• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Paddiecakes [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Paddiecakes
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Prongsie [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Paddiecakes [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Wemel [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || calice [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Paddiecakes [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Wemel [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Paddiecakes [1.6]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Valtersen [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Pennyworth [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Mignon [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Valtersen [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Granian [1.11]
    • Quinn Henrietta Dandelion • Elle Fanning || Aniketos [1.11]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || Wemel [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Wemel [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Valtersen [1.3]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Prongsie [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Paddiecakes [1.10]
    • Isla Ashworth • Rosie Tupper || Brinvi [1.11]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Paddiecakes
    • Blake Sophia Haynes • Valtersen

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • Wemel

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Prongsie
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Prongsie || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Paddiecakes
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Paddiecakes
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Paddiecakes
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • Wemel
    • Unknown
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Paddiecakes
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • calice || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Mignon
    • Quinn Henrietta Dandelion • Aniketos
    Beaters
    • Unknown
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Unknown

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Wemel || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Paddiecakes
    • Unknown
    Beaters
    • Unknown
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om diegene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 12:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Iek ben gewoon gezond,’ mompelt ze en ze weigert mij aan te kijken, ‘en mijn broertje 'eeft de slechte genen gekregen en is dood gegaan aan leukemie. Je kan alles zeggen wat je wiel, maar ze 'ebben een fout gemaakt. Iek heb al genoeg psychiaters gezien om te weten dat iek hen schuld niet zou moeten geven, maar dat zal iek altijd blijven doen en het helpt ook niet dat mijn vader mij schuldig vindt, omdat iek gezond ben. Niet bewust, onbewust waarschijnlijk, maar goed.’ Plotseling staat ze op, nog steeds zonder mij een blik waardig gekeurd te hebben. ‘Iek moet gaan.’ Gaat ze nu echt weglopen van mij? Van de confrontatie? Ik kijk haar ongelovig en iet wat schaapachtig aan, grapje toch zeker? Echter pakt ze haar jas en maakt ze nogal duidelijk aanstalte om weg te lopen. Ik pak haar hand vast om haar tegen te houden en kom tegenover haar staan.
          ‘Lana, luister nou even–’ ik schrik even van mijn eigen stem. Ik klink zo... zo streng en geïrriteerd. Ik zucht even diep en probeer haar blik te vangen ‘–ik probeer je echt niet aan te vallen, in tegendeel. Ik vind het gewoon naar voor je ouders – voor jou – dat hun gezin zo gespleten is omdat hun enige kind hen... dingen verwijt waar ze zich waarschijnlijk diepvanbinnen al schuldig genoeg over voelen.’ Ik laat langzaam haar hand los en steek ze diep in de stakken van mijn broek. Simpelweg omdat ik mezelf geen houding weet te geven. ‘Wat wil je doen? Hen de rest van hun leven haten? Ik denk dat jullie daar allebei onder gebukt zullen gaan. Van voor eeuwig boos blijven op iemand word je zelf echt niet gelukkiger en je zult er ook geen voldoening in vinden.’ Dat valt wel te merken aan mijn vader. Na al die jaren 'haat' hij mij nog steeds en zijn hele persoonlijkheid heeft hij hiermee om zeep geholpen. Hij is nu een soort wrokkige, oude, boze man. Je word echt niet blij van 'm als je in zijn buurt komt.



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Three Broomsticks • Princess Lana


    I just caught the wave in your eyes

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • The Three Broomsticks • Caleb • Outfit

    ‘Lana, luister nou even–’ Ik geloof dat we beide van zijn stem schrikken. Zijn toon klinkt streng en ijzig, bijna alsof ik een klein kindje ben dat hij toespreekt op slecht gedrag. Het zorgt ervoor dat de woede tot een kookpunt komt. Hij probeert mij aan te kijken en uiteindelijk beantwoord ik zijn blik ijzig. ‘–ik probeer je echt niet aan te vallen, in tegendeel. Ik vind het gewoon naar voor je ouders – voor jou – dat hun gezin zo gespleten is omdat hun enige kind hen... dingen verwijt waar ze zich waarschijnlijk diep van binnen al schuldig genoeg over voelen.’ Hij laat mijn hand los en eventjes flitst er iets van verwarring over mijn gezicht. ‘Wat wil je doen? Hen de rest van hun leven haten? Ik denk dat jullie daar allebei onder gebukt zullen gaan. Van voor eeuwig boos blijven op iemand word je zelf echt niet gelukkiger en je zult er ook geen voldoening in vinden.’ Ik kijk hem ongeloofwaardig aan.
          'Pardon?' vraag ik. 'Iek 'aat 'en niet, Caleb. Iek ben boos op 'en om een goede reden. Iek dacht dat je dat wel zou kunnen begrijpen en niet net zoals iedereen mij zou vertellen dat iek maar weer eens naar een psychiater moet gaan omdat iek gestoord ben.' Oké, dat is niet wat hij zei, maar hij had het net zo goed kunnen zeggen. 'Als je 'et niet eens ben met mijn keuzes, kan je ook gewoon met rust laten. Iet ies mijn leven,' mompel ik en ik sla mijn armen over elkaar. Ik weet zelf ook best dat hij gelijk heeft, maar ik kan de woede niet helpen. Ik probeer het. Ik doe er mijn best voor en dat begrijpt hij gewoon niet. Ik sla mijn ogen neer en voel opnieuw de tranen achter mijn ogen prikken. Wat is dit? Moet ik ongesteld worden of zo dat ik zo'n emotioneel wrak ben. ''et spijt mij dat jou vader zo tegenover je ies,' zeg ik, 'maar iek ben niet 'etzelfde. Iek 'aat ze niet blindelings om iets wat er gebeurd is. Iek ben boos op ze om iets waar iek een goede reden voor 'eb en om 'et feit dat ze nog steeds niet veranderd zijn.' Wauw. Ik moet echt stoppen met onzin uitkramen. Zoals gewoonlijk is het enige wat ik doe, alles voor mijzelf goedpraten.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Als je 'et niet eens ben met mijn keuzes, kan je ook gewoon met rust laten. Iet ies mijn leven,' mompelt ze en ze slaat haar armen koppig over elkaar heen. Volgens mij kan ik nog beter tegen een muur aan gaan staan praten, want ik zal waarschinlijk met geen mogelijkheid tot haar doordringen – helaas. Ik zucht diep en spiegel haar houding door ook mijn armen over elkaar heen te slaan. ‘'et spijt mij dat jou vader zo tegenover je ies.’ Ik kijk haar aan terwijl mijn wenkbrauwen zijn gevormd in een diepe frons, ‘maar iek ben niet 'etzelfde. Iek 'aat ze niet blindelings om iets wat er gebeurd is. Iek ben boos op ze om iets waar iek een goede reden voor 'eb en om 'et feit dat ze nog steeds niet veranderd zijn.’ Praktisch gezien zijn ze wel enigszins hetzelfde. Ik laat even een stilte vallen, wat mij de tijd geeft mijn butterbeer op te drinken.
          ‘Wat voor verschil zie je dan tussen jou en mijn vader?’ Ik kijk haar vragend aan, mijn stem klinkt nog steeds ijzig. Vandaar dat ik mijn keel kort schraap. ‘Hij is nog steeds, elke seconde van zijn leven aan het verspillen met boos zijn op mij – omdat ik mijn moeder het leven heb gekost. Het enige verschil hier misschien, is dat jouw ouders een enorm risico namen toen ze ervoor kozen toch kinderen te krijgen. Maar, ik denk dat het vrij voor de hand liggend is dat ze die keuze niet van het ene op het andere moment hadden gemaakt. Dat ze geen intenties hadden om kinderen te wekken om ze vervolgens te zien sterven. Toch?’ Ik kauw op de binnenkant van mijn wang en sla mijn ogen neer. ‘Ik zeg niet dat je ze per direct moet vergeven – ik snap je woede. Ik denk– nee vind alleen dat je-je koppigheid even aan de kant moet zetten en goed moet nadenken of het boos zijn op je ouders ook echt nut heeft. Want zoals ik al zei: van voor eeuwig boos blijven op iemand word je zelf echt niet gelukkiger en je zult er ook geen voldoening in vinden.’ Ik haal mijn schouders op. ‘Je kunt me nu voor alles gaan uitmaken; bemoeial, klootzak – weet ik het. Maar denk er eens overna: of je misschien, ondanks je boosheid en verdriet, zonder gelijk ruzie te zoeken, eens kunt praten met je ouders.’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Three Broomsticks • Princess Lana

    [ bericht aangepast op 31 jan 2017 - 0:01 ]


    I just caught the wave in your eyes

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Why are you threatened by anyone different from you?"


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • TRAIN STATION • PADFOOT & MOONY

    'Kom op, guys,' zegt Sirius tegen ons en hij holt al enthousiast richting de deur van de trein. Hij wil zijn vriendje zien en dat is maar al te duidelijk. Ik volg hem grijnzend en kijk heel even de coupé van Lily en de rest van haar vriendinnen in. Vanavond hebben we de date en ik vind het heel erg leuk om eindelijk eens met haar te zijn.
          Zodra we het perron op lopen, springt Sirius al bijna bovenop de arme Remus die ons opwachtte. Ik schud alleen mijn hoofd even en blijf van een afstandje kijken. Ik wil ze niet zomaar storen en hun relatie verpesten. Al was het de vorige keer niet mijn schuld maar die van Sirius.
          'Goede vakantie gehad?' vraagt Remus me uiteindelijk en ik loop naar ze toe waarna ik mijn hand plagend door Remus' haar haal.
          'Was geweldig,' lach ik eventjes en ik sla mijn armen kort over elkaar. Hij zal de wilde plannen van mij en Sirius echt niet goedkeuren, maar om eerlijk te zijn maakt dat me niet zo heel veel uit. Ik wil Hogwarts weer even laten weten dat ik er ben en dat ik klaar ben voor de laatste anderhalf jaar op school. Ik wil zeventien worden zodat ik ook buiten school magie kan gebruiken, dat alleen al lijkt me geweldig. Volwassen worden is toch niet altijd zo heel erg vervelend. Vaak wel, maar er zijn ook positieve punten. Soms. 'En die van jou? Heb je mij ook gemist?' grijns ik naar Moony en ik steek mijn tong uit. Ik zie nog meer mensen de trein verlaten en mijn blik valt op de felrode haren van de prachtige Lily Evans. Damn. Ze weet me constant te verbazen, alsof ik elke keer weer even vergeet hoe mooi ze eigenlijk is.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • The Three Broomsticks • Caleb • Outfit

    ‘Wat voor verschil zie je dan tussen jou en mijn vader?’ Mijn mond valt open. Au. Ik kijk hem aan en voel de tranen in mijn ogen opwellen. hij vergelijkt mij met zijn vader? Zijn vader die hem ziet als een vervloekt kind? Hoe kan hij dat doen? Ik zet een stapje achteruit. ‘Hij is nog steeds, elke seconde van zijn leven aan het verspillen met boos zijn op mij – omdat ik mijn moeder het leven heb gekost. Het enige verschil hier misschien, is dat jouw ouders een enorm risico namen toen ze ervoor kozen toch kinderen te krijgen. Maar, ik denk dat het vrij voor de hand liggend is dat ze die keuze niet van het ene op het andere moment hadden gemaakt. Dat ze geen intenties hadden om kinderen te wekken om ze vervolgens te zien sterven. Toch?’ Ik luister amper nog maar naar wat hij zegt. Ik zie hem alleen nog maar wazig staan omdat mijn zicht belemmerd is door tranen. Ondertussen hebben we de aandacht getrokken van het kleine groepje mensen dat in The Three Broomsticks zit, maar ik besteed er geen aandacht aan. ‘Ik zeg niet dat je ze per direct moet vergeven – ik snap je woede. Ik denk– nee vind alleen dat je-je koppigheid even aan de kant moet zetten en goed moet nadenken of het boos zijn op je ouders ook echt nut heeft. Want zoals ik al zei: van voor eeuwig boos blijven op iemand word je zelf echt niet gelukkiger en je zult er ook geen voldoening in vinden.’ Hij haalt zijn schouders op alsof het niks is, alsof hij zojuist meegedeeld heeft dat hij butterbeer lekker vind of zo. ‘Je kunt me nu voor alles gaan uitmaken; bemoeial, klootzak – weet ik het. Maar denk er eens overna: of je misschien, ondanks je boosheid en verdriet, zonder gelijk ruzie te zoeken, eens kunt praten met je ouders.’
          'Dat 'eb iek al vaak genoeg gedaan,' fluister ik met een schorre stem, 'maar iek zal 'et de volgende keer nog eens doen. Iek zal 'et proberen.' Ik haal trek zijn jas uit en hang die over de stoel heen. ''et spijt me. Iek... niet meende dat je..,' ik kom bijna niet uit mijn woorden. Wat zeg je tegen iemand die je zojuist vergeleken heeft met zijn afschuwelijke vader? Ik blijf staan, nog steeds vechtend tegen de tranen en kijk hem niet aan. Ik haal diep adem, maar mijn ogen blijven branden. 'Pardon.' Ik dwing mijzelf om alle gevoelens weg te drukken en ga weer terug op het bankje zitten. Ik neem en slok van mijn butterbeer. Hij wil geen drama. Hij wil niet weer hetzelfde als met Scarlett. Als ik wil dat hij mij leuk vind, dan moet ik mij niet gedragen als een zeikwijf. 'Je 'ebt gelijk,' zeg ik. 'Iek stel mij aan. 'et spijt mij voor dat.' Ik forceer mijzelf om naar hem te glimlachen. 'Ander onderwerp: ga jij vanavond naar het feestje van Scarlett?' Van binnen vecht ik nog steeds tegen de nare gevoelens, maar ik probeer het te negeren. Ik ga niet zijn dag verpesten, omdat ik alleen maar voor drama kan zorgen.

    They are all grouped under one name, but why isn’t one of them the same?


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 7 feb 2017 - 23:21 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Hogwarts Station • James & Remus

    'Missed you too' antwoord Remus. Hij geeft mij een kusje op mijn lippen en ik straal. Ik laat mijn hand in de zijne glijden en leun een beetje tegen hem aan terwijl hij zijn aandacht opt James richt. 'Goede vakantie gehad?'
          'Was geweldig,' zegt James. Ik grijns en schenk hem een alwetende blik. Zoals gewoonlijk hebben we weer genoeg kattenkwaad uitgehaald. Remus is hier meestal niet zo'n fan van, dus houden we het maar op dat het geweldig was. 'En die van jou? Heb je mij ook gemist?' grijnst James. Ik lach.
          'Moony heeft ons vast allebei gemist, maar mij meer,' zeg ik en ik knipoog naar James. Op dat moment komt Evans langs gelopen en ik moet kort lachen. Ik geef James een stomp tegen zijn schouder. 'Nog even volhouden,' zeg ik, 'vanavond is het zo ver.' Ik richt mijn aandacht op Remus. 'Heb je het ook gehoord? Deze hier heeft het voor elkaar gekregen om een date te krijgen met Evans! Lily Evans!' Ik gooit mijn handen in de lucht en maak een gebaar alsof mijn hoofd ontploft. 'Mind. Is Blown. Ik had niet verwacht dat ze ooit ja zou zeggen, but you did it.' Ik haak mijn armen door die van beide jongens en begin ze dan in de richting van de koetsen te sleuren. 'Scarlett geeft vanavond een feestje trouwens. Ik weet dat Prongsie niet komt, want hij heeft het druk met Evans, maar jij komt wel toch Moony? Wormtail komt vast ook wel mee.' Ik blijf even stil terwijl ik richting een lege koets loop en twijfel even. 'En ik beloof dat ik mij deze keer in zal houden, met de alcohol en zo.' Ik kijk mijn twee vrienden schaapachtig aan en laat ze dan los om in de koets te springen. Een koude rilling loopt over mijn rug en ik steek mijn handen diep in mijn zakken. Hogwarts ziet eruit als een prachtig winter landschap. Ik kijk om mee heen en voel mijzelf van binnen warm worden. Ik ben eindelijk weer thuis. Ik heb er totaal geen probleem mee om bij James thuis de vakanties door te brengen, maar ik kijk er toch altijd weer uit om naar Hogwarts terug te komen. Hoewel ik mij deze vakantie wel extra welkom voelde bij de Potters. Ik heb zo'n vermoeden dat James met zijn moeder gesproken heeft over wat er allemaal gebeurt is met mijn ouders. James' moeder heeft het niet genoemd, maar ze heeft mij extra verwend. Niet alleen met cadeautjes, maar vooral met aandacht. James' vader ook trouwens. Ik heb de hele vakantie met hem aan mijn motor gewerkt. Nog even en de motor kan vliegen. Ik glimlach aan de herinnering. Kerst was een extra herinnering aan het feit dat mijn ouders niks willen weten van hun zoon, maar goed. Ik heb het overleefd, soort van. Het nare gevoel knaagt nog steeds aan mij en ik denk dat dat nog wel even zal blijven, maar zo lang ik genoeg leuke dingen heb om op de focussen, hoef ik mij daar geen zorgen om te maken.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Dat 'eb iek al vaak genoeg gedaan,' fluistert ze schor, ‘maar iek zal 'et de volgende keer nog eens doen. Iek zal 'et proberen.’ Ze trekt mijn jas uit en legt 'm over een rugleuning van een willekeurige stoel heen. ‘'et spijt me. Iek... niet meende dat je... Pardon.’ Dat het ernaar uitziet dat Lana elk moment kan gaan huilen is me zeker niet ontgaan. Ik weet echter niet zo goed meer wat ik ermee moet, of moet zeggen. Alles wat er uitkomt klinkt toch bot, fout en kil – ook al is het helemaal niet mijn intentie om haar te kwetsen. In tegendeel. Ik vind het juist heel naar voor Lana dat zij en haar ouders ruzie hebben over zoiets. Maar, volgens mij hebben mijn woorden niet echt geholpen, behalve dat ik Lana aan het huilen heb weten te maken. Lekker bezig. ‘Je 'ebt gelijk.’ Inmiddels is Lana gaan zitten en ik ga ook weer zitten. De dramasuckers die stiekem mee zitten te luisteren – draaien zich subtiel weer om als ik hen waarschuwend aankijk. ‘Iek stel mij aan. 'et spijt mij voor dat.’ Ze glimlacht naar mij, maar ik betwijfel of het een echte is. ‘Ander onderwerp: ga jij vanavond naar het feestje van Scarlett?’ Ik frons even diep. Okay... ander onderwerp dus.
          ‘Ik vind echt niet dat je-je aanstelt... Het is gewoon– ik– laat maar. Het spijt me,’ mompel ik, nog even terugkomend op het vorige onderwerp en sla een arm om haar heen, ‘ik wilde je niet kwetsen.’ Ik schenk haar een scheve, ongemakkelijke glimlach en schud vervolgens mijn hoofd. ‘Nope, ik heb eh... betere dingen te doen en eh... ik hoop dat jij ook niet van plan bent om te gaan.’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Three Broomsticks • Princess Lana


    I just caught the wave in your eyes

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Hogwarts Express • Nova & Mary
    Ik schenk Nova een meelevende blik als ze Mary en mij op klaaglijke toon laat weten dat ze honger heeft. Juist op dat moment rommelt mijn buik en ik gniffel zachtjes om de timing. "Je bent niet alleen," troost ik haar, waarbij ik ook kort pruil. Het diner van vanavond zou weliswaar decadent zijn en hoogstwaarschijnlijk zou ik er spijt van hebben als ik me nu vol zou stoppen met al het lekkers wat er in Hogsmeade bijeen te scharrelen valt, maar dat neemt niet weg dat ik op dit moment honger heb als een paard. Het mag dan ook niemand verrassen dat er een goedkeurend geluidje uit mijn mond komt wanneer Mary de naam Hogsmeade in haar mond neemt. Iets met great minds think alike?
          Ik wil net volmondig instemmen, als Mary al een grote 'maar' aan het voorstel bindt. Kort frons ik nadenkend, waarbij ik in de richting van het dorpje staar. Enerzijds heeft ze gelijk: we hebben Lana zojuist al bestookt met vragen en ik betwijfel of ze een stelletje glurende vriendinnen op prijs zou kunnen stellen nu ze na Kerst eindelijk weer een momentje samen met Caleb heeft. Ik wil dan ook schoorvoetend voorstellen om dan maar naar Hogwarts te gaan, maar klap mijn mond weer dicht als ik hoor hoe mijn naam geroepen wordt. Verstoord en nieuwsgierig tegelijkertijd, kijk ik op. Wanneer ik op een afstandje Potter en zijn vrienden zie lopen, kuch ik opgelaten. Hoewel ik Black mijn naam heb horen roepen, hoor ik verder niet waar ze het specifiek over hebben, dus draai ik mezelf vlug weer om, om kordaat een pas in de tegenovergestelde van de koetsen te zetten – en zo ook van Potter.
          "Ach," mompel ik, waarbij ik mijn armen in die van Nova en Mary haak en hen met mij meesleep in de richting van Hogsmeade. "Lana is waarschijnlijk toch veel te druk bezig met haar nieuwe vlam om ons op te merken en wijzelf zijn ongetwijfeld veel te druk bezig met het bewonderen van ons eten." Dat laatste is weliswaar een grove leugen, maar op dit moment zie ik alleen maar voordelen aan een bezoekje aan het dorp: we zouden met een schuin oog de tortelduifjes in de gaten kunnen houden, we zouden onze maag kunnen vullen en – misschien wel het allerbelangrijkst – ik zou Potter nog even kunnen ontlopen, voor zolang het nog zou duren...



    She's imperfect but she tries

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA
    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Slytherin Common Room • Frankie

    Ik sta op en klop mijn kleding af. Mijn rug kraakt kort, maar dat laat ik terzijde –– dat gebeurt vaker dus ik ga me er geen zorgen over maken. Ik loop de deur uit en kijk hem aan terwijl hij praat.
          ''Ik denk dat ze het wel zou kunnen,' zegt hij. 'Maia, bedoel ik. Ze is immers familie van mij. Ineens probeert ze een wannabe mudblood hater te zijn, maar we weten allemaal dat is niet hoe ze erover denkt. Ze houdt van die... onderkruipsels.'' Dat kon je namelijk wel zeggen, nou ja, ze zit eenmaal in Gryffindor dus ik neem aan dat het.. Aangroeit? ''Het zou mij niet verbazen. Ze is nu ook nog eens heel fel tegen iedereen en beschuldigde zelfs mij ervan.' Ik kijk haar aan. 'Ze denkt serieus dat ik jou iets aan zou doen. Ze is gestoord.'' Even begin ik toch te twijfelen. Het is immers Celebran die voor me staat, een welbekende Death Eater die niet angstig is om een medemens te martelen. Toch blijft de vraag even in mijn hoofd rondzweven of hetzelfde bij mij zou doen. Waarschijnlijk wel.
          ''Maia is een uniek geval, vind ik persoonlijk.'' lach ik zachtjes en kijk om me heen om hem niet te laten merken dat ik aan het nadenken ben. Ik kan er niet tegen als mensen me indringend in mijn ogen aankijken. ''Maar tja, we zullen er vanavond wel achterkomen.'' zeg ik en knik op zijn vraag of ik het red. ''Veel plezier.'' mompel ik en vang dan de blik op van Frankie. ''Ik zie je later wel nog.'' zeg ik tegen Celeb en klop op zijn arm voordat ik naar Frankie toeloop.
          ''Ello.'' Ik glimlach kort en slinger mijn voeten op de bank. ''Hoe gaat het?'' vraag ik als ik mijn telefoon uit mijn zak haal.


    'I've always found that the best and bravest people are the ones that willingly acknowledge their fears.''


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    JONATHAN CLERMONT

    Gelukkig leek Scarlett de lichtelijke irritatie in mijn stem niet op te merken, ze vertelde me dat Caleb niet zou komen die avond, iets waar ik mijn best voor deed geen mening te vormen. Vervolgens leek ze zich verheugend te vertellen dat ze mij wel graag aan hem wilde voorstellen, ook zou ik mijn mening hierover graag willen uitschakelen, want dit was nu niet bepaald iets waar ik me erg op zou verheugen. Hoogstwaarschijnlijk zouden er (af)keurende blikken aan te pas komen, terwijl ik daar niet eens gevraagd had. Het zal me wat uitmaken wat die gast van mij vond, jammer genoeg vond Scarlett zijn mening waarschijnlijk wel belangrijk. Niet dat ik mezelf zou aanpassen aan zijn mening, Scarlett zou zich daar ook niet op moeten aanpassen. Ik hoopte dat ze die gedachte met me deelde.
    'Nou, je hebt mijn beste vrienden, Blake en Sirius, die ga je sowieso ontmoeten vanavond.' vertelde ze me glimlachend over haar vrienden. Beiden waren niet echt mensen waar ik niet zoveel meehad. Ik had geen negatieve noch positieve mening over ze eigenlijk. Scarlett leek even na te denken over wat ze me mee zou geven, ik verwachtte een enorm ingewikkeld ding gezien haar gezicht niet echt relaxed stond. Dit ding bleek echter niet te komen.
    'Weet je wat het is, 'ging ze verder. 'Zolang je gewoon jezelf bent is alles goed.', Ze boog naar me toe en gaf me een zoen die ik gelukkig antwoorden. Ik vroeg me ergens af of ze zeker wist of ik nergens voor of hoefde te passen, maar aan de andere kant vond ik het ook wel fijn dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken. Ze laat het onderwerp verder liggen, waardoor ik er ook niet verder op doorga.
    'Ga je mee de Common Room versieren?', Ze trok me mee aan mijn arm na van mijn schoot op gestaan te zijn. Ik liep achter haar richting de common room.
    'Bien sûr mon amour,' sprak ik in mijn beste Frans terwijl ik mijn arm om haar heen sloeg. Ik besloot haar maar mee te delen dat Lana en ik morgen een afspraakje Frans praten hadden. Misschien een beetje te ambitieus, leergierig - of nerdy, wat velen waarschijnlijk zouden zeggen. Ik vond Frans echter gewoon een prachtige taal en vond het eigenlijk wel leuk om nu eens te kunnen praten met een "professional".
    'Weet je,' begon ik. 'Morgen ga ik mijn Frans eens goed verbeteren. Lana gaat me helpen, leuk hè?' Ik plaatste een kus op haar voorhoofd, terwijl we nog steeds in beweging waren richting de Common Room.


    [ bericht aangepast op 7 feb 2017 - 15:23 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • The Three Broomsticks • Caleb • Outfit

    ‘Ik vind echt niet dat je-je aanstelt... Het is gewoon– ik– laat maar. Het spijt me,’ mompelt hij en ik voel zijn arm om mij heen, maar ik reageer er niet op, bang dat ik alsnog in tranen uitbarst. Gelukkig ben ik onderhand pro in mijn gevoelens verbergen en heb ik binnen de kortste keren een geloofwaardig pokerface opgezet. ‘Ik wilde je niet kwetsen.’ Hij schenkt mij een scheve glimlach en ik haal mijn schouders op, duidelijk makend dat het mij niks boeit en dat het wel prima is. ‘Nope, ik heb eh... betere dingen te doen en eh... ik hoop dat jij ook niet van plan bent om te gaan.’ Ik kijk hem aan en voor even vergeet ik al mijn zorgen en drama. Is dit een hele scheve ingepakte manier om mij uit te vragen of...? Ik trek een wenkbrauw op en een zwakke glimlach verschijnt op mijn gezicht. Ik vouw mijn armen over elkaar heen en kijk hem aan.
          'Nou, eigenlijk was 'et wel 'et plan om te gaan,' zeg ik, 'maar... stel,' begin ik. Ik richt mijn blik op de tafel en tik erop met mijn zwart gelakte nagels, 'dat iek plotseling een beter aanbod krijg van iemand... nou ja, dan denk iek wel dat iek kan overwegen om een andere keuze te maken.' Ik drink mijn butterbeer ineen keer op en die oude rebel komt weer in mij opborrelen. Iedereen wordt vanavond dronken toch? Niemand zal zich erover verwonderen als het franse meisje zich wat uitbundiger gaat gedragen dan normaal. Ik heb zo'n vermoeden dat Caleb en ik niet heel lang gaan duren, tenminste niet als dit onderwerp nog eens wordt aangesneden. Ik kan hem maar beter gewoon meteen in bed krijgen. Dan heb ik er ook mijn plezier uit gehaald. Een stemmetje achterin spreekt deze gedachten schreeuwend tegen, wetende dat ik hem helemaal niet benader als een fling die ik voor een avond kan gebruiken. Hij heeft mij benaderd op het moment dat het meeste iemand nodig had en staat voor mij klaar. Hoewel ik kan proberen de gevoelens te negeren die opborrelen als ik naar hem kijk, weet ik diep van binnen dat ik mijzelf aan het bullshitten ben.
          Ik kijk op mijn telefoon en bijt op mijn lip. Mijn ogen schieten naar de deur die elk moment Nova, Lily en wie ze dan ook meegesleept hebben, binnen kan laten. Ik merk niet eens dat er een ober naar ons toekomt om nog een drankje te vragen, totdat hij mij letterlijk aan moet tikken. Ik schrik op en wordt begroet door de meest charmante glimlach die de jongen kan geven. Een beetje ongemakkelijk ga ik verzitten en bestel ik nog een butterbeer. De jonge - maar nog steeds tien jaar oudere - barman vraagt of Caleb nog iets wil, maar zijn ogen blijven hangen op mij(n borsten). Ik probeer het te negeren en schenk Caleb een schaapachtige blik.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Nou, eigenlijk was 'et wel 'et plan om te gaan.’ Nee, nee, helemaal niet. Dit is geen onderdeel van het plan – mijn plan. ‘Maar... stel,’ ik kijk Lana afwachtend aan, ‘dat iek plotseling een beter aanbod krijg van iemand... nou ja, dan denk iek wel dat iek kan overwegen om een andere keuze te maken.’ Als in, als ik haar nu zeg dat ik hier probeer onze eerste date te plannen, dat ze dan niet naar dat feestje gaat? Op zich logisch, maar... het moet een verrassing zijn. Ugh. Leven, werk nou 'ns voor één keertje gewoon mee ja. Ik wil wat zeggen, maar een ober lijkt het nodig te vinden ons te storen. De manier waarop hij staat te glimlachen naar Lana staat mij niet aan – nee, correctie: zijn manier van er zijn staat mij niet aan. Een tikkeltje kortaf bestel ik ook nog een butterbeer. Ik betwijfel echter of die gast mij überhaupt gehoord heeft, gezien hij nogal geïnteresseerd lijkt te zijn in Lana's t-shirt. Zou hij de streepjes aan het tellen zijn? Ugh, wie hou je voor de gek Caleb, hij staat gewoon uitgebreid de borsten van je bijna vriendin te bekijken.
          ‘Ga je lekker?’ blaf ik de jongen toe. Ja, die gast is waarschijnlijk acht jaar ouder of zo, maar als ik 'm zo bekijk ben ik waarschijnlijk sterker. Ik sta op en sla mijn armen over elkaar heen terwijl ik zijn zicht blokkeer. Jup, ik ben beslist sterker en anders in ieder geval langer. ‘Ik en mijn vriendin,’ de ober kijkt me zowaar geschrokken aan en loopt wat naar achteren, ‘zouden graag onze butterbeers willen, dankuwel.’ Ik kijk de ober na terwijl 'ie wegsnelwandelt. Is hij nou echt zo hersenloos dat hij niet doorhad dat Lana bij mij hoort? Sommige mensen, echt hoor.


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Three Broomsticks • Princess Lana

    [ bericht aangepast op 8 feb 2017 - 12:13 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • The Three Broomsticks • Caleb • Outfit

    ‘Ga je lekker?’ Ik schrik op van de toon die Caleb aanslaat en kijk toe hoe hij overeind komt. Zijn grote is nogal indrukwekkend en zijn spieren al helemaal. Hij gaat voor mij staan waardoor ik het gezicht van de ober niet kan zien, maar ik kan zijn blik wel raden. Zelfs ik voel kippenvel ontstaan op mijn armen. ‘Ik en mijn vriendin,' wacht, wat?, ‘zouden graag onze butterbeers willen, dankuwel.’ Ik kijk langs hem op en frons lichtjes. De ober sprint haast weg. Ik twijfel er even over om hem aan te spreken op het feit dat ik best wel voor mijzelf op kan komen. Dat ik een meisje ben, betekent niet dat ik mijzelf niet kan beschermen of dat ik zwak ben, maar ik besluit om het toch niet te doen. Ik had hetzelfde gedaan als een vrouw zo over hem had lopen geilen. Ik kom overeind en pak voorzichtig zijn arm vast, ik draai hem om.
          'Vriendin?' vraag ik hem en ik kan het niet helpen om te glimlachen. Ik laat mijn hand naar beneden zakken en pak de zijne vast. Ik verstrengel onze vingers en zucht. 'Sorry... voor net. Het is nogal een... lastig onderwerp.' Ik haal een hand door mijn haren en trek hem terug op de bank. Ik leg mijn hand op zijn wang en druk kort mijn lippen op die van hem. 'Sorry,' zeg ik nogmaals. Ik zucht diep. 'Ik zal mijn drama voor mij houden, want het maakt dit er niet leuker op.' Ik leun tegen hem aan. 'Maar ehm... had je iets in gedachten voor vanavond?' vraag ik. Ik speel een beetje met zijn vingers. 'Of was het gewoon uit nieuwsgierigheid?' Op dat moment komt de ober terug met onze butterbeers. Hij durft mij niet eens meer aan te kijken en ik moet moeite doen om mijn lach in te houden. 'Wat een watje,' mompel ik dan.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Vriendin?’ Ik kijk Lana een tikkeltje beschaamd aan. Mijn wangen doen vrolijk mee door rood te kleuren. ‘Sorry... voor net. Het is nogal een... lastig onderwerp.’ Ze gaat zitten en trekt mij naast haar op de bank. Ik maak een wegwerp gebaar, ten teken dat het allemaal wel okay is. Vervolgens open ik mijn mond om wat zeggen, maar Lana snoert mij al de mond door haar lippen op de mijne te drukken. Niet dat je mij hoort klagen hooor, in tegendeel zelfs. ‘Sorry’ Ze zucht. ‘Ik zal mijn drama voor mij houden, want het maakt dit er niet leuker op.’ Ze leunt tegen mij aan en ik wrijf met mijn duim zachtjes over de rug van haar hand. ‘Maar ehm... had je iets in gedachten voor vanavond?’ Ik kijk toe hoe ze met mijn vingers begint te friemelen. ‘Of was het gewoon uit nieuwsgierigheid?’ Opnieuw wil ik wat zeggen, maar meneer de ober komt al aanzetten met onze butterbeers. De manier waarop hij ons benadert is het tegenovergestelde van zonet en ik onderdruk met moeite een grinnik. ‘Wat een watje,’ hoor ik Lana zeggen.
          ‘Echt hoor, maar hij heeft mij in ieder geval begrepen,’ zeg ik jolig en lach zachtjes. Ik kijk Lana aan en veeg een pluk haar achter haar oor. ‘Het spijt mij ook... maar denk niet dat ik niet voor je klaar sta als je een luisterend oor nodig hebt... en ik wilde je echt niet kwetsen.’ Ik leun wat voorover. ‘En eh–’ ik kijk Lana even twijfelend aan ‘–ik wil er niet al te veel over kwijt, maar zorg ervoor dat je rond – laten we zeggen zeven uur – klaar staat om door mij opgehaald te worden.’ Ik grijns scheef naar haar voordat ik haar gezicht tussen mijn handen neem en mijn lippen op die van haar druk.


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Three Broomsticks • Princess Lana


    I just caught the wave in your eyes



    Severus "Sev" Snape

    "Sharing an afternoon with a beautiful Ravenclaw...."



    Vanuit de andere kant hoorde ik een telefoon afgaan. Toen ik opkeek, zag ik Pixie op mij aflopen. Ze had geen hakken aan en dat was goed te zien. God, wat was ze klein. Fascinerend keek ik toe hoe ze op mij afliep. Opeens besefte ik dat ik dankzij haar Lily voor een tijdje was vergeten. Was ik zo gemakkelijk in te palmen? Pixie ging op haar tenen staan en gaf me een kus in mijn nek. Onbewust moest ik glimlachen toen ze mij in mijn nek kuste.
    ”Kom je mee naar boven?” Haar hand gleed van mijn bovenarm naar mijn hand en ze trok me mee naar boven. Onderweg naar haar slaapzaal bestudeerde ik haar lichaam. Ze droeg een simpele skinny jeans, een shirt met halflange mouwen en geen schoenen. Haar figuur kwam nog beter naar voren dan het rood jurkje dat ze droeg op het bal. Ik vroeg me eigenlijk af wat ze in mij zag. Ze kon, als ze dat wilde, elke jongen in bed krijgen die ze maar wilde en dan koos ze voor mij. Ik zou niet durven te klagen maar toch was het een vreemde zaak. Ik wilde er niet teveel over nadenken Haar lichaam was me enorm aan het uitdagen. Uiteindelijk stonden we aan haar bed en het enige wat ik wilde was haar beetpakken. En dat deed ik ook. Met een swing draaide ik Pixie om en ik legde handen op haar kaaklijn. Voordat ik haar kuste, fluisterde ik zacht.
    ”Ik ga je gek maken zoals je mij gek maakt.” Ik keek haar nog even kort aan voordat ik haar lippen kuste. Voor een kort moment was ik alleen gefocust op haar lippen totdat ik haar handen over mijn lichaam en ik liet mijn handen naar onder glijden. Met heel haar lichaam maakte ze me, alweer, gek en ik trok haar nog dichter naar me toe. Mijn kleine Severus had andere plannen dan alleen zoenen. Ik tilde Pixie op en greep haar vast. Gelukkig liet ze het toe en ik gooide haar op bed voordat ik boven op haar kroop.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."