• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    Jester - Dezi - Yrla - Phone - Adam - Merrin - Onyx - Fayr - 8102 - Vienna

    [ bericht aangepast op 23 maart 2020 - 12:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

    Het meisje deed haar ogen dicht. Langzaamaan begon de kou uit de grond ook haar lichaam in te trekken. Ergens leek het zelfs wel een beetje te helpen, om alles volledig buiten te kunnen sluiten. Haar hoofd werd leger, en leger en leger. Alleen het ene beeld van het visioen bleef hangen. Het bleke meisje met de rossige haren. Het was alsof ze daar constant weer naartoe getrokken werd, hoe erg ze zich ook probeerde te focussen op de stem van-


          Er rende iemand door het bos. Op de achtergrond klonk gejoel. Zonlicht sijpelde door het dichte bladerdak heen en hulde alles in een eeuwige schemer. Het geluid van krakende takken en snelle voetstappen werd luider en een flits van rood haar schoot voorbij. Het beeld versprong en Jester kwam tot stilstand achter een grote rots. Om zijn nek bungelde een metalen plaatje.
          Het gejoel en geschreeuw zwol aan en Jester keek nerveus over zijn schouder. Draaide toen zijn hoofd scherp naar rechts. Meer geschreeuw. Jester stapte naar voren om langs de rots heen te kunnen kijken, terwijl er links van hem een meisje met rossige haren opdook. Met haar hand uitgestoken kwam ze dichterbij en haar doelwit leek haar niet op te merken. Seconden voordat haar hand hem zou raken, draaide Jester zich geschrokken om en het meisje greep hem bij zijn schouder.
          Heel even gebeurde er niets.
          Toen begon hij te schreeuwen.


    Met een ruk schoot Agami achteruit en deed haar ogen weer wagenwijd open.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          "Hmm," zei Jester en bedankte Merrin geluidloos. "Belangrijke zaken. En natuurlijk bestaan er eenhoorns." Hij keek naar het glas van Onyx. "Wel doordrinken, Scary Vibes. Straks heeft Merrin hier zijn glas eerder leeg dan jij." Zelf dronk hij maar één slokje van het sap, de rest had hij ook voor Onyx bedoeld. Hij vroeg zich af hoeveel koppijn zijn vriend zou hebben morgen.
          Hij negeerde de kriebel in zijn buik die bleef stuiteren van vreugde omdat Onyx zo dichtbij zat.
          Pri-o-ri-tei-ten.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr

          Fayr kreunde. "Allemaal niet, mag dat ook?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    Vienna giechelde bij het horen van de vraag en al helemaal bij het antwoord van Fayr. "Moet het er een van de Panthers zijn?" Ze kroop dichter in de richting van Fayr, zodat ze echt als klein meidenclubje bij elkaar zaten.

    [ bericht aangepast op 22 maart 2020 - 16:37 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam leunde op zijn handen naar achteren in het gras. Zijn gedachten waren naar Michiel afgedwaald. Hoe zou het met hem gaan? Had hij het naar zijn zin op het feestje? Zou hij hem missen, of maakte hij nu heel gemakkelijk nieuwe vrienden? Hij probeerde zich zijn naamfeestje voor te stellen zonder Agami en Michiel, maar hij betwijfelde of hij het naar zijn zin zou hebben als zijn beste vrienden er niet bij mochten zijn. Als hij zijn naam had, hadden Michiel en hij het dan weer goed gemaakt? Waren ze dan weer net zo goed bevriend als nu? De gedachte dat dat misschien niet zo was, liet zijn buik samentrekken. Hij boog zijn knieën en sloeg zijn armen om zijn benen terwijl hij terugdacht aan alle leuke momenten die hij met Michiel had beleefd. Allemaal dingen die na zondag niet meer zouden gebeuren. Hij had hem hier mee naartoe willen nemen, had samen het bos willen verkennen... Zijn ademhaling werd zwaarder, hij kreeg het ijskoud. Vanavond waren ze van elkaar gescheiden geweest, morgenavond was het bal en zouden ze elkaar misschien ook niet zo veel zien... En zondagavond moest hij het hem vertellen. Hij balde zijn handen, zijn nagels sneden in zijn vlees. Hij miste hem nu al. Een traan glipte uit zijn oog en hij veegde het bruusk weg, blij dat Agami haar ogen dicht had.
    Opeens vlogen haar ogen open. Hij deinsde een beetje achteruit omdat haar blik zo intens was. 'Je hebt wat gezien,' concludeerde hij meteen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    'Eerst een Panther, daarna schakelen we over naar de leukere jongens,' zei Dezi met een grijns. 'Ik ga voor Onyx, zeker nu ik weet dat ie nog maagd is. Ik hou wel van een beetje risky.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Fersephone rolde met haar ogen. Dit was zo ontzettende Dezi-Vraag, maar ze wilde haar vriendin niet alleen laten staan door haar alleen te laten antwoorden. "Nou, ik ga sowieso niet voor Yrla, dat wordt vechten. De naamloze kan mij ook gestolen worden en Jester maakt er gewoon een grote grap van. Onyx lijkt me doodsaai, die speelt je gewoon in slaap volgens mij. Dus ik ga voor onze nieuwe Naam," zei ze met een grijns. "Kijken of hij moedig genoeg is dat hij ook mij aankan." Ze moest grinniken om haar eigen woorden. Ze had het ergens wel een eer gevonden dat hij haar naam uitgekozen had.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Ik ga voor Jes," zei ze vrij serieus. "Yrla heb ik al gehad, dus die sla ik over. En volgens mij is Onyx ijskoud. De naamloze kan ik niet uitstaan en ik denk dat Merrin al in paniek raakt als ik mijn shirt uittrek.." Vienna barste opnieuw uit in een giechelbui bij het beeld wat zich nu in haar hoofd afspeelde. Ze tikte Fayr aan. "Kom op, Fayr. Nu jij ook."

    [ bericht aangepast op 22 maart 2020 - 16:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

    Ze knikte, maar de woorden bleven in haar keel steken. Het visoen was glashelder geweest, net zoals het altijd was als ze tien seconden vooruit keek. Over de lengte had ze geen controle gehad maar alles was zo levensecht geweest. Agami slikte en haalde een paar keer diep adem.
          "Ik- ik zag alles scherp. Geen grijze mist." Ze keek Adam met grote ogen aan. "En volgens mij krijgt Jester een groot probleem tijdens de eerste opdracht."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr

          Het bloed steeg naar haar wangen en ze had het opeens heel warm. Ze hield er niet van om hierover te praten. "Ik ook," zei ze zachtjes. Ze wilde er niet aan denken om ook maar een héél klein stukje met Yrla of Onyx te moeten... flikflooien en al helemaal niet met Merrin, die zoveel jonger was dan zei. Dan bleef alleen Jester nog over. "Yrla en Onyx lijkt me een nachtmerrie opzich en Merrin en 8175 te jong."

    [ bericht aangepast op 22 maart 2020 - 16:54 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    Dezi schoot in de lach. 'Je hebt met Yrla geslapen? Wauw... You go girl.'
    Dan was hij blijkbaar niet erg onder de indruk geweest, want Yrla had er niet over opgeschept. Ze wilde haar vriendin echter niet beledigen, dus ze zei verder niets erover.
    'En buiten ons eigen House?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    'Wat zag je?' vroeg hij bezorgd. Het idee dat ze in de toekomst kon kijken beangstigde hem een beetje. Stel je voor dat ze eens iemand zag doodgaan... Het leek hem vreselijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Merrin ging onderaan de trap zitten in kleermakerszit en keek omhoog naar de jongens boven hem. Hij probeerde zich te focussen op Jester, want de rest van de lucht leek te draaien om hem heen. Hij zette een glas water aan zijn lippen en goot voor de tweede keer het glas water achterover. Nadat zijn glas leeg was, keek de jongen erin en deed net alsof hij een vlekje in het glas gevonden had. "Yrla is echt een lul, vinden jullie ook niet?" Hij dacht aan het feit dat de jongen boos naar boven was gestormd om te douchen, ha net goed.

    [ bericht aangepast op 22 maart 2020 - 17:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Onyx staarde nog steeds met tegenzin in zijn glas. Hij vond het niet lekker en trok het glas van Jester uit zijn handen, waar hij een grote slok van nam.
    'Hij heeft hersenletsel opgelopen door zijn laatste ongeluk,' zei Onyx uiterst serieus. 'We kunnen het hem niet écht kwalijk nemen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Agami

          "Ik- Ik zag Jester. In een bos." Ze keek even om zich heen. "Misschien wel hier. Hij rende ergens voor weg, denk ik. Er was allemaal gejoel en geschreeuw op de achtergrond en toen liep er een meisje op hem af. Ik heb haar al eens in een eerder visioen gezien. Gisteren. En ze- ze legde haar hand op zijn schouder en toen begon hij te schreeuwen. En dat was het."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.