• Hoooiii,

    15 Maart mag ik voor het eerst stemmen -net als een heleboel andere hier!- en ik heb altijd geroepen dat als je niet stemt je ook niet mag zeuren dat de regering het verfuckt.(krul) Anyways, vandaag is de nieuwe stemwijzer uitgekomen en die heb ik dan ook ingevuld! Tot mijn grote genoegen stond PVV ergens helemaal onderaan. In de oude stemwijzer stond PVV bij mij namelijk helemaal bovenaan en daar schrok ik een week geleden nogal van.

    Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ondanks dat de stemwijzer erg behulpzaam is, ik het nog steeds niet zo goed weet. De partij waarmee ik het meeste overeenkomsten had (65%) was de partij 'Lokaal in de kamer', dit blijkt dus een vrij jonge partij te zijn die dit jaar voor het eerst aan tweede kamer verkiezingen meedoen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik inderdaad veel overeenkomsten heb in ideeën, met deze partij. Ik trek echter het nu in twijfel om op deze partij de stemmen aangezien een partij die nog niet eens één zetel in de kamer heeft momenteel, niet echt heel veel invloed heeft. 50Plus (ja echt, geloof je het zelf? Ik ben 19 :'d) kwam op een sterke tweede plaats met 62% en als derde had ik D66 op 59%. Misschien dat ik dus wel op een van hen ga stemmen, maar ik vind het nog bijzonder lastig. Grap van de dag is dat mijn vader al jaren bij de VVD zit, bye bye dad.(':

    Nu vroeg ik mij af hoe stem gerechtigd Quizlet hun keuze maakt, hoe zoeken jullie uit wat het beste bij jullie past?


    You were born original, don't die as a copy.

    VaIeska schreef:
    (...)
    Ik ben echt héél erg benieuwd waarom, en op wat voor punten je PVV goed vind. Ik heb tot nu toe alleen maar negatieve dingen gehoord als 'pvv haat buitenlanders, ongeacht wie, en wil uit de eu' en mijn geschiedenis leraar zegt meerdere keren dat PVV de slechtste partij is en onmogelijke ideeën heeft. Ik wil hierbij niet zeggen dat je keuze slecht is ^^ Ik ben gewoon benieuwd naar de positieve kant van de PVV, ik heb die nog nooit gehoord.


    Ik heb de PVV standpunten bekeken en ik ben het er echt met één eens, lol ;D


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Brinvi schreef:
    (...)

    Ik heb de PVV standpunten bekeken en ik ben het er echt met één eens, lol ;D

    Welke tho?
    Ja ik kwam iets 3% overeen lol
    Ik vind uit de eu stappen eeeeeeeecht niet slim en ik heb niks tegen buitenlanders. Het liefst haal ik alle vluchtelingen naar binnen, maar dat is helaas niet mogelijk :c
    Dat snap ik wel.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Sempre schreef:
    Zijn jullie ook het slotdebat aan het kijken? Ik krijg er echt de kriebels van x'd

    Joah. Ik moet zeggen dat Asscher zich netjes heeft verdedigd tegenover Wilders.


    Deep inside, I've never felt alive

    Dalgliesh schreef:
    (...)
    Joah. Ik moet zeggen dat Asscher zich netjes heeft verdedigd tegenover Wilders.


    Ja.. Ik zat met open mond te kijken naar wat Wilders net allemaal uitstootte, dat was echt walgelijk.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ondanks al hier eerder genoemd dat ik niet op PVV stem, ben ik ergens toch wel bang dat hij gaat winnen tho :'D ook al wilt Wilders zelf niet winnen omdat hij niet kracht achter zijn daden kan zetten als het ware; maar veel mensen hoor ik PVV roepen.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Sempre schreef:
    (...)

    Ja.. Ik zat met open mond te kijken naar wat Wilders net allemaal uitstootte, dat was echt walgelijk.


    Ik luisterde maar half, maar hoorde hem alle moslims over één kam scheren als de meest slechte mensen die er bestaan, bah. Ook hoe hij over Mohammed sprak, heb een beetje respect voor andermans geloof aub. Jii, Wilders, vind het toch ook niet leuk als iemand Jezus keihard de grond instampt en afwimpelt als een schurk...?


    Stenenlikker

    VaIeska schreef:
    (...)
    Ik ben echt héél erg benieuwd waarom, en op wat voor punten je PVV goed vind. Ik heb tot nu toe alleen maar negatieve dingen gehoord als 'pvv haat buitenlanders, ongeacht wie, en wil uit de eu' en mijn geschiedenis leraar zegt meerdere keren dat PVV de slechtste partij is en onmogelijke ideeën heeft. Ik wil hierbij niet zeggen dat je keuze slecht is ^^ Ik ben gewoon benieuwd naar de positieve kant van de PVV, ik heb die nog nooit gehoord.


    Kijk, elke partij heeft positieve punten en slechte. Ik zie bij de extreem linkse partijen ook dingen die me aanspreken, maar ook dingen die me tegenstaan. Dus dat even voorop. Vier jaar geleden stemde ik ook op de PVV en ondanks het hele gedoe daarna, heb ik er nooit echt spijt van gehad.
    Het is niet zo dat ik nu tegen de Islam of immigranten stem. Het is niet zo dat ik iedereen met een andere achtergrond dan het Nederlandse, het land uit wil hebben of dat ze morgen alle moskee's moeten plat branden. Absoluut niet. Dat kunnen ze ook nooit bereiken want -wat jij ook al zegt- het is een onmogelijk idee omdat het recht tegen de grondwet in gaat. Ik wil ook het liefst vluchtelingen helpen maar we mogen ook niet ontkennen dat er tussen de vluchtelingen ook mensen zaten die gewoon geluk zochten, mensen die hier willen profiteren. Het klinkt geweldig, om iemand in nood te helpen maar dat wil wel zeggen dat de Nederlander daar voor moet betalen. Wat me op het volgende punt brengt: iemand met een hoger inkomen hoeft die belasting niet te betalen. Ook dat punt deel ik met de PVV. Ik kan moeilijk alles af gaan maar al met al heb ik genoeg raakvlakken om op de partij te kunnen stemmen.

    Daarbij komt dat ik met mijn stem een signaal wil afgeven naar de andere partijen. Wilders zegt wat veel mensen denken, maar die niet gehoord kunnen worden. Ik zie de Islam niet als een bedreiging maar radicalisme wel, en dat laatste kunnen we niet meer ontkennen. Ik zeg niet dat de PVV de grootste partij moet worden, maar er zit wel degelijk waarheid in. Als ze nu niet te koppig zijn, kunnen ze misschien met de andere grote partijen Nederland veilig maken, op een manier die voor iedereen goed is.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Eigenlijk ben ik wel bang dat net zoiets gaat worden als met Trump. Persoonlijk had ik niet verwacht dat hij zou winnen en ik denk dat meerdere mensen het niet zagen aankomen. Hetzelfde kan ik zien gebeuren met de PVV.

    Ik wil niet zeggen dat ik denk dat Wilders hetzelfde is als Trump.


    Physics is awesome

    VaIeska schreef:
    (...)
    Welke tho?
    Ja ik kwam iets 3% overeen lol
    Ik vind uit de eu stappen eeeeeeeecht niet slim en ik heb niks tegen buitenlanders. Het liefst haal ik alle vluchtelingen naar binnen, maar dat is helaas niet mogelijk :c
    Dat snap ik wel.


    Dat er niet meer bezuinigd moet worden op thuiszorg en dergelijke, maar tbh, al was ik het wel eens met andere standpunten van de PVV, dan zou ik nog niet op hen stemmen, simpelweg om het standpunt dat ze Nederland willen "de-islamiseren". Ik kan daar gewoon echt niet bij. En natuurlijk hebben niet alle vluchtelingen goede bedoelingen, maar moeten ze dan maar allemaal boeten om wat een paar rotte appels doen? Ze moeten gewoon het systeem beter maken, zodat ze de rotte appels er uit kunnen filteren.

    McCrory schreef:
    Ondanks al hier eerder genoemd dat ik niet op PVV stem, ben ik ergens toch wel bang dat hij gaat winnen tho :'D ook al wilt Wilders zelf niet winnen omdat hij niet kracht achter zijn daden kan zetten als het ware; maar veel mensen hoor ik PVV roepen.


    Bijna iedereen die ik ken gaat voor D66 of Groenlinks stemmen haha.


    Btw, ik zou niet té veel naar peilingen kijken. Bij de Amerikaanse peilingen dachten ze ook dat Hillary zou winnen, en met veel ook, naar nope. Eigenlijk zouden peilingen überhaupt verboden moeten worden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Aloy schreef:
    (...)

    Kijk, elke partij heeft positieve punten en slechte. Ik zie bij de extreem linkse partijen ook dingen die me aanspreken, maar ook dingen die me tegenstaan. Dus dat even voorop. Vier jaar geleden stemde ik ook op de PVV en ondanks het hele gedoe daarna, heb ik er nooit echt spijt van gehad.
    Het is niet zo dat ik nu tegen de Islam of immigranten stem. Het is niet zo dat ik iedereen met een andere achtergrond dan het Nederlandse, het land uit wil hebben of dat ze morgen alle moskee's moeten plat branden. Absoluut niet. Dat kunnen ze ook nooit bereiken want -wat jij ook al zegt- het is een onmogelijk idee omdat het recht tegen de grondwet in gaat. Ik wil ook het liefst vluchtelingen helpen maar we mogen ook niet ontkennen dat er tussen de vluchtelingen ook mensen zaten die gewoon geluk zochten, mensen die hier willen profiteren. Het klinkt geweldig, om iemand in nood te helpen maar dat wil wel zeggen dat de Nederlander daar voor moet betalen. Wat me op het volgende punt brengt: iemand met een hoger inkomen hoeft die belasting niet te betalen. Ook dat punt deel ik met de PVV. Ik kan moeilijk alles af gaan maar al met al heb ik genoeg raakvlakken om op de partij te kunnen stemmen.

    Daarbij komt dat ik met mijn stem een signaal wil afgeven naar de andere partijen. Wilders zegt wat veel mensen denken, maar die niet gehoord kunnen worden. Ik zie de Islam niet als een bedreiging maar radicalisme wel, en dat laatste kunnen we niet meer ontkennen. Ik zeg niet dat de PVV de grootste partij moet worden, maar er zit wel degelijk waarheid in. Als ze nu niet te koppig zijn, kunnen ze misschien met de andere grote partijen Nederland veilig maken, op een manier die voor iedereen goed is.

    Ah mooie heldere uitleg ^^ Ook erg leuk om eens de goede kant te horen. Ik vind het zo jammer dat de twitter van Geert Wilders zo extreem is. En je hebt gelijk, de gelukzoekers zijn niet oké, daarom zei ik ook het liefst haal ik alle vluchtelingen binnen, en helaas kan dat niet :/
    Toch zijn er meer goede dan slechte moslims, en vind ik het door de media te groot gemaakt. Het is zo'n ontzettend prachtig geloof. Maar ofcourse dat is mijn mening en ik ben heeeeeeeeel links. Ik snap al je punten. Is er dan echt geen ander partij die dezelfde punten als Geert Wilders heeft maar dan minder extreem zegmaar?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Eledhel schreef:
    (...)
    Haha wat lief dat je dat zegt! Jesse doet me gewoon teveel denken aan zo'n studentencorps kakkertje. Wat trouwens een vooroordeel is hoor want ik baseer het alleen op zn uiterlijk en die paar reclamespotjes die ik heb gezien. Maar ik kan m niet uitstaan.


    Klaver komt van het vmbo en is met een jeugd in een sociale huurwoning waar hij alleen met zijn Indische moeder woonde omdat zijn Marokkaanse vader het gezin verlaten had nou niet echt je typische 'studentencorps kakkertje'. Natuurlijk kan je een bepaalde indruk van iemand hebben op basis van zijn uiterlijk, maar je afkeer is niet echt goed gefundeerd.


    i put the fun in funeral

    Ik hoop dat wie er ook aan de macht komt ook oog heeft voor mensen die moeilijk aan werk komen door arbeidsbeperking..


    26 - 02 - '16

    Brinvi schreef:
    (...)

    Bijna iedereen die ik ken gaat voor D66 of Groenlinks stemmen haha.


    Btw, ik zou niet té veel naar peilingen kijken. Bij de Amerikaanse peilingen dachten ze ook dat Hillary zou winnen, en met veel ook, naar nope. Eigenlijk zouden peilingen überhaupt verboden moeten worden.


    Iemand heeft duidelijk geen zondag met Lubach gekeken.

    En nou wil ik niet zeggen dat er iets mis is met Klaver, zeer sympathieke man vind ik het, met goede idealen. Ik weet dat hij van het vmbo komt en niet uit een rijk gezin komt. Wat ik ook weet is dat hij soms ontiegelijk arrogant en neerbuigend over kan komen.

    Ik vond het vooral bewonderingwaardi dat Wilders hier en daar een goed punt liet vallen, zoals over het gevangeniswezen in Nederland. Ik denk dat met dat soort opmerkingen hij ook wel kiezers wint.
    Toch vond ik het vooral jammer dat de verkiezingen helemaal gebaseerd zijn rondom de islam en het klimaat zo'n beetje. Je hoort dan hier en daar nog relatief veel over de zorg, over het onderwijs, maar ik had toch wel graag in drie debat avonden een bredere thematiek gezien, waar er echt meteen een duidelijk standpunt werd neergezet met een sterke verdediging, in plaats van deze 'ja maar jij heb dit gedaan en gezegd en ik zei dit en deed dat' - spel wat er voor mijn gevoel heeft plaats gevonden.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Granian schreef:
    (...)

    Iemand heeft duidelijk geen zondag met Lubach gekeken.


    Ik vind je reactie nogal onbeleefd, om eerlijk te zijn. Dat ik dat niet gekeken heb (wat sowieso nogal lastig gaat gezien je het niet van buiten Nederland kan kijken, dus ik kan er zelf niet eens iets aan doen) wilt niet zeggen dat ik dom ben, wat ik haast wel uit jouw reactie haal.

    Bovendien, ik heb meerdere artikelen gelezen dat de peilingen een reden kan zijn waarom Trump uiteindelijk toch won in de VS, ondanks zijn achterstand in de peilingen, omdat mensen die anders niet waren gaan stemmen, toch gingen stemmen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Brinvi schreef:
    (...)

    Ik vind je reactie nogal onbeleefd, om eerlijk te zijn. Dat ik dat niet gekeken heb (wat sowieso nogal lastig gaat gezien je het niet van buiten Nederland kan kijken, dus ik kan er zelf niet eens iets aan doen) wilt niet zeggen dat ik dom ben, wat ik haast wel uit jouw reactie haal.

    Bovendien, ik heb meerdere artikelen gelezen dat de peilingen een reden kan zijn waarom Trump uiteindelijk toch won in de VS, ondanks zijn achterstand in de peilingen, omdat mensen die anders niet waren gaan stemmen, toch gingen stemmen.


    Calm yourself pls, het is een joke; ongeveer vanaf de achtste minuut, het is hilarisch, niet alles op jezelf betrekken pls. Persoonlijk denk ik dat iedereen die 'The Netherlands second' heeft gezien, wat toch wel de meeste hebben, dat je wel een idee heb van de satirische show. Maar if not, hier is een filmpje om wat ik zei op te helderen.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2017 - 23:51 ]


    We've lived in the shadows for far too long.