• Hola lieverds,

    Ik heb al een tijdje met dit idee gezeten, maar nu is het tijd om het uit te gaan voeren.
          Persoonlijk hou ik enorm van lezen, maar soms is het fijner om gewoon een serie te kijken of you know, het leven komt er tussendoor. Kort gezegd: Ik lees eigenlijk nooit. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een kast vol boeken die je graag wil lezen, maar er nooit tijd voor maakt. Dus: Een boekenclubje!

    Hoe werkt het?
    Elke twee weken laat ik een random generator een boek kiezen uit onze gezamelijke TBR. De komende twee weken houden we ons dan bezig met het lezen van dat boek en er hier over te kletsen. (Denk om spoilers!) Je kunt natuurlijk ook zelf een boek kiezen, als je geen zin hebt in het gekozen boek.
    Je hoeft natuurlijk niet elke keer mee te lezen, maar het lijkt me een leuke stimulans om meer te lezen.

    De eerste keer / hoe kom ik op de lijst?
    Vul dit in and you're good to go:
    Username // Naam // tbr bestaande uit twee boeken.
    Je mag je al-tijd aanmelden. Je bent nooit te laat. Wil je meedoen? Just let me know.

    De leesrondes
    Als je de komende twee weken niet mee wil lezen, is dat natuurlijk prima. Je hoeft je niet af te melden of iets dergelijks. Doe wat je wil.
    Indien je wel mee wil doen, stuur je simpelweg of je meeleest met het gekozen boek of dat je zelf een boek uitkiest en welk boek dat is.

    Hoe wordt er een boek gekozen?
    Iedereen die mee wil doen, stuurt bij zijn 'eerste aanmelding' een lijstje van twee boeken in die ze graag willen lezen mee. Dat lijstje gooi ik op een grote lijst en daaruit wordt elke twee weken het boek gekozen wat we lezen. Dit kunnen we doen doormiddel van stemmen of ik kan het in zo'n generator-ding gooien.
    Het kiezen wordt gedaan op vrijdag, zodat je het weekeind nog hebt om aan het boek te komen en dan beginnen we met lezen op de daaropvolgende maandag.

    Lezers:
    Naam // Username // Lees je mee?

    Anna // Iucifer // leest 'Let it Snow'
    Elise // MaFlodder // --
    Andrea // Muizlet // --
    Mirte // Blackbeak // --
    Romi // Nighthawks // --
    Chris // Azriel // --
    N. // Illyrians // --

    Het gekozen boek:

    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||



    || Archief ||

    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||


    TBR
    Throne of Glass - Sarah J. Maas
    Het parfum - Patrick Süskind
    Woeste Hoogten - Emily Brontë
    Het achterhuis - Anne Frank
    Grisha Verse: Shadow And Bone - Leigh Bardugo
    Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari

    (In het geval dat er een boek uit een boekenserie gekozen wordt, kun je uiteraard zelf kiezen welk boek je leest.)



    Zijn er nog vragen? Opmerkingen? Iets anders? Ik wil van alles aanpassen enzo. Dat soort gedoe.

    OK, but first I'm gonna get myself a snack. Bye.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2018 - 8:37 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Michelle Hodkin — Mara Dyer: The Unbecoming Of Mara Dyer — ☆☆

    Voor mij was het boek té veel clichés en random gebeurtenissen die geen enkele invloed hadden op het verhaal. Daarbij ergerde ik me gigantisch aan Mara — de standaard outsider die o—zo—knap is zonder make—up en fantastisch kan tekenen, maar wonder boven wonder geen enkele vriendschap kan sluiten (behalve dan met één andere outsider). Daarbij komt natuurlijk kijken dat de Britse, knappe en mysterieuze badboy binnen enkele seconden voor haar valt. Kots.

    Hetgeen me verder liet lezen, waren de hallucinaties van Mara en het gegeven dat ze andere wezens dood kan wensen (um, hallo — awesome). Daarbij (en dit is bij mij meestal het geval binnen YA boeken) vond ik de bijpersonages leuker dan de hoofdpersonages, dus als ik daar af en toe een glimp van kreeg was eigenlijk alles wel prima.

    Ik had trouwens het idee dat Michelle Hodkin heel veel inspiratie heeft gehaald uit de Fifty Shades Of Grey boeken, of ligt dat aan mij? :W

    [ bericht aangepast op 21 juni 2018 - 19:10 ]


    Ik heb het boek van een vriendin kunnen lenen en ga het toch alsnog lezen! Dus ik ben benieuwd.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ooooh, ik wil eigenlijk wel meedoen met dit topic, al heb ik geen idee hoe vaak ik daadwerkelijk ga meelezen, haha, gezien ik zelf nog een flinke tbr heb.

    Stenenlikker/Belle/
    - Sarah J Maas - Heir of Fire (Throne of glass serie)
    - Sam Sykes - Poorten van de onderwereld
    - Dan Brown - Deceptionpoint
    - Mark Lawrence - Koning der Wrake
    - Markus Heitz - De strijd van de dwergen (de Dwergen serie)


    Stenenlikker

    Wat wordt het nieuwe boek? (:


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli ||

    Ik lees het tweede deel uit deze serie ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ahh die heb ik al gelezen, maar veel plezier! Hij is echt heel goed.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Negentien schreef:
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli ||

    Ik lees het tweede deel uit deze serie ^^


    I’m so in, want die boeken liggen al een eeuwigheid in m’n boekenkast en ik heb Cheryl al duizend keer beloofd dat ik ze zou lezen. :Y)


    Ik heb het boek al gelezen (mag ik het dan alsnog 5 sterren geven want #goals) en ik lees nu (nogsteeds) A Storm of Swords, Blood and Gold - George R R Martin


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Oké, ik heb A Storm of Swords uit, en ik lees nu Cinder - Marissa Meyer dus opzich mag die van m'n tbr af (fish)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2018 - 13:57 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Het topic is aangepast! ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik wil — na goed nadenken — m'n beoordeling van Mara Dyer veranderen van 2 naar 1 ster because ik heb net het tweede boek van de serie uit en ik vind het zo zo zo slecht.


    Burke schreef:
    Ik wil — na goed nadenken — m'n beoordeling van Mara Dyer veranderen van 2 naar 1 ster because ik heb net het tweede boek van de serie uit en ik vind het zo zo zo slecht.


    Oké nee ik houd het toch op 2.

    WAAROM IS HET ZO MOEILIJK OM STERREN TE GEVEN AAN BOEKEN?!


    Burke schreef:
    (...)

    Oké nee ik houd het toch op 2.

    WAAROM IS HET ZO MOEILIJK OM STERREN TE GEVEN AAN BOEKEN?!

    Is het zo ernstig dat je er niet doorheen komt? Want ik zo'n geval zou ik persoonlijk 1 ster geven.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    (...)
    Is het zo ernstig dat je er niet doorheen komt? Want ik zo'n geval zou ik persoonlijk 1 ster geven.


    Nee, dat is het niet. Ik heb zojuist even gekeken naar m'n eerdere beoordelingen op Goodreads en ik vind het eerder overeenkomstig met de andere 2 ster boeken die ik heb gelezen. De 1 ster boeken zijn écht heel slecht.


    Oh, boy, ik ben vergeten een nieuw boek te genereren.
    Het komt eraan!


    look at the stars, look how they shine for you;