• De laatste tijd ben ik bezig geweest met het herschrijven van mijn verhaal en daarvoor moet nog heel veel research gedaan worden (dit had ik moeten doen voordat ik ging schrijven, maar hey, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?). Naast deze story moet ik ook vaak andere soorten research doen voor verhalen en soms heb ik wel eens random vragen die ik niet echt makkelijk op google kan vinden en gewoon wel ergens zou willen droppen. Het leek mij een goed idee om hier een topic voor aan te maken, omdat iedereen vast wel eens ergens research voor moet doen en dan kunnen we elkaar helpen.

    VRAGENLIJST
    • Is het realistisch als een personage tijdens de tweede wereld oorlog (in Rusland) twee rangen promoveert in een tijdsspan van 3/4 jaar? — Verkleurd


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Jure schreef:
    (...)
    Rigor mortis is lijkstijfheid, en als je geen lijk hebt kun je ook niet het tijdstip van overlijden vaststellen met behulp van rigor mortis...

    Was niet voor deze case bedoeld, meer algemeen. Uiteindelijk is er mogelijk een lijk, en het is handig om te weten hoe het aanvoelt als je het beschrijft, als het na x tijd gevonden wordt of als de moordenaar er mee om moet gaan in het verhaal.
    Ik bedoel, je hoeft ook niet van Livor Mortis te omschrijven hoe het er uitziet als er geen lijk is. Maar uiteindelijk kan alle informatie over wat er met het lichaam gebeurt na de dood nuttig zijn. Was meer een tip om te googlen als je akward zoektermen wilt vermijden, voor de volgende moord.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2017 - 22:59 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ah zo.


    oi, suzy

    Daar kom ik weer met mijn vragen, maar weet iemand of er in de tweede wereld oorlog een bepaalde soort groet was om Stalin/De Sovjet Unie te eren? (Zoals de hitler groet in Duitsland) Ik kan het nergens vinden.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Niets gevonden, nee. Sorry :(

    Nog een vraagje:
    Beetje raar om uit te leggen, maar:

    Een koning heeft een partner, maar is niet getrouwd.
    Ze krijgen samen een kind
    Stel dat door ziekte de koning overlijdt en de moeder van het kind besluit met iemand anders te trouwen,
    is het kind dan alsnog erfgenaam of niet?

    Hopelijk is het begrijpelijk haha


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Cayline schreef:
    Niets gevonden, nee. Sorry :(

    Nog een vraagje:
    Beetje raar om uit te leggen, maar:

    Een koning heeft een partner, maar is niet getrouwd.
    Ze krijgen samen een kind
    Stel dat door ziekte de koning overlijdt en de moeder van het kind besluit met iemand anders te trouwen,
    is het kind dan alsnog erfgenaam of niet?

    Hopelijk is het begrijpelijk haha


    Ligt eraan in welke tijd de koning en zijn partner leven. In vroegere tijden kon het kind alleen de erfgenaam zijn als de koning hem had erkend als zijn kind. Anders kon het kind ook geen troonopvolger/troonopvolgster zijn.

    Tegenwoordig zijn ze iets felixibeler, maar de meeste koningen/koninginnen trouwen ook nu nog voordat ze kinderen krijgen. Uitzonderingen daar gelaten. Waarschijnlijk vanwege efrgenamen/troonopvolgers.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2017 - 21:49 ]


    Physics is awesome

    Super bedankt :)


    SIC | PARVIS | MAGNA

    ^ het kind moet officieel kind zijn van de vader. Dat is in de volgende gevallen:
    - ouders zijn getrouwd
    - ouders hebben geregistreerd partnerschap

    In deze gevallen gaat het automatisch. Wil hij de officiële vader zijn, zonder bovenstaande verbinding, moet
    - de vader moet het kind erkennen (ook op gemeentehuis, papiertje tekenen).

    Als deze dingen niet zijn gebeurd is het kind niet officieel van de koning dus kan het geen troonopvolger/erfgenaam zijn. Indien wel is het kind erfgenaam/troonopvolger (tenzij anders in testament opgenomen), de vrouw niet automatisch omdat ze niet gehuwd zijn, maar dat hangt af of ze wel geregistreerde partners zijn en wat er in het testament staat.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    ^ het kind moet officieel kind zijn van de vader. Dat is in de volgende gevallen:
    - ouders zijn getrouwd
    - ouders hebben geregistreerd partnerschap

    In deze gevallen gaat het automatisch. Wil hij de officiële vader zijn, zonder bovenstaande verbinding, moet
    - de vader moet het kind erkennen (ook op gemeentehuis, papiertje tekenen).

    Als deze dingen niet zijn gebeurd is het kind niet officieel van de koning dus kan het geen troonopvolger/erfgenaam zijn. Indien wel is het kind erfgenaam/troonopvolger (tenzij anders in testament opgenomen), de vrouw niet automatisch omdat ze niet gehuwd zijn, maar dat hangt af of ze wel geregistreerde partners zijn en wat er in het testament staat.


    Maar in vroegere tijden ging het anders en de persoon heeft niet verteld in welke tijd het zich af speelde. Erkennen werkte toen volgens mij toch iets anders dan nu, zeker bij het koningshuis, omdat sommige koningshuizen nogal gesteld waren alleen erfgenamen uit huwelijken van de koning en niet van dat een bastaard een erfgenaam kon worden.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Maar in vroegere tijden ging het anders en de persoon heeft niet verteld in welke tijd het zich af speelde. Erkennen werkte toen volgens mij toch iets anders dan nu, zeker bij het koningshuis, omdat sommige koningshuizen nogal gesteld waren alleen erfgenamen uit huwelijken van de koning en niet van dat een bastaard een erfgenaam kon worden.


    Klopt. Maar tegenwoordig draait het vooral om papierwerk en registratie en ik vond het belangrijk dat ook even te noemen. Heel vroeger was er haast geen registratie en toen was een bastaardkind (als je niet trouwt) not done. Je had ook voorkinderen, die kwamen iets vroeger dan de bruiloft en dat was ook niet echt super maar dan gingen ze tenminste trouwen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Hartelijk bedankt voor alle antwoorden! Heeft me echt verder geholpen guys. Thanks!


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Thanks Mona en MacGyver :)

    [ bericht aangepast op 2 sep 2017 - 9:16 ]


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Voor de zekerheid: In welke staten(van Amerika) mag iemand vanaf 16 jaar een tatoeage laten zetten (eventueel met toestemming van een ouder/voogd)? Want ik heb het op gezocht en ik kwam op totaal 3 uit. Maar bij sommige staten stond none specified.


    Physics is awesome

    Verkleurd schreef:
    Daar kom ik weer met mijn vragen, maar weet iemand of er in de tweede wereld oorlog een bepaalde soort groet was om Stalin/De Sovjet Unie te eren? (Zoals de hitler groet in Duitsland) Ik kan het nergens vinden.

    Even dit topic bumpen hoor.

    Nee, die is er niet. Ten minste, niet eentje die bekend is.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Iemand die een goede site weet waar ik kan opzoeken welke dieren behalve dinosauriërs er in het Late Krijt leefden?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    Iemand die een goede site weet waar ik kan opzoeken welke dieren behalve dinosauriërs er in het Late Krijt leefden?


    Ik heb geen site, maar wel een boek waar ik even in zou kunnen neuzen voor je :')

    Ik noem wel even wat soorten, dan kan je zelf aan de hand van internet uitzoeken wat voor dieren het precies waren.

    - Diapsiden, voorouders moderne reptielen --> Champsosaurus,
    - Verscheidene waterreptielen, zoals Elasmosaurus, Mosasaurus, Archelon (schildpad), haaien
    - Verscheidene vliegende reptielen, zoals: Pteranodon, Quetzalcoatlus
    - Vogels, zoals Ichthyornis en Hesperonis
    - Verscheidene kleine zoogdieren, zoals Crusafontia, Alphadon, Zalambdalestes, meestal knaagdierachtig.
    - Insecten, meestal redelijk gelijkend aan wat we in de moderne tijd hebben.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2017 - 7:21 ]


    Stenenlikker