• Hola lieverds,

    Ik heb al een tijdje met dit idee gezeten, maar nu is het tijd om het uit te gaan voeren.
          Persoonlijk hou ik enorm van lezen, maar soms is het fijner om gewoon een serie te kijken of you know, het leven komt er tussendoor. Kort gezegd: Ik lees eigenlijk nooit. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een kast vol boeken die je graag wil lezen, maar er nooit tijd voor maakt. Dus: Een boekenclubje!

    Hoe werkt het?
    Elke twee weken laat ik een random generator een boek kiezen uit onze gezamelijke TBR. De komende twee weken houden we ons dan bezig met het lezen van dat boek en er hier over te kletsen. (Denk om spoilers!) Je kunt natuurlijk ook zelf een boek kiezen, als je geen zin hebt in het gekozen boek.
    Je hoeft natuurlijk niet elke keer mee te lezen, maar het lijkt me een leuke stimulans om meer te lezen.

    De eerste keer / hoe kom ik op de lijst?
    Vul dit in and you're good to go:
    Username // Naam // tbr bestaande uit twee boeken.
    Je mag je al-tijd aanmelden. Je bent nooit te laat. Wil je meedoen? Just let me know.

    De leesrondes
    Als je de komende twee weken niet mee wil lezen, is dat natuurlijk prima. Je hoeft je niet af te melden of iets dergelijks. Doe wat je wil.
    Indien je wel mee wil doen, stuur je simpelweg of je meeleest met het gekozen boek of dat je zelf een boek uitkiest en welk boek dat is.

    Hoe wordt er een boek gekozen?
    Iedereen die mee wil doen, stuurt bij zijn 'eerste aanmelding' een lijstje van twee boeken in die ze graag willen lezen mee. Dat lijstje gooi ik op een grote lijst en daaruit wordt elke twee weken het boek gekozen wat we lezen. Dit kunnen we doen doormiddel van stemmen of ik kan het in zo'n generator-ding gooien.
    Het kiezen wordt gedaan op vrijdag, zodat je het weekeind nog hebt om aan het boek te komen en dan beginnen we met lezen op de daaropvolgende maandag.

    Lezers:
    Naam // Username // Lees je mee?

    Anna // Iucifer // leest 'Let it Snow'
    Elise // MaFlodder // --
    Andrea // Muizlet // --
    Mirte // Blackbeak // --
    Romi // Nighthawks // --
    Chris // Azriel // --
    N. // Illyrians // --

    Het gekozen boek:

    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||



    || Archief ||

    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||


    TBR
    Throne of Glass - Sarah J. Maas
    Het parfum - Patrick Süskind
    Woeste Hoogten - Emily Brontë
    Het achterhuis - Anne Frank
    Grisha Verse: Shadow And Bone - Leigh Bardugo
    Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari

    (In het geval dat er een boek uit een boekenserie gekozen wordt, kun je uiteraard zelf kiezen welk boek je leest.)



    Zijn er nog vragen? Opmerkingen? Iets anders? Ik wil van alles aanpassen enzo. Dat soort gedoe.

    OK, but first I'm gonna get myself a snack. Bye.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2018 - 8:37 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Amari schreef:
    (...)

    Ik heb hem zojuist uitgelezen in de trein.

    Natascha Van Limpt — Luotisade: Gruwelen Des Verraads // spoilers


    Ik kan me wel vinden in je argument dat het boek héél erg snel gaat. Tijdens het lezen had ik het eigenlijk niet door, in de zin van: ik had het idee dat ze overal maar een paar dagen over deden, waardoor het naar mijn idee soms heel snel ging (bijvoorbeeld bepaalde verliefdheden et cetera) terwijl ze al wekenlang ergens mee bezig waren. (':

    EN THOMAS OMFG / mijn arme hart.


    Ben je nooit bang dat je, je station mist als je gaat lezen in de trein? Daar was ik bang voor de keren dat ik probeerde te lezen in de trein.

    Ik begrijp het wel, want bij sommige boeken gaat het tempo zo traag dat het niet lekker leest, maar iets minder snel mag wel. Tussen Eleanor en Brian vind ik het echt snel gaan, ja.

    Tomas had ik een andere dood gegund. Ik ben nu wel een beetje bang dat een van de "belangrijke" personages in het derde boek ook dood gaat. Ik bedoel, Kaj in het eerste boek en Tomas in het tweede boek. Ik begin een patroon te zien hier.


    Physics is awesome

    @Mirte en Kim

    Ik kan me daar echt heel goed in vinden, in de snelheid. Dat was echt mijn struggle, echt met alle drie de boeken. De derde misschien nog wel het meest. Dat komt vooral omdat reisscènes zo saai zijn, maar als je ze grotendeels overslaat, krijg je het idee dat er te veel dingen achter elkaar gebeuren terwijl daar best een tijd tussen zit.

    En ja, poor Tomas. D:
    Ik heb één liedje non-stop gedraaid tijdens het schrijven van zijn sterfscène/uitvaart en die kan ik nu nooit meer normaal luisteren. Deze:


    Nu krijg ik standaard tranen in mijn ogen. :')

    Maar ik werd het meest emotioneel van de scène waarin Knoept in elkaar getrapt en geslagen werd. Dat had ik niet van tevoren geplot en Thomas' dood wel. So sad. D:

    [ bericht aangepast op 4 juni 2018 - 16:44 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Ben je nooit bang dat je, je station mist als je gaat lezen in de trein? Daar was ik bang voor de keren dat ik probeerde te lezen in de trein.

    Ik begrijp het wel, want bij sommige boeken gaat het tempo zo traag dat het niet lekker leest, maar iets minder snel mag wel. Tussen Eleanor en Brian vind ik het echt snel gaan, ja.

    Tomas had ik een andere dood gegund. Ik ben nu wel een beetje bang dat een van de "belangrijke" personages in het derde boek ook dood gaat. Ik bedoel, Kaj in het eerste boek en Tomas in het tweede boek. Ik begin een patroon te zien hier.


    Nope — die route heb ik inmiddels al zó vaak gereisd (vijf jaar lang iedere dag) dat ik precies weet wanneer ik m'n spullen weg moet gaan stoppen omdat mijn station er is, dus daar ben ik alles behalve bang voor. Als ik ergens anders naartoe ga (bijvoorbeeld een Q. meeting) dan kijk ik wel om de zoveel alinea's op mijn telefoon om te zien waar ik ben, haha.


    Yes, inderdaad. Maar als je het optelt, kennen Eleanor en Brian elkaar veel langer dan we door hebben. Volgens mij hebben ze bijvoorbeeld al een aantal maanden in het rebellenkamp gezeten. Tijdens het lezen heb ik dat alleen helemaal niet door.

    Ik vind het wel goed geschreven dat Thomas is gestorven in een (oorlogs)gevecht, dat verdiende hij wel. En dat hij op zijn sterfbed nog allerlei vleiende opmerkingen maakte jegens Lorre, that's too cute en het laat zijn speelse persoonlijkheid heel goed zijn.
    Stiekem ben ik er ook bang voor dat er een belangrijk persoon dood gaat in het derde boek, Aiden oid. Ik hoop eerlijk gezegd echt van niet want ze zijn al zo veel mensen verloren. D: Ik vond Etienne's dood ook heel heftig, omdat ik er van overtuigd was dat hij Eleanor nog zou gaan zien.


    Croweater schreef:
    @Mirte en Kim

    Ik kan me daar echt heel goed in vinden, in de snelheid. Dat was echt mijn struggle, echt met alle drie de boeken. De derde misschien nog wel het meest. Dat komt vooral omdat reisscènes zo saai zijn, maar als je ze grotendeels overslaat, krijg je het idee dat er te veel dingen achter elkaar gebeuren terwijl daar best een tijd tussen zit.

    En ja, poor Tomas. D:
    Ik heb één liedje non-stop gedraaid tijdens het schrijven van zijn sterfscène/uitvaart en die kan ik nu nooit meer normaal luisteren. Deze:
    (...)

    Nu krijg ik standaard tranen in mijn ogen. :')

    Maar ik werd het meest emotioneel van de scène waarin Knoept in elkaar getrapt en geslagen werd. Dat had ik niet van tevoren geplot en Thomas' dood wel. So sad. D:


    N'ah, dat kan ik begrijpen inderdaad. Het is natuurlijk niet leuk om drie weken wandelen door een bos te omschrijven. Moeilijk. D:

    OMFG DAT LIED. Ik begrijp dat je daar tranen door krijgt, Jezus fuck. Het is wel echt super passend bij de situatie.

    En jaaa dat was zo zielig van Knoept. Ik vond zijn gezichtspunt ook verrassend leuk, ook om meer te weten te komen over hoe de trollen leven etc. Wat ik echt heel sterk vond, overigens, is dat de trollen 'groeien' wanneer ze iets heldhaftigs doen — awesome.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2018 - 18:12 ]


    Croweater schreef:
    @Mirte en Kim

    Ik kan me daar echt heel goed in vinden, in de snelheid. Dat was echt mijn struggle, echt met alle drie de boeken. De derde misschien nog wel het meest. Dat komt vooral omdat reisscènes zo saai zijn, maar als je ze grotendeels overslaat, krijg je het idee dat er te veel dingen achter elkaar gebeuren terwijl daar best een tijd tussen zit.

    En ja, poor Tomas. D:
    Ik heb één liedje non-stop gedraaid tijdens het schrijven van zijn sterfscène/uitvaart en die kan ik nu nooit meer normaal luisteren. Deze:
    (...)

    Nu krijg ik standaard tranen in mijn ogen. :')

    Maar ik werd het meest emotioneel van de scène waarin Knoept in elkaar getrapt en geslagen werd. Dat had ik niet van tevoren geplot en Thomas' dood wel. So sad. D:


    Dat snap ik ook. Dat het een struggle is tussen geen ellenlange saaie stukken wandelen of paardrijden, maar wel laten weten dat ze meer dan twee dagen onderweg zijn. Maar voor mijn gevoel ging het aslnog snel en waren ze twee dagen onderweg of ergens.

    Maar kan ik ineens een tweelingbroer van Tomas verwachten of heb je die naam om een andere reden gekozen? En ik dacht dat Tomas ook een Spaanse/Portugese naam is, maar nu ik het op zoek schijnt het een Noorse jongensnaam te zijn. Verklaart waarschijnlijk ook waarom je hem hebt gekozen.

    Nu ben ik bang om dat liedje te gaan luisteren want ik denk dat ik dan misschien ook tranen in mijn ogen komen.

    Dat was ook zielig en gelukkig vond Lorre hem. Waarom heb je die scene er dan in gestopt?


    Physics is awesome

    Amari schreef:
    (...)

    N'ah, dat kan ik begrijpen inderdaad. Het is natuurlijk niet leuk om drie weken wandelen door een bos te omschrijven. Moeilijk. D:

    OMFG DAT LIED. Ik begrijp dat je daar tranen door krijgt, Jezus fuck. Het is wel echt super passend bij de situatie.

    En jaaa dat was zo zielig van Knoept. Ik vond zijn gezichtspunt ook verrassend leuk, ook om meer te weten te komen over hoe de trollen leven etc. Wat ik echt heel sterk vond, overigens, is dat de trollen 'groeien' wanneer ze iets heldhaftigs doen — awesome.


    Dan ken je de route inderdaad heel goed.

    Dat is waar, maar vlak nadat ze elkaar ontmoeten, ging er al wat tussen hen spelen dus.

    Ja, dat past wel bij hem. Maar ik had Tomas toch liever eerst nog wat langer bij Brian willen hebben, hij was wel een komiek soms en kon soms ook de spanning heel goed weg halen uit een situatie.


    Physics is awesome

    Ik ben vanmiddag begonnen met Snow Like Ashes, ik ben nu ergens op pagina 70. Idk how I feel about this book haha.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Dan ken je de route inderdaad heel goed.

    Dat is waar, maar vlak nadat ze elkaar ontmoeten, ging er al wat tussen hen spelen dus.

    Ja, dat past wel bij hem. Maar ik had Tomas toch liever eerst nog wat langer bij Brian willen hebben, hij was wel een komiek soms en kon soms ook de spanning heel goed weg halen uit een situatie.


    Ik vond het ook zo schattig dat Brian Tomas vroeg als raadsheer, omdat hij hem écht kon vertrouwen.

    Ik vond trouwens het martel stukje van Eleanor echt verdomd goed omschreven. Heerlijk. Ik houd wel van zulke horror stukken in boeken, haha.


    DeEilandGodin//Kyra//Eva Luna (Isabel Allende),

    En verder heb ik eigenlijk geen TBR’s 🤭

    [ bericht aangepast op 5 juni 2018 - 19:44 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik ben vandaag begonnen met het boek en ik vind het wel leuk denk ik. Volgensmij is het gewoon weer het standaard YA klein-knap-meisje-dat-kan-vechten-red-de-wereld verhaal


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Oké, guys, ik heb alles aangepast. Als ik een berichtje heb gemist of er iets niet klopt, wil je dat dan alsjeblieft even doorgeven? Ik heb namelijk het idee dat ik niet alles heb gezien, ook al heb ik het topic drie keer doorgelezen enzo.

    EN willen jullie misschien de informatie die ik in de post moet verwerken bold typen? Zoals een usernameverandering, of je meeleest of niet of een aanmelding. Dat soort dingen. Dat zou het voor mij een stuk makkelijker maken hehe.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oh ik lees geen ‘Eva Luna’, die dtaat op mijn tbr lijst ^^
    Ik lees ‘extreem luid en ongelofelijk dichtbij’.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    DeEilandGodin schreef:
    Oh ik lees geen ‘Eva Luna’, die dtaat op mijn tbr lijst ^^
    Ik lees ‘extreem luid en ongelofelijk dichtbij’.


    Oh, man, ik hou zoveel van dat boek. Ik heb hem in het engels gelezen en voor nu is het mijn favoriete boek allertijden.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Morrigann schreef:
    Ik lees bij dit boek niet mee, want ik heb 'm eerder al gelezen c:

    Nog een vraagje, trouwens: kan ik twee van de boeken van mijn lijst nog aanpassen? Want ondertussen heb ik die alweer uitgelezen xd.


    Oh en Shadowsinger --> Morrigann

    [ bericht aangepast op 6 juni 2018 - 11:54 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hier nog fans van de Lockwood & co serie? In augustus komt het vijfde boek uit en het liefste zou ik hem nu al lezen.


    Physics is awesome

    Ik heb Snow Like Ashes uit.

    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) — ☆☆

    Opzich vond ik de arena best wel interessant. Het was niet super origineel, maar goed, in het genre YA vond ik het nog wel relatief uitsteken. Ik ergerde me vooral echt aan kleine dingen, die vaak herhaald werden. Zoals het woord "Sir" dat het hoofdpersonage constant bleef gebruiken en wat ik absoluut niet serieus kon nemen, want het klinkt gewoon heel raar. En het feit dat ze vloeken met "snow". Daarnaast het feit dat dingen gewoon vijftig keer benoemd worden. "It is snowing, bla bla bla. I am in winter." Ondertussen heeft ze die droom al tig keer gehad, dus je weet dat het in winter is, daar hoef je niet nog een uitleg van. Daardoor vind ik dat het gewoon echt een stuk minder spannend wordt. En dan de grootste plottwist zag ik vanaf 100km afstand al aankomen. Ik moet zeggen dat ik Meira best wel letterlijk een hele special snowflake vind. Hoe ironisch. Het enige wat mij heel erg vet zou lijken is als iemand die in de buurt was toen de Decay ontsnapte, die Decay nu in zich heeft (voornamelijk Marter), maar daarvoor moet ik boek twee lezen en ik weet nog niet of ik dat wil. Misschien wel voor Theron, want I love the dude.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.