• Hola lieverds,

    Ik heb al een tijdje met dit idee gezeten, maar nu is het tijd om het uit te gaan voeren.
          Persoonlijk hou ik enorm van lezen, maar soms is het fijner om gewoon een serie te kijken of you know, het leven komt er tussendoor. Kort gezegd: Ik lees eigenlijk nooit. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een kast vol boeken die je graag wil lezen, maar er nooit tijd voor maakt. Dus: Een boekenclubje!

    Hoe werkt het?
    Elke twee weken laat ik een random generator een boek kiezen uit onze gezamelijke TBR. De komende twee weken houden we ons dan bezig met het lezen van dat boek en er hier over te kletsen. (Denk om spoilers!) Je kunt natuurlijk ook zelf een boek kiezen, als je geen zin hebt in het gekozen boek.
    Je hoeft natuurlijk niet elke keer mee te lezen, maar het lijkt me een leuke stimulans om meer te lezen.

    De eerste keer / hoe kom ik op de lijst?
    Vul dit in and you're good to go:
    Username // Naam // tbr bestaande uit twee boeken.
    Je mag je al-tijd aanmelden. Je bent nooit te laat. Wil je meedoen? Just let me know.

    De leesrondes
    Als je de komende twee weken niet mee wil lezen, is dat natuurlijk prima. Je hoeft je niet af te melden of iets dergelijks. Doe wat je wil.
    Indien je wel mee wil doen, stuur je simpelweg of je meeleest met het gekozen boek of dat je zelf een boek uitkiest en welk boek dat is.

    Hoe wordt er een boek gekozen?
    Iedereen die mee wil doen, stuurt bij zijn 'eerste aanmelding' een lijstje van twee boeken in die ze graag willen lezen mee. Dat lijstje gooi ik op een grote lijst en daaruit wordt elke twee weken het boek gekozen wat we lezen. Dit kunnen we doen doormiddel van stemmen of ik kan het in zo'n generator-ding gooien.
    Het kiezen wordt gedaan op vrijdag, zodat je het weekeind nog hebt om aan het boek te komen en dan beginnen we met lezen op de daaropvolgende maandag.

    Lezers:
    Naam // Username // Lees je mee?

    Anna // Iucifer // leest 'Let it Snow'
    Elise // MaFlodder // --
    Andrea // Muizlet // --
    Mirte // Blackbeak // --
    Romi // Nighthawks // --
    Chris // Azriel // --
    N. // Illyrians // --

    Het gekozen boek:

    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||



    || Archief ||

    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||


    TBR
    Throne of Glass - Sarah J. Maas
    Het parfum - Patrick Süskind
    Woeste Hoogten - Emily Brontë
    Het achterhuis - Anne Frank
    Grisha Verse: Shadow And Bone - Leigh Bardugo
    Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari

    (In het geval dat er een boek uit een boekenserie gekozen wordt, kun je uiteraard zelf kiezen welk boek je leest.)



    Zijn er nog vragen? Opmerkingen? Iets anders? Ik wil van alles aanpassen enzo. Dat soort gedoe.

    OK, but first I'm gonna get myself a snack. Bye.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2018 - 8:37 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    HiddIeston schreef:
    (...)

    Haha yess

    Ik schreef het eerste deel tussen 2008 en 2012. Daarna heb ik superveel herschreven enzovoort. Pas na de publicatie van boek 1 begon ik met het schrijven van boek 2, dus dat was vanaf april 2016 ongeveer.


    Dit klinkt misschien vreemd, maar ik vind je schrijfstijl echt heeel veel veranderd tussen boek één en boek twee en dat bedoel ik echt in de meest positieve zin van het woord. Ik zit inmiddels alweer op 100 bladzijdes van deel twee. :Y)


    •

    Ik mag het boek van iemand lenen, dus ik doe ook mee.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Natascha Van Limpt — Luotisade: Schaduwen Der Verdoemenis — ☆☆☆

    Het volgende boek moet ik even opzoeken, als ik hem kan vinden lees ik mee.


    Spinning around, I'm weightless.

    Amari schreef:
    (...)

    Dit klinkt misschien vreemd, maar ik vind je schrijfstijl echt heeel veel veranderd tussen boek één en boek twee en dat bedoel ik echt in de meest positieve zin van het woord. Ik zit inmiddels alweer op 100 bladzijdes van deel twee. :Y)


    Dat vind ik niet vreemd hoor, haha, want ik weet zelf dat ik echt erg gegroeid ben als schrijver in de tussentijd, omdat er zo'n lange periode tussenzat waarin ik Q heb ondergespamd met fanfics. :') Maar vind het leuk om te horen dat anderen dat ook merken. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik lees bij dit boek niet mee, want ik heb 'm eerder al gelezen c:

    Nog een vraagje, trouwens: kan ik twee van de boeken van mijn lijst nog aanpassen? Want ondertussen heb ik die alweer uitgelezen xd.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Als ik het e-book online vind, doe ik mee (krul)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oké, ik heb besloten dat ik deze keer niet mee ga doen — omdat ik nog halverwege zo'n tien series zit en die eerst wil bijlezen voordat ik een nieuwe serie begin. Ik wens iedereen wel veel plezier met lezen en dit boek blijft zeker op m'n TBR staan. :Y)


    •

    Oké, ik zit eindelijk weer achter mijn laptop en ik ga het topic zo eventjes bijwerken, maar eerst. DE BEOORDELING.

    Ik heb vanochtend Schaduwen der Verdoemenis van Natas uitgelezen en boy. Ik had mijn twijfels bij het genre, aangezien ik eigenlijk niet zo'n fan van fantasy is ben (ik lijk Knoept wel), maar ik heb er zo van genoten.
    Het boek krijg vier sterren van mij.

    Ik vond de schrijfstijl heel fijn en ik vond het een tof verhaal en ik heb er echt van genoten.
    Wat ik wel jammer vond, is dat het eigenlijk vrij voorspelbaar was? Like, ik wist eigenlijk vanaf het moment dat Brian en Eleanor geïntroduceerd werden dat ze samen zouden eindigen zegmaar. Daarnaast ben ik er ook vrij zeker van dat dat medaillon van Brian dat ene ding van Mortimer is dat hij absoluut mocht kwijtraken, dus als dat inderdaad zo blijkt te zijn, is dat ook vrij voorspelbaar.
          Ook merkte ik vaak op dat er 'hun' stond in plaats van 'hen'? Ik begon aan mezelf te twijfelen, omdat het steeds fout was, maar volgens mij staan er met betrekking tot die twee dingen toch wat fouten in?
          De laatste zin vond ik wel heel sterk tho!! Wat ik ook heel cool vond, was dat er steeds werd gewisseld tussen de drie perspectieven van Brian, Eleanor en Aidan.
    Verder ben ik hel erg benieuwd naar het perspectief van Miles in de komende delen, want die ga ik ook zeker lezen!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Als ik jullie beoordelingen zo lees, is het best moeilijk om niks te verklappen van Gruwelen des Verraaads.

    O en het boek dat ik deze twee weken ging lezen is al uit. Het was een aangename verrassing en had wel een verdrietig einde.


    Physics is awesome

    Eiland schreef:
    Oké, ik zit eindelijk weer achter mijn laptop en ik ga het topic zo eventjes bijwerken, maar eerst. DE BEOORDELING.

    Ik heb vanochtend Schaduwen der Verdoemenis van Natas uitgelezen en boy. Ik had mijn twijfels bij het genre, aangezien ik eigenlijk niet zo'n fan van fantasy is ben (ik lijk Knoept wel), maar ik heb er zo van genoten.
    Het boek krijg vier sterren van mij.
    Ik vond de schrijfstijl heel fijn en ik vond het een tof verhaal en ik heb er echt van genoten.
    Wat ik wel jammer vond, is dat het eigenlijk vrij voorspelbaar was? Like, ik wist eigenlijk vanaf het moment dat Brian en Eleanor geïntroduceerd werden dat ze samen zouden eindigen zegmaar. Daarnaast ben ik er ook vrij zeker van dat dat medaillon van Brian dat ene ding van Mortimer is dat hij absoluut mocht kwijtraken, dus als dat inderdaad zo blijkt te zijn, is dat ook vrij voorspelbaar.
          Ook merkte ik vaak op dat er 'hun' stond in plaats van 'hen'? Ik begon aan mezelf te twijfelen, omdat het steeds fout was, maar volgens mij staan er met betrekking tot die twee dingen toch wat fouten in?
          De laatste zin vond ik wel heel sterk tho!! Wat ik ook heel cool vond, was dat er steeds werd gewisseld tussen de drie perspectieven van Brian, Eleanor en Aidan.
    Verder ben ik hel erg benieuwd naar het perspectief van Miles in de komende delen, want die ga ik ook zeker lezen!


    Hehe, ik zal verder niets zeggen. Maar misschien zijn dingen voorspelbaar met een reden. (wbw)
    Oké bij Eleanor en Brian vooral omdat ik niet wilde dat hun romance een leidraad voor de boeken ging zijn haha. Ik heb nooit geprobeerd omdat níet voorspelbaar te laten zijn. Ik weet nog wel dat mijn redacteur destijds graag een driehoeksverhouding wilde waarbij ze ook gevoelens voor Aidan kreeg, but no thanks. :')

    Er staan inderdaad wat foutjes in, helaas, maar hun/hen hoort inderdaad gewoon wel zoals het in het boek staat. Daar vallen gek genoeg veel mensen over haha, maar mensen gebruiken veel te vaak hen als persoonlijk voornaamwoord terwijl het hun moet zijn, omdat sommige mensen denken dat hun alleen een bezittelijk voornaamwoord is. Maar dat is dus niet zo. :Y)

    En yay haha, eindzinnen bedenken is net zo erg als titels bedenken xD Dus ik ben blij dat je 'm sterk vond.

    Nou ik ben benieuwd wat je van deel 2 vindt. Volgens mij heeft Miles niet heel veel hoofdstukken (één hele lange?), maar Knoept heeft ook twee hoofdstukjes? Haha die vond ik echt heel leuk om te schrijven. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    CarIyIe schreef:
    Als ik jullie beoordelingen zo lees, is het best moeilijk om niks te verklappen van Gruwelen des Verraaads.

    O en het boek dat ik deze twee weken ging lezen is al uit. Het was een aangename verrassing en had wel een verdrietig einde.

    Haha ja dat vind ik ook. Maar Kim want vond jij van boek 2? Ik ben heeeel benieuwd. :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    (...)
    Haha ja dat vind ik ook. Maar Kim want vond jij van boek 2? Ik ben heeeel benieuwd. :3


    Ik moet nog maar zo'n 50 bladzijden en afdafkhdland.


    •

    Croweater schreef:
    (...)
    Haha ja dat vind ik ook. Maar Kim want vond jij van boek 2? Ik ben heeeel benieuwd. :3


    Het is zo moeilijk om niks te verklappen.

    Persoonlijk vind ik het vrij snel gaan qua tempo in het boek. Er verstrijkt natuurlijk tijd in het boek, maar als lezer merkte ik daar weinig van. Want er word wel benoemd dat ze ergens drie weken zijn bijvoorbeeld, maar dat merkte ik niet echt toen ik het las. Het voelde alsof het boek een intercity is die af en toe op een station stopt en daarna weer door raast. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen hoe het voor mij voelde. Aiden vind ik wel een sterk personage in boek 2, misschien omdat hij nu samen met Billy een traumatische ervaring op loopt. Aiden en Billy qua gedrag daarna snap ik zo goed, maar het liefst had ik ze even in een kamer opgesloten om echt goed met elkaar te praten. Hoewel dat misschien slecht af loopt voor Aiden. En het einde vond ik echt verdrietig.


    Physics is awesome

    Amari schreef:
    (...)

    Ik moet nog maar zo'n 50 bladzijden en afdafkhdland.


    Wil je me laten weten wat jij van het einde vond?


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Wil je me laten weten wat jij van het einde vond?


    Ik heb hem zojuist uitgelezen in de trein.

    Natascha Van Limpt — Luotisade: Gruwelen Des Verraads // spoilers


    Ik kan me wel vinden in je argument dat het boek héél erg snel gaat. Tijdens het lezen had ik het eigenlijk niet door, in de zin van: ik had het idee dat ze overal maar een paar dagen over deden, waardoor het naar mijn idee soms heel snel ging (bijvoorbeeld bepaalde verliefdheden et cetera) terwijl ze al wekenlang ergens mee bezig waren. (':

    EN THOMAS OMFG / mijn arme hart.


    •