• [ bericht aangepast op 20 jan 2018 - 14:55 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    ik snap gewoon niet waarom een filter :') als mensen vergeten een 16+ markering te zetten, dan zullen ze vast ook vergeten hun topic/verhaal onder de filter te zetten, want dat is basically hetzelfde

    je kan zelf 16+ shit toch ontwijken (wees je eigen filter) i mean het wordt 99% van de tijd aangegeven, en die overige 1% zal dan sowieso ook door de filter raken


    maar ja who cares abt my opinion


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Caricia schreef:
    (...)

    Ik wil hier even op inpikken. Dit hoeft niet van vandaag op morgen. De vragen die gesteld moeten worden (wat zijn de meest voorkomende triggers op Q en in welke categorieën kunnen we deze opdelen om dan later weg te laten filteren?) kunnen ook gesteld worden. Daarvoor niet in dit topic maar door een poll van de mods uit bijvoorbeeld.

    En ik denk ook dat als de meest voorkomende triggers (denk aan geweld, mentale aandoeningen, seks, etc) al weggefilterd kunnen worden door individuen dat het grootste probleem van de TS ook opgelost is? (vraag hoor, geen assumptie) En dat is alweer een grote stap vooruit. Zeker omdat de users die geen nood hebben aan die filter, er ook gewoon geen last van hebben. En dat het niet voor iedereen iets gaat oplossen, tja, dat kan ook gewoon niet uiteindelijk.


    Maar dan heb ik de volgende vraag: waar houdt het op? Want iedereen heeft andere triggers en je kan toch niet álle 'moeilijke' onderwerpen als een trigger gaan plaatsen? Helemaal niet als je er zelf voor kiest om het te lezen en er al de optie is om gewoon '16+' als waarschuwing te geven. Natuurlijk is het niet fijn of leuk om sommige dingen te lezen, maar come — that's life: je kan niet alles weg zetten wat je niet fijn vindt.


    Copenhagen schreef:
    ik snap gewoon niet waarom een filter :') als mensen vergeten een 16+ markering te zetten, dan zullen ze vast ook vergeten hun topic/verhaal onder de filter te zetten, want dat is basically hetzelfde

    je kan zelf 16+ shit toch ontwijken (wees je eigen filter) i mean het wordt 99% van de tijd aangegeven, en die overige 1% zal dan sowieso ook door de filter raken


    maar ja who cares abt my opinion


    I agree w/ u Qing


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Plunkett schreef:
    (...)

    I agree w/ u Qing

    Same.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Caricia schreef:
    (...)

    Ik wil hier even op inpikken. Dit hoeft niet van vandaag op morgen. De vragen die gesteld moeten worden (wat zijn de meest voorkomende triggers op Q en in welke categorieën kunnen we deze opdelen om dan later weg te laten filteren?) kunnen ook gesteld worden. Daarvoor niet in dit topic maar door een poll van de mods uit bijvoorbeeld.

    En ik denk ook dat als de meest voorkomende triggers (denk aan geweld, mentale aandoeningen, seks, etc) al weggefilterd kunnen worden door individuen dat het grootste probleem van de TS ook opgelost is? (vraag hoor, geen assumptie) En dat is alweer een grote stap vooruit. Zeker omdat de users die geen nood hebben aan die filter, er ook gewoon geen last van hebben. En dat het niet voor iedereen iets gaat oplossen, tja, dat kan ook gewoon niet uiteindelijk.

    Het zou eventueel ook kunnen vallen onder een ander idee/voorstel. Zo snel weet ik niet van wie of wat de titel was, maar over het beoordelen van verhalen met sterren, of zo?
    Dan heeft iemand het "proef" gelezen?

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 21:29 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    ik vind het trouwens wel opmerkelijk hoe jullie (Maia en Lucca) elkaars mening altijd zo goed kunnen aanvullen, maar idk zal een twin-thing zijn zeker ((:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Copenhagen schreef:
    ik snap gewoon niet waarom een filter :') als mensen vergeten een 16+ markering te zetten, dan zullen ze vast ook vergeten hun topic/verhaal onder de filter te zetten, want dat is basically hetzelfde

    je kan zelf 16+ shit toch ontwijken (wees je eigen filter) i mean het wordt 99% van de tijd aangegeven, en die overige 1% zal dan sowieso ook door de filter raken


    maar ja who cares abt my opinion


    Ik denk dat dit mijn mening hierop het beste verwoord.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik vind het jammer dat het steeds meer zo is dat anderen ervoor moeten zorgen dat mensen niet getriggerd worden, in plaats van dat je zélf je triggers ontwijkt, herkent en mee om leert gaan.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Eomer schreef:
    (...)

    Maar dan heb ik de volgende vraag: waar houdt het op? Want iedereen heeft andere triggers en je kan toch niet álle 'moeilijke' onderwerpen als een trigger gaan plaatsen? Helemaal niet als je er zelf voor kiest om het te lezen en er al de optie is om gewoon '16+' als waarschuwing te geven. Natuurlijk is het niet fijn of leuk om sommige dingen te lezen, maar come — that's life: je kan niet alles weg zetten wat je niet fijn vindt.


    Nee sowieso niet, daar heb je volkomen gelijk in. Maar een algemene filter over de grootste triggers doet ook niets verkeerds uiteindelijk? Ook al is het heel algemeen en enkel over de grootste onderwerpen. Het kan al veel mensen helpen om zich toch hier iets comfortabeler te gaan voelen. En voor de rest, je hebt nog altijd een eigen verantwoordelijkheid ook uiteindelijk. Anderen kunnen niet je handje vasthouden en je door Q loodsen met een blinddoek aan bij wijze van spreken :') Idunno uiteindelijk hoor, ik snap iedereen zijn mening hier wel een beetje.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 21:34 ]


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Copenhagen schreef:
    ik vind het trouwens wel opmerkelijk hoe jullie (Maia en Lucca) elkaars mening altijd zo goed kunnen aanvullen, maar idk zal een twin-thing zijn zeker ((:

    Deze opmerking is echt niet gepast en totaal niet relevant voor het topic. Maia heeft trouwens ook niet meer gereageerd in dit topic. Ik zeg toch ook niet tegen jou dat "ik het opmerkelijk vind dat jij en [insert username] elkaars mening altijd zo goed kunnen aansluiten." Dat heeft helemaal niks met dit topic te maken. Be proff if you can, thank you. 😉

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 21:35 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik wil eerlijk gezegd nog steeds best wel antwoord op de vraag wat het doel is van dit topic? Want momenteel is het enkel maar een en al discussie of dit wel waar is en is er al meerdere malen een filter geopperd, maar is dit dan een idee of... ? Ik vat het namelijk niet meer. Of was dit puur bedoeld as rant?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."



    Als iemand die ook heel slecht (door persoonlijke redenen), en dus eigenlijk niet, tegen 16+ (dan hebben we het over seksuele dingen) kan, vind ik het toch te ver gaan om een filter te gaan gebruiken. Ik ben al heel lang geen 16+ meer tegen gekomen, want ik let onbewust denk ik zelf gewoon op of er een 16+ waarschuwing bij staat. Ik bedoel: Er zijn mensen die het wel lezen, en er zijn mensen die het niet lezen; maak dan zelf ook de keuze om deze te vermijden als je het liever niet wilt lezen/zien.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Maar, maar, dr kan wel steeds geroepen worden "zorg er zelf maar voor dat je niet getriggerd wordt door dr niet op te klikken", maar ik kan e voorstellen dat er mensen zijn die nog niet zo ver zijn en die zichzelf dus niet kunnen tegenhouden en tóch op verhalen klikken die triggerende onderwerp bevatten. Zo'n filter bijv. Zou zulke personen grotendeels kunnen helpen. Natuurlijk zullen er verhalen doorheen glippen, daar ontkom je niet aan. Maar t kan wel voor een groot gedeelte helpen denk ik?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Eomer schreef:
    (...)

    Maar dan heb ik de volgende vraag: waar houdt het op? Want iedereen heeft andere triggers en je kan toch niet álle 'moeilijke' onderwerpen als een trigger gaan plaatsen? Helemaal niet als je er zelf voor kiest om het te lezen en er al de optie is om gewoon '16+' als waarschuwing te geven. Natuurlijk is het niet fijn of leuk om sommige dingen te lezen, maar come — that's life: je kan niet alles weg zetten wat je niet fijn vindt.


    Maar als ik anorexia of geweld, wat onder 16+ valt heel erg vind en me dat van mijn a propos brengt, maar ik lees wel (graag) seksverhalen, dan heb ik alsnog last van die aanstootgevende mishandel verhalen/topics/RPG's.

    In mijn geval is het niet zo, maar puur om aan te geven dat het 16+ kenmerk niet volledig werkt als aanstootgevende filter.

    @Caricia
    Ik vind je reactie heel fijn♡


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Todoroki schreef:
    Ik wil eerlijk gezegd nog steeds best wel antwoord op de vraag wat het doel is van dit topic? Want momenteel is het enkel maar een en al discussie of dit wel waar is en is er al meerdere malen een filter geopperd, maar is dit dan een idee of... ? Ik vat het namelijk niet meer. Of was dit puur bedoeld as rant?

    Zelf heb ik ook nog twee andere voorstellen gedaan, maar helaas, blijkbaar.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo