• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt. Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Heb je ook zo'n zin in de lente? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen? Schrijf hier dan alles van je af.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2017 - 15:03 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Waarom raak ik zosnel gehecht aan mensen? Zelfs als ik ze nog nooit heb gezien/gesproken?
    Zelfs als ze niet eens weten dat ik besta? Ik ben zo'n hopeloos geval..


    Some people in your life come as blessings, others come in your life as lessons.

    Dougal schreef:
    (...)

    Again, mijn beide ouders zijn babyboomers en zij zitten echt niet te zeuren over de AOW-leeftijd, over studieschulden etc. So dit komt nogal rauw op m'n dak, als je het niet heel erg vindt. Ik ben het met sommige dingen eens, namelijk het eerlijk verdelen van de leeftijd waarop men met pensioen zou gaan (mensen die in de bouw werken mogen van mij veel vroeger stoppen dan anderen), maar met sommige dingen ben ik het niet eens.

    Ik heb ook het geluk dat mijn ouders me ondersteunen met mijn studie, maar verder betaal ik mijn boeken (veel boeken) en kamer zelf. Mijn moeder is een aantal jaar werkloos geweest, maar sinds september heeft ze weer een baan. Ze is nu 62 en was een jaar of 59/60 toen ze ontslagen werd 'omdat ze niet meer de juiste papieren had'. Ze baalde ontzettend en dat was logisch, want enkele maanden ervoor werd er tegen haar gezegd dat ze zo goed was in haar baan, dat ze wel gek zouden zijn als ze haar contract niet zouden verlengen. Ze werkt(e) in de zorg, maar door een verlamming toen ze in de twintig was, kon ze veel dingen niet meer doen. Het register werd opgeschoond en als ze erin zou willen blijven, zou ze bijgeschoold moeten worden. Dit kon ze echter niet, omdat ze alles met haar linkerhand deed en bloedprikken zou dus geen optie zijn, ook niet met rechts. Toen is ze dus ontslagen en zat ze thuis. Ik vind dat ouderen hier wel degelijk over mogen klagen. Bedrijven willen geen 'oudere mensen' aannemen en dat merkte mijn moeder ook. Ze moest verplicht elke week een sollicitatieactiviteit doen en ze werd keer op keer afgewezen. Ze wilde zelfs gaan schoonmaken, maar 'ervaring' was een pre. Toen ze vroeg of ze ervaring op kon doen om daar te komen werken, was het antwoord standvastig 'nee'.
          Ik wond me ontzettend op over dit, omdat mijn moeder met alle liefde tot haar 65e door wil werken om nog wat pensioen op te bouwen, terwjil haar de kans niet werd gegund om nog aan het werk te komen. Gelukkig heeft ze nu weer een baan, maar zij zat er echt doorheen.

    Mijn moeder is ook een babyboomer, net als mijn vader (hij is acht jaar ouder), maar dat betekent niet dat zij over een aantal jaar meteen seniel en oud zijn zodat ze niet meer mogen stemmen. Ik vind het belachelijk als je de lijn ergens in de zeventig trekt. Mensen stemmen soms niet meer omdat ze het niet bijhouden (to be honest, ik ben 20 en ik houd het amper bij) en omdat ze misschien mentaal niet meer helemaal op orde zijn om een weloverwogen keuze te maken, maar ik zou furieus worden als mijn ouders hierop over een aantal jaar worden afgerekend omdat ze 'te oud' zijn en 'geen keuzes meer kunnen maken'. De regering is er óók voor hen en het zou oneerlijk zijn om hun stemrecht af te nemen zodat mensen zoals wij, jongeren, keuzes maken die voor hen niet altijd goed uit zullen pakken.

    Dan nog even over dat leenstelsel: ik heb me er niet door laten weerhouden. Ook nu niet. Ik zit in de schulden, ja, maar ik vind dat studeren ook leuk moet zijn. Ik snap dat mensen het eng vinden om hieraan te beginnen en sommigen willen het liefst zonder schulden de studie doorkomen, maar het moet ook een leuke ervaring zijn. Ik studeer nu anderhalf jaar aan de andere kant van het land en ik heb geen moment spijt gehad van de keuze om op kamers te gaan. Ik zou het juist jammer vinden als ik had besloten thuis te blijven wonen en in Amsterdam te gaan studeren. Daar had ik ongetwijfeld spijt van gekregen, omdat ik Amsterdam nu eenmaal geen leuke (studenten)stad vind. Groningen, waar ik nu studeer, is gewoon meer mijn ding en ook al moet ik geld lenen om te kunnen betalen wat ik wil, ik vind het prima. Ik schrok wel eind vorig jaar toen ik de stand van zaken zag, maar daarna schoof ik dat aan de kant en ik bedacht me wat ik ervoor terugkrijg, eigenlijk. Ik heb een studie, ik heb vrienden gemaakt, ik doe nieuwe ervaringen op in een heel nieuwe stad en ik heb het gewoon naar mijn zin. Dat mensen het niet leuk vinden om straks geld terug te moeten betalen, snap ik heus wel, en dat heb ik ook, maar bedenk dat het systeem er rekening mee gehouden heeft. Wij hebben 35 jaar om alles af te lossen. We betalen nooit meer dan 4% van ons inkomen en wanneer we onder het minimumloon verdienen, hoeven we het niet terug te betalen. Ik verwacht niet dat dat laatste gaat gebeuren, maar ze houden er dus wel degelijk rekening mee. Ik hoop sowieso dat wanneer ik ooit een huis wil kopen, voorlopig nog niet hoor, maar stel dat, ze niet per se met een vergrootglas naar mijn studieschuld kijken.
          Ook: in de VS betalen ze nog tienmaal zoveel collegegeld per jaar, exclusief verblijf et cetera. Vergeleken met daar hebben wij het hier prima, omdat de universiteiten, hogescholen en andere instellingen geld van de regering krijgen.

    Zoals ik al zei: daar verschillen we puur van mening. Maar ik heb als voorbeeld mijn vader die zegt: 'Ik ben het met je eens, maar stem toch op de VVD, omdat ik daar altijd al op stem.' En mijn vader is jarenlang penningmeester geweest van de lokale partij en weet heel veel politiek af en ik ken veel mensen zoals hij en die doen precies hetzelfde. En daar krijg ik zwaar kromme tenen van. Je bent het met me eens, maar toch blijf je conservatief op de partij stemmen waar 'je altijd op gestemd hebt'? Dat is toch van de zotte?! Als je het met me eens bent, weet je noujuist 300% zeker dat je níét op de VVD moet stemmen want die staan níét voor de waarden en normen waarvoor jij staat.
    En dan komen mensen met het argument: ja, maar dat is dan een strategische stem, dan stem je automatisch tegen de PVV.
    Maar dat is iets wat ik precies mis vind gaan in onze politiek. Ik heb een idee (vergeef me als ik een verkeerde aanname maak) dat Nederland best wel links is. Maar alleen vanwege de illusie die wordt gemaakt door alle peilingen en ideeën die de media schetsen (je zag het in de VS misgaan) denken velen die tegen de PVV willen stemmen: ik moet op de VVD gaan stemmen, want dan wint de PVV niet!
    En daarom wordt onze politiek ineens rechts!? Helaas, dat klopt niet. (Vergeef me overigens als ik een verkeerde aanname maak, maar dit beeld krijg ik heel sterk.)

    Maar precies daarom (en ouderen die zeuren over het feit dat de AOW-leeftijd te hoog wordt), vind ik dat dit soort regels ingesteld moeten worden. Mijn vader is 62, wordt bijna 63, is hier een grandioos voorbeeld van. Dikke respect voor hem dat hij zo lang voor een politieke partij zich heeft ingezet, maar wat hij gebruikt is een drogreden. En als ik zie dat meerderen die zo gebruiken, knapt er bij mij iets.

    Ik weet trouwens verder ongeveer hoe het jou is vergaan met je moeder, want mijn moeder zit is de geestelijke verzorging/theologie. Dat is pas geleden door de huidige politiek uit de basiszorg gehaald waardoor zij haar baan eigenlijk nauwelijks kan uitvoeren en ze voelt elke dag de druk dat ze eventueel ontslagen kan worden vanwege dat. Daarbij is ze 56 en wordt 57 als ze gaat stemmen en zou ze bijna hetzelfde probleem hebben als jouw moeder.
    Dus ik snap dat dilemma heel goed. Maar daarom ben ik sowieso voor een heel anders werkstelsel. Alleen om het economisch beter te maken, ben ik van mening om de AOW-leeftijd nu eerst te verhogen. En bijvoorbeeld mijn vader heeft nu ook een speciale regeling dat hij voor hetzelfde geld wat hij kreeg voor 5 dagen werk, nu vier dagen kan werken. Ik ben van mening dat er vast wel manieren zijn op dit soort oplossingen te zoeken voor alle Nederlanders.
    Overigens: ik heb twee maanden te maken gehad met het UVW, dat is echt een schijtinstelling. Daar mogen van mij echt een inspecteurs naartoe van de overheid, want wat daar gebeurd, dat raakt kant noch wal.

    Verder: jouw ervaringen en keuzes kun je niet maken voor anderen en sommigen kiezen dan liever voor een grotere financiële vrijheid dan anderen. Ik vind dat jij een hele verstandige keuze hebt gemaakt. Ik heb die vorig jaar ook gemaakt, helaas hebben het alleen wonen en de uni mij onderuit gehaald waardoor ik er nu voor gekozen heb om bij mijn ouders te blijven. Maar ik ben aangesloten bij een geweldige commissie en ik heb hele lieve mensen leren kennen.
    Maar het stomme is, hiervoor moet je een keuze maken: weeg ik mijn persoonlijke ontwikkeling af tegen een financiële bummer aan het begin van mijn carrière? En waar ik voor pleit, is dat jonge mensen van 16/17/18/19/20 en eventueel ouder deze keus nog niet hoeven te maken. Want is een hele heftige keuze voor iemand met zó weinig levenservaring. En dan heb je ook nog de mensen die totaal geen steun krijgen van hun ouders.
    Mijn oma (moeder van mijn moeder) kreeg eigenlijk nog kinderbijslag aan de eerste paar maanden van mijn moeders studie. Heeft ze nooit gekregen (zij is met mijn vader van de andere generatie die een leenstelsel hebben gehad), omdat mijn oma en opa in een vechtscheiding zaten en mijn moeder was daar de dupe van. En zo heb je nog duizenden voorbeelden van kinderen die nu niets aan steun van hun ouders krijgen omdat ze dat niet kunnen, niet willen of een andere reden.


    Deep inside, I've never felt alive

    I did it. Het verhaal is af in precies een maand en het telt 55k woorden.

    Wat nu?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    BoromirOfGondor schreef:
    I did it. Het verhaal is af in precies een maand en het telt 55k woorden.

    Wat nu?

    YOUUUUUUUU DID IIIIIIIIT! *O*

    Ik zou zeggen: vier het! (bloos)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ga slapen, fuck up dat je bent.

    Standje zelfmedelijden: on.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik zit tegen een kiwi ge praten over mijn liefdeleven like go carnaval i fucking love you


    lmao @ myself


    — Inner peace, it's hard to find. —

    ergens ben ik wel blij dat we niet gegaan zijn want een tweede avond tequila tanken voor life kan mijn lichaam denk ik niet aan


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    De kiwi js t niet met me eens verdomme.


    Wtf is carnaval hier niet in de vakantie eigenlijk? Lol.

    Maar eh, ga slapen ofzo en niet je verhaal nalezen..

    Yagouaroundi schreef:
    Wtf is carnaval hier niet in de vakantie eigenlijk? Lol.

    Maar eh, ga slapen ofzo en niet je verhaal nalezen..


    ja 't is best sad aangezien mijn vriend school heeft in brabant (en nu dus vakantie) en ik niet, dus ik skip een dag school voor carnaval help


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Kaiju schreef:
    (...)

    ja 't is best sad aangezien mijn vriend school heeft in brabant (en nu dus vakantie) en ik niet, dus ik skip een dag school voor carnaval help

    Zou ik ook doen als ik naar carnaval ging (: ik heb net geen vakantie meer en zover ik me kan herinneren was het noordelijkse carnaval nooit in een vakantie. Best gek eigenlijk.

    Goddangit GA SLAPEN !!!
    Je moet stagelopen, doos.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2017 - 1:47 ]

    I'm a wreck and I want to end myself at this very moment and I don't know what to do.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."