• De laatste tijd ben ik bezig geweest met het herschrijven van mijn verhaal en daarvoor moet nog heel veel research gedaan worden (dit had ik moeten doen voordat ik ging schrijven, maar hey, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?). Naast deze story moet ik ook vaak andere soorten research doen voor verhalen en soms heb ik wel eens random vragen die ik niet echt makkelijk op google kan vinden en gewoon wel ergens zou willen droppen. Het leek mij een goed idee om hier een topic voor aan te maken, omdat iedereen vast wel eens ergens research voor moet doen en dan kunnen we elkaar helpen.

    VRAGENLIJST
    • Is het realistisch als een personage tijdens de tweede wereld oorlog (in Rusland) twee rangen promoveert in een tijdsspan van 3/4 jaar? — Verkleurd


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mt for now.


    Heaven is a place that we all have

    Handig!

    Inderdaad handig!


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    OperaGhost schreef:
    Handig!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik kan proberen helpen met biologische vragen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Is het realistisch als een personage tijdens de tweede wereld oorlog (in Rusland) twee rangen promoveert in een tijdsspan van 3/4 jaar?


    Eerlijk gezegd denk ik dat dit redelijk onrealistisch is tijdens de oorlog. Je kon tijdens de oorlog pas promoveren als de persoon die de rang boven jou beoefende stierf, en/of jij de beste capaciteiten had om deze rang in te vullen. Na de oorlog kregen de sommige overlevenden wel een rangsverhoging, wegens de verrichte daden.

    Dus, samengevat, is het mogelijk, maar de kans is klein en hierdoor vind ik het niet echt realistisch klinken...

    Wel nog even een vraag: Welke rang heeft hij in het begin?

    [ bericht aangepast op 22 aug 2017 - 15:40 ]

    Oeh, altijd handig dit!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Galactica schreef:
    (...)

    Eerlijk gezegd denk ik dat dit redelijk onrealistisch is tijdens de oorlog. Je kon tijdens de oorlog pas promoveren als de persoon die de rang boven jou beoefende stierf, en/of jij de beste capaciteiten had om deze rang in te vullen. Na de oorlog kregen de sommige overlevenden wel een rangsverhoging, wegens de verrichte daden.

    Dus, samengevat, is het mogelijk, maar de kans is klein en hierdoor vind ik het niet echt realistisch klinken...

    Wel nog even een vraag: Welke rang heeft hij in het begin?

    Ik zat zelf te denken aan Korporaal en dat hij dan inderdaad promoveert omdat boven hem de leiders sterven (wat niet heel onwaarschijnlijk is gezien hij zal vechten tijdens het Beleg van Leningrad en dat een van de bloederigste gevechten is geweest in Rusland tijdens de Tweede Wereldoorlog) c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Is het realistisch als een personage tijdens de tweede wereld oorlog (in Rusland) twee rangen promoveert in een tijdsspan van 3/4 jaar?


    Mijn vriend die heel veel weet van ww2 zegt dat het wel kan - mits het niet te hoog in rang is en daarnaast een beetje aan het einde van de oorlog (laatste anderhalf jaar).

    Super leuk topic!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Mijn vriend die heel veel weet van ww2 zegt dat het wel kan - mits het niet te hoog in rang is en daarnaast een beetje aan het einde van de oorlog (laatste anderhalf jaar).

    Super leuk topic!!


    Het Beleg van Leningrad duurde van 8 september 1941 tot 27 januari 1944, waardoor vooral de laatste paar maanden je rang verhoogd kon worden, volgens jouw theorie.

    Uiteindelijk wordt hij dus sergeant, als ik het goed heb berekend. Hij zou dus promotie moeten krijgen op het einde van de oorlog, en aangezien het Beleg van Leningrad ongeveer een jaar voor het einde van WWII eindigt is het zo goed als onmogelijk. Zeker als het in 3 kwart jaar gebeurt.

    [ bericht aangepast op 22 aug 2017 - 19:32 ]

    Galactica schreef:
    (...)

    Het Beleg van Leningrad duurde van 8 september 1941 tot 27 januari 1944, waardoor vooral de laatste paar maanden je rang verhoogd kon worden, volgens jouw theorie.

    Uiteindelijk wordt hij dus sergeant, als ik het goed heb berekend. Hij zou dus promotie moeten krijgen op het einde van de oorlog, en aangezien het Beleg van Leningrad ongeveer een jaar voor het einde van WWII eindigt is het zo goed als onmogelijk. Zeker als het in 3 kwart jaar gebeurt.

    Behalve als dus degene boven hem zouden sterven, want niet erg onwaarschijnlijk is. In ieder geval bedankt voor je hulp!
    (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Galactica schreef:
    (...)

    Het Beleg van Leningrad duurde van 8 september 1941 tot 27 januari 1944, waardoor vooral de laatste paar maanden je rang verhoogd kon worden, volgens jouw theorie.

    Uiteindelijk wordt hij dus sergeant, als ik het goed heb berekend. Hij zou dus promotie moeten krijgen op het einde van de oorlog, en aangezien het Beleg van Leningrad ongeveer een jaar voor het einde van WWII eindigt is het zo goed als onmogelijk. Zeker als het in 3 kwart jaar gebeurt.


    Ik heb niet gezegd dat het met die slag zou moeten kunnen, daar had ik nog niet op gereageerd. Daarbij is het niet mijn expertise, maar die van mijn vriend (die inmiddels al thuis is) dus ik ga hier niet verder op in omdat ik het gewoon echt niet weet.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Patholoog schreef:
    Ik kan proberen helpen met biologische vragen.


    oi, suzy

    OperaGhost schreef:
    Handig!


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Dit heeft niets met schrijven te maken maar waarom denkt Google altijd dat ik kanker heb als ik symptomen opzoek?