• Unpopular opinions.

    Dit topic is bedoeld om onpopulaire meningen te plaatsen. Heb jij een hekel aan muziek? Vind jij sport stom? Dan is dit topic helemaal voor jou!
    Je mag je mening hieronder droppen of als je zin hebt in een discussie mag je die altijd starten!
    Het zou fijn zijn als we elkaar niet gaan aanvallen omdat iemand anders een andere mening heeft.
    Dit topic is niet bedoeld om te zeuren of je dagelijkse problemen kwijt te kunnen!


    Dit topic is gebaseerd op Unpopular Opinions op Reddit.




    Oscura schreef:
    Ik hou niet van kwarktaart. Ik vind de smaak te eentonig
    En haar tweeling zus vind kwarkttaart haar favorite taart soort.

    Traditionele Nederlandse gerechten zijn zo goor. Maar Nederlandse gebak en snoep is juist een van de lekkerste.


    Shoganai i ne~

    M0NA schreef:
    (...)

    Ik denk dat de overtuiging niet zozeer over alle mensen gaan die maar iets op facebook over hun ziekte zetten, maar meer over de mensen die elke dag updates online gooien, te veel foto's maken van hun al dan wel niet kale hoofd, te veel om aandacht en begrip vragen en speciale activiteiten ondernemen (bijvoorbeeld naar alle concerten van een band ofzo).

    Als je enkel je vrienden en familie op Facebook hebt en niet alle verre vrienden persoonlijk op de hoogte wilt of kunt brengen, is het natuurlijk geen probleem om hen op die manier te vertellen over de ziekte, misschien een update hier en daar.

    Het gaat om de overdreven mensen. Ik heb er ook een aantal in mijn vriendenlijst, en ik word er gewoon een beetje naar van. Omdat ze teveel in de ziekte / in het verdriet blijven hangen, alleen dat is hun leven, terwijl er ook nog een gezin omheen staat en een familie - en daar lijkt haast geen aandacht voor.

    Dat er enkel oog is voor het verdriet en de "need" voor reacties en aandacht en liefde - dat is soms nodig, maar niet als je er expres om vraagt.

    Uhu, uhu, zoals ik zei; dat is voor elke situatie en mens anders. Zijn er überhaupt 'overdreven' mensen met zo'n ziekte? Die mensen hebben een erge ziekte en natuurlijk willen ze dat van hun borst af/erover kunnen praten. Jij wordt er misschien naar van, maar hun hébben het. Dat is een heel ander iets dan een buitenstaander. In mijn mening is het dan ook een selfish ding om te zeggen. Wanneer is opkroppen een goed ding? Mensen die een ziekte faken vind ik pas om aandacht en medelijden vragen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Eledhel schreef:
    (...)
    As je er niks over op internet hoort te zetten, dan moet je ik weet niet hoe vaak je verhaal vertellen. Dan ontstaan er geheid roddels door mensen die het je niet durven te vragen etc. (Ik zou het bijvoorbeeld zelf niet zo op de man af vragen als het een vage kennis is). Ik denk juist dat internet een makkelijke manier is om er open over te zijn.

    Maar zoals hierboven al werd gezegd, er teveel in blijven hangen is inderdaad niet goed.


    Dus om te voorkomen dat je een verhaal niet tig keer moet vertellen, gooi je het maar openbaar op internet? Want dan weet direct iedereen het?
    Nee, je maakt dan een gesloten groepschat aan of zo, als je het dan echt per se via internet wil. Ik denk dat je het verhaal ook niet al te vaak moet vertellen, aangezien enkel je goede vrienden op de hoogte zijn en je geen honderd goede vrienden hebt.
    Ik snap niet dat mensen überhaupt heel hun leven en al hun problemen willen delen met iedereen. Een vage kennis zou ik het niet eens vertellen. Waarom zou een vage kennis zelfs op de hoogte moeten zijn? Waarom zou je 'steun' moeten krijgen van mensen die niet echt je vrienden zijn?
    Wederom, in mijn ogen is het gewoon aanstellerij of aandachtszoekerij om meedelijden. Overigens komt het bij goede vrienden ook best hard aan als ze het nieuws vernemen via een openbaar bericht en niet persoonlijk.
    Ja, je mag er gerust over praten, met je goede vrienden, die je oprecht echt steunen. Normaal zouden er dan ook niet al te veel roddels komen, aangezien je die mensen vertrouwt. Ik zou eerder denken dat er juist meer roddels komen als je het openbaar gooit, want 1) je kan niet controleren wie het weet en wie het niet weet 2) je weet ook niet of je iedereen kan vertrouwen die het weet.

    Maar mijn mening is waarschijnlijk heel unpopular, omdat er best veel mensen zijn die het wel doen. Weet je, het is je eigen keuze of je wilt dat gelijk iedereen het weet, maar ik heb dan deze mening over je (mijn argumenten staan hierboven). Ik weet waarover ik spreek en ik heb een gelijkaardige situatie voorgehad. Iemand anders heeft zo eens nieuws in mijn plaats openbaar gemaakt (niet op internet weliswaar, maar gewoon vanvoor in de klas). In nog geen dag tijd was niet alleen heel mijn jaar en school op de hoogte, maar zowat al mijn vrienden op andere scholen ook. Zelfs mijn beste vrienden, voordat ik ze het zelf kon vertellen. Weet je, het was best kut, die 'aandacht' van 'vrienden' terwijl je nog nooit een gesprek met hen hebt gevoerd. Ach ja, misschien vinden anderen het dan weer wel belangrijk dat iedereen het weet en ze steun krijgen van random mensen. Ik blijf het aandachtszoekerij vinden.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ziaco schreef:
    (...)
    Uhu, uhu, zoals ik zei; dat is voor elke situatie en mens anders. Zijn er überhaupt 'overdreven' mensen met zo'n ziekte? Die mensen hebben een erge ziekte en natuurlijk willen ze dat van hun borst af/erover kunnen praten. Jij wordt er misschien naar van, maar hun hébben het. Dat is een heel ander iets dan een buitenstaander. In mijn mening is het dan ook een selfish ding om te zeggen. Wanneer is opkroppen een goed ding? Mensen die een ziekte faken vind ik pas om aandacht en medelijden vragen.


    Dat begrijp ik, maar waarom met pakweg heel Facebook? Het kan toch lekker gezellig met je familie, of vrienden in intieme kring? Je moet het heus niet opkroppen, maar ook niet van de daken te schreeuwen.
    Als ik een post voorbij zie komen met ziekenhuis gerelateerde dingen, skip ik dat gewoon. De mededeling is voor mij te onpersoonlijk en ja, het is erg, maar je moet van mij echt geen reactie verwachten. Dit klinkt echt enorm cru, maar dan praat ik er liever met die persoon privé over dan via een onpersoonlijke Facebookpost.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik, maar waarom met pakweg heel Facebook? Het kan toch lekker gezellig met je familie, of vrienden in intieme kring? Je moet het heus niet opkroppen, maar ook niet van de daken te schreeuwen.
    Als ik een post voorbij zie komen met ziekenhuis gerelateerde dingen, skip ik dat gewoon. De mededeling is voor mij te onpersoonlijk en ja, het is erg, maar je moet van mij echt geen reactie verwachten. Dit klinkt echt enorm cru, maar dan praat ik er liever met die persoon privé over dan via een onpersoonlijke Facebookpost.

    Tegen wie praat ik nu? Want dit is echt heel confusing.
    Dat klinkt niet cru, iedereen heeft zo hun eigen ding; jij die het skipt en degene die kanker/erge ziekte heeft en het wil delen. Ik vind dat dat op z'n minst op zn plaats is, om hun eigen ding te laten doen. En wie zegt trouwens dat je verplicht bent erop te reageren? Je kunt, net zoals wat je ook zegt, hun een persoonlijk berichtje sturen.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2017 - 20:55 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dan ben ik nu wel benieuwd hoe jullie kijken naar beroemdheden met een ziekte en besluiten dit te delen (om de een of andere reden)?


    [ heaven knows ]

    Ik vind het zo'n enorme bullshit dat bijvoorbeeld sites als Buzzfeed een hele essay schrijven over: 'Beoordeel een vrouw niet op haar borsten, uiterlijk, kont, ze is geen lustobject' maar dat ze vervolgens een post schrijven over dickprints van mannen en 'These Olympian Swimmer bulges will have you thirsty.'.

    Echt like stfu, double standards?


    Heaven is a place that we all have

    Lovecraft schreef:
    Dan ben ik nu wel benieuwd hoe jullie kijken naar beroemdheden met een ziekte en besluiten dit te delen (om de een of andere reden)?


    Hetzelfde, en zeker als ze dit doen om geld op te halen oid. Als ze het zelf niet doen, kun je hen niets kwalijk nemen, maar ik vind de privacy van beroemdheden even belangrijk.

    Als ik beroemd zou zijn, zou ik het best eng vinden dat de helft van de wereld zou weten wat er precies aan de hand is. Oké dat het geweten is dat je ziek bent, maar de exacte details zou ik niet fijn vinden. Maar dat ben ik natuurlijk. Ik ben van nature erg gesloten omtrent persoonlijke zaken en ik ga er uit mezelf voorzichtig mee om.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Kids onder de 16 + alcohol en/of roken = not cool.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2017 - 1:20 ]


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    Kids onder de 16 + alcohol en/of roken = not cool.


    (joehoe) #guilty hahaha ik ben begonnen op mijn vijftien xd maar dat deed ik niet om cool te zijn of zo

    ik drink nu ook drank dat eigenlijk 18+ is haha #notcool maar wel lekkerder tho

    [ bericht aangepast op 9 juli 2017 - 1:24 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Reigns schreef:
    Kids onder de 16 + alcohol en/of roken = not cool.

    Roken vind ik bijna nooit cool. :')


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Brendon schreef:
    (...)
    Roken vind ik bijna nooit cool. :')


    Daar ben ik het ook wel mee eens. Ik ga vaak lopen als mijn ouders een sigaret opsteken, haha.


    16 - 09 - '17

    Ik vind spontane ruzies op straat ZO entertainend.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2017 - 12:50 ]


    Heaven is a place that we all have

    Drankspelletjes zijn voor kinderen van 12 die net hebben ontdekt wat alcohol is.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik kan heel erg excited worden van een spelletje waarheid durven of doen (of doen, durf, waarheid)


    Heaven is a place that we all have