• Zoals jullie misschien wel meegekregen hebben gaat het OV vanaf maandag staken en ik kan je wel zeggen dat ik in ieder geval vet geïriteerd ben. Sure, ik snap echt wel dat buschauffeurs meer willen verdienen en naar de wc moeten kunnen, maar FUCK. Moet dat echt in de week dat mijn tentamens beginnen?
    Volgende week donderdag heb ik afsluiting van mijn project, mijn moeder is voor medische redenen naar Maastricht en met de fiets hier in Limburg is ook niet echt een optie want FackingHeuvelDieZichTweeKiloMeterTrekt...Dankjewel. Dus ik weet echt niet wat ik nu moet zeg maar, hopelijk is de staking tegen die tijd weer voorbij. :|


    You were born original, don't die as a copy.

    Sattler schreef:
    (...)

    Maar je hebt een week om van te voren te regelen hoe je het wil gaan doen? Het is niet alsof ze vijf minuten van te voren zeggen: Yo, we gaan staken, succes.

    Betekent niet dat er iets te regelen valt, btw.
    JufAnk schreef:
    ^ Plus, door één dag hoef je niet meteen te stoppen met je studie. Ik snap heus dat het vervelend is, maar ze kondigen het zo ver van tevoren aan dat het heel goed mogelijk is dat je wat kan regelen.

    Nja, voor onbepaalde tijd? En daarbij is dit echt niet de eerste keer dat ze dit jaar staken.


    i wanna die with you once or twice.

    ^ Nu niet meer voor onbepaalde tijd. Het is uitgesteld tot woensdag en als er dan nog niets zwart op wit staat, dán gaan ze staken en dan zal het drie dagen duren, volgens mij.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    SPECS schreef:
    Weet je ik zeg niet dat ze niet mogen staken, maar er zijn hier genoeg mensen die er naar mijn mening iets te luchtig over denken.
    'Dan regel je maar wat anders' gaat namelijk niet voor iedereen op. Er zijn ook genoeg mensen op mijn opleiding die net 18 zijn en ruim 45 rijden van school af wonen en geen rijbewijs hebben. Daardoor zijn ze comploot afhankelijk van het OV, zeker als ouders moeten werken of er alleenstaande/gescheiden ouders zijn. Er is niet altijd een mogelijkheid om maar iets te regelen. Daarbij maakt het niet uit als je een normale schooldag mist, maar je tentamens missen is wel een groter probleem zeg maar.



    This basically.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Het is meer dat de studenten al tentamenstress hebben. Om nog eens te horen krijgen dat er wordt gestaakt, zorgt alleen maar voor meer druk.

    JufAnk schreef:
    ^ Nu niet meer voor onbepaalde tijd. Het is uitgesteld tot woensdag en als er dan nog niets zwart op wit staat, dán gaan ze staken en dan zal het drie dagen duren, volgens mij.

    Ohh dat had ik even gemist, sorry, goed dat je me er op wijst!! (:
    Verandert niets aan mn punt though.


    i wanna die with you once or twice.

    Eigenlijk hoop ik gewoon dat er voor dinsdag een akkoord is waar werkgever, werknemer en vakbond zich in kunnen vinden zodat de staking niet doorgaat en iedereen opgelucht adem kan halen (:


    26 - 02 - '16

    Tashirojima schreef:
    Eigenlijk hoop ik gewoon dat er voor dinsdag een akkoord is waar werkgever, werknemer en vakbond zich in kunnen vinden zodat de staking niet doorgaat en iedereen opgelucht adem kan halen (:

    Ik hoop met je mee, maar ik vrees het ergste.

    De staking gaat helaas door.

    Artikel

    Er is echter nog een mogelijkheid dat de staking last-minute wordt afgeblazen, als er voor woensdag een overeenkomst is.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2018 - 16:02 ]


    26 - 02 - '16

    Ze weten godverdomme ook gewoon niet eens meer wat ze willen, die ellendige vakbonden. Eerst geven ze nog tot dinsdag om tot een overeenkomst te komen, nu leggen ze bij voorbaat al het werk neer zonder resultaat af te wachten. Ze doen het erom.

    Nou, de stakingen zijn begonnen en ik moet dus naar een belangrijke afspraak waarbij ik normaal 3x moet overstappen met 2x een busrit. Blehh hoop dat ‘t snel klaar is.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Joeh weet iemand hoe ik het beste kan checken of de trein + bus die ik morgen wil nemen nog rijden?


    The truth is out there.

    Einzelganger schreef:
    Joeh weet iemand hoe ik het beste kan checken of de trein + bus die ik morgen wil nemen nog rijden?

    Volgens mij zou je dat gewoon op 9292 moeten zien, of dat nu al wil weet ik niet aangezien het volgens mij niet zeker is of ze morgen nog staken.


    Life is a beautiful struggle

    Mefisto schreef:
    (...)
    Volgens mij zou je dat gewoon op 9292 moeten zien, of dat nu al wil weet ik niet aangezien het volgens mij niet zeker is of ze morgen nog staken.


    Ah ja had het net gevonden, dankje! Ik wacht morgenochtend gewoon even af en anders neem ik de auto. c:


    The truth is out there.

    Einzelganger schreef:
    Joeh weet iemand hoe ik het beste kan checken of de trein + bus die ik morgen wil nemen nog rijden?


    Op NS staat in elk geval bij "storingen en werkzaamheden" waar de stakingen zijn c: voor de bus kan je denk ik het beste de website van die vervoerder kiezen. Weet niet met welke je moet reizen?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Er rijden vanavond dus geen bussen als ik moet hospiteren, en het is een half uur lopen naar elk adres, dus nu moet ik wss een ov fiets huren (no_chears)


    There are poems inside of you that paper can't handle