• Hola lieverds,

    Ik heb al een tijdje met dit idee gezeten, maar nu is het tijd om het uit te gaan voeren.
          Persoonlijk hou ik enorm van lezen, maar soms is het fijner om gewoon een serie te kijken of you know, het leven komt er tussendoor. Kort gezegd: Ik lees eigenlijk nooit. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een kast vol boeken die je graag wil lezen, maar er nooit tijd voor maakt. Dus: Een boekenclubje!

    Hoe werkt het?
    Elke twee weken laat ik een random generator een boek kiezen uit onze gezamelijke TBR. De komende twee weken houden we ons dan bezig met het lezen van dat boek en er hier over te kletsen. (Denk om spoilers!) Je kunt natuurlijk ook zelf een boek kiezen, als je geen zin hebt in het gekozen boek.
    Je hoeft natuurlijk niet elke keer mee te lezen, maar het lijkt me een leuke stimulans om meer te lezen.

    De eerste keer / hoe kom ik op de lijst?
    Vul dit in and you're good to go:
    Username // Naam // tbr bestaande uit twee boeken.
    Je mag je al-tijd aanmelden. Je bent nooit te laat. Wil je meedoen? Just let me know.

    De leesrondes
    Als je de komende twee weken niet mee wil lezen, is dat natuurlijk prima. Je hoeft je niet af te melden of iets dergelijks. Doe wat je wil.
    Indien je wel mee wil doen, stuur je simpelweg of je meeleest met het gekozen boek of dat je zelf een boek uitkiest en welk boek dat is.

    Hoe wordt er een boek gekozen?
    Iedereen die mee wil doen, stuurt bij zijn 'eerste aanmelding' een lijstje van twee boeken in die ze graag willen lezen mee. Dat lijstje gooi ik op een grote lijst en daaruit wordt elke twee weken het boek gekozen wat we lezen. Dit kunnen we doen doormiddel van stemmen of ik kan het in zo'n generator-ding gooien.
    Het kiezen wordt gedaan op vrijdag, zodat je het weekeind nog hebt om aan het boek te komen en dan beginnen we met lezen op de daaropvolgende maandag.

    Lezers:
    Naam // Username // Lees je mee?

    Anna // Iucifer // leest 'Let it Snow'
    Elise // MaFlodder // --
    Andrea // Muizlet // --
    Mirte // Blackbeak // --
    Romi // Nighthawks // --
    Chris // Azriel // --
    N. // Illyrians // --

    Het gekozen boek:

    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||



    || Archief ||

    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||


    TBR
    Throne of Glass - Sarah J. Maas
    Het parfum - Patrick Süskind
    Woeste Hoogten - Emily Brontë
    Het achterhuis - Anne Frank
    Grisha Verse: Shadow And Bone - Leigh Bardugo
    Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari

    (In het geval dat er een boek uit een boekenserie gekozen wordt, kun je uiteraard zelf kiezen welk boek je leest.)



    Zijn er nog vragen? Opmerkingen? Iets anders? Ik wil van alles aanpassen enzo. Dat soort gedoe.

    OK, but first I'm gonna get myself a snack. Bye.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2018 - 8:37 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oké het spijt me heel erg maar ik ben nog niet begonnen want de afgelopen dagen zat ik hélemaal in HP Order Of The Phoenix. MAAR — die heb ik nét uitgelezen dus na het eten ga ik dan eindelijk aan het boek zitten.


    Ik ben nu bijna op de helft en ik ben er eerlijk gezegd niet zo'n fan van, maar dit heeft vooral te maken met het soort verhaal/thema denk ik en dat de schrijfstijl anders is dan ik gewend ben. Ik vind het wel heel leuk om een verhaal van een Q'er te lezen wat daadwerkelijk uitgegeven is, omdat dat de droom is van zoveel mensen hier.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Vervaagd schreef:
    (...)

    Hm, ik weet niet. Wil je dat? Het zou voor mij in ieder geval wel een challenge zijn om dat bij te houden hehe.

    On another note: Currently 100 pages in en I still love it. Ik vind het vooral tof
    dat het op het eerste gezicht twee verschillende verhalen lijken te zijn, maar ik ben er van overtuigd dat ze elkaar uiteindelijk ontmoeten als Brian uiteindelijk aan wal gaat.


    Ik zit inmiddels ook op 100 bladzijdes en:

    Ik denk inderdaad dat ze elkaar gaan ontmoeten.

    Ik vind Eleanor tot nu toe wel een bitch, sorrynotsorry.


    Ik heb het boek bijna uit, ik denk dat ik morgen of overmorgen klaar ben.

    Somehow had ik in mijn hoofd dat vrijdag alweer een nieuw boek uitgekozen zou worden. I don't know why.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Illyrians schreef:
    Ik heb het boek bijna uit, ik denk dat ik morgen of overmorgen klaar ben.

    Somehow had ik in mijn hoofd dat vrijdag alweer een nieuw boek uitgekozen zou worden. I don't know why.


    Ooh dat heb je nog best snel gefixt als het niet echt je schrijfstijl en genre is! ;o


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oeps, ik ben te laat voor deze week :c als ik het boek van volgende week nog niet gelezen heb, doe ik ook graag mee ^^

    Mijn naam is Bes en mijn vijf boeken:
    - Het nachtcircus (van Erin Morgenstern)
    - Duizend schitterende zonnen (Khaled Hosseini)
    - De throne of glass-reeks (Sarah Maas)
    - Verwelken (Lauren DeStefano)
    - 13 reasons why (Jay Asher)

    [ bericht aangepast op 30 mei 2018 - 9:55 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Amari schreef:
    (...)

    Ik zit inmiddels ook op 100 bladzijdes en:

    Ik denk inderdaad dat ze elkaar gaan ontmoeten.

    Ik vind Eleanor tot nu toe wel een bitch, sorrynotsorry.


    Haha jaa echt wel! Zeker bij bepaalde mensen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    HiddIeston schreef:
    (...)

    Ooh dat heb je nog best snel gefixt als het niet echt je schrijfstijl en genre is! ;o

    Het leest best vlot, ondanks dat het niet helemaal stijl is, dus dat heb je goed gedaan!


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Illyrians schreef:
    Ik heb het boek bijna uit, ik denk dat ik morgen of overmorgen klaar ben.

    Somehow had ik in mijn hoofd dat vrijdag alweer een nieuw boek uitgekozen zou worden. I don't know why.


    Klopt! Vrijdag wil ik een nieuw boek uit laten kiezen, zodat je het weekeind hebt om het te lenen of te kopen of whatever. Maandag begint de volgende leesronde pas.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Vervaagd schreef:
    (...)

    Klopt! Vrijdag wil ik een nieuw boek uit laten kiezen, zodat je het weekeind hebt om het te lenen of te kopen of whatever. Maandag begint de volgende leesronde pas.


    Ik ben nu al benieuwd!


    Vervaagd schreef:
    (...)

    Klopt! Vrijdag wil ik een nieuw boek uit laten kiezen, zodat je het weekeind hebt om het te lenen of te kopen of whatever. Maandag begint de volgende leesronde pas.

    Ahhh, zo. Ik ben benieuwd!


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik heb het boek uit! Hoever is de rest?


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Illyrians schreef:
    Ik heb het boek uit! Hoever is de rest?



    Ik heb het boek vandaag uitgelezen.


    Physics is awesome

    Illyrians schreef:
    Ik heb het boek uit! Hoever is de rest?


    Ik lees vandaag tot bladzijde 300 en dan morgen de laatste 100 bladzijden. :Y)


    Ik heb het boek uit. :Y)

    Ik ga vanavond even m’n mening uitschrijven en bedenken hoeveel sterren ik geef!