• Zoals jullie misschien wel meegekregen hebben gaat het OV vanaf maandag staken en ik kan je wel zeggen dat ik in ieder geval vet geïriteerd ben. Sure, ik snap echt wel dat buschauffeurs meer willen verdienen en naar de wc moeten kunnen, maar FUCK. Moet dat echt in de week dat mijn tentamens beginnen?
    Volgende week donderdag heb ik afsluiting van mijn project, mijn moeder is voor medische redenen naar Maastricht en met de fiets hier in Limburg is ook niet echt een optie want FackingHeuvelDieZichTweeKiloMeterTrekt...Dankjewel. Dus ik weet echt niet wat ik nu moet zeg maar, hopelijk is de staking tegen die tijd weer voorbij. :|


    You were born original, don't die as a copy.

    Grace schreef:
    oh ik dacht even dat De Lijn of de NMBS weeral staakten.

    Als bij jullie het openbaar vervoer staakt is dat dan zowel bussen als treinen of is dat ook apart?

    Wel lastig dat je niet weet hoe lang het gaat duren!


    24 en 28 juni gaat de NMBS weer staken. ;)

    @Specs, sorry, maar ik ga me echt niet druk meer maken over stakingen. Ik heb er al te veel mee gemaakt hier in België om me er nog boos over te maken. Je kunt er toch niets aan doen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Er wordt vooralsnog gesproken over een driedaagse staking. Thank god heb ik maar één afspraak de 25e en ben ik voor de rest vrij. Maar o wee als ze weer gaan staken in de week van 6 juli. Dan ga ik over de rooie. Dan wordt het al de vierde keer dat ze tijdens examens/verplicht onderwijs staken.

    Ja dit is al de zoveelste keer. Gaat wel hard met mijn vakantiedagen zo.


    26 - 02 - '16

    Maar in dit geval is er - nog steeds - geen keuze. Ook reizigers zijn de dupe van de veel te strakke schema’s in het streekvervoer.


    Aldus FNV. Ik wil niet veel zeggen hoor, meneertje-'staken-doe-je-niet-voor-de-lol', maar reizigers zijn vooral de dupe VAN JULLIE STAKINGEN ELKE KEER. Ik geloof niet dat er één reiziger beter is geworden van een staking.

    Vind het kut maar begrijp het heel goed, als het met leuk overleggen niet lukt dan zo maar.


    wat was dit ookalweer

    Ik snap ze maar denk ook dat ze beter mensen gratis kunnen laten reizen. En lekker groot aankondigen, zodat er heel veel met het OV gaan en ze dus veel geld mislopen.
    Dan blijft 'het volk' tevreden maar moeten de bazen nog steeds echt iets ondernemen, want voor hun maakt het weinig verschil of ze nou niet rijden of gratis rijden :')


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik sta wel achter de stakingen, eigenlijk.

    Like, ja het is inderdaad klote voor de mensen die een afspraak hebben / naar school moeten / naar werk moeten — maar ze kondigen het in ieder geval van te voren aan (that's something, right). Plus, stakingen in andere sectors worden grotendeels ook gesteund (kijk maar naar het onderwijs) dus ik vind het zielig voor de bus/treinchauffeurs dat zij zo veel shade over zich heen krijgen.


    ^ dat bedoelde ik te zeggen. In principe krijgt iedereen een week om alles te regelen, dat lijkt me wel genoeg.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik snap aan de ene kant ook wel dat ze staken, maar ik heb ook gelezen dat de bedrijven wel met de vakbonden rond de tafel willen en dat van naar de WC gaan eens per 2.5 uur sowieso kan, alleen dat de vakbonden pas rond de tafel willen als alle eisen ingewilligd worden, wat ik dan wel weer vreemd vind. Staken is toch kinda onderhandelen en compromissen sluiten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Morrigann schreef:
    Ik snap aan de ene kant ook wel dat ze staken, maar ik heb ook gelezen dat de bedrijven wel met de vakbonden rond de tafel willen en dat van naar de WC gaan eens per 2.5 uur sowieso kan, alleen dat de vakbonden pas rond de tafel willen als alle eisen ingewilligd worden, wat ik dan wel weer vreemd vind. Staken is toch kinda onderhandelen en compromissen sluiten.


    Ik denk dat je met staken al een heel eind voorbij compromissen / onderhandelen bent en dat dat echt een soort last restort is? (Als ik kijk naar bijvoorbeeld het onderwijs.)


    ^ Ja true, maar als ze al niet eens meer rond de tafel willen zitten dan heb ik niet veel begrip meer :')

    Het mag trouwens wel zo zijn dat ze het wen week van te voren aankondigen, dat wil niet zeggen dat mensen zomaar iets kunnen regelen. Ik heb vriendinnen die dan gewoon tentamens enzo hebben, maar er niet kunnen komen omdat ze bv geen rijbewijs hebben en beide ouders moeten werken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Morrigann schreef:
    ^ Ja true, maar als ze al niet eens meer rond de tafel willen zitten dan heb ik niet veel begrip meer :')

    Het mag trouwens wel zo zijn dat ze het wen week van te voren aankondigen, dat wil niet zeggen dat mensen zomaar iets kunnen regelen. Ik heb vriendinnen die dan gewoon tentamens enzo hebben, maar er niet kunnen komen omdat ze bv geen rijbewijs hebben en beide ouders moeten werken.


    Maar je weet het in ieder geval van te voren. Als er op de dag van een tentamen treinen uitvallen en/of vertraging hebben, weet je het niet van te voren en kan je helemáál niets meer regelen. Dan is het overigens óók niet goed bij de reizigers. (Mensen zijn gewoon bitches rondom het OV, ain't gonna lie about that.)

    Well, ik ga zelf werken in een sector waar ongeveer dezelfde gesprekken worden gevoerd tussen de vakbonden etc., dus ik kan me wel vinden in de chauffeurs.


    SPECS schreef:
    (...)

    Ik kan niet eens lopen....is 2 en half uur :')


    Ja, nog erger.

    Ik moet voor dat half uur lopen ook 1.45 uur met de sprinter (en dan nog even naar de trein zien te komen) :')

    Ze hadden wel echt een betere week kunnen kiezen. Het zijn juist de mensen van uni en hogescholen die de bussen doordeweeks de hele dag gebruiken...


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    SPECS schreef:
    (...)

    Dat is waar, maar ik weet niet wat ik zou kunnen regelen tbh. Oké mijn vader opperde om mijn opa te bellen of hij me kan rijden, maar daar moet hij ook maar zin in hebben. Mam opperde om te vragen of ik zijn electrische fiets mag lenen, wat opzich ook een optie is, tenzij het onweert en regent want ja ik moet toch echt een tablet in die tas mee nemen en die kan niet drijfnat aankomen .-.


    Plastic tasje eromheen!

    Wel super rot, komt ook weer lekker uit dan inderdaad..


    Spinning around, I'm weightless.

    Waddeneiland schreef:
    Ik snap ze maar denk ook dat ze beter mensen gratis kunnen laten reizen. En lekker groot aankondigen, zodat er heel veel met het OV gaan en ze dus veel geld mislopen.
    Dan blijft 'het volk' tevreden maar moeten de bazen nog steeds echt iets ondernemen, want voor hun maakt het weinig verschil of ze nou niet rijden of gratis rijden :')


    Dan blijven zij wel rondrijden en werken in dezelfde omstandigheden waarvan ze juist willen laten zien dat ze ertegen zijn though, ik snap je punt want het zou voor ons allemaal veel makkelijker zijn, maar dit gaat niet om ons - dit gaat om hen en op deze manier krijgt het OV veel meer gezeik op hun dak dan alleen maar het verlies van geld en dat zal meer nut hebben uiteindelijk


    Spinning around, I'm weightless.