• Zoals jullie misschien wel meegekregen hebben gaat het OV vanaf maandag staken en ik kan je wel zeggen dat ik in ieder geval vet geïriteerd ben. Sure, ik snap echt wel dat buschauffeurs meer willen verdienen en naar de wc moeten kunnen, maar FUCK. Moet dat echt in de week dat mijn tentamens beginnen?
    Volgende week donderdag heb ik afsluiting van mijn project, mijn moeder is voor medische redenen naar Maastricht en met de fiets hier in Limburg is ook niet echt een optie want FackingHeuvelDieZichTweeKiloMeterTrekt...Dankjewel. Dus ik weet echt niet wat ik nu moet zeg maar, hopelijk is de staking tegen die tijd weer voorbij. :|


    You were born original, don't die as a copy.

    EdensGate schreef:
    (...)
    Dat vind ik zo'n non-argument. Mensen hebben hier andere problemen waarmee ze moeten dealen. Mogen wij ons nergens meer druk om maken omdat andere landen andere issues hebben. M'kay. :')

    Mensen beginnen ook een beetje moe te worden van de lerarenstakingen als ik zo het nieuws en mijn omgeving een beetje hoor. Ik vind dat mensen best op hun strepen mogen staan hoor, sure. Maar de regels omtrent staken vind ik gewoon niet goed, oneerlijk en ronduit hinderlijk voor alle andere burgers hier in Nederland die niets met die sector te maken hebben.


    Ik zeg ook niet dat we hier geen problemen mogen hebben, alleen dat alle reizigers niet hoeven te doen alsof de wereld vergaat.

    Ja, mensen vinden het hinderlijk. Maar veel van die mensen hebben zelf een baan waarbij ze niet met die issues zitten.


    @ Sattler

    'Niet doen alsof de wereld vergaat' is volgens mij een subjectief begrip. Jij mag de staking slechts hinderlijk vinden, maar voor mij is het ronduit kut. En ik spreek voor meer mensen.
    Als ik die dag niet naar mijn tentamens kan, krijg ik een heleboel organisatorische problemen. Ik héb al studievertraging en moet al puzzelen om alle vakken afgerond te krijgen. Moet ik daarnaast nóg een herkansing gaan doen die voorkomen had kunnen worden, dan kan ik serieus in de problemen komen (in de trant van 'stoppen met mijn studie'). En dan vergaat mijn wereld, ja.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2018 - 15:29 ]

    Pastiche schreef:
    @ Sattler

    'Niet doen alsof de wereld vergaat' is volgens mij een subjectief begrip. Jij mag de staking slechts hinderlijk vinden, maar voor mij is het ronduit kut. En ik spreek voor meer mensen.
    Als ik die dag niet naar mijn tentamens kan, krijg ik een heleboel organisatorische problemen. Ik héb al studievertraging en moet al puzzelen om alle vakken afgerond te krijgen. Moet ik daarnaast nóg een herkansing gaan doen die voorkomen had kunnen worden, dan kan ik serieus in de problemen komen (in de trant van 'stoppen met mijn studie'). En dan vergaat mijn wereld, ja.


    Dat kan ik begrijpen.

    Alsnog sta ik hier (naar mijn idee) anders in dan de meeste mensen. En dat is ook prima, iedereen mag er z’n eigen mening / reactie op geven natuurlijk.


    Ik ben het eens met Sattler.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ah kan me voorstellen dat dat heel zuur is voor mensen die altijd met ov gaan/moeten, maar ik snap waarom de werknemers staken. Ik vind het zelf persoonlijk niet zo'n groot probleem omdat ik best flexibel ben en desnoods een taxi/uber bestel. Maar snap dat ik makkelijker ben dan sommige andere mensen daarin, sta gewoon te erg achter het staken om er een groot probleem van te maken. Maarja misschien als ik geen uitwijkmogelijkheden had (auto, fiets) dat ik het ook irritanter zou vinden. Zelfde als met die lerarenstakingen, ik heb er geen last van maar kan snappen dat ouders met jonge kinderen flink balen omdat ze verplicht een vrije dag moeten opnemen als er geen oppas beschikbaar is. Maarja, het staken is logisch en het is gelukkig niet iedere dag dus er is altijd wel een manier om het op te lossen.


    The truth is out there.

    Sattler schreef:
    (...)

    Mensen hebben anders wel begrip voor leerkrachten die staken. Maar zodra ze er zelf direct last van ondervinden, is het ineens niet oké? Dat vind ik krom.
    Ja, het is klote. Maar niet het einde van de wereld. Er zijn genoeg mensen op de wereld die iedere dag zo’n drie uur moeten lopen voordat ze überhaupt naar school kunnen of een slok water kunnen drinken en dan denk ik: waar maken we ons in Nederland toch allemaal zo fucking druk om?

    Ja en stel dat je hier door moet stoppen met je studie omdat je het allemaal niet kan organiseren? En je geen geld meer hebt voor een studie en je misschien wel nergens terecht kan? Je studieschulden hebt en alles niet kunt betalen als je überhaupt al een baam hebt? En je op straat kom te staan?
    Dan kun je lekker gaan bedelen om een slok drinken.


    i wanna die with you once or twice.

    Ada schreef:
    (...)
    Ja en stel dat je hier door moet stoppen met je studie omdat je het allemaal niet kan organiseren? En je geen geld meer hebt voor een studie en je misschien wel nergens terecht kan? Je studieschulden hebt en alles niet kunt betalen als je überhaupt al een baam hebt? En je op straat kom te staan?
    Dan kun je lekker gaan bedelen om een slok drinken.


    Maar je hebt een week om van te voren te regelen hoe je het wil gaan doen? Het is niet alsof ze vijf minuten van te voren zeggen: Yo, we gaan staken, succes.


    ^ Plus, door één dag hoef je niet meteen te stoppen met je studie. Ik snap heus dat het vervelend is, maar ze kondigen het zo ver van tevoren aan dat het heel goed mogelijk is dat je wat kan regelen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Weet je ik zeg niet dat ze niet mogen staken, maar er zijn hier genoeg mensen die er naar mijn mening iets te luchtig over denken.
    'Dan regel je maar wat anders' gaat namelijk niet voor iedereen op. Er zijn ook genoeg mensen op mijn opleiding die net 18 zijn en ruim 45 rijden van school af wonen en geen rijbewijs hebben. Daardoor zijn ze comploot afhankelijk van het OV, zeker als ouders moeten werken of er alleenstaande/gescheiden ouders zijn. Er is niet altijd een mogelijkheid om maar iets te regelen. Daarbij maakt het niet uit als je een normale schooldag mist, maar je tentamens missen is wel een groter probleem zeg maar.


    You were born original, don't die as a copy.

    Sattler schreef:
    (...)

    Mensen hebben anders wel begrip voor leerkrachten die staken. Maar zodra ze er zelf direct last van ondervinden, is het ineens niet oké? Dat vind ik krom.
    Ja, het is klote. Maar niet het einde van de wereld. Er zijn genoeg mensen op de wereld die iedere dag zo’n drie uur moeten lopen voordat ze überhaupt naar school kunnen of een slok water kunnen drinken en dan denk ik: waar maken we ons in Nederland toch allemaal zo fucking druk om?


    Ik heb echt zo'n ontzettende hekel aan dit argument :') onze maatschappij is helemaal niet gebaseerd rondom 3u naar school of een waterput lopen. Hier heeft een jaar extra moeten doen doordat je een tentamen niet kan halen en "de bus reed niet" geen geldig excuus is misschien wel een grotere negatieve invloed dan dagelijks lopen naar die waterput die er toch wel staat.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Nogmaals: tentamen. Studievertraging. O nee, ik kan het vak niet meer herkansen, want ik krijg het niet meer bij elkaar gepuzzeld!

    Guys, calm down. (': Iedereen mag hier z'n eigen mening over hebben, toch?
    Ik zie gewoon heel veel mogelijkheden in iets anders regelen, maar als iemand anders dat niet heeft, is dat ook prima.


    Ik probeerde niemand aan te vallen, maar toen kwamen er nog twee reacties overwegend als de mijne, overkill woops :'D
    I still love ya :3


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik probeerde niemand aan te vallen, maar toen kwamen er nog twee reacties overwegend als de mijne, overkill woops :'D
    I still love ya :3


    I know, I know. Dan is het even een overload aan reacties, haha. (':


    Ik snap, als persoon die in de middle of nowhere woont waar al amper openbaar vervoer beschikbaar is, hoe klote het is als je afgesloten wordt van de buitenwereld, zeker als je belangrijke dingen moet doen in de buitenwereld.
    Nu is er inderdaad het geluk dat het op tijd aangekondigd is, waardoor mensen eventuele maatregelen kunnen nemen. Veel mensen die hier last van ondervinden in mijn vriendengroep gaan bijvoorbeeld bij een studiegenoot slapen voor tentamens, en hoewel dat natuurlijk niet ideaal is en niet voor iedereen een optie, moet het toch mogelijk zijn om iets te verzinnen?
    Ja, een staking is kut maar het is blijkbaar hard nodig, anders zouden ze het niet meerdere keren doen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted