• Het autisme topic




    Okay, dit topic is gebaseerd op het topic van LittleOwlet. Alleen is dat topic nogal dood en dus besloot ik een nieuw topic aan te maken vanwege mijn topic over MCDD.
    Praat hier gerust over alles wat met autisme te maken heeft! Je medicijnen, je problemen, whatever.

    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben.



    Autisten
    Wolfmens // Cheyenne (MCDD en ADD)
    Iversen / /Nikki (ASS)
    Iratus // Mirthe (ASS)
    Stenenlikker // Belle (ASS, Asperger)
    Moggy // Erieka (ASS)
    Bbang // Lucca (ASS)
    Kvelertak // Michelle (ASS, PDD-NOS en ADD)
    Patholoog // Manon (ASS)
    Kroliki // Sterre (Asperger)
    FancyFairy20 // Rody (MCDD)
    Kuroshitsuji_me // (PDD-NOS en ADD)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2017 - 19:38 ]

    Ik heb nu een keer per week begeleiding, maar ik weet niet of het wel de juiste vorm van begeleiding is...


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Ik heb nu een keer per week begeleiding, maar ik weet niet of het wel de juiste vorm van begeleiding is...

    Als je erover twijfelt dan is het niet de juiste vorm van begeleiding. Als je bijv gestructureerde begeleiding wilt hebben, dan moet je daar ook naar kijken. Jij weet het beste wat voor begeleiding je nodig hebt. Je kan vragen aan je begeleiding om naar andere te zoeken of dat ze zich zelf aanpassen bij jou.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Johoho mateys. Sorry just love pirates & all that stuff.
    Maar labels zijn overrated fuck die labels als ik er toch 1 moet kiezen voor mezelf doe ik -weer ik blijf trouw aan mn eerste keus- ADD

    Stelletje kut autisten hier waar ik steeds rekening mee moet houden (psychose afdeling open). Like beter luisteren ze naar mij


    Aan niets denken is ook denken.

    ..... Eh, wat? Is dit nu expres dat je het in dit topic post?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Innsaei schreef:
    Johoho mateys. Sorry just love pirates & all that stuff.
    Maar labels zijn overrated fuck die labels als ik er toch 1 moet kiezen voor mezelf doe ik -weer ik blijf trouw aan mn eerste keus- ADD

    Stelletje kut autisten hier waar ik steeds rekening mee moet houden (psychose afdeling open). Like beter luisteren ze naar mij


    Haha, wat? Wat is jouw probleem.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb trouwens ASS en AD(h)D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Innsaei schreef:
    Johoho mateys. Sorry just love pirates & all that stuff.
    Maar labels zijn overrated fuck die labels als ik er toch 1 moet kiezen voor mezelf doe ik -weer ik blijf trouw aan mn eerste keus- ADD

    Stelletje kut autisten hier waar ik steeds rekening mee moet houden (psychose afdeling open). Like beter luisteren ze naar mij

    Hahaha, bedankt voor deze zinnige bijdrage.


    oi, suzy

    Innsaei schreef:
    Johoho mateys. Sorry just love pirates & all that stuff.
    Maar labels zijn overrated fuck die labels als ik er toch 1 moet kiezen voor mezelf doe ik -weer ik blijf trouw aan mn eerste keus- ADD

    Stelletje kut autisten hier waar ik steeds rekening mee moet houden (psychose afdeling open). Like beter luisteren ze naar mij


    Wow so rude ~


    26 - 02 - '16

    Ik heb 3 uur in de week begeleiding, maar voor mijn gevoel is dit een beetje te veel. We doen het ook af en toe maar een keer in de week anderhalf uur of een uur, omdat dit gewoon te veel is.

    Hebben jullie ook veel onbegrip van jullie ouders/verzorgers? Ik bedoel, mijn ouders kennen mij langer, maar mijn vriend die ik nu bijna 10 maanden heb, weet zelfs nog beter hoe hij met mij om moet gaan.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Statesman schreef:

    Hebben jullie ook veel onbegrip van jullie ouders/verzorgers? Ik bedoel, mijn ouders kennen mij langer, maar mijn vriend die ik nu bijna 10 maanden heb, weet zelfs nog beter hoe hij met mij om moet gaan.


    Mijn ouders begrijpen me wel minder goed dan mijn vriend inderdaad, maar ze leren veel en staan eigenlijk overal voor open.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2017 - 13:59 ]


    oi, suzy

    Statesman schreef:
    Ik heb 3 uur in de week begeleiding, maar voor mijn gevoel is dit een beetje te veel. We doen het ook af en toe maar een keer in de week anderhalf uur of een uur, omdat dit gewoon te veel is.

    Hebben jullie ook veel onbegrip van jullie ouders/verzorgers? Ik bedoel, mijn ouders kennen mij langer, maar mijn vriend die ik nu bijna 10 maanden heb, weet zelfs nog beter hoe hij met mij om moet gaan.


    Wat dat betreft heb ik heel erg geluk met mijn moeder. Ze heeft zelf ook autisme, waardoor ze mij helemaal begrijpt. Mijn stiefvader woont ondertussen ook al een aantal jaar bij ons en heeft nu ook wel door hoe wij in elkaar zitten en weet er redelijk mee om te gaan.


    Stenenlikker

    Ik ruim niet op uit mijzelf, omdat ik hier niet over nadenk. Ik zie de troep gewoonweg niet.
    Nu heeft mijn moeder laatst foto's van een onopgeruimde keuken en tuin op FB gezet met de mededeling:

    Wat ben je aan het doen vraagt Facebook.
    Op dit moment ben ik eigenlijk in staat om helemaal niets te doen maar daar heb ik alleen maar mijzelf mee. Dus hup Natasja zo je handjes maar weer uit de mouwen steken al heb je er totaal geen zin in omdat je 2 dagen open hebt gestaan op de markt met peter in scheveningen maar je huisje nog bijna het zelfde is als dat je vrijdagavond naar bed bent gegaan na een gezellig feestje.


    Tijdens dat zij dit op FB zette, was ik met de keuken bezig. Eindelijk een keer uit mezelf.
    Toen ik klaar was met de keuken ging ik nietsvermoedend op FB en zag ik dit voorbij komen. Ik begon echt heel hard te schreeuwen en te tieren, omdat zij dus dit tijdens het opruimen erop had gezet. Zij toonde geen enkel begrip en op FB begonnen de reacties binnen te stromen:
    OMG. Kelly ga je schamen 😮😅

    en nu?...Kelly en Marvin...jullie moeten je schamen...ouders hebben 2 dagen hard gewerkt...en hoopte thuis tekomen in een net huis...zeer jammer dat dit niet het geval was
    - mijn oma

    Ik werd heel boos en ben zelfs in een woedeaanval beland. Ik ben naar boven gegaan, heb mijn moeder bijna de dood in gescholden en heb haar twee dagen niet aangekeken en gesproken.
    Ze zegt wel; Ja, jouw naam staat er niet bij. Maar uiteindelijk gaan mensen mij wel taggen etc. terwijl zij zelf weet dat ik hier zelf niet bij na kan denken en een hulp nodig heb daarbij.

    Ik heb mijn vriend wel, maar hij kan dit ook niet, omdat hij het eigenlijk nooit geleerd heeft vanuit huis uit, dus ik kan hem de schuld ook niet geven.

    Maar ik moet wel eerlijk zijn dat mijn moeder super onredelijk is geweest hierdoor. En het leukste is nog, we hebben helemaal niet niets gedaan. Zondag hebben wij de banken teruggeschoven en de keuken voor zover het kon opgeruimd, want de vaatwasser stond vol. Die had ik aangezet, maar was nog aan het draaien. Ik heb dit ook tegen mijn moeder gezegd, dat ik dit maandag op zou ruimen, maar alsnog flikt ze dit. Als ik er aan terugdenk word ik weer boos. Bah.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Statesman schreef:
    Ik heb 3 uur in de week begeleiding, maar voor mijn gevoel is dit een beetje te veel. We doen het ook af en toe maar een keer in de week anderhalf uur of een uur, omdat dit gewoon te veel is.

    Hebben jullie ook veel onbegrip van jullie ouders/verzorgers? Ik bedoel, mijn ouders kennen mij langer, maar mijn vriend die ik nu bijna 10 maanden heb, weet zelfs nog beter hoe hij met mij om moet gaan.

    Hier ga ik straks zo'n uitgebreid antwoord op geven 😂


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Misschien vinden jullie het 'rude' ik vind het eerlijk gezegd gewoon de waarheid. Ik maak tenminste dingen niet mooier dan dat ze zijn. Ik heb gewoon een fucking duistere ziel door mijn omgeving en door mensen die mij gepest hebben / buitengesloten. En veel mensen die ik ken hebben iets van ADD / in die richting en veel moeite om zich aan te passen aan de huidige maatschappij. Iedere keer moeten zij zich aanpassen, terwijl anderen (met bijvoorbeeld andere stoornis o.i.d.) zich niet aanpassen voor hen. Dus ik ben gewoon helemaal klaar met de menselijke maatschappij in zijn geheel. Ergens wil ik nu gewoon dood zijn, maar ik weet dat dat een eindpunt is en dat vind ik nog zonde, want er zijn ook nog wat goede mensen als je heel goed zoekt. Maar het maakt me fucking niets uit wat iemand van mijn mening vind.

    Ik heb mijn hele leven me aan moeten passen aan anderen en ik ben klaar met vriendelijk doen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Er is niets 'rude' aan de witte eerlijkheid. Het is gewoon simpelweg waar. Kijk a.u.b. maar eerst eens goed wat een stoornis inhoud en welke aanpassingen in je leven daarvoor nodig zijn en dan kom je te weten dat sommige dingen bepaalt geen pretje zijn. Natuurlijk moet je rekening houden met anderen! Altijd! Maar ik moet fucking met iedereen en alles rekening houden terwijl ik anders ben dan de rest. Dit put je uit en zorgt voor een verhoogde kans op dingen als psychose, manisch etc.

    IEDEREEN heeft een persoonlijke achtergrond, dus andere aanpassingen nodig. Ik heb ruimte, rust en regelmaat nodig maar dat krijg ik hier niet. Ik ben fucking 4x hem geflipt en had al 100x dood kunnen zijn door zelfmoordpogingen, dus nee: deze hele klote maatschappij der mensheid vergeef ik nooit. Ik vergeet dingen niet. Persoonlijke dingen onthou ik en ik vergeef mensen niet. Want zij zijn diegenen die mij hebben beschadigd!


    Aan niets denken is ook denken.