• Hola lieverds,

    Ik heb al een tijdje met dit idee gezeten, maar nu is het tijd om het uit te gaan voeren.
          Persoonlijk hou ik enorm van lezen, maar soms is het fijner om gewoon een serie te kijken of you know, het leven komt er tussendoor. Kort gezegd: Ik lees eigenlijk nooit. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een kast vol boeken die je graag wil lezen, maar er nooit tijd voor maakt. Dus: Een boekenclubje!

    Hoe werkt het?
    Elke twee weken laat ik een random generator een boek kiezen uit onze gezamelijke TBR. De komende twee weken houden we ons dan bezig met het lezen van dat boek en er hier over te kletsen. (Denk om spoilers!) Je kunt natuurlijk ook zelf een boek kiezen, als je geen zin hebt in het gekozen boek.
    Je hoeft natuurlijk niet elke keer mee te lezen, maar het lijkt me een leuke stimulans om meer te lezen.

    De eerste keer / hoe kom ik op de lijst?
    Vul dit in and you're good to go:
    Username // Naam // tbr bestaande uit twee boeken.
    Je mag je al-tijd aanmelden. Je bent nooit te laat. Wil je meedoen? Just let me know.

    De leesrondes
    Als je de komende twee weken niet mee wil lezen, is dat natuurlijk prima. Je hoeft je niet af te melden of iets dergelijks. Doe wat je wil.
    Indien je wel mee wil doen, stuur je simpelweg of je meeleest met het gekozen boek of dat je zelf een boek uitkiest en welk boek dat is.

    Hoe wordt er een boek gekozen?
    Iedereen die mee wil doen, stuurt bij zijn 'eerste aanmelding' een lijstje van twee boeken in die ze graag willen lezen mee. Dat lijstje gooi ik op een grote lijst en daaruit wordt elke twee weken het boek gekozen wat we lezen. Dit kunnen we doen doormiddel van stemmen of ik kan het in zo'n generator-ding gooien.
    Het kiezen wordt gedaan op vrijdag, zodat je het weekeind nog hebt om aan het boek te komen en dan beginnen we met lezen op de daaropvolgende maandag.

    Lezers:
    Naam // Username // Lees je mee?

    Anna // Iucifer // leest 'Let it Snow'
    Elise // MaFlodder // --
    Andrea // Muizlet // --
    Mirte // Blackbeak // --
    Romi // Nighthawks // --
    Chris // Azriel // --
    N. // Illyrians // --

    Het gekozen boek:

    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||



    || Archief ||

    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||


    TBR
    Throne of Glass - Sarah J. Maas
    Het parfum - Patrick Süskind
    Woeste Hoogten - Emily Brontë
    Het achterhuis - Anne Frank
    Grisha Verse: Shadow And Bone - Leigh Bardugo
    Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari

    (In het geval dat er een boek uit een boekenserie gekozen wordt, kun je uiteraard zelf kiezen welk boek je leest.)



    Zijn er nog vragen? Opmerkingen? Iets anders? Ik wil van alles aanpassen enzo. Dat soort gedoe.

    OK, but first I'm gonna get myself a snack. Bye.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2018 - 8:37 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik lees nog steeds David Copperfield.
    Ik ben echt al best ver gekomen! Ik ben nu op pagina 536 van de 837! (ik ben al echt maanden met dit boek bezig, maar het einde is in zicht!)


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Wieh — ik heb gisteren de trilogie tweedehands gekocht van iemand op Facebook, dus als ze op tijd binnen zijn dan lees ik alsnog mee deze ronde. :Y)


    •

    Shadowsinger --> Morrigann

    En laatste keer dat ik probeer dit te vragen :')

    Nog een vraagje, trouwens: kan ik twee van de boeken van mijn lijst nog aanpassen? Want ondertussen heb ik die alweer uitgelezen xd.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Morrigann schreef:
    Shadowsinger --> Morrigann

    En laatste keer dat ik probeer dit te vragen :')

    (...)


    Oh my god. Wat rude! Sorry!
    Natuurlijk kan je die veranderen! Welke moet ik waarin veranderen?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Sattler schreef:
    Wieh — ik heb gisteren de trilogie tweedehands gekocht van iemand op Facebook, dus als ze op tijd binnen zijn dan lees ik alsnog mee deze ronde. :Y)


    Potverdorie ze zijn nog steeds niet binnen. :<


    •

    Eiland schreef:
    (...)

    Oh my god. Wat rude! Sorry!
    Natuurlijk kan je die veranderen! Welke moet ik waarin veranderen?



    Ik ga zo even goed kijken, anders heb ik ze weer over twee weken al uit haha.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oké ik ben nu over de helft van Snow like Ashes, en dit zijn mijn struggles een beetje met het boek so far, waardoor ik ook niet weet of ik verder wil lezen. Er staat overigens ook for some reason de uncorrected e-proof versie op mijn e-reader, dus ik weet niet in hoeverre dat verschilt met het echte boek. In pagina's in ieder geval een stuk of honderd, maar goed:

    Dit is weer echt zo'n typisch geval van: "ik vraag me af hoe het zou zijn als iemand anders het had geschreven". Het verhaal gaat redelijk snel en ik stoor me ontzettend aan het hoofdpersonage (Meira). Ik mag haar namelijk niet. En dat is natuurlijk mogelijk, maar ze faalt gewoon zo hard in mijn ogen. De schrijfster probeert een brutale aap neer te zetten (een Celaena Sardothien 2.0 in mijn ogen) maar het enige wat ik zie is een klein kind. Zoals de scène waar ze zomaar Noams study in stormt, de deur op slot doet (dat dit überhaupt mogelijk was vind ik al slecht. I mean; bewakers - wat zijn dat?) en vervolgens door de laatjes gaat rommelen. En als hij dan binnenkomt, de enorme plottwist boventafel komt, en het een behoorlijke anticlimax blijkt te zijn. Hallo? Deze kerel zegt net dat hij met de vijand samenwerkt, en jullie lopen gewoon met hangende schouders naar buiten en doen wat hij zegt? ZE PROBEREN ZICH NIET EENS TE VERZETTEN - in mijn ogen een ontzettend slecht geschreven scène en een vergooide kans.
    En dan heb je nog de manier waarop ze zich gedraagt tegenover Noam, aka de koning. Juist ja, als een puber zonder filter. En er zijn niet eens consequenties. HOE DAN? PROTECT THE KING??
    Deze rant word een beetje lang dus ik zal me nog tot één laatste ergernis beperken: het feit dat ze Theron gelijk aardig vind. Ze weet niks van deze kerel, en toch is hij ineens haar bondgenoot, en is Mather de slechterik. Drie hoofdstukken terug wilde je hem maar wat graag zoenen, en nu ineens niet meer? Als je dan een love triangle beschrijft, laat Theron en Meira dan op z'n minst een band opbouwen. Ik zeg niet dat ze elkaar eerst moeten haten, maar hem blind vertrouwen vind ik gewoon stom. Ik had beter verwacht van iemand waarvan het FUCKING HELE LAND afgenomen is. (ohja, waar ze nooit is geweest, wat duizend keer herhaald wordt)

    Maar goed, mijn frustraties. Ik weet eigenlijk nog niet of ik wel verder wil lezen. Nu is het in ieder geval bedtijd. Aju.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Florent schreef:
    Oké ik ben nu over de helft van Snow like Ashes, en dit zijn mijn struggles een beetje met het boek so far, waardoor ik ook niet weet of ik verder wil lezen. Er staat overigens ook for some reason de uncorrected e-proof versie op mijn e-reader, dus ik weet niet in hoeverre dat verschilt met het echte boek. In pagina's in ieder geval een stuk of honderd, maar goed:
    Dit is weer echt zo'n typisch geval van: "ik vraag me af hoe het zou zijn als iemand anders het had geschreven". Het verhaal gaat redelijk snel en ik stoor me ontzettend aan het hoofdpersonage (Meira). Ik mag haar namelijk niet. En dat is natuurlijk mogelijk, maar ze faalt gewoon zo hard in mijn ogen. De schrijfster probeert een brutale aap neer te zetten (een Celaena Sardothien 2.0 in mijn ogen) maar het enige wat ik zie is een klein kind. Zoals de scène waar ze zomaar Noams study in stormt, de deur op slot doet (dat dit überhaupt mogelijk was vind ik al slecht. I mean; bewakers - wat zijn dat?) en vervolgens door de laatjes gaat rommelen. En als hij dan binnenkomt, de enorme plottwist boventafel komt, en het een behoorlijke anticlimax blijkt te zijn. Hallo? Deze kerel zegt net dat hij met de vijand samenwerkt, en jullie lopen gewoon met hangende schouders naar buiten en doen wat hij zegt? ZE PROBEREN ZICH NIET EENS TE VERZETTEN - in mijn ogen een ontzettend slecht geschreven scène en een vergooide kans.
    En dan heb je nog de manier waarop ze zich gedraagt tegenover Noam, aka de koning. Juist ja, als een puber zonder filter. En er zijn niet eens consequenties. HOE DAN? PROTECT THE KING??
    Deze rant word een beetje lang dus ik zal me nog tot één laatste ergernis beperken: het feit dat ze Theron gelijk aardig vind. Ze weet niks van deze kerel, en toch is hij ineens haar bondgenoot, en is Mather de slechterik. Drie hoofdstukken terug wilde je hem maar wat graag zoenen, en nu ineens niet meer? Als je dan een love triangle beschrijft, laat Theron en Meira dan op z'n minst een band opbouwen. Ik zeg niet dat ze elkaar eerst moeten haten, maar hem blind vertrouwen vind ik gewoon stom. Ik had beter verwacht van iemand waarvan het FUCKING HELE LAND afgenomen is. (ohja, waar ze nooit is geweest, wat duizend keer herhaald wordt)

    Maar goed, mijn frustraties. Ik weet eigenlijk nog niet of ik wel verder wil lezen. Nu is het in ieder geval bedtijd. Aju.

    Dit is best wel erg accurate haha.

    Ik ben trouwens benieuwd naar het nieuwe boek!


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Koldovstoretz schreef:
    (...)
    Dit is best wel erg accurate haha.

    Ik ben trouwens benieuwd naar het nieuwe boek!


    Me too.
    Ik ga het boek van de laatste twee weken zeker nog lezen, maar volgens mij ben ik belazerd met m'n koop via Facebook. (':


    •

    Sattler schreef:
    (...)

    Me too.
    Ik ga het boek van de laatste twee weken zeker nog lezen, maar volgens mij ben ik belazerd met m'n koop via Facebook. (':

    Ai no. Dat heb ik ook eens gehad met boeken, echt naar.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Koldovstoretz schreef:
    (...)
    Dit is best wel erg accurate haha.

    Ik ben trouwens benieuwd naar het nieuwe boek!
    Als jij er ook last van hebt zal het wel niet aan mijn versie liggen (cat) jammer, want het hele plot is opzich wel interessant (niet het meest originele, maar hé, dat is normaal)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli ||

    Ik lees deze keer wederom niet mee; eerst wil ik de drie boeken die ik momenteel aan het lezen ben nog uitlezen.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Eiland schreef:
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli ||

    Ik lees deze keer wederom niet mee; eerst wil ik de drie boeken die ik momenteel aan het lezen ben nog uitlezen.


    YES. Die heb ik thuis.
    I'm in voor deze.


    •

    Ik lees niet mee

    Nog mensen die de Lockwood & Co kennen? Want ik wil erover fangirlen, maar ik ken niemand die het ook kent.


    Physics is awesome

    Ik twijfel, want ik heb het boek niet, maar het ziet er wel vet uit. Ga ik het kopen?


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.