• [ bericht aangepast op 20 jan 2018 - 14:55 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben nog steeds van mening dat in verhalen en RPGs er een nuance is tussen verteller en schrijver en je daar afstand van moet kunnen nemen. Goed, ik heb een verhaal geschreven over een groepsverkrachting, maakt mij dat een verkrachter of iemand die voor de ongelijkheid is tussen de twee sekse? Nah, maar van mij mag je je gerust vragen stellen met wat er dan in mijn hoofd omgaat dat ik een verhaal over dat onderwerp schrijf, haha, maar ik vind het niet tekenend voor hoe of wie ik ben.


    Wat betreft LJH is het gewoon helemaal anders en dat kan je niet vergelijken met elkaar, aangezien je dan fictie en non-fictie door elkaar haalt (aangezien in LJH vertellen en auteur wel dezelfde persoon is met dezelfde mening, neem ik aan) dus ik snap niet goed wat LJH komt doen in dit onderwerp (natuurlijk mag je daar ook iets op tegen hebben, maar het zou geen argument mogen zijn dat aansluit bij je mening over bepaalde onderwerpen in fictieve werken) Dat wilde ik gewoon even zeggen over LJH, maar verder kan ik er inkomen dat het niet prettig is dat steeds te lezen, toch heb ik gemerkt dat zulke berichten gewoon onder een spoiler staan, dus dat vind ik wel al mooi van de personen in kwestie tho (:

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 19:11 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Sorry, maar het feit dat sommige mensen het liever niet willen zien, moet naar mijn mening niet betekenen dat anderen beperkt worden in hun creatieve uitingen. Het enige dat Quizlet zou kunnen doen is dingen scheiden zodat de mensen die het niet willen zien er niet mee worsen geconfronteerd, maar het tegengaan zou naar mijn idee laten zien dat het oke is een schrijver te beperken in waarover hij/zij mag schrijven en daar ben ik het gewoon echt niet mee eens.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Horkos schreef:
    Dit gaat niet over films of series zelf, dit gaat over Quizlet – niet daarbuiten. Die films en series gebeuren niet hier – Quizlet is geen serie of film. Het zijn twee verschillende dingen.


    Maar nog steeds, alle verhalende creaties hier op Q (RPGs, MSVs en stories) zijn ook fictieve verhalen, dus op dat vlak is het gewoon hetzelfde (buiten dat dit geschreven is). Waarom zou het wel in films en series mogen en niet op Q?

    edit: ik zie net dat mirts dat net ookal heeft gevraagd oops

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 19:14 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Todoroki schreef:
    Sorry, maar het feit dat sommige mensen het liever niet willen zien, moet naar mijn mening niet betekenen dat anderen beperkt worden in hun creatieve uitingen. Het enige dat Quizlet zou kunnen doen is dingen scheiden zodat de mensen die het niet willen zien er niet mee worsen geconfronteerd, maar het tegengaan zou naar mijn idee laten zien dat het oke is een schrijver te beperken in waarover hij/zij mag schrijven en daar ben ik het gewoon echt niet mee eens.


    Dit is er eigenlijk al met de 16+ aangeving. Als je er dan alsnog op klikt, is dat je eigen schuld niet waar?

    Verder ben ik het helemaal met je eens.


    •

    Tolstoy schreef:
    Ik snap dat sommigen dit als storend of ongepast ervaren maar ik vond het vroeger wel veel erger. Dan had je de eetstoornissen, zelfverminking, pure seks, etc. Het lijkt mij wel al veel beter geworden maar, ik weet niet meer exact wiens idee het was, het idee om 16+ verhalen te kunnen aan- of uitvinken bij je instellingen lijkt me wel nog een goede oplossing en gulden middenweg. Een NSFW knop zeg maar.


    Oh ja, zoals op tumblr! Dat zou inderdaad best handig zijn voor sommigen. Met een leeftijdsfilter of een topicfilter dan? (in de mate van het mogelijke natuurlijk) Zoals tumblr filtert op tags.


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Caricia schreef:
    (...)

    Oh ja, zoals op tumblr! Dat zou inderdaad best handig zijn voor sommigen. Met een leeftijdsfilter of een topicfilter dan? (in de mate van het mogelijke natuurlijk) Zoals tumblr filtert op tags.


    Leeftijd kan je veranderen. Dus dat wordt m niet.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Kamerling schreef:
    (...)

    Leeftijd kan je veranderen. Dus dat wordt m niet.


    Maar voor mensen die hun echte leeftijd gebruiken is het wel handig.


    26 - 02 - '16

    Kamerling schreef:
    (...)

    Leeftijd kan je veranderen. Dus dat wordt m niet.


    maarr je kan zelf toch gewoon aanklikken (als dat mogelijk is en je dat wenst aangezien er misschien wel oudere users zijn die liever ook geen 16+ zien) 'verberg 16+' of iets dergelijks


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Kamerling schreef:
    (...)

    Leeftijd kan je veranderen. Dus dat wordt m niet.


    Niet dat je het onder de 16 gewoon niet kan zien he (of was dat niet wat je bedoelde). Want dat gaat inderdaad enkel de aanleiding geven tot het aanpassen van je leeftijd maar meer als in iets dat je zelf kan beslissen. Dus gebaseerd op de leeftijdsinstellingen bij de creaties

    bijvoorbeeld: Ik ben Cass, 22, maar wil liever geen 16+ stories zien dus ik ga naar mijn instellingen en vink de NSFW filter aan waardoor ik geen verhalen/quizzen/etc met de instelling 16+ te zien krijg. Snap je?

    Al denk ik zelf dat het aangenamer zou zijn als je bepaalde onderwerpen kon aanvinken (seks, geweld, mentale stoornissen, whatever) maar dat lijkt me nogal moeilijk te programmeren en ook moeilijker te controleren aangezien de 'maker' er dan ook echt op moet gaan letten om dit allemaal aan te geven.


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Eomer schreef:
    (...)
    Maar is de frustratie dan alleen op die betreffende RPG gericht, of op het algemene deel? Want zo uit m’n hoofd kan ik verschillende RPG’s benoemen die dan ook ‘vrouwonterend’ zijn, over bordelen, vrouwen als slaven, et cetera. Er zijn tegenwoordig zo veel films en series die zich daarop richten, maar dat wil niet meteen zeggen dat het een goedkeuring is.

    Het is algemeen, de RPG was puur een voorbeeld. Een voorbeeld die de emmer deed overlopen. En ja, die precieze RPG's horen er ook bij, dus het was niet enkel die ene RPG bedoeld.
    Verder heeft het amper iets te maken met wat je op TV kijkt of wat je doet, het gaat om Q. Wat ik probeer te zeggen, is: kijk je die films, series wat dan ook, dat maakt mij niet uit. Het is iets heel anders als het op Q is, waar IEDEREEN ervan geniet, dus niet maar één persoon. Series e.d. kan je nog gemakkelijk afzetten of doorspoelen b.w.v.s., maar op Q is het gelijk BAM, je kan er niet omheen. Het is niet meer echt een keuze, dus ik vind zo'n knop wel een goede oplossing.

    Edit: Verder vind ik het wel oké dat er seks geschreven wordt, daar niet van (voordat daar een punt van gemaakt wordt), maar ik vind dit persoonlijk gewoon niet fijn. Het is niet respectvol. Of dat nu dit is, of mishandeling of wat dan ook. Maar dan wordt het wel een heel breed onderwerp dus laten we het eerst even hier bij houden.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 19:27 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Copenhagen schreef:
    (...)

    maarr je kan zelf toch gewoon aanklikken (als dat mogelijk is en je dat wenst aangezien er misschien wel oudere users zijn die liever ook geen 16+ zien) 'verberg 16+' of iets dergelijks


    Ja, maar dan zou dat beter werken dan bepaalde topics laten zien of subtopic op leeftijd. Want je kan heel makkelijk je leeftijd veranderen op Quizlet. Dat bedoelde ik, niet dat we straks gezeur gaan krijgen dat er misbruik gemaakt wordt en iedereen een andere oftewel oudere leeftijd invult.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Caricia schreef:
    (...)

    Niet dat je het onder de 16 gewoon niet kan zien he (of was dat niet wat je bedoelde). Want dat gaat inderdaad enkel de aanleiding geven tot het aanpassen van je leeftijd maar meer als in iets dat je zelf kan beslissen. Dus gebaseerd op de leeftijdsinstellingen bij de creaties

    bijvoorbeeld: Ik ben Cass, 22, maar wil liever geen 16+ stories zien dus ik ga naar mijn instellingen en vink de NSFW filter aan waardoor ik geen verhalen/quizzen/etc met de instelling 16+ te zien krijg. Snap je?

    Al denk ik zelf dat het aangenamer zou zijn als je bepaalde onderwerpen kon aanvinken (seks, geweld, mentale stoornissen, whatever) maar dat lijkt me nogal moeilijk te programmeren en ook moeilijker te controleren aangezien de 'maker' er dan ook echt op moet gaan letten om dit allemaal aan te geven.


    Ik bedoelde dat alleen op puur op dat eerste. Want jonge beginnende pubers zijn natuurlijk rete nieuwsgierig.

    En vooral met het laatste ben ik met je eens hoor.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Morticia schreef:
    (...)
    Het is algemeen, de RPG was puur een voorbeeld. Een voorbeeld die de emmer deed overlopen. En ja, die precieze RPG's horen er ook bij, dus het was niet enkel die ene RPG bedoeld.
    Verder heeft het amper iets te maken met wat je op TV kijkt of wat je doet, het gaat om Q. Wat ik probeer te zeggen, is: kijk je die films, series wat dan ook, dat maakt mij niet uit. Het is iets heel anders als het op Q is, waar IEDEREEN ervan geniet, dus niet maar één persoon. Series e.d. kan je nog gemakkelijk afzetten of doorspoelen b.w.v.s., maar op Q is het gelijk BAM, je kan er niet omheen. Het is niet meer echt een keuze, dus ik vind zo'n knop wel een goede oplossing.


    Maar op Q. hóéf je het toch niet aan te klikken? Net als dat je ‘s avonds niet naar een film of serie hóéft te kijken?


    •

    Eomer schreef:
    (...)

    Maar op Q. hóéf je het toch niet aan te klikken? Net als dat je ‘s avonds niet naar een film of serie hóéft te kijken?


    Dit, je kan er langs scrollen, weg klikken. Je kan ook gewoon de bioscoop uitlopen als je de film niet leuk filmt. Of er gebeurd iets ongepast of wat je liever niet wil zien.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Morticia schreef:
    (...)
    Het is algemeen, de RPG was puur een voorbeeld. Een voorbeeld die de emmer deed overlopen. En ja, die precieze RPG's horen er ook bij, dus het was niet enkel die ene RPG bedoeld.
    Verder heeft het amper iets te maken met wat je op TV kijkt of wat je doet, het gaat om Q. Wat ik probeer te zeggen, is: kijk je die films, series wat dan ook, dat maakt mij niet uit. Het is iets heel anders als het op Q is, waar IEDEREEN ervan geniet, dus niet maar één persoon. Series e.d. kan je nog gemakkelijk afzetten of doorspoelen b.w.v.s., maar op Q is het gelijk BAM, je kan er niet omheen. Het is niet meer echt een keuze, dus ik vind zo'n knop wel een goede oplossing.



    wait delen jullie nu exact dezelfde frustratie/mening aangezien je nu even enorm in de ik-vorm spreekt? ik ben even niet mee wie wie is nu

    tbh vind ik dat je op q er nog wel gemakkelijk omheen kunt tho gewoon niet op klikken als het 16+ is :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys