• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^



    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Knorrig liep ze in de richting van de wc's. Misschien was het maar beter als ze de rest van de avond uit de buurt van Fox bleef, de jongen wist haar toch alleen maar op de zenuwen te werken. Misschien had Fayr gelijk en speelde hij alleen een spelletje met haar. Fayr! Geschrokken keek Vienna om. Ze was zo druk geweest met alles dat ze haar vriendin vergeten was. Ze voelde zich ontzettend schuldig. Ze ontdekte Fayr op de dansvloer, samen met haar date. Ze voelde een opgeluchte zucht haar overvallen, Fayr leek het leuk te hebben met haar date. Nu haar eigen date nog... Precies op dat moment voelde ze een hand op haar schouder. Ze keek om recht in de blauwe ogen van Merrin die haar met een stralende lach aankeek. Hoewel ze tegen hem uit had willen vallen, weerhield die glimlach haar daarvan. "Waar ben jij zo vrolijk om," grinnikte ze. Merrin haalde zijn schouders op en keek haar even kort aan in de ogen. "Wel, ik besefte me iets. Dus alles gaat goed komen." Vienna begreep niet zo goed waar hij het over had, maar schonk hem ook een glimlach. "Daar ben ik blij om."
          Ze liepen net samen naar de bar, toen Vienna het voelde. "Merrin!" riep ze paniekerig. Ze greep de jongen vast bij zijn schouder. Haar voeten kwamen los van de grond, dit keer gelukkig rustig aan. Merrin begreep gelukkig wat er aan de hand was, want hij greep haar bij haar middel en trok haar weer naar beneden. Vienna voelde zich opgelucht dat ze niet de hele zaal haar onderbroek had hoeven laten zien, dat was een van de redenen waarom ze vrijwel nooit jurkjes of rokken droeg. Teleurgesteld liet ze haar hoofd hangen. "Awh, het zit ook niet mee vanavond. Zo kan ik toch niets doen?" Ze hoorde Merrin zachtjes lachen. Ze keek op in zijn ogen en zag dat ze twinkelden. "Natuurlijk wel, laat dat maar aan mij over." Merrin trok haar door de lucht achter zich aan, en zorgde ervoor dat ze niet te hoog zweefde. Ze was hem daar erg dankbaar voor, al was het vreemd zijn aanrakingen zo te voelen.
          Precies op het moment dat ze op de dansvloer stonden, startte er een rustig nummer in. Merrin keek haar met een glimlach aan en pakte haar middel vast. Vienna gooide hoofdschuddend haar armen om zijn schouders en liet zich door Merrin over de dansvloer draaien.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    'Je bent volgens mij een licht veertje,' zei hij. 'Die tenen van mij kunnen wel wat hebben hoor. En je moet een hoop meer doen om mij boos te krijgen.' Hij pakte haar hand en nam haar mee naar de dansvloer waar al wat anderen aan het dansen waren. Zijn ogen werden groot toen hij zíjn beoogde date met het drakenwijf zag staan. Hij stond erbij als een plank, maar zij danste op een manier die hem spontaan gay maakte.
    'Krijg nou tieten,' mompelde hij. 'Hij gaat wel dáármee naar het bal? Dat vindt ie niet walgelijk?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo

    "Wel, dat moet ik dan maar goed onthouden," zei hij tegen haar met een knipoog. Een rustig nummer startte in en hij stak een hand naar het meisje voor hem uit. "Mag ik?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    Fire liet zijn blik even op de Panther rusten. Dat de Rhino's en Buffalo's zo openlijk een bondgenootschap hadden gesloten, was hem ook niet ontgaan. Hij had al zitten nadenken over een eigen samenwerking en hij was er nog niet helemaal over uit of hij dat dan met de Elephants of de Panthers zou willen. Eerlijk gezegd was hij niet echt onder de indruk van de Elephants, maar de Panthers waren een zootje ongeregeld. Wel zat Dezi bij hen, en die had hij niet graag tegenover zich. Bovendien had hij ook gemerkt dat Fox de laatste tijd graag bij hen rondhing. Niet dat die nou de beste mensenkennis had, maar het zei toch wel wát. Blijkbaar zag hij potentie die hij bij de Elephants niet zag.
    'Zou je denken? Ik had bij jullie eerlijk gezegd een andere leider verwacht. Iemand die wat... wel, méér is.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij spotte Adam even verderop met Dezi, maar de jongen leek het niet echt naar zijn zin te hebben. Ergens wilde hij de jongen graag uit zijn lijden verlossen, maar begreep dat dit niet het moment was. In plaats daarvan richtte hij zijn aandacht op Vienna, die voor hem zweefde. Dit was eigenlijk best makkelijk dansen zo, er was geen kans dat hij op haar tenen stapte. Hij liet Vienna rond hem heen zwieren en merkte dat hij haar daarmee aan het lachen kreeg. Op het moment dat hij haar terugtrok, en voorkwam dat ze omhoog zweefde, was ze wel opeens heel dichtbij. Wacht, wat waren de tips van Fox ook alweer? Complimenten, toch? "Nou, ik weet niet hoor Vienna. Maar ik denk dat iedereen jaloers zal zijn op hoe makkelijk en goed jij danst." Hij gaf haar een knipoog en verraste zichzelf ermee dat het zo makkelijk ging.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Aardig was anders.
          "We zijn geswitched," zei Jester droogjes. "Maar je eerlijkheid wordt gewaardeerd."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Agami

    Ze glimlachte om zijn eerdere opmerking, maar eenmaal op de dansvloer zei hij nog iets. En keek naar Adam. "Wat?" vroeg ze zachtjes. Zelf hield ze haar blik vastberaden op Fox' schouder gericht. "Laat ze maar. Hij- hij zou met mij gaan. Dezi vond van niet." Ze haalde haar schouders op. Er viel weinig aan te doen. Het was niet alsof ze op Dezi af kon lopen en haar in haar gezicht kon slaan- hoe leuk dat ook zou zijn voor de eerste drie seconden.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr

          "Natuurlijk," zei Fayr. "Als je maar niet denkt dat je op die manier onder mijn vraag uitkomt, hoor," waarschuwde ze lachend. Ze stapte dichterbij en deed haar best de kriebel in haar buik te negeren. Ze was hem gewoon aan het leren kennen. En ze was benieuwd hoe goed hij kon dansen. Alleen wat heen en weer bewegen was eventjes leuk, maar hij had gezegd dat hij het goed kon. Ze wilde wel eens weten hóe goed. Fayr legde haar hand op zijn schouder. "Je zei dat je kon dansen, toch?"

    [ bericht aangepast op 28 maart 2020 - 16:57 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam zou niet weten waar hij met Dezi over zou moeten praten en protesteerde niet toen ze hem meetrok naar de dansvloer en zijn hand bleef vasthouden, terwijl ze danste op een manier die zijn ingewanden in steen veranderden. Hij had het gevoel dat iedereen naar hen staarde. Het was duidelijk dat ze erg tevreden was met haar lichaam maar hij vond er maar weinig aan. Haar borsten wiebelden bijna onder haar kleding vandaan en hij werd er eerder koud dan warm van. Was het dan zo’n hopeloze zaak voor hem? Zou hij haar niet op z’n minst een klein beetje mooi moeten vinden?
    Terwijl hij zelf ook maar een beetje op de muziek probeerde te bewegen om niet helemaal voor paal te staan, zag hij andere bekenden op de dansvloer. Vienna en Michiel, waarbij Vienna een stukje van de grond was losgekomen. Het gezicht van zijn vriend straalde, hij had het blijkbaar erg naar zijn zin. Het was alsof er een enorme last van zijn schouders viel. Hij had het goed ingeschat, zijn verliefdheid zou er wel voor zorgen dat hun verloren vriendschap wat minder pijn deed. Een glimlachje krulde zijn lippen om.
    Een stukje achter de twee zag hij Agami staan, al werden zijn ogen groot van schrik toen hij zag dat Fox haar hand vasthield. Hij voelde dat zijn wangen een blos kregen toen de Lion naar hem bleek te kijken en er buitelde iets rond in zijn maag toen hij naar hem glimlachte. Hij zag er knap uit in zijn grijze pak. Hij wilde terug glimlachen, maar hij voelde opeens koude vingers die tegen zijn wang gelegd werden en zijn gezicht terug draaiden totdat Dezi hem recht aankeek.
    De muziek was langzamer geworden en Dezi pakte zijn andere hand en legde die tegen haar onderrug, zijn vingertoppen een stuk lager dan hij wilde. Hij wilde zijn arm wegtrekken toen hij haar huid voelde, maar de dwingende blik in haar ogen zorgde ervoor dat hij zich niet verroerde.
    ‘Vanavond wil ik jouw onverdeelde aandacht,’ zei ze zacht. Haar lange vingers gleden langs zijn wang en kippenvel verspreidde zich langs zijn nek en schouders.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2020 - 17:12 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Ze stonden bij het hek en Fersephone voelde de zenuwen haar overvallen. Ze had een zwarte mantel van Yrla gekregen en op het moment stonden ze om naar binnen te gaan. De adrenaline gierde door haar lijf heen en Phone keek met een grijns opzij. Yrla had gelijk gehad, dit was beter dan alles wat ze tot nu toe gehad had. Er stond meer op het spel, waardoor ze de spanning nog meer voelde. En voor die spanning deed ze het. "Klaar voor?" vroeg ze haar buurman. Yrla knikte alleen maar, wat voor Phone het teken was om aan de slag te gaan. Het metalen hek voor haar neus was iets wat ze drie weken eerder moeite mee zou hebben gehad, maar ze had niet voor niets met haar mentor hierop geoefend. Ze maakte er een gat in, groot genoeg voor hun om erdoorheen te kruipen. Yrla ging voorop, af en toe hield hij halt, voor hij weer verder kroop. "Oke, wacht hier op me," zei hij niet veel later. Met een flits was de jongen verdwenen. Zenuwachtig bleef Phone achter in het donker. De zoeklichten om het gebouw maakte haar nerveus, maar het meisje bewoog zich geen enkele centimeter. Het duurde niet lang voor de zoeklichten zich opeens uitschakelden. Toen ze Yrla zijn stem later hoorde, schrok ze van hem. Nog net kon ze een gil onderdrukken. "Goed, pak mijn hand vast. Ik breng je zo snel mogelijk naar waar we moeten zijn." Aarzelend keek Fersephone terug naar het hek waar ze net doorheen gekomen was. Misschien kon ze beter teruggaan. Niet dat ze bang was voor wat ze gingen doen. Maar ze zou samen met Yrla gaan, hij kon haar net zo goed gewoon midden in het lab achter kunnen laten. "Kom op, Phone. Vertrouw me voor deze ene keer. Ik breng je ook weer netjes buiten." Het was alsof hij haar gedachten had gelezen, maar uiteindelijk zocht ze in het donker naar zijn hand en nam hem aan. Yrla trok zich dichter naar hem toe, iets wat haar de kriebels bezorgde.
          Met een flits stond ze midden in het lab. Phone voelde hoe haar maag protest maakte, maar ze mocht nu absoluut niet overgeven. "Je hebt vier minuten, veel plezier," hoorde ze Yrla vlak achter haar fluisteren. Er gleed een grijns op haar gezicht. Fanatiek stroopte het meisje haar mouwen op en liet haar gave los. Petrischaaltje ontploften waar ze langs liep, kastdeuren scheurden, papier vloog zowat in de fik. Het voelde als een verademing om haar gave eens volledig los te laten en Phone probeerde alles te slopen wat ook maar binnen handbereik kwam.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    'Laat ze maar? Met die feeks? Nou dat kan mijn arme hart niet aan, die jongen ziet eruit alsof hij het liefst zou verdwijnen. Misschien moeten we zo een partnerwissel doen? Dan kan jij die vriend van je op een leuk dansje trakteren en dan trotseer ik als de stoere ridder die ik ben de draak wel.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire

    'Dat hoor ik graag.' Zijn blik rustte even op de Elephant, daarna besloot Fire er maar gewoon voor te gaan. Eens zien waar het heen leidde. Hij sloeg een arm om de schouder van de jongen heen en leidde hem bij hun rivaal weg. 'Over eerlijkheid gesproken... Blijven de Panthers alleen of zullen we de handen eens ineenslaan?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo

    "Ligt eraan wat je van me vraagt." Hij legde zijn hand op haar middel en pakte met de andere haar hand vast. "Kun je walsen?" vroeg hij met een grijns. Romeo begon met een wisselpas en het verraste hem dat het meisje hem wist te volgen. Een goede danspartner was altijd leuk. De eerste paar stappen van de dans liet hij de wisselpassen gaan en besloot dat hij toen wel meer kon vragen. Hij liet haar een rechtste draai doen, voor Fayr terug te te halen. Hij had al snel met haar het ritme te pakken, waarbij ze de wisselpassen afwisselde met het draaien. Uiteindelijk trok hij het meisje naar hem toe en sloot de dans iets rustiger af. "En? Ben ik goedgekeurd?" zei hij met een grijns. "Oh, en het is rollercoaster van Danny Vera."

    [ bericht aangepast op 28 maart 2020 - 17:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Misschien kwam het omdat 8102 vandaag had voorspelt dat Jester levend verbrand zou worden -of dat in ieder geval zou hallucineren, de ervaring bleef waarschijnlijk hetzelfde- maar de arm van Fire om zijn schouders voelde nog minder prettig dan dat 'ie dat gisteren gedaan zou hebben. Jester was zich maar al te goed bewust van Fire's gave en betwijfelde het ten zeerste of in een head-to-head match hij het vuur van Fire kon overtuigen naar hem te luisteren. Dan moest hij als eerste tegen het vuur in, en daarna nog tegen Fire zelf (pun... intended? Had de gozer maar een betere naam moeten kiezen) opnemen.
          "Geen fan van kleine Aziatische meisjes die in demonen kunnen veranderen?" vroeg Jester, die zich ergens wel afvroeg met wie hij liever een verbond aan ging (en er achteraan dacht dat een verbond met de Lions een verbond met de Elephants dus echt niet hoefde uit te sluiten). "De Panthers kunnen best eens een keertje samenwerken," zei Jester toen. "Een gezamenlijk doel kan rivalen best verenigen, toch?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    'Precies mijn gedachten. Demonen zijn over het algemeen niet zo betrouwbaar.' Hij keek de ander even aan. 'Al zijn mensen met manipulatiegaven dat doorgaans ook niet.'


    Every villain is a hero in his own mind.