• De laatste tijd ben ik bezig geweest met het herschrijven van mijn verhaal en daarvoor moet nog heel veel research gedaan worden (dit had ik moeten doen voordat ik ging schrijven, maar hey, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?). Naast deze story moet ik ook vaak andere soorten research doen voor verhalen en soms heb ik wel eens random vragen die ik niet echt makkelijk op google kan vinden en gewoon wel ergens zou willen droppen. Het leek mij een goed idee om hier een topic voor aan te maken, omdat iedereen vast wel eens ergens research voor moet doen en dan kunnen we elkaar helpen.

    VRAGENLIJST
    • Is het realistisch als een personage tijdens de tweede wereld oorlog (in Rusland) twee rangen promoveert in een tijdsspan van 3/4 jaar? — Verkleurd


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MrGrey schreef:
    Dit heeft niets met schrijven te maken maar waarom denkt Google altijd dat ik kanker heb als ik symptomen opzoek?

    Ik heb soms ook echt dat ik op moest zoeken voor een verhaal waar je allemaal moet schieten als je iemand in één keer dood wil hebben. Wat moet google wel niet denken haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MrGrey schreef:
    Dit heeft niets met schrijven te maken maar waarom denkt Google altijd dat ik kanker heb als ik symptomen opzoek?


    Ik kan me goed voorstellen dat de symptomen van alle verschillende soorten kanker zo divers zijn, dat de symptomen die je intikt in de buurt komen van een van de symptomen van de verschillende kankers. Omdat vaak alle opties worden gelijst op medische sites, zal kanker ook een optie zijn in dat geval.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat handig dit!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Wat handig dit!


    • His arms feel more like home than any house ever did. •

    Interesting! MT


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Ik ga komende week weer verder schrijven/researchen, dus ik denk dat ik dan weer vragen ga droppen haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Verkleurd schreef:
    Ik ga komende week weer verder schrijven/researchen, dus ik denk dat ik dan weer vragen ga droppen haha.


    Leuk, ik heb zin om info te geven :P

    Handig! Goed - ik was aan het researchen, maar wiki was een beetje vaagjes en beetje alles ging door elkaar heen.

    Dus bij deze:
    Weet iemand wie allemaal deel uitmaken van de hofhouding van een paleis? En weet je ook evt. de rangen onderling? Wie staat boven wie?


    It's never gonna happen, Guys.

    Ten dienste van de Nederlandse koning staan tegenwoordig ruim 800 mensen, van wie zo'n 350 in dienst van de koning zijn. Deze laatste groep vormt de
    koninklijke hofhouding. Onder de overigen zijn onder anderen de beveiligers van de marechaussee.Als daadwerkelijk lid van de hofhouding gelden alleen
    zij die op de zogeheten Hoflijst vermeld staan. Dit zijn ongeveer 40 personen, die ook wel worden aangeduid als de functionele hofhouding.
    Twee derde van hen ontvangt een salaris, de overigen vervullen hun functie honorair en ontvangen alleen een onkostenvergoeding. De drie hoogste
    functionarissen zijn de grootmeester, de grootmeesteres en de chef van het Militaire Huis. Zij en andere hoge leden van het hof
    voerden vroegerde titel grootofficier van het Koninklijk Huis.
    Onder leiding van de eigenlijke hofhouding werken ruim 300 mensen hofpersoneel. Tenslotte is er nog de honoraire hofhouding, die bestaat uit circa 100
    oud-leden van de hofhouding, die indien nodig kunnen worden ingeschakeld voor assistentie bij grote evenementen. De Dienst van het Koninklijk Huis
    werkt zeer nauw samen met de zogeheten bevriende diensten: het Kabinet van de Koning, de Rijksvoorlichtingsdienst
    en de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging.

    Als je nog meer info nodig hebt, klik dan zeker hier eens!

    Aaand what about the English? Ik ben toevallig ook nieuwsgierig naar rangen binnen hofhoudig maar dan het Britse koningshuis. Zou dat heel veel anders in elkaar zitten?

    [ bericht aangepast op 28 aug 2017 - 10:52 ]


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Galactica schreef:
    Ten dienste van de Nederlandse koning staan tegenwoordig ruim 800 mensen, van wie zo'n 350 in dienst van de koning zijn. Deze laatste groep vormt de
    koninklijke hofhouding. Onder de overigen zijn onder anderen de beveiligers van de marechaussee.Als daadwerkelijk lid van de hofhouding gelden alleen
    zij die op de zogeheten Hoflijst vermeld staan. Dit zijn ongeveer 40 personen, die ook wel worden aangeduid als de functionele hofhouding.
    Twee derde van hen ontvangt een salaris, de overigen vervullen hun functie honorair en ontvangen alleen een onkostenvergoeding. De drie hoogste
    functionarissen zijn de grootmeester, de grootmeesteres en de chef van het Militaire Huis. Zij en andere hoge leden van het hof
    voerden vroegerde titel grootofficier van het Koninklijk Huis.
    Onder leiding van de eigenlijke hofhouding werken ruim 300 mensen hofpersoneel. Tenslotte is er nog de honoraire hofhouding, die bestaat uit circa 100
    oud-leden van de hofhouding, die indien nodig kunnen worden ingeschakeld voor assistentie bij grote evenementen. De Dienst van het Koninklijk Huis
    werkt zeer nauw samen met de zogeheten bevriende diensten: het Kabinet van de Koning, de Rijksvoorlichtingsdienst
    en de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging.

    Als je nog meer info nodig hebt, klik dan zeker hier eens!


    Dank u zeer!
    Ik was al aan het zoeken geweest, maar dit is weer een heel ander aspect van de hofhouding.
    Ik zocht vooral op middeleeuwse hofhoudingen, maar misschien kan ik hier ook wel wat mee ^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Weet iemand of de medailles en kruisjes die je van het leger krijgt (in Rusland) enkel na of ook tijdens de oorlog uitgedeeld worden?

    En hoe snel kreeg je te horen dat familie leden gestorven waren? Tijdens de oorlog? Of komt dit pas uit na de oorlog? (situatie: een soldaat uit het leger hoort dat zijn familie gestorven is tijdens de bezetting van Leningrad)

    [ bericht aangepast op 29 aug 2017 - 11:00 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Verkleurd schreef:
    Weet iemand of de medailles en kruisjes die je van het leger krijgt (in Rusland) enkel na of ook tijdens de oorlog uitgedeeld worden?

    En hoe snel kreeg je te horen dat familie leden gestorven waren? Tijdens de oorlog? Of komt dit pas uit na de oorlog? (situatie: een soldaat uit het leger hoort dat zijn familie gestorven is tijdens de bezetting van Leningrad)


    Je kreeg enkel medailles na de oorlog, dacht ik.

    Op de tweede vraag weet ik het antwoord niet zeker. Maar ik denk dat de soldaten het pas op het einde van de oorlog teweten kwamen, oftewel door brieven van overlevende familieleden. Deze werden natuurlijk wel enorm hard gescreend door het Russische leger.

    ^ ik weet niet specifiek op het Russische leger, maar je kunt ook medailles en onderscheidingen krijgen gedurende de oorlog.

    (Ik heb heel specifieke voorbeelden, maar ook bepaalde periodes of gebieden)

    En er was veel post naar soldaten, dus als er iemand dood ging wist je dat zeker. Soms ook als iemand vermist was. (Maar ik weet niet of het in Rusland heel veel minder was)

    [ bericht aangepast op 30 aug 2017 - 17:43 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb geen idee hoe het er in Rusland aan toe ging, maar als iemand stierf (KIA) of vermist raakte (MIA) in het Westen, werd er wel telkens een (meestal gele) telegram gestuurd naar de familie. In relatief veilige gebieden (GB, VS, Australië,...) was het vaak zelfs zo dat militairen in lokale afdelingen een bezoek brachten aan de familie om hun het nieuws mee te delen. Het doel was altijd om dat telegram of dat bezoek daar zo snel mogelijk te krijgen, om te vermijden dat de familie het van iemand anders moest horen.

    Medailles werden ook tijdens de oorlog uitgedeeld (zeker als ze postuum waren). Er gaat een behoorlijk lange tijd over voor je zo'n medaille krijgt, zeker als ze wat exclusiever is, maar ze kon wel degelijk tijdens de oorlog gegeven worden. Meestal werd er dan een moment georganiseerd wanneer de eenheid even van het front weg was, waarbij alle medailles tegelijk werden uitgedeeld, samen met eventuele bevorderingen. Die bevorderingen waren vaak maar een formaliteit, aan het front werd de meest geschikte kandidaat door de hogere in rang bevorderd wanneer nodig (bv bij het sterven van een sergeant, wordt een korporaal tot sergeant bevorderd). Officieel was dit dan nog niet, maar in het heetst van de strijd primeert de operationaliteit ;-))