• De wifi doet het dus niet en ik ben radeloos. Ik heb al dingen geprobeerd, telefoon opnieuw opstarten (meerdere keren gedaan), telefoon op vliegtuigstand en dan proberen om een wifi verbinding te krijgen (niet gelukt) en mijn batterij helemaal leeg te trekken om hem vervolgens op te laden en weer op te starten (ook niet gelukt). Na ongeveer een week dat de wifi het niet deed, heeft de wifi het misschien een uurtje gedaan om vervolgens weer te weigeren. Geen flauw idee hoe ik het voor elkaar kreeg om hem weer te laten verbinden en nu ben ik dus terug bij af.

    Op internet heb ik gelezen dat je de telefoon naar fabrieksinstellingen kan zetten en dat het oplost. Maar diegene die het deed had zijn/haar telefoon nog niet zo lang, hoogstens een paar weken en die van mij is al twee jaar oud, als ie niet ouder is. Daarnaast ben ik bang dat er dan dingen verloren gaan die ik liever niet kwijt wil.

    Op werk kan ie wel verbinden met wifi dus ik snap er niks van, want als het goed is zou ie het dan thuis ook moeten doen.

    Dus heeft iemand dit ook gehad en wat heb je toen gedaan?

    {Het is trouwens een Huawei P2}

    [ bericht aangepast op 19 juni 2017 - 16:44 ]


    Physics is awesome

    Werkt het wel op je andere apparaten? Zo niet, dan is het sowieso je internet modem. Doet de rest het wel zou ik je alsnog aanraden om eerst de wifi verbinding te 'vergeten' op je telefoon, je internetmodem een reset te geven (van het stroom af halen en 10 seconden wachten vervolgens weer inpluggen) dan opnieuw verbinding laten maken op je telefoon als het modem helemaal is opgestart (hou rekening met 5 minuten). Probeer dat eerst eens. c:


    The truth is out there.

    Suvi schreef:
    Werkt het wel op je andere apparaten? Zo niet, dan is het sowieso je internet modem. Doet de rest het wel zou ik je alsnog aanraden om eerst de wifi verbinding te 'vergeten' op je telefoon, je internetmodem een reset te geven (van het stroom af halen en 10 seconden wachten vervolgens weer inpluggen) dan opnieuw verbinding laten maken op je telefoon als het modem helemaal is opgestart (hou rekening met 5 minuten). Probeer dat eerst eens. c:


    De andere apparaten doen het wel(onder andere mijn laptop) dus ik ga even vragen wanneer ik de internetmodem mag resetten. Bedankt voor je advies!

    Dacht eerst dat het kwam omdat Ziggo iets zou doen, maar het gebeurde daarvoor al en Ziggo is nu klaar.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    De andere apparaten doen het wel(onder andere mijn laptop) dus ik ga even vragen wanneer ik de internetmodem mag resetten. Bedankt voor je advies!

    Dacht eerst dat het kwam omdat Ziggo iets zou doen, maar het gebeurde daarvoor al en Ziggo is nu klaar.


    Kan zijn dat door de werkzaamheden van Ziggo er een verbindingsconflict is ontstaan (kan ook zonder werkzaamheden gebeuren) met enge regelmaat is het zo dat het modem dan even opnieuw opgestart moet worden. Je moet het zo zien, als hij constant aan blijft staan blijft ie op oude instellingen lopen terwijl de 'situatie' inmiddels al is veranderd, start je hem opnieuw op pakt hij weer nieuwe instellingen. Ben benieuwd. c:


    The truth is out there.

    ja hebben wij ook wel eens, we doen altijd wat @Suvi zegt


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Suvi schreef:
    (...)

    Kan zijn dat door de werkzaamheden van Ziggo er een verbindingsconflict is ontstaan (kan ook zonder werkzaamheden gebeuren) met enge regelmaat is het zo dat het modem dan even opnieuw opgestart moet worden. Je moet het zo zien, als hij constant aan blijft staan blijft ie op oude instellingen lopen terwijl de 'situatie' inmiddels al is veranderd, start je hem opnieuw op pakt hij weer nieuwe instellingen. Ben benieuwd. c:


    Net erover gehad en schijnt uit zichzelf al te resetten.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Net erover gehad en schijnt uit zichzelf al te resetten.


    Ik heb gewerkt als technische help bij Ziggo en dat zelf resetten is niet voldoende. Sterker nog de meeste modems (alle?) kunnen niet eens zelf resetten, ja een helpdesk medewerker zou dat eventueel kunnen doen van afstand maar dat is niet zo effectief als stroom eraf halen. Denk dat je een technicolor of een connect box hebt maar maakt voor het geheel niet uit, hij krijgt pas een echte reset als het stroom er van af is geweest. Ik heb in ieder geval in mijn jaar bij ziggo niet gehoord van zelf resetten. Maarja is mijn two cents, ik weet niet hoe het er bij jullie uit ziet kan alleen advies geven. c:

    [ bericht aangepast op 19 juni 2017 - 23:28 ]


    The truth is out there.