• Zoals jullie misschien wel meegekregen hebben gaat het OV vanaf maandag staken en ik kan je wel zeggen dat ik in ieder geval vet geïriteerd ben. Sure, ik snap echt wel dat buschauffeurs meer willen verdienen en naar de wc moeten kunnen, maar FUCK. Moet dat echt in de week dat mijn tentamens beginnen?
    Volgende week donderdag heb ik afsluiting van mijn project, mijn moeder is voor medische redenen naar Maastricht en met de fiets hier in Limburg is ook niet echt een optie want FackingHeuvelDieZichTweeKiloMeterTrekt...Dankjewel. Dus ik weet echt niet wat ik nu moet zeg maar, hopelijk is de staking tegen die tijd weer voorbij. :|


    You were born original, don't die as a copy.

    Maar als ik eerlijk ben vind ik het ontzettend assoicaal om dit soort dingen rondom tentamens te plannen. Ja, ik snap dat er een punt gemaakt moet worden. Maar wíj -de rest van de mensen kunnen hier dus niets mee behalve ontzettend balen en stressen.
    I mean - dat je je eigen baan in het OV kut vind omdat er niet oké werkomstandigheden zijn, daar kan ik me heel goed in vinden, maar niet waarom je mensen hun kansen op het voltooien van hun opleiding wil belemmeren waardoor ze misschien wel nooit een baan kunnen krijgen. Of een waarvan ze niet rond kunnen komen. (‘:

    [ bericht aangepast op 20 juni 2018 - 7:50 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Eilandpiraat schreef:
    (...)

    Dan blijven zij wel rondrijden en werken in dezelfde omstandigheden waarvan ze juist willen laten zien dat ze ertegen zijn though, ik snap je punt want het zou voor ons allemaal veel makkelijker zijn, maar dit gaat niet om ons - dit gaat om hen en op deze manier krijgt het OV veel meer gezeik op hun dak dan alleen maar het verlies van geld en dat zal meer nut hebben uiteindelijk


    Dit weet ik overigens niet zo zeker. Gezeik of geen gezeik, mensen gebruiken het ov toch wel want hoe moeten ze er anders komen. Geld voelen de baasjes in de portemonnee, maar ik denk niet dat de bedrijven achter het ov veel voelen van het additionele gezeur van de mensen. Ze kunnen moeilijk klanten kwijtraken door deze stakingen, me dunkt.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    De staking is opgeschort tot woensdag 27 juni. Door de hoge dreiging van een langdurige staking lijken werkgevers eindelijk bereid stappen te zetten. Houd onze site in de gaten voor meer info www.fnv.nl/streekvervoer

    ^ dit kreeg ik soorgestuurd


    Spinning around, I'm weightless.

    thank fucking god.

    Eilandpiraat schreef:
    De staking is opgeschort tot woensdag 27 juni. Door de hoge dreiging van een langdurige staking lijken werkgevers eindelijk bereid stappen te zetten. Houd onze site in de gaten voor meer info www.fnv.nl/streekvervoer

    ^ dit kreeg ik soorgestuurd


    Klopt. Er is tot dinsdag tijd om tot een overeenkomst te komen. Lukt dat niet, dan wordt er alsnog gestaakt.


    26 - 02 - '16

    It's something... Maar juist als op kamers wonende student heb ik echt nul andere mogelijkheden dan het ov of de fiets. Als ik ergens buiten mijn stad moet zijn kan dat dus letterlijk niet, want wie heeft er nou een auto als 'ie op kamers woont?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nym schreef:
    It's something... Maar juist als op kamers wonende student heb ik echt nul andere mogelijkheden dan het ov of de fiets. Als ik ergens buiten mijn stad moet zijn kan dat dus letterlijk niet, want wie heeft er nou een auto als 'ie op kamers woont?

    Dan woon jij nog op kamers. Ik woon samen en moet elke dag reizen... heb net zo goed geen auto, want welke student heeft er nou een auto?

    Pastiche schreef:
    (...)
    Dan woon jij nog op kamers. Ik woon samen en moet elke dag reizen... heb net zo goed geen auto, want welke student heeft er nou een auto?

    Ouders eventueel nog. Ik heb een rijbewijs en mijn ouders hebben auto's. Maar idd als je samen woont en geen auto hebt dan wordt het lastig. Ik maakte vooral die opmerking omdat er een paar familiedingen gepland staan de komende weken waar ik graag naartoe zou willen maar dan letterlijk niet mijn stad uit kom.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ondertussen worden mensen in de zorg helemaal kapotgemaakt door de werkdruk en is er voor hen nieteens een optie om te staken, laat staan voor de ik weet niet hoeveelste keer de afgelopen tijd. Oké.


    ars moriendi

    Volgens mij zijn er altijd mogelijkheden om ergens te komen. Ik vind stakingen ook vervelend, maar ze kondigen het tenminste aan. En ja, het valt dan wel in de tentamenweken, maar wanneer moeten ze het anders doen? In de zomervakantie is de helft van de Nederlanders bij wijze van spreken niet eens in het land, dus dan heeft het niet zoveel effect, en de rest van het jaar moeten ook alle zakenmannen en -vrouwen naar hun werk. Altijd hebben mensen er wel last van... :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    EdensGate schreef:
    Ondertussen worden mensen in de zorg helemaal kapotgemaakt door de werkdruk en is er voor hen nieteens een optie om te staken, laat staan voor de ik weet niet hoeveelste keer de afgelopen tijd. Oké.


    Dus omdat mensen in de zorg niet kunnen staken, mag er niemand staken? :W


    Sattler schreef:
    (...)

    Dus omdat mensen in de zorg niet kunnen staken, mag er niemand staken? :W

    Dat zeg ik niet. Zorg dat er andere oplossingen komen. Ga om de tafel. Ga andere mensen er niet mee lastig vallen dat je niet genoeg pauze krijgt, dat is niet mijn probleem. Talloze mensen kunnen die dagen niet naar hun werk of hun tentamens. Zij worden de dupe van een conflict tussen de werkgever en de werknemers waar zij verder niks mee te maken hebben. Dan denk ik, staak op een andere manier. Vooral niet meerdere keren achter elkaar, kom op man.

    In de zorg worden mensen de dupe van stakingen, vandaar dat het niet gebeurt. In het OV is dat precies hetzelfde, maar daar moeten we wel allemaal begrip voor hebben. Dat vind ik achterlijk, ja.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2018 - 14:41 ]


    ars moriendi

    Ding is volgens mij dat ze bijvoorbeeld die loonsverhoging helemaal niet kunnen inwilligen uberhaupt omdat het OV dan onbetaalbaar wordt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    EdensGate schreef:
    (...)
    Dat zeg ik niet. Zorg dat er andere oplossingen komen. Ga om de tafel. Ga andere mensen er niet mee lastig vallen dat je niet lang genoeg kunt pissen, dat is niet mijn probleem. Talloze mensen kunnen die dagen niet naar hun werk of hun tentamens. Zij worden de dupe van een conflict tussen de werkgever en de werknemers waar zij verder niks mee te maken hebben. Dan denk ik, staak op een andere manier. Vooral niet meerdere keren achter elkaar, kom op man.

    In de zorg worden mensen de dupe van stakingen, vandaar dat het niet gebeurt. In het OV is dat precies hetzelfde, maar daar moeten we wel allemaal begrip voor hebben. Dat vind ik achterlijk, ja.


    Mensen hebben anders wel begrip voor leerkrachten die staken. Maar zodra ze er zelf direct last van ondervinden, is het ineens niet oké? Dat vind ik krom.
    Ja, het is klote. Maar niet het einde van de wereld. Er zijn genoeg mensen op de wereld die iedere dag zo’n drie uur moeten lopen voordat ze überhaupt naar school kunnen of een slok water kunnen drinken en dan denk ik: waar maken we ons in Nederland toch allemaal zo fucking druk om?


    Sattler schreef:
    (...)

    Mensen hebben anders wel begrip voor leerkrachten die staken. Maar zodra ze er zelf direct last van ondervinden, is het ineens niet oké? Dat vind ik krom.
    Ja, het is klote. Maar niet het einde van de wereld. Er zijn genoeg mensen op de wereld die iedere dag zo’n drie uur moeten lopen voordat ze überhaupt naar school kunnen of een slok water kunnen drinken en dan denk ik: waar maken we ons in Nederland toch allemaal zo fucking druk om?

    Dat vind ik zo'n non-argument. Mensen hebben hier andere problemen waarmee ze moeten dealen. Mogen wij ons nergens meer druk om maken omdat andere landen andere issues hebben. M'kay. :')

    Mensen beginnen ook een beetje moe te worden van de lerarenstakingen als ik zo het nieuws en mijn omgeving een beetje hoor. Ik vind dat mensen best op hun strepen mogen staan hoor, sure. Maar de regels omtrent staken vind ik gewoon niet goed, oneerlijk en ronduit hinderlijk voor alle andere burgers hier in Nederland die niets met die sector te maken hebben.


    ars moriendi