• [ bericht aangepast op 20 jan 2018 - 14:55 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Todoroki schreef:
    (...)

    Ik ga dit gewoon weer even aanhalen, omdat dit precies is hoe ik mij hierover voel. Nu kan ik me nog best vinden in een filter oid, maar ik vind gewoonweg niet dat jij andere mensen mag beperken, omdat iets jou niet aanstaat. Zolang creaties niet aansporen tot illegale handelingen, vind ik dat je iemand in zijn/haar waarde moet laten en de persoon moet laten schrijven over wat hij/zij wilt. En over triggers gesproken(en voornamelijk ljh ook) sommige mensen schrijven bepaalde dingen om werkelijke situaties te kunnen verwerken. Zij schrijven dit, omdat ze hier in de realiteit hier niet voor uit durven komen. Wie ben jij dan om dat hen af te nemen?

    Waar beperk ik ze in dan? Neem alsjeblieft geen aanname of conclusies voor me met hoe ik het bedoel, want ik heb eerder vemeld dat ik hiermee zit. Het is dus niet alleen maar simpel een "omdat het mij niet aanstaat".
    Ik ben niet de enige die zoiets triggerend/enorm ongemakkelijk vind en als dat weg word gewaaid snap ik dat mensen hierdoor weggaan, omdat er niet naar hun probleem geluisterd word. Goed, alles voor "het creatieve van de schrijver" right? Zolang er ook aan anderen gedacht word. Wat ik hier zo niet zie gebeuren op Quizlet. Met andere woorden maakt het niet uit als andere users of ik hierdoor getriggerd worden, als er maar gewoon lekker over doorgeschreven en gepost wordt? Dan zie ik ook meteen in hoe het standbeeld hier op Quizlet wordt gegeven.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Copenhagen schreef:
    idk tbh vind ik een filter of een knop ook gewoon overbodig, zoveelste keer, hoe handle je het echte leven als bepaalde onderwerpen op q je al triggeren?
    het lijkt een beetje hypocriet om dat wel op quizlet te doen maar ja doe maarrrr

    i'm just like, it doesn't matter what i say because i'm so out rn bc this is pointless


    Nja, ik snap op zich dat veel mensen hier op Q komen om als het ware even te ontappen van de realiteit, dus als men bepaalde triggers wilt vermijden, dan heb ik dar best respect voor. Zolang het maar niet ten koste gaat van anderen. Iets is vrijwel nooit goed als het ten koste gaat van anderen.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    tbh voelt het ook niet alsof we hier uit gaan komen lol


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Plunkett schreef:
    Wow. Oké. Wow.

    Ik sluit me aan bij, ik denk, de meerderheid. Ik heb geen enkel probleem met verhalen die (veel) seks bevatten, of RPG's, of wat dan ook. Als ik het niet wil lezen, lees ik het niet, dan sluit ik me ervoor af. Als ik geen zin heb in een (O)RPG waarbij het vrouwelijk geslacht als minderwaardig neer wordt gezet, doe ik niet mee. Zelf heb ik meegedaan met enkele RPG's waarbij dit het geval was, maar betekent dat dat ik de mannen die vrouwen zo behandelen support? Nee, echt niet. Er zit een enorm verschil tussen feit en fictie, tussen schrijver en personage. Ik heb hier vijftig pagina's over volgeschreven, dus hier kan ik eindeloos over discussiëren.

    En ik vind het inderdaad zo dat je er niet op moet klikken als je het niet wilt lezen. Bij veel verhalen staat er namelijk 16+ als waarschuwing, dit omvat niet alleen maar seks maar ook geweld, verkrachting en dat soort dingen. Filteren kan je zelf doen, ik vind niet dat je daar een heel systeem op moet bouwen. Het is een openbare site en in principe mag je hier (vrijwel) alles plaatsen.


    El Diablo.

    Seasons schreef:
    (...)
    Ja, serieus.
    Het vorige topic over erotische verhalen was alleen het ene uiterste en dit neigt naar het andere. Er moet toch ergens een middenweg zijn dat iedereen tevreden is?
    Zoals een "knop" waar anderen het over hadden?

    Ik vind het gewoon een verfrissend iets, vandaar mijn verbazing. 😊 Ik wil ook het liefst een oplossing voor, maar ik heb er mijn hoop niet op.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 21:16 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Plunkett schreef:
    tbh voelt het ook niet alsof we hier uit gaan komen lol

    Dat idee heb ik ook.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Copenhagen schreef:
    idk tbh vind ik een filter of een knop ook gewoon overbodig, zoveelste keer, hoe handle je het echte leven als bepaalde onderwerpen op q je al triggeren?
    het lijkt een beetje hypocriet om dat dan wel op quizlet te filteren maar ja doe maarrrr voordat mensen depressief gaan worden van een fictief verhaal ah

    i'm just like, it doesn't matter what else i will say because i'm so out rn bc this is pointless


    Misschien omdat Q voor sommigen een soort 'safe zone' is waar ze zich kunnen uitten in creaties en like-minded mensen kunnen ontmoeten. Wanneer ze Q dan zo beschouwen, kan zelfs een titel of een korte beschrijving een trigger zijn. Pas op, zelf heb ik er ook geen nood aan maar het is niet omdat ik dat niet nodig heb, dat anderen het niet handig/nuttig kunnen vinden.

    Er zijn al zoveel andere plekken met zoveel verschillende triggers in het echte leven en als je Q dan echt als safe zone ziet, kan ik wel snappen dat dit mettertijd frustraties kan opleveren. Zeker als je er constant mee geconfronteerd kan worden omdat je het te pas en te onpas tegen komt hier.


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Horkos schreef:
    (...)
    Waar beperk ik ze in dan? Neem alsjeblieft geen aanname of conclusies voor me met hoe ik het bedoel, want ik heb eerder vemeld dat ik hiermee zit. Het is dus niet alleen maar simpel een "omdat het mij niet aanstaat".
    Ik ben niet de enige die zoiets triggerend/enorm ongemakkelijk vind en als dat weg word gewaaid snap ik dat mensen hierdoor weggaan, omdat er niet naar hun probleem geluisterd word. Goed, alles voor "het creatieve van de schrijver" right? Zolang er ook aan anderen gedacht word. Wat ik hier zo niet zie gebeuren op Quizlet. Met andere woorden maakt het niet uit als andere users of ik hierdoor getriggerd worden, als er maar gewoon lekker over doorgeschreven en gepost wordt? Dan zie ik ook meteen in hoe het standbeeld hier op Quizlet wordt gegeven.


    Ik heb eerder letterlijk gevraagd wat je precies hoopt te bereiken met dit topic, al begrijp ik dat je er door de vele reacties misschien overheen hebt gelezen. Maar goed, ik en een grote hoeveelheid anderen hebben het nu al meerdere keren gehad over een filter oid. Hiermee kunnen mensen schrijven wat zij willen, maar worden de mensen die er niet mee geconfronteerd willen worden met rust gelaten. Daarnaast, misschien heel bot wat ik nu zeg, maar een site kan zich gewoonweg niet aanpassen aan enkele gebruikers. Als 80 van de 100 mensen wel over erotiek willen schrijven, dan kun je lastig de wil van die 20 gebruikers opleggen, ook al zitten zij er serieus mee. Ik begrijp best dat bepaalde onderwerpen heel hevig voor je kunnen zijn (heck, ik weet hier zelfs alles van, maar bon, ik ben jou niet), dus vat het alsjeblieft niet op als een "ik vind dat je te snel op je tenen bent getrapt". Maar ja, ik heb mijn punt geloof ik wel gemaakt.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Horkos schreef:
    (...)
    Ik vind het gewoon een verfrissend iets, vandaar mijn verbazing. 😊
    Ik wil ook het liefst een oplossing voor, maar ik heb er mijn hoop niet op.

    Misschien kun je van te voren mensen een berichtje doen over het topic of verhaal? Dan kunnen zij jou vertellen wat de plannen zijn?
    Verder zou ik het ook echt niet weten.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Horkos schreef:
    (...)
    Ik vind het gewoon een verfrissend iets, vandaar mijn verbazing. 😊
    Ik wil ook het liefst een oplossing voor, maar ik heb er mijn hoop niet op.


    Ik denk dat het al moeilijk is om te beslissen voor welke onderwerpen er dan bijvoorbeeld zo'n knop moet komen. Want wat voor de één triggerend is, is voor de ander 'normaal'. Waar trek je dan een grens? Dat brengt veel vragen met zich mee.



    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Eomer schreef:
    (...)

    Ik denk dat het al moeilijk is om te beslissen voor welke onderwerpen er dan bijvoorbeeld zo'n knop moet komen. Want wat voor de één triggerend is, is voor de ander 'normaal'. Waar trek je dan een grens? Dat brengt veel vragen met zich mee.


    + het is knap lullig, maar je kan niet met iedereen rekening houden.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Plunkett schreef:
    (...)

    + het is knap lullig, maar je kan niet met iedereen rekening houden.


    Ik denk dat het ook deels eigen verantwoordelijkheid is. Als je 16+ niet fijn vindt, niet op klikken. (Dat is eigenlijk al een 'waarschuwing' op Q.)


    Eomer schreef:
    (...)

    Ik denk dat het ook deels eigen verantwoordelijkheid is. Als je 16+ niet fijn vindt, niet op klikken. (Dat is eigenlijk al een 'waarschuwing' op Q.)


    Precies, dat heb ik eerder ook gezegd. We zijn allemaal oud en wijs genoeg, lijkt me. Ik heb ook weleens gehad dat ik hier een verhaal las en dat het ineens zó omsloeg dat ik meteen 'what even' dacht en het toen gewoon wegklikte.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Eomer schreef:
    (...)

    Ik denk dat het al moeilijk is om te beslissen voor welke onderwerpen er dan bijvoorbeeld zo'n knop moet komen. Want wat voor de één triggerend is, is voor de ander 'normaal'. Waar trek je dan een grens? Dat brengt veel vragen met zich mee.


    Ik wil hier even op inpikken. Dit hoeft niet van vandaag op morgen. De vragen die gesteld moeten worden (wat zijn de meest voorkomende triggers op Q en in welke categorieën kunnen we deze opdelen om dan later weg te laten filteren?) kunnen ook gesteld worden. Daarvoor niet in dit topic maar door een poll van de mods uit bijvoorbeeld.

    En ik denk ook dat als de meest voorkomende triggers (denk aan geweld, mentale aandoeningen, seks, etc) al weggefilterd kunnen worden door individuen dat het grootste probleem van de TS ook opgelost is? (vraag hoor, geen assumptie) En dat is alweer een grote stap vooruit. Zeker omdat de users die geen nood hebben aan die filter, er ook gewoon geen last van hebben. En dat het niet voor iedereen iets gaat oplossen, tja, dat kan ook gewoon niet uiteindelijk.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2018 - 21:24 ]


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell