• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    Jester - Dezi - Yrla - Phone - Adam - Merrin - Onyx - Fayr - 8102 - Vienna

    [ bericht aangepast op 23 maart 2020 - 12:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Het spel zorgde ervoor dat iedereen in een rap-tempo behoorlijk wat drank binnen kreeg, al had Vienna het idee dat vooral Yrla en Dezi wat bespaard werd. En ze wist niet of ze dat positief vond ja of nee. Na het spel was iedereen even klaar met de spelletjes spelen. De rust op het feestje was teruggekeerd, met de muziek op de achtergrond. Yrla plofte naast haar neer op de bank en gooide een arm om haar schouders heen. "Jij hebt best wat uitgevreten," zei hij met een aangeschoten ondertoon. Vienna grijnsde op zijn opmerking. "Ik ben heus niet zo lief als ik eruit zie hoor.."

    [ bericht aangepast op 22 maart 2020 - 14:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Croweater schreef:
    Adam

    'Eigenlijk is het me ten strengste verboden om korter dan zeventien jaar terug te reizen,' vertelde hij. 'Maar Onyx en Jester hebben me overgehaald om het veel korter terug te doen - een uurtje ofzo. Omdat het dan niet erg is als het misgaat. Dus misschien dat ik ooit binnen mijn eigen leven kan terugreizen om te zien waar ik vandaan kom,' peinsde hij. Hij keek Agami vluchtig aan. Het was fijn om met haar te praten. Hij vertrouwde haar. Zou hij haar kunnen vertellen wat Yrla had gezegd? Het zou een enorme opluchting zijn om er met iemand over te praten. Over zijn gevoelens voor Michiel, dat het verboden was en dat hij daarom hun hechte vriendschap moest verbreken. Hij was echter bang dat dat ervoor zou zorgen dat Agami meer naar hem toe zou trekken in plaats van Michiel, terwijl hij eigenlijk wilde dat ze zijn plaats innam en de leegte opvulde die hij zou achterlaten als hij Michiel uitlegde dat ze in ieder geval buiten hun kamer niet langer vrienden konden zijn. En dus hield hij het voorlopig maar voor zich.


    Agami

    Het meisje slaakte een verlangende zucht. "Ik hoop voor je dat dat je ooit gaat lukken. Dat je je familie kan ontmoeten, mee kan praten en Rex vinden, natuurlijk." Ze viel even stil. "Ja, dat zou echt awesome zijn." Adams opmerking over Jester en Onyx deed haar weer denken aan haar opdracht van vanavond. Agami bleef stil staan en draaide zich naar Adam om.
          "Ik moest vanavond nog oefenen met mijn gave. Een visioen oproepen," zei ze. "Vind je- vind je het erg als ik het nu even probeer? Het is hier zo stil en dan kan jij me wakkerschudden als het fout gaat ofzo." Daar had Jester iets over gezegd. Een failsafe. Want als ze het echt ging proberen en haar gave zo ver mogelijk ging duwen als ze kon, was het wel zo'n fijn idee dat er iemand naast zat die haar weer terug kon halen naar het hier en nu.
          Als ze wist waar de rode ogen van waren, was het vast minder eng.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    De muziek bonkte. Hij stond veel te hard. En hij had het warm. Zijn vingers waren om een glas geklemd, maar hij wist niet zo goed wat erin zat. Hij staarde er een tijdje naar, toen haalde hij zijn schouders op en dronk het op. Hij kwam overeind en keek verdwaasd om zich heen. Waarom was hij eigenlijk opgestaan? Nieuw glas? Hij zette een paar wankelende stappen. Nog een paar, dan ging het vanzelf weer beter. Hij had gewoon te lang stilgezeten.
    Nadat hij een nieuwe drankje had gepakt keek hij rond op zoek naar iets roods. Daar stond hij, een paar passen verderop. Zijn arm om de nieuwe naam geslagen. De naam die hij zich niet meer zo goed kon herinneren.
    ‘Hé,’ zei hij toen hij Jester bereikt had. Hij leunde op zijn schouder. Tering, wat was het warm. ‘Gaan jullie mee naar buiten?’ vroeg hij. ‘Het is hier snikheet.’
    Jullie? Of je? Wat had hij willen zeggen?
    Wilde hij de nieuwe naam erbij? Iets zei hem van niet. Maar waarom niet? Hij hoorde er nu bij toch?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    'Dat is prima hoor. Kom, dan gaan we aan de rand in het gras zitten. Het ijs is zo koud.' Ze glibberden in de richting van de rand van het open terrein en zakten daar neer. 'Wat moet ik precies doen? Na hoe lang moet ik je wakker maken?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    De bulldozer die plotseling zijn schouder naar de grond toe duwde, kwam een tikje onverwacht. Jester wankelde even en hervond zijn evenwicht, terwijl hij opzij keek naar de jongen die tegen hem aan was komen hangen. Hij was acuut het gesprek met Merrin vergeten en gebruikte de arm die hij eerder om de nieuwe Naam had heengeslagen om zich nu ietsje steviger staande te houden.
          "He, Scary vibes," zei Jester, verrast. Zijn blik schoot naar het glas in Onyx' handen en hij grinnikte. "Warm, zeg je?" Kundig viste hij het drankje uit Onyx' handen en zette het ergens in een kast neer. Dus zijn kamergenoot was een lichtgewicht. Goed om te weten. "Tuurlijk gaan we mee naar buiten," zei hij serieus (en dat kostte moeite). "Merrin, fix jij even twee glazen drinken voor me? Eentje met water en eentje met vruchtensap ofzo." Hij gebaarde met een rukje van zijn hoofd naar Onyx en hoopte dat de jongen het zou doen. Ze moesten zo snel mogelijk even weer wat goede dingen in Onyx zien te krijgen.
          Grijnzend begon hij alvast met Onyx naar de deur te lopen. "Heb je een beetje een leuke avond, gast?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Agami

          Ze haalde haar schouders op "Het kost even om mijn concentratie te vinden." Verontschuldigend keek ze de jongen aan. "Dus het is niet heel interessant voor jou, ben ik bang." Ze liet zich in kleermakerszit op de grond zakken. "Hopelijk is het wel duidelijk als ik de controle verlies en niet meer terug kan komen," zei ze. "Ik heb eigenlijk geen idee wat er gebeurt."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Ja...' zei hij langzaam. 'Normaal doe ik dit nooit, weet je. Feestjes vieren. Is niet goed voor mijn Scary Vibes.' Zijn hand tastte naar de muur, dat voelde wel zo veilig. Dan viel hij straks niet in een ravijn.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Nee, denk inderdaad dat je Scary Vibes wel lijden onder de alcohol," zei Jester, terwijl ze door de voordeur de koele avondlucht instapten. "Gelukkig vind ik je nog steeds leuk zonder."
          ....
          Juist. Hoeveel had hij zelf eigenlijk op? Een dronkaard spreekt altijd de waarheid, zo luidde toch het spreekwoord? Jester schudde zijn hoofd. Zo dronken was hij niet. Flink aangeschoten, maar niet zó ver heen. Hij blikte opzij. Gelukkig was er een dikke kans dat Onyx zich hier morgen niets meer van kon herinneren. Bovendien kon die zin wel op meerdere manieren opgevat worden. Toch?
          Als hij dan toch besloot dat hij wél verliefd was op Onyx, dan zou hij een liefdesbetuiging toch wel ietsje spectaculairder neerzetten.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx grinnikte. 'Dat zeg je alleen maar omdat je bang bent over kannibalistische baby's te dromen..'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    Adam knikte. 'Oke, geen probleem!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Shit, je hebt me door." Ze gingen samen zitten op de treden voor de deur.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx keek naar zijn hand. Het was raar dat hij geen glas vasthield, want hij had dorst. Een lange tijd staarde hij voor zich uit, tot er een prangende vraag naar boven kwam. 'Denk je dat er eenhoorns bestaan?' vroeg hij Jester.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    Eigenlijk was het wel gezellig zo, met de meiden. Het voelde lang geleden dat ze zoiets gedaan hadden. Het deed haar denken aan betere tijden, toen de ondergang van hun allemaal nog niet boven hun hoofd hing en ze zich alleen druk maakte om jongens.
    ‘Oké, vertel meiden,’ zei ze tegen Vienna, Phone en Fayr. ‘Als je met een van de jongens naar bed zou móéten, wie zou je dan kiezen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij had eerst zelf een glas vruchtensap achterover gegooid. De suikers leken iets van de mist uit zijn hoofd weg te trekken, maar het was nog altijd draaierig daarboven. Met drie glazen op een dienblad liep de jongen in de richting van de deur, waar Jester en Onyx op hem zouden wachten. Waar hij echter niet op gerekend had, was dat Yrla net op dat moment door de deuropening kwam zeilen. Hij stootte met dienblad en al tegen Yrla, waardoor de vruchtensap en het water dwars over de jongen heen gingen. Yrla keek verontwaardigd naar zijn kleren en keek woest in de richting van Merrin. "Dit gaat je bezuren, kneus." Yrla draaide zich met rappe stappen om en Merrin keek hem ietwat onhandig na. Wel, dat was een zorg voor morgen. Merrin haalde zijn schouders op, ruimde de bekers op en legde het dienblad weg. Hij nam de moeite om met een doekje het ergste weg te halen van de grond, maar door de duizelig in zijn hoofd zag hij niet alles even goed. Uiteindelijk liep hij netjes naar buiten, met een glas vruchtensap en twee glazen water, waarvan een voor hemzelf was.
          "Sorry dat het even duurde. Ik heb Yrla een douche bezorgd, dat ga ik vast nog wel merken morgen..."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Onyx grinnikte en pakte een glad van het dienblad. Met tegenzin keek hij naar de inhoud. Water? Toch nam hij maar een slok. 'Yrla heeft morgen wel wat anders aan zijn hoofd. Ik had beloofd dat Jester zijn hersens mocht opeten. 's Nachts. Als een zombie, weet je wel?' Hij leunde met zijn schouder tegen Jester aan, zelf al was er genoeg ruimte op de treden.


    Every villain is a hero in his own mind.