te zeggen, maar lijkt de woorden niet te kunnen vinden. Om mijzelf een houding te geven neem ik maar een slok van mijn butterbeer en mompel ik iets wat in de buurt van een "hoi" moeten komen.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 12 feb 2017 - 21:51 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Why are you threatened by anyone different from you?"


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • TRAIN STATION • PADFOOT & MOONY > LILY

    'Moony heeft ons vast allebei gemist, maar mij meer,' zegt Sirius en ik pruil wel even als ik naar mijn beste vrienden kijk. Ja hoor. All about the love. Ik volg dan het roodharige meisje dat met haar vriendinnen langs ons heen loopt en ik grijns in mezelf. Ik kan me bijna niet inhouden voor onze date van vanavond. Waarom zouden we eigenlijk moeten wachten? Ondertussen hoor ik Sirius enthousiast tegen Remus praten over dat ik het eindelijk voor elkaar heb gekregen om met haar op een date te gaan en ik zucht een keer. Moet ik nog enkele uren wachten om haar eindelijk aan de haak te slaan? Kan nu toch ook?
          'Scarlett geeft vanavond een feestje trouwens. Ik weet dat Prongsie niet komt, want hij heeft het druk met Evans, maar jij komt wel toch Moony? Wormtail komt vast ook wel mee,' gaat Sirius verder en hij trekt me al mee richting de koetsen. Ik zie Lily en haar groepje vriendinnen juist de andere kant op lopen, richting Hogsmeade, waarschijnlijk om daar nog wat te gaan drinken of zo. Ik weet het niet precies. Anyway...
          'Ik zie jullie later wel,' zeg ik tegen de jongens. 'Gaan jullie maar even dingen doen die ik niet wil weten,' grijns ik dan terwijl ik met mijn wenkbrauwen wiebel en ik maak me al los uit Sirius' greep. Ik weet dat Peter straks vast naar Jil gaat om met haar tijd door te brengen en ik wil niet weten wat Wolfstar van plan is zodra ik uit zicht ben, dus dan kan ik mezelf net zo goed indekken. 'Ik ga even naar Hogsmeade.' Nog voor ze verder wat kunnen zeggen, loop ik al de andere kant op, richting Hogsmeade en achter de meisjes aan. Lily's haren dansen zo mooi in het zachte winterbriesje dat er staat en ik kwijl haast op de grond. Houd je in, Potter, jesus christ.
          'Evans,' zeg ik haar op een nonchalante toon en ik grinnik als ze lijkt te schrikken. Haar vriendinnen draaien zich ook om, hun blikken zeggen genoeg. Ik denk dat Lily hun ook wel heeft verteld over de date.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6• MUDBLOOD • HUFFLEPUFF • ON HER WAY TO HOGSMEADE • GIRL SQUAD

    'Ach, Lana is waarschijnlijk toch veel te druk bezig met haar nieuwe vlam om ons op te merken en wijzelf zijn ongetwijfeld veel te druk bezig met het bewonderen van ons eten,' merkt Lily op. Ik wil haar zo veel vragen over haar toekomstige date met DE James Potter van Hogwarts terwijl ze altijd zo tegen hem was en nooit wat met hem te maken wilde hebben. En nu heeft ze een date! Een date! Zelf is mijn liefdesleven ongeveer zo interessant als een beschimmeld broodje kaas dat ik graag alle roddels en leuke verhalen hoor en ken.
          'En ik heb honger,' voeg ik eraan toe. Alsof ze dat niet wisten, maar ik maak het ze graag duidelijk en dat weten ze ook wel. Dat wisten ze al voor ik vrienden met ze werd. En dus moeten ze me maar accepteren zoals ik ben: hongerig.
          We lopen even door maar ineens wordt Lily aangesproken met één woord: Evans. We draaien ons meteen om en een brede grijns ontstaat rond mijn lippen als ik James voor ons zie staan. Wel, dit kan leuk worden. Ik wil mijn mond al opentrekken, maar sluit hem meteen weer en kijk dan opzij naar Mary, die aan mijn andere kant staat. Wel, ik weet wat ons te doen staat. Ik neurie een deuntje en maak mijn arm los uit Lily's greep, waarna ik alvast een stapje opzij doe.
          'Wel, wij zullen jullie niet storen, toch, Mary?' vraag ik mijn vriendin en ik trek haar mee voor het té obvious wordt. Ik draai me weer om en begin op een snel tempo richting Hogsmeade te lopen, weg van Jily. Deze shipnaam bestaat al zolang James helemaal hoteldebotel is over Lily, al weet Lily dit niet. Of wel, ik weet het niet eens. 'Laten we wat gaan drinken,' zeg ik tegen Mary, 'dan laten we deze tortelduifjes alleen.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Ik vind een ijsbeer wel bij je passen zeg ik, alleen ben jij het omgekeerde. Je ziet er gevaarlijk uit, maar eigenlijk ben je gewoon een mega grote knuffelbeer,’ zegt ze en slaat haar armen om mij heen. Ik lach zachtjes en trek haar dicht tegen mij aan. Ze had een punt. ‘Ik zou trouwens mijn telefoon meenemen naar een onbewoond eiland, maar jij bent een goede tweede keus–’ ik kijk haar quasi-beledigd aan en pruil naar haar ‘–mijn lievelingskleur is donkerrood, eten is...’ Veder komt ze niet, gezien er iemand besluit ons gesprek binnen te vallen. Ik voel twee handen tegen mijn borst die me weg proberen te duwen, maar er gebeurt niet zoveel. Enkel wat gepiep afkosmtig van de poten van de stoel waar ik op zit, die over een vloer glijden. Ik kijk verdwaasd op maar mijn zicht wordt al geblokkeerd door een stel lange bruine lokken.
          ‘Hoi!’ klinkt er vrolijk – of het oprecht vrolijk is-is nog maar de vraag. Ik krijg een trap tegen mijn scheenbeen van Marlene en ik vloek zachtjes. What the fuck moet dit voorstellen. Er verschijnt een frons op mijn voorhoofd en ik til Marlene van mijn schoot af.
          ‘Je kunt ook gewoon een stoel pakken weet je,’ mompel ik zonder haar aan te kijken. Ik sta op en pak een stoel van een vrije tafel vandaan. ‘Maar hoi.’ Ik kijk Marlene kort aan en kijk dan richting Lana, die evenmin blij lijkt te zijn met Marlene's gezelschap – iets wat mij verbaasd, gezien ik dacht dat de twee vriendinnen waren. Ik kuch zachtjes en neem plaats op de stoel die ik erbij had gepakt. ‘Dus eh– willen jullie nog wat drinken?’ Dit was echt linke soep – je ex-vriendin waarop je bent vreemd gegaan en je potentiële vriendin aan één tafel. Nu nog Scarlett erbij en dit theekransje is echt compleet.



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Three Broomsticks • Princess Lana


    I just caught the wave in your eyes

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    ‘Evans.’ Alsof het een soort ingestudeerde choreografie is, draaien we alledrie tegelijk ons hoofden in de richting van de stem – die ó zo bekende stem. James staat daar, nonchalant als altijd, te grijnzen naar Lily. Ik betwijfel of hij ons überahupt ziet staan, want hij kijkt naar Lily alsof hij zojuist een engel heeft gezien. Maar op zich, volgens mij denkt 'ie ook dat Lily een engel is, of tenminste een geschenk van God, dus wat dat betreft. Ik word gelijk helemaal opgewonden en geef Nova een paar subtiele, fangirligere klopjes tegen haar bovenarm.
          ‘Wel, wij zullen jullie niet storen, toch, Mary?’ Doh. Ik glimlach onschuldig en schenk Lily een plagende knipoog. ‘ Laten we wat gaan drinken,’ zegt Nova tegen mij, ‘dan laten we deze tortelduifjes alleen.’ Ik wil nog wat zeggen, maar Nova sleurt me al mee in de richting van Hogsmeade.
          ‘Veel plezier kinders!’ roep ik het stel nog na terwijl ik nog steeds word meegesleurd door Nova. Voor een tijdje laat ik haar mij gewoon meesleuren, het had wel iets relaxed.
          ‘Weet je, ik heb ook gewoon benen?’ Ik probeer me los te maken van Nova, maar struikel en val voorover met mijn gezicht in de sneeuw. Ik proest en sputter terwijl ik de sneeuw uit mijn gezicht wrijf. ‘Nou dat ging goed–’ ik lach en ga in kleermakerszit in de sneeuw zitten. Het voelt wel verdomde koud aan mijn kont, maar ik moet nog even de moed verzamelen om weer op te staan. ‘Dus, gaan we naar Calana? Marly zal er waarschijnlijk al zijn. Hoe sta jij trouwens tegenover Calana, gezien... Caleb en Marly– you know?’



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Platform • Lily & Nova


    I just caught the wave in your eyes

    MAIA RAEGAN VON LEIRKO
    17 – Gryffindor – Loner > Frankie & Ada – Slytherin Common Room – Beater – Year 6

    Maia ijsbeerde door haar slaapruimte heen, die ze deelde met Lana. Ze zat met haar handen in haar donkere haren. De kamer - of in ieder geval Maia’s gedeelte - was een enorme puinhoop. Alsof er net een bom in ontploft was. Maia had uit frustratie en paniek haar hele hebben en houwen door elkaar gegooid.
          Nu zat ze op haar bed. Ze moest Celeb spreken. Hij was immers degene die deze hele drama had gestart. Ze had alleen geen idee waar hij kon zijn. Ze wilde ook niet mensen vragen of ze wisten waar hij was - want ze wilde met niemand anders dan hem spreken. Ze stond weer op en liet haar kamer achter voor wat het was. Lana zou waarschijnlijk de hele avond niet thuis zijn nu ze met Caleb was, dus ze had de hele avond de tijd om het weer op een slaapkamer te laten lijken, in plaats van een afvalstort.
          Ze opende de deur en liep naar buiten, waarna ze al snel de Gryffindor Common Room verliet. Het zou een hele saaie reis door het gehele kasteel worden. Veel trappen op en af zou ze moeten gaan. Maar goed, de Slytherins moesten zonodig hun Common Room weer in de kerkers hebben. Een perfecte plek, als je het aan Maia zou vragen.
          Ze liep over de gangen en negeerde de blikken die ze kreeg. Ze had geen tijd daarvoor en daarnaast ook geen behoefte om nog meer drama te creëren. Of om nog meer mensen die haar dood wilde hebben op haar lijst te moeten zetten.
          Na een reis die haar lang genoeg duurde kwam ze eindelijk bij de ingang van de Slytherin Common Room aan en sprak het wachtwoord uit. Typisch een wachtwoord voor hen. Arrogante zakken, stuk voor stuk. Okay, er waren enkele uitzonderingen. Zoals Caleb bijvoorbeeld. Maia liep naar binnen, maar stopte gelijk toen ze zag wie er zich in de leefruimte van Slytherin bevonden.
          ”Oh godverdomme,” zei Maia, iets te hard, want het galmde door de ruimte heen. “Waarom moet ik net jullie hier tegenkomen,” zuchtte ze. “Heeft een van jullie Celeb gezien?” Maia had geen zin om langer met die twee in een ruimte te zijn.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2017 - 23:51 ]


    That is a perfect copy of reality.



    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – Station > TTB – Lana & Caleb – Year 6


    Lana keek Caleb verward aan toen Marly op zijn schoot ging zitten en opende haar mond om iets te zeggen, al kwam er uiteindelijk niks uit. Ze nam een slok van haar bitterbeer en mompelde iets wat op een hoi leek. Lana leek haar actie niet te waarderen, maar het kon Marly eigenlijk weinig schelen. Ze was hier alleen om Caleb op de kaste jagen. Er verscheen ook al snel een frons op Caleb zijn voorhoofd en hij tilde Marlene van zijn schoot af.
          ”Je kunt ook gewoon een stoel pakken weet je,” mompelde hij zonder haar aan te kijken. Caleb stond ook op en pakte een stoel van een vrije tafel vandaan. “Maar hoi.” Hij keek Marlene kort aan en richtte zich toen op Lana, die ook niet blij was met haar.
    “Dat had gekund ja, maar ik wilde het op deze manier doen,” zei Marly tegen hem, de hatende toon in haar stem niet ontbrekend. Caleb kuchte zachtjes en nam plaats op de stoel die hij erbij had gepakt. Het was duidelijk dat Caleb zich niet meer op zijn gemak voelde. Haar plan had gewerkt, voor nu.
          ”Dus eh– willen jullie nog wat drinken?” Marly schudde haar hoofd en ging op de stoel tussen Caleb en Lana zitten. “Nee, ik heb geen dorst. Misschien straks,” antwoordde ze op zijn vraag. Ze zuchtte even diep en keek op haar telefoon. Ze irriteerde zich aan de bemoeienis van Dorian. Wat was Caleb toch een sneu persoon, dat hij al zijn vriendjes inschakelde om haar lastig te vallen.
          Marly wende haar blik op Caleb. “En, heb je met haar al gesproken over het? En doe niet alsof je niet weet waarover ik het heb, want dat weet je dondersgoed,” zei Marly, weer die hatende toon in haar stem hoorbaar. Ze negeerde op dit moment Lana even. Ze wilde haar maar al te graag duidelijk maken dat Caleb uiteindelijk haar toch in de steek zou laten voor die trut van een Scarlett. Net zoals hij deed bij haar.
          Even twijfelde ze of ze niet moest voorstellen om van plek te wisselen, zodat hij weer naast Lana zat, maar uiteindelijk besloot ze dat Caleb dit moest vragen. Al zou ze dan waarschijnlijk alleen maar meer in een slecht daglicht komen staan bij Lana.
          ”Laten we trouwens van plek wisselen,” stelde ze uiteindelijk toch voor, waarna ze even zuchtte.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2017 - 23:53 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Hogwarts Express • Nova & Mary & James
    "Evans."
          Juist op het moment waarop ik mijn mond wil openen om te fantaseren over al het lekkers dat we straks zouden kunnen kopen om onze trek te stillen, hoor ik hoe een stem al mijn trek op slag laat verdwijnen. Althans, dat is wat ik mezelf graag laat geloven. Niet alleen ik draai mezelf perplex om, maar ook Mary en Nova zijn maar al te gretig om Potter met een geamuseerde blik in hun ogen te begroeten. Even sta ik met mijn mond vol tanden, want de laatste keer dat ik keek, liep hij in de richting van de koetsen en nu staat hij hier voor mijn neus.
          Kort overweeg ik te snibben dat ik nog altijd niet de enige persoon ben hier, maar Mary en Nova lijken een heel stuk minder rouwig om het feit dat Potter hen als lucht beschouwt. Ik kuch kort en schop met mijn voet wat sneeuw weg, terwijl ik zoek naar de woorden om hem af te wimpelen. Het feit dat ik hem deze avond al toegezegd heb, is voldoende en ik moet mezelf nog altijd mentaal erop voorbereiden, dus des te minder Potter, des te beter op dit moment.
          "Ik heb het druk, Potter," snuif ik dus, waarbij ik mezelf om wil draaien, zodat ik Mary en Nova wederom met me mee kan trekken ver, ver van hem vandaan na dit korte, ongewenste intermezzo. In plaats daarvan lijkt het tweetal echter zonder mij te vertrekken en ongelovig hoor ik hun woorden aan. Menen ze dit serieus? Aan wiens kant staan ze eigenlijk? Op de knipoog die me wordt toegeworpen kan ik alleen antwoorden door een dodelijke – en misschien lichtelijk smekende – blik te zenden, maar het mag niet baten: Potter en ik, moederziel alleen, is het eindresultaat. Oh, in Merlins naam.
          "Ik ... had het druk," verbeter ik mezelf mompelend, al weiger ik het erbij te laten. "Ik heb nog steeds geen zin om met je te praten," haal ik hem dus snel uit zijn droom, waarbij ik aanstalten maak om me om te draaien, zodat ik mijn vriendinnen weer in kan halen en hen de huid vol kan schelden om hun verraad. Ik bedenk me echter, waardoor ik niet verder kom dan een halve draai. "Tenzij je me komt vertellen dat vanavond niet langer doorgaat, want dan hang ik aan je lippen." Ik weet dat dit misschien kinderachtig is. Ik ben zelf immers degene geweest die heeft toegezegd om vanavond een date met hem te hebben, maar kan iemand me dit kwalijk nemen? Marly heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk als ze zegt dat James Potter om niemand anders geeft dan zichzelf en waarom zou ik mezelf er schuldig om moeten voelen nu ik mijn eigen hart bescherm door het gesloten te houden?
          "Zo niet, dan is dit gesprek voorbij," besluit ik dus, waarbij ik mijn gezicht wat verder in mijn sjaal begraaf, alsof dat ding me tegen zijn charmes kan beschermen. "Want hoewel zij," – ik wijs naar het tweetal dat ik normaal gesproken mijn vriendinnen noem –, "ons misschien graag samen zien, denk ik daar nog altijd anders over." En met die woorden draai ik mezelf daadwerkelijk om, waarbij ik de ijdele hoop dat Potter me inderdaad met rust laat, nog voor even wil koesteren.



    She's imperfect but she tries

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6• MUDBLOOD • HUFFLEPUFF • ON HER WAY TO HOGSMEADE • MARY

    'Veel plezier, kinders!' roept Mary nog naar Jily en ik trek haar mee, weg van het schattige stelletje. Lily weet het nog niet, maar ze zijn heel schattig. 'Weet je, ik heb ook gewoon benen?' zegt Mary al snel en ze probeert zich los te maken, maar zodra ik haar daadwerkelijk loslaat, flikkert ze vol voorover in de sneeuw en ik sta er schaapachtig grijnzend naar te kijken. Oeps? 'Nou, dat ging goed.'
          Lachend kijk ik naar haar en ik zie dat ze gewoon in de sneeuw blijft zitten. Lekker warm, not.
          ‘Dus, gaan we naar Calana? Marly zal er waarschijnlijk al zijn. Hoe sta jij trouwens tegenover Calana, gezien... Caleb en Marly– you know?’
          Ik blijf even stil en steek mijn hand dan uit naar Mary, zodat ik haar overeind kan trekken. Dan haal ik mijn schouders op en ik klop wat sneeuw van Mary's rug en kont af. Wat? Dan moet ze niet zomaar vallen, met sneeuw aan haar kont ziet het er nog lachwekkender uit. 'Ik weet het niet,' zeg ik dan. 'Ik vind het fijn dat Lana zo blij is met Cal, maar ik ben niet vergeten wat hij Marly heeft geflikt. Ik bedoel, hij is vreemdgegaan toen hij met haar samen was. En stiekem zou ik toch denken dat ik niet zomaar met de ex van een van mijn beste vriendinnen zou gaan...' voeg ik er nadenkend aan toe. We beginnen weer te lopen. Ik vind het gewoon lastig. Lana verdient iemand die gek op haar is en goed voor haar zorgt, maar ik weet niet of Caleb de juiste persoon daarvoor is. Ik gun het haar, natuurlijk, want ze heeft genoeg meegemaakt om mensen niet meer te vertrouwen, maar ik denk dat ik Caleb wat aan zou doen wanneer hij haar kwetst.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    Nova lacht mij uit om mijn stuntelig uit en ik lach mezelf samen met haar uit. Gelukkig is ze nog wel zo lief om mij overeind te helpen. De ondergrond is alleen wat gladder dan verwacht – er is zo vaak over de sneeuw heen gelopen dat het langzamerhand tot ijs is geperst – en bijna val ik weer, maar dan samen met Nova. Bíjna, maar gelukkig niet helemaal.
          ‘k weet het niet,’ antwoord Nova. ‘Ik vind het fijn dat Lana zo blij is met Cal, maar ik ben niet vergeten wat hij Marly heeft geflikt. Ik bedoel, hij is vreemdgegaan toen hij met haar samen was. En stiekem zou ik toch denken dat ik niet zomaar met de ex van een van mijn beste vriendinnen zou gaan...’ Ik knik instemmend kijk Nova bevreemd aan als ze opeens op mijn kont begint te trommelen. Ik wil haar bijna vragen wat ze in Godsnaam aan het doen is, maar zie dan dat ze gewoon behulpzaam aan het zijn is. Ik schiet spontaan in de lach. Van de zenuwen? Omdat ik het awkward vind? Zoiets waarschijnlijk.
          ‘Ik denk dat Lana nog niet weet van Marlene en Calebs... relatie.’ Ik zucht en schop wat sneeuw weg. ‘Laten we 'm niet al te erg beoordelen op zijn vroegere fouten en hem een kans geven? Wie weet is hij wel volwassener geworden en ziet 'ie in dat zijn player praktijken niet zo cool zijn?’ Ik verstop mijn gezicht diep in mijn sjaal en gluur over de rand naar Nova. ‘Maar als hij iets Lana pijn doet, dan vermoord ik hem met mijn blote handen.’



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Platform • Lily & Nova

    [ bericht aangepast op 13 feb 2017 - 18:37 ]


    I just caught the wave in your eyes


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || I didn't know this boy had game like this || Severus

    Severus was duidelijk een jongen die weinig gewend was als het op dit alles aan kwam. Een kus in zijn nek en wat wiegen met mijn heupen en ik voelde zijn ogen op mij branden alsof ik naakt voor hem stond. Toch was het erg aandoenlijk en het feit dat hij in bed nog best goed was, deed een heel goed woordje voor hem. Ik speelde graag met jongens, dat was geen geheim, maar met Severus was het spel toch anders. Hij reageerde heftiger dan andere jongens, maar was aan de andere kant ook lastiger te voorspellen als de remmen er eenmaal af waren. Ik schuurde mijn heupen even licht langs die van hem, voor ik hem mee naar mijn kamer nam, met iets meer wiegende heupen dan eigenlijk nodig, wetende dat hij toch echt zijn ogen niet van mij af zou kunnen houden. Eenmaal in mijn kamer trapte ik met een simpele beweging de deur dicht, maar nog voor die met een klap dichtviel hing ik al in de lucht en stond geen seconde later met mijn gezicht naar zijn borstkas gericht. Zo kon ik hem, op de tippen van mijn tegen net kussen na zijn toch wel opwindende woorden. Ik liet mijn handen rustig over zijn lichaam gaan onder de zoen, terwijl ik mezelf meer tegen hem aan drukte, waarbij ik direct het effect van mijn handelen tot nu toe opmerkte. Ik gaf hem nog een zacht kneepje in zijn kont, voor ik weer van de grond werd getild, waarna ik nu op mijn rug op het bed neer kwam. Waar ik de vorige keer duidelijk de leiding had genomen, leek hij nu de touwtjes in handen te willen nemen. Met een glimlach pakte ik zijn stropdas vast, die zo tussen mijn borsten was komen liggen, en ik trok hem een stukje dichter naar me toe. "En hoe ben je dat van plan, stud?" fluisterde ik zacht en sensueel in zijn oor. Mijn lippen streelden heel licht zijn kaken, voor ik de stropdas weer losliet en wachtte op zijn reactie. Ik had niet gedacht dat hij zoveel lef in zich had en het was maar te bezien of hij op mijn vraag een antwoord zou hebben. Toch bevestigde dit maar weer dat er met hem een veel interessanter en complexer spel te spelen viel dan met de jongens voor hem.


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Why did I have to get engaged again? || dress
    Zonder lang te hoeven wachten, kwam Ada naar me toe en pofte naast me neer op de bank. Ik gaf haar een van de twee koppen thee en dronk zelf kleine slokjes uit die van mij. "Hey." zei ik zacht, voor ik nog een slokje hete thee dronk. "Tja, hoe kan het gaan als je officieel bent uitgehuwelijkt aan een jongen die je niet kent en die liever zijn zaakjes in iemand anders broek vind? Ik bedoel, ik had het veel erger kunnen treffen, maar helemaal gelukkig is het niet wat ik ervan wordt." Met een zucht dronk ik nog een slok en ik keek voor me uit, voor ik ook mijn telefoon pakte. Regulus leek nog altijd interesse te hebben in Scarlet, die zelf zaken had met andere jongens, en zelf wist ik voor eens niet goed wat te doen. Vanavond was er een feest, een perfecte gelegenheid om zijn aandacht te trekken, en dit keer niet met echt praten, want dat was duidelijk niet de manier om elkaar te leren kennen, was wel gebleken. Hopelijk zou een fysieke kennismaking beter werken. "En hoe is het met jou? Fijne vakantie gehad?" Ik kon wel doorzeuren over die van mij, maar daar werd niemand beter van. Intussen bracht het feest uitkomst en afleiding, want als het niet zou lukken, zou ik gewoon een andere jongen bij zijn shirt grijpen, dit keer wel. Regelus was knap, begrijp me niet verkeerd, maar als hij niet op mijn avances in zou gaan, kende ik nog een aantal jongens die dat zeker wel zouden doen. Castor bijvoorbeeld. Hij was een eikel eerste klas, maar een rondje sex sloeg hij nooit af en dat was een fijn gegeven, zelfs al was het om je aanstaande echtgenoot jaloers te maken. Op mijn mobiel zag ik een berichtje van Regulus staan, of ik naar het feest ging.
    to Regulus
    Ja. Zullen we dit keer misschien iets anders proberen dan praten?

    Ik verstuurde het en keek nog even naar mijn Whatsapp. Mijn mobiel bleef daarna op mijn schoot liggen, zodat ik mijn koude handjes om de mok thee kon vouwen om deze langzaam verder op te drinken.


    Bowties were never Cooler

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Why are you threatened by anyone different from you?"


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • TRAIN STATION • LILY

    'Ik heb het druk, Potter,' zegt ze. Ik blijf slechts grijnzen. Ze draait zich om naar haar vriendinnen, die ons vrolijk lachend achterlaten en weglopen. 'Ik... had het druk,' verbetert Lily zich vrijwel meteen en ik grinnik zachtjes. Zou ze me nu een kans geven? Waarschijnlijk niet, want ze lijkt niet heel erg vrolijk. 'Ik heb nog steeds geen zin om met je te praten. Tenzij je me komt vertellen dat vanavond niet langer doorgaat, want dan hang ik aan je lippen. Zo niet, dan is dit gesprek voorbij. Want hoewel zij ons misschien graag samen zien, denk ik daar nog altijd anders over.' Daarna draait ze zich om, in de hoop dat ik haar alleen laat. Maar nee, zo makkelijk komt ze er niet vanaf. Echt niet.
          Ik doe een stap naar voren en in een kleine vlaag van verstandsverbijstering steek ik mijn hand uit, waarna ik die van haar in de mijne neem. Haar huid is zo zacht en damn, ze is gewoon perfect. 'Wacht nou even,' zeg ik haar en ik trek haar terug, zodat ze zich wel moet omdraaien en mij wel aan moet kijken. Ik glimlach kort naar het roodharige meisje. Haar groene ogen staan helder en ze steken mooi af tegen haar mooie kapsel. 'Ik ben echt niet zo'n klootzak als je denkt, Lily,' voeg ik eraan toe en ik laat haar hand dan los. Ik wil niet zo'n creep lijken, zeg maar. Al doe ik dat in Lily's ogen wel, natuurlijk. Altijd. Ik glimlach haar een beetje toe. Shit, het is toch nu wel een klein beetje 'echt' nu ik zo met haar praat. Normaal rept ze geen woord tegen me, behalve het strikt noodzakelijke. En serieus, ik aanbid haar al sinds de eerste keer dat ik haar zag. Dat ze steeds zo close met Snivellus was, was natuurlijk wat jammer, maar dat lijkt nu ook over te zijn... 'Geef me gewoon een kans.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.