• Lieve molloten ,



    Het gaat bijna weer beginnen. De molboekjes vliegen al over de toonbank en de app is ook al weer up to date.
    Op 6 Januari 2018 begint het nieuwe seizoen Wie is de Mol en dit topic is bedoeld om al je theorieën en enthousiasme te delen met alle quizlet molloten.

    Ook wil ik een Quizlet poule aanmaken , dus als je in de poule wilt geef dan hieronder of in een pb'tje je gebruikersnaam door van de Wie is de Mol - app.

    Als je iets inhoudelijks over de aflevering of kandidaten zegt , zet dit alsjeblieft onder een spoiler. Het is een beetje naar als iemand al weet wie eruit is voordat deze de kans heeft om de aflevering te kijken.

    Niets is wat het lijkt

    [ bericht aangepast op 7 jan 2018 - 9:23 ]


    Firm believer of all that is magic

    Jehan schreef:
    (...)
    Niet per se in het begin van het spel al. Dichterbij de finale zou ik dat wel meer begrijpen.
    Ik denk dat mijn morele ideeen gewoon boven het spel zouden staan in dit stadia van het spel.

    @PhiIophobia: wacht. wanneer zag je dat schaakbord?

    ''de mol is een stille speler.'' Hoe weet je dat?
    En inderdaad gek dat ze dat nu wel zeiden. Maar lijkt me gek dat hij nu nog een kans krijgt/ we weten niet waar dat op sloeg..


    Dat was de eerste aflevering! Bij Jean Marc en Jan


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik vind Olcay wel grappig.

    Ik had voor widm al wat tegen Olcay,
    Maar het wordt steeds erger. :')


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Olcay is fucking annoying. :')

    Al mijn punten zijn verdubbeld yaaay.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Chuckles schreef:
    Weet iemand de naam van het liedje dat helemaal op het begin werd afgespeeld? Piano/klassiek achtig


    Geen idee, maar als het goed is is er een WIDM afspeellijst op Spotify met ALLE muziek uit de afleveringen erin ^^


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly


    Kandidaten waarvan ik wil dat ze er zsm uitvliegen:
    Olcay.
    Olcay.
    Olcay.
    OLCAY.
    Oh, en had ik Olcay al genoemd?


    Oh ja, en die smoking van Art bij het theater 😍😍😍😍😍😍😍😍

    Emilio dacht: "Avondje uit, laat ik een pak aantrekken maar m'n overhemd/blouse/whatever niet dichtknopen en geen strikje of stropdas omdoen."

    Nee even, dit seizoen is geweldig. En ik heb echt geen idee wie de mol is. Ben er eigenlijk ook niet zo mee bezig dit seizoen omdat alles me tot nu toe zo fucking verbaast


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Geen idee, maar als het goed is is er een WIDM afspeellijst op Spotify met ALLE muziek uit de afleveringen erin ^^


    Ah, thanks! Zal eens zoeken

    https://m.youtube.com/playlist?list=PLg-y9T_6tJLZMQ2QWAEQHrA2ZU3x5UWVe
    De playlist van yt van widm :)
    Ik vind spiderbots wel geweldig wegens de spanning die er im zit


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Okay, ik ben HEUL erg confused. Toen ik de app opendeed stond er een rood scherm met de tekst: "ohnee, een van je mollen is afgevallen"
    MAAR IK HEB NOG STEEDS 400 PUNTEN?! Dus of dit was een hele rare fout van de app. Of hij geeft deze rare reactie omdat ik in mijn eerste verdenking Jean-Marc ertussen had staan, maar die heb ik er later weer uitgehaald.
    Ooooooof, dr is een andere verklaring. Iemand ideeën?


    Deep inside, I've never felt alive



    Zolang dit nog niet een uitzending te zien is kan je veilig je punten inzetten op Jan, Ruben, Emilio, Loes en Stine.

    Ben wel benieuwd wanneer we het te zien krijgen. Zij hun misschien de laatste 5?

    [ bericht aangepast op 14 jan 2018 - 13:42 ]

    Marveldrake schreef:
    (...)


    Zolang dit nog niet een uitzending te zien is kan je veilig je punten inzetten op Jan, Ruben, Emilio, Loes en Stine.

    Ben wel benieuwd wanneer we het te zien krijgen. Zij hun misschien de laatste 5?


    Of misschien zijn hun de afvallers van de afleveringen voor de aflevering van de finale? Dat ze de kans krijgen om alsnog de mol te ontmaskeren en eventueel terug te komen en misschien wel in de finale mee te spelen? Kans is heeeeeeeeeeeeeeeeel erg klein, maar ja met dit seizoen verbaast niets mij meer...

    Die 'biecht' van Ruben in de promo zat in ieder geval al wel in de aflevering van gisteren...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ja, dit seizoen kan echt alles gebeuren. Maar eigenlijk hoop ik wel dat ze de laatse 5 zijn, vind het wel leuke kandidaten. Ja Rubens biecht is al te zien geweest en eigenlijk zou het stukje van Stine er ook niet bij kunnen horen.

    Oké, ik las net dus een theorie en ik moet zeggen: holy guacamole, that does make sense??? Volgens de theorie zou Jean-Marc de mol zijn geweest. Dit zou meteen verklaren waarom het welbekende zinnetje dat de mol nooit naar huis gaat, in de vorige aflevering ontbrak. De mol is immers wél naar huis gegaan. Zo heel gek dat het hem allemaal te veel zou worden, zou het dan ook niet zijn, want hoewel je als kandidaat alle radartjes al 24/7 laat draaien, is het zijn van de mol hoogstwaarschijnlijk nog net wat levels erger. Als kandidaat kan je jezelf immers zo druk maken als je zelf wilt, maar als mol heb je ook echt een taak en volgens mij waren alle voorgaande mollen het erover eens dat dat lood- en loodzwaar is. Daarnaast heeft hij de test niet gemaakt, omdat hij bang was dat hij per ongeluk alsnog door zou gaan, maar als mol ga je dus nooit naar huis, zelfs niet als je de test volledig fout invult, dus dat was sowieso geen optie.
          Daarbij zou het de afleveringstitel Wisseltruc ook verklaren, want: vavavoom, we hebben een nieuwe mol. Als dat geen major wisseltruc is, dan weet ik het ook niet meer. Om maar niet te spreken van het feit dat er blijkbaar, nadat Jean-Marc zijn zegje heeft gedaan, een silhouet zichtbaar is op het moment dat het scherm naar zwart gaat. En hier komt een stukje van de theorie bij kijken, waar ik minder enthousiast over ben, want dat zou mogelijk het silhouet van de nieuwe mol zijn en blijkbaar (???) was het het silhouet van Olcay (alsjeblieft, laat dit niet waar zijn).
          Extra bewijs: Jean-Marc lijkt op Moffel van Moffel en Piertje, dus het was meant to be en zijn achternaam is van Tol en we weten allemaal dat mensen met de achternaam Tol 100% extra kans hebben de mol te zijn (Kees, looking at you). Oké, dit is natuurlijk allemaal kul, maar de rest klinkt voor mij best wel geloofwaardig? Daarbij: hij deed niet mee aan de graafopdracht, die verrassend goed ging én er was bij de test en executie een dode wesp te zien, wat erop kan wijzen dat de mol 'dood' is.


    She's imperfect but she tries

    Damn, lotte. Was het ook niet zo dat Ron in zijn sms'je had gezegd dat hij terug kon komen in het spel én dat hij belangrijke informatie over de Test had? Misschien was dat wel een hint over twee Mollen?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Nee, in een extra filmpje heeft Ron verteld, dat hij gewoon info over alle kandidaten had gezocht en dat was de belangrijke informatie voor de test.