• Hola lieverds,

    Ik heb al een tijdje met dit idee gezeten, maar nu is het tijd om het uit te gaan voeren.
          Persoonlijk hou ik enorm van lezen, maar soms is het fijner om gewoon een serie te kijken of you know, het leven komt er tussendoor. Kort gezegd: Ik lees eigenlijk nooit. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een kast vol boeken die je graag wil lezen, maar er nooit tijd voor maakt. Dus: Een boekenclubje!

    Hoe werkt het?
    Elke twee weken laat ik een random generator een boek kiezen uit onze gezamelijke TBR. De komende twee weken houden we ons dan bezig met het lezen van dat boek en er hier over te kletsen. (Denk om spoilers!) Je kunt natuurlijk ook zelf een boek kiezen, als je geen zin hebt in het gekozen boek.
    Je hoeft natuurlijk niet elke keer mee te lezen, maar het lijkt me een leuke stimulans om meer te lezen.

    De eerste keer / hoe kom ik op de lijst?
    Vul dit in and you're good to go:
    Username // Naam // tbr bestaande uit twee boeken.
    Je mag je al-tijd aanmelden. Je bent nooit te laat. Wil je meedoen? Just let me know.

    De leesrondes
    Als je de komende twee weken niet mee wil lezen, is dat natuurlijk prima. Je hoeft je niet af te melden of iets dergelijks. Doe wat je wil.
    Indien je wel mee wil doen, stuur je simpelweg of je meeleest met het gekozen boek of dat je zelf een boek uitkiest en welk boek dat is.

    Hoe wordt er een boek gekozen?
    Iedereen die mee wil doen, stuurt bij zijn 'eerste aanmelding' een lijstje van twee boeken in die ze graag willen lezen mee. Dat lijstje gooi ik op een grote lijst en daaruit wordt elke twee weken het boek gekozen wat we lezen. Dit kunnen we doen doormiddel van stemmen of ik kan het in zo'n generator-ding gooien.
    Het kiezen wordt gedaan op vrijdag, zodat je het weekeind nog hebt om aan het boek te komen en dan beginnen we met lezen op de daaropvolgende maandag.

    Lezers:
    Naam // Username // Lees je mee?

    Anna // Iucifer // leest 'Let it Snow'
    Elise // MaFlodder // --
    Andrea // Muizlet // --
    Mirte // Blackbeak // --
    Romi // Nighthawks // --
    Chris // Azriel // --
    N. // Illyrians // --

    Het gekozen boek:

    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||



    || Archief ||

    Gruwelen des verraads (Luotisade) - Natascha van Limpt || 21 mei - 3 juni || ☆☆☆
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1) || 4 juni - 17 juni || ☆
    Michelle Hodkin - Mara Dyer || 18 juni t/m 1 juli || ☆☆
    Sarah J maas - A court of thorns and roses || 2 juli t/m 15 juli || ☆☆☆☆☆
    Mythos: A Retelling of the Myths of Ancient Greece - Stephen Fry || 16 juli t/m 29 juli ||
    The Da Vinci Code - Dan Brown || 27 augustus t/m 9 september ||
    Holding up the universe - Jeniffer Niven || 17 september t/m 30 september ||
    1984 - George Orwell || 1 oktober t/m 14 oktober ||
    Turtles all the way down - John Green || 15 oktober t/m 28 oktober ||
    A Court Of Wings And Ruin - Sarah J. Maas || 29 oktober t/m 11 november ||
    The Wrath And The Dawn - Renee Ahdieh || 12 november t/m 25 november ||
    Six of Crows - Leigh Bardugo || 26 november t/m 9 december ||
    The 5th Wave - Rick Yancey || 10 december t/m 23 december ||
    Een boek met het thema winter || 23 december t/m 31 december ||


    TBR
    Throne of Glass - Sarah J. Maas
    Het parfum - Patrick Süskind
    Woeste Hoogten - Emily Brontë
    Het achterhuis - Anne Frank
    Grisha Verse: Shadow And Bone - Leigh Bardugo
    Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari

    (In het geval dat er een boek uit een boekenserie gekozen wordt, kun je uiteraard zelf kiezen welk boek je leest.)



    Zijn er nog vragen? Opmerkingen? Iets anders? Ik wil van alles aanpassen enzo. Dat soort gedoe.

    OK, but first I'm gonna get myself a snack. Bye.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2018 - 8:37 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Natascha Van Limpt — Luotisade: Schaduwen Der Verdoemenis — ☆☆☆


    Oké — ik heb heel lang na moeten denken over het aantal sterren wat ik het boek geef, maar uiteindelijk ben ik alsnog voor twee sterren gegaan. (Wellicht zou het tweeënhalve ster zijn, maar uit principe ben ik tegen halve sterren.) Nu, some thoughts:
    ——— Het is niet mijn genre. Qua fantasy boeken ben ik voornamelijk Tolkien gewend en zeg nu zelf: daar kan niets of niemand tegen op — sorrynotsorry voor alle fantasy schrijvers ter wereld. Daarbij gezegd vond ik de wereld wel leuk, voornamelijk omdat alles nog qua Middeleeuwen tijd zat.
    ——— Ik vond de snelheid in het boek héél hoog liggen, als in: iedere drie bladzijden overkwam de personages wel iets ernstigs wat ze moesten overwinnen. Hierdoor was er minder tijd om stil te staan bij de verwerking van deze dingen, waardoor het soms iets te snel ging naar mijn mening. Like, bepaalde dode personages etc. Ik had meer emoties, gedachten en gevoelens willen zien van de personages zelf.
    ——— Brian & Eleanor. Ik vond hun chemie driemaal niets. Ze kenden elkaar een week en nadat ze waren gescheiden konden ze zich alleen maar druk maken om elkaar terwijl ze hun broers/zussen/beste vrienden/personen die ze hun hele leven kenden/etc. vergaten? Het was een beetje te veel instalove voor mijn idee. Vooral omdat Eleanor naar mijn idee heel moeilijk verliefd wordt. Daarbij gezegd vond ik Eleanor gewoon helemaal niks, haha. Ze was mij te uniek (als enige kort haar, als enige 'dapper', als enige een pijl en boog kunnen hanteren, etc.).
    ——— Ik ben wel een beetje verliefd geworden op Miles, waardoor ik het jammer vind dat ik zo weinig van hem heb gezien. Ja, hij was altijd aanwezig maar like hallo ik heb een massive crush op hem (voornamelijk door de houtskool rond z'n ogen like IK ZIE HET VOOR ME). Maar hij is dus verliefd op de dochter van de kapitein? (Dat kwam een beetje uit het niets vallen voor mij.) Ik vond Aidan ook echt geweldig en hij verdient echt zooo veel beter dan Eleanor. Goddamn wat een bitch.

    * Ik mis echt duizend dingen die ik nog wilde zeggen. . .

    [ bericht aangepast op 1 juni 2018 - 14:47 ]


    •

    Amari schreef:
    Natascha Van Limpt — Luotisade: Schaduwen Der Verdoemenis — ☆☆


    Oké — ik heb heel lang na moeten denken over het aantal sterren wat ik het boek geef, maar uiteindelijk ben ik alsnog voor twee sterren gegaan. (Wellicht zou het tweeënhalve ster zijn, maar uit principe ben ik tegen halve sterren.) Nu, some thoughts:
    ——— Het is niet mijn genre. Qua fantasy boeken ben ik voornamelijk Tolkien gewend en zeg nu zelf: daar kan niets of niemand tegen op — sorrynotsorry voor alle fantasy schrijvers ter wereld. Daarbij gezegd vond ik de wereld wel leuk, voornamelijk omdat alles nog qua Middeleeuwen tijd zat.
    ——— Ik vond de snelheid in het boek héél hoog liggen, als in: iedere drie bladzijden overkwam de personages wel iets ernstigs wat ze moesten overwinnen. Hierdoor was er minder tijd om stil te staan bij de verwerking van deze dingen, waardoor het soms iets te snel ging naar mijn mening. Like, bepaalde dode personages etc. Ik had meer emoties, gedachten en gevoelens willen zien van de personages zelf.
    ——— Brian & Eleanor. Ik vond hun chemie driemaal niets. Ze kenden elkaar een week en nadat ze waren gescheiden konden ze zich alleen maar druk maken om elkaar terwijl ze hun broers/zussen/beste vrienden/personen die ze hun hele leven kenden/etc. vergaten? Het was een beetje te veel instalove voor mijn idee. Vooral omdat Eleanor naar mijn idee heel moeilijk verliefd wordt. Daarbij gezegd vond ik Eleanor gewoon helemaal niks, haha. Ze was mij te uniek (als enige kort haar, als enige 'dapper', als enige een pijl en boog kunnen hanteren, etc.).
    ——— Ik ben wel een beetje verliefd geworden op Miles, waardoor ik het jammer vind dat ik zo weinig van hem heb gezien. Ja, hij was altijd aanwezig maar like hallo ik heb een massive crush op hem (voornamelijk door de houtskool rond z'n ogen like IK ZIE HET VOOR ME). Maar hij is dus verliefd op de dochter van de kapitein? (Dat kwam een beetje uit het niets vallen voor mij.) Ik vond Aidan ook echt geweldig en hij verdient echt zooo veel beter dan Eleanor. Goddamn wat een bitch.

    * Ik mis echt duizend dingen die ik nog wilde zeggen. . .

    Ik kan me hier best goed in vinden, ik ga zelf ook voor de twee sterren.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Amari schreef:
    Natascha Van Limpt — Luotisade: Schaduwen Der Verdoemenis — ☆☆


    Oké — ik heb heel lang na moeten denken over het aantal sterren wat ik het boek geef, maar uiteindelijk ben ik alsnog voor twee sterren gegaan. (Wellicht zou het tweeënhalve ster zijn, maar uit principe ben ik tegen halve sterren.) Nu, some thoughts:
    ——— Het is niet mijn genre. Qua fantasy boeken ben ik voornamelijk Tolkien gewend en zeg nu zelf: daar kan niets of niemand tegen op — sorrynotsorry voor alle fantasy schrijvers ter wereld. Daarbij gezegd vond ik de wereld wel leuk, voornamelijk omdat alles nog qua Middeleeuwen tijd zat.
    ——— Ik vond de snelheid in het boek héél hoog liggen, als in: iedere drie bladzijden overkwam de personages wel iets ernstigs wat ze moesten overwinnen. Hierdoor was er minder tijd om stil te staan bij de verwerking van deze dingen, waardoor het soms iets te snel ging naar mijn mening. Like, bepaalde dode personages etc. Ik had meer emoties, gedachten en gevoelens willen zien van de personages zelf.
    ——— Brian & Eleanor. Ik vond hun chemie driemaal niets. Ze kenden elkaar een week en nadat ze waren gescheiden konden ze zich alleen maar druk maken om elkaar terwijl ze hun broers/zussen/beste vrienden/personen die ze hun hele leven kenden/etc. vergaten? Het was een beetje te veel instalove voor mijn idee. Vooral omdat Eleanor naar mijn idee heel moeilijk verliefd wordt. Daarbij gezegd vond ik Eleanor gewoon helemaal niks, haha. Ze was mij te uniek (als enige kort haar, als enige 'dapper', als enige een pijl en boog kunnen hanteren, etc.).
    ——— Ik ben wel een beetje verliefd geworden op Miles, waardoor ik het jammer vind dat ik zo weinig van hem heb gezien. Ja, hij was altijd aanwezig maar like hallo ik heb een massive crush op hem (voornamelijk door de houtskool rond z'n ogen like IK ZIE HET VOOR ME). Maar hij is dus verliefd op de dochter van de kapitein? (Dat kwam een beetje uit het niets vallen voor mij.) Ik vond Aidan ook echt geweldig en hij verdient echt zooo veel beter dan Eleanor. Goddamn wat een bitch.

    * Ik mis echt duizend dingen die ik nog wilde zeggen. . .


    Autch.

    Haha nee, ik begrijp het helemaal hoor! Toevallig lees ik boek 1 nu voor het eerst weer, en ik vind het zelf ook erg snel gaan. (En alle rustige/niet zo veel zeggende stukken zijn eruit geredigeerd xD). Boek twee en drie richten zich echt veel meer op de gevoelens en de gedachten van de personages, en de verwerking van dingen. Voor dat laatste is er überhaupt amper een rustmoment geweest. Ik merk wel echt dat er zes jaar tussen beide verhalen zit. En good news, Miles krijgt in de andere boeken een eigen POV. ;D

    Ik vind het trouwens wel tof dat je Eleanor en Brian niets vond haha, dat hoor ik echt bijna nooit. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    HiddIeston schreef:
    (...)

    Autch.

    Haha nee, ik begrijp het helemaal hoor! Toevallig lees ik boek 1 nu voor het eerst weer, en ik vind het zelf ook erg snel gaan. (En alle rustige/niet zo veel zeggende stukken zijn eruit geredigeerd xD). Boek twee en drie richten zich echt veel meer op de gevoelens en de gedachten van de personages, en de verwerking van dingen. Voor dat laatste is er überhaupt amper een rustmoment geweest. Ik merk wel echt dat er zes jaar tussen beide verhalen zit. En good news, Miles krijgt in de andere boeken een eigen POV. ;D

    Ik vind het trouwens wel tof dat je Eleanor en Brian niets vond haha, dat hoor ik echt bijna nooit. ^^


    N'ah ik vond het zo moeilijk om dingen te schrijven waarvan ik dacht 'hm — dat vind ik wat minder' omdat ik wist dat je het ging lezen, haha. Desalniettemin vind ik het nog steeds zo fucking knap dat je gewoon boeken uit hebt gegeven. En bedenk je maar zo (hierbij ga ik even Marissa Meyer quoten): er bestaan zelfs mensen die Harry Potter niets vinden, dus 'slechte' reviews zeggen niets over je boek zelf.

    EEN EIGEN PERSPECTIEF VOOR MILES OMFG. *O*

    HAHA. Ja, maar dat kwam ook vooral omdat ik vanaf één al wist van: die twee gaan elkaar eerst haten en dan worden ze binnen no time verliefd en 'houden' ze meteen van elkaar en dan denk ik al meteen 'nooope'. (Dat is like bij 90% van de boeken zo.) Plus ik heb zooo'n medelijden met Aiden like hij verdient Eleanor gewoon.


    •

    Amari schreef:
    (...)

    N'ah ik vond het zo moeilijk om dingen te schrijven waarvan ik dacht 'hm — dat vind ik wat minder' omdat ik wist dat je het ging lezen, haha. Desalniettemin vind ik het nog steeds zo fucking knap dat je gewoon boeken uit hebt gegeven. En bedenk je maar zo (hierbij ga ik even Marissa Meyer quoten): er bestaan zelfs mensen die Harry Potter niets vinden, dus 'slechte' reviews zeggen niets over je boek zelf.

    EEN EIGEN PERSPECTIEF VOOR MILES OMFG. *O*

    HAHA. Ja, maar dat kwam ook vooral omdat ik vanaf één al wist van: die twee gaan elkaar eerst haten en dan worden ze binnen no time verliefd en 'houden' ze meteen van elkaar en dan denk ik al meteen 'nooope'. (Dat is like bij 90% van de boeken zo.) Plus ik heb zooo'n medelijden met Aiden like hij verdient Eleanor gewoon.


    Ik vind het knap dat je het durft te verwoorden. ^^
    En Marissa Meyers quote is natuurlijk helemaal waar. Bovendien is het natuurlijk mijn debuut en heb ik sinds ik het eerste boek heb afgerond een stuk of tien fanfics/manuscripten geschreven, en in die tijd ben ik erg gegroeid. Ik merk tijdens het lezen zoveel dingen op die ik anders zou verwoorden, maar ik denk dat je dat altijd wel houdt, haha. Ik ben er evengoed trots op. ^^

    En ja, die relatie ging best wel snel. Misschien omdat mijn eigen relatie destijds ook binnen een week gefixt was hahaha. Ik had er geen zin in dat ze een hele trilogie om elkaar heen gingen draaien. :') En tbh verdient Aidan wel wat beters dan Eleanor. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    HiddIeston schreef:
    (...)

    Ik vind het knap dat je het durft te verwoorden. ^^
    En Marissa Meyers quote is natuurlijk helemaal waar. Bovendien is het natuurlijk mijn debuut en heb ik sinds ik het eerste boek heb afgerond een stuk of tien fanfics/manuscripten geschreven, en in die tijd ben ik erg gegroeid. Ik merk tijdens het lezen zoveel dingen op die ik anders zou verwoorden, maar ik denk dat je dat altijd wel houdt, haha. Ik ben er evengoed trots op. ^^

    En ja, die relatie ging best wel snel. Misschien omdat mijn eigen relatie destijds ook binnen een week gefixt was hahaha. Ik had er geen zin in dat ze een hele trilogie om elkaar heen gingen draaien. :') En tbh verdient Aidan wel wat beters dan Eleanor. :'P


    Jaaa oké Eleanor is best wel een bitch tegen hem. Zo van 'ja ik vertrouw je ik houd ook van jou oh maar niet als liefde nee man ga weg' EN DAN NA EEN WEEK MET EEN PIRAAT ZOENEN ELEANOR WAT DOE JE


    •

    Oké mensen — ik ga iets doen wat ik nog nooit heb gedaan en dat is mijn sterrenaantal al na één dag aanpassen. Hierdoor wordt mijn oordeel:

    Natascha Van Limpt — Luotisade: Schaduwen Der Verdoemenis — ☆☆☆

    Nadat ik gisteren mijn gedachten allemaal had opgeschreven, merkte ik toch dat ik met het boek in mijn hoofd bleef zitten en zojuist heb ik zelfs deel twee er al bij gepakt om daaraan te beginnen. Dat gaf voor mij toch zeker aan dat twee sterren niet voldoende is, vandaar nu drie sterren.

    Vraagje aan Natascha: hoeveel tijd zat er tussen het schrijven van het eerste en het tweede boek?


    •

    Ohhh en ik ben zo benieuwd naar het nieuwe boek dat wordt gekozen. :Y)


    •

    || 4 juni t/m 17 juni ||
    Snow like Ashes - Sara Raasch (Snow like Ashes, #1)


    look at the stars, look how they shine for you;

    Natuurlijk is die precies uitgeleend in de bieb :’) Ik hou het even in de gaten maar als die op tijd terug is, lees ik mee (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik lees deze twee weken, De verrader van de Troon - Alwyn Hamilton.

    Hoe zit het trouwens met het sterren geven en een tekstje schrijven, is dit verplicht?


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    Ik lees deze twee weken, De verrader van de Troon - Alwyn Hamilton.

    Hoe zit het trouwens met het sterren geven en een tekstje schrijven, is dit verplicht?


    Hahahha nee hoor. Doe waf je wil.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Volgens mij heb ik die als ebook — mocht dat inderdaad zo zijn, doe ik mee.


    •

    Amari schreef:
    Volgens mij heb ik die als ebook — mocht dat inderdaad zo zijn, doe ik mee.

    Update: ik heb m, dus ik lees mee (:

    [ bericht aangepast op 1 juni 2018 - 20:07 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Amari schreef:
    Oké mensen — ik ga iets doen wat ik nog nooit heb gedaan en dat is mijn sterrenaantal al na één dag aanpassen. Hierdoor wordt mijn oordeel:

    Natascha Van Limpt — Luotisade: Schaduwen Der Verdoemenis — ☆☆☆

    Nadat ik gisteren mijn gedachten allemaal had opgeschreven, merkte ik toch dat ik met het boek in mijn hoofd bleef zitten en zojuist heb ik zelfs deel twee er al bij gepakt om daaraan te beginnen. Dat gaf voor mij toch zeker aan dat twee sterren niet voldoende is, vandaar nu drie sterren.

    Vraagje aan Natascha: hoeveel tijd zat er tussen het schrijven van het eerste en het tweede boek?


    Haha yess

    Ik schreef het eerste deel tussen 2008 en 2012. Daarna heb ik superveel herschreven enzovoort. Pas na de publicatie van boek 1 begon ik met het schrijven van boek 2, dus dat was vanaf april 2016 ongeveer.


    Every villain is a hero in his own mind.