• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^



    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

    En toen stond ze toch met Adam. "Hé," zei ze zachtjes en deed al meteen een paar passen opzij om iets meer afstand te scheppen tussen hen en Dezi. Gelukkig had Fox een naam en leek hij een heel stuk ouder dan zij. Hij kon vast Dezi wel even bezighouden. "Overleef je het een beetje?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Heel even had Adam gedacht dat Fox met hém wilde dansen, en hij had niet geweten of hij er dan nog in was geslaagd om de jongen weer los te laten. Toch was hij ontzettend opgelucht toen hij tegenover Agami stond, het was alsof zijn spieren voor het eerst vanavond niet tot het uiterste gespannen waren.
    'Eerlijk? Ik kan niet wachten tot de avond voorbij is. Maar bedankt,' zei hij zachtjes. 'Dat je hem hebt overgehaald om even met Dezi te dansen. Ik denk niet dat ze me zelf zou hebben laten gaan vanavond.'

    [ bericht aangepast op 28 maart 2020 - 20:10 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Niet zijn favoriete herinnering en ook de voornaamste reden waarom Jester een bondgenootschap niet zo heel erg zag zitten. "Ja, daar zat ik dus ook al aan te denken. Maar volgens mij heeft Fire nog altijd geen idee wat zich heeft afgespeeld en de eerste opdracht is uiteindelijk toch alleen maar de Leiders tegen elkaar." Hij keek even de zaal rond. "Bovendien gok ik dat hij Serena of Onna meeneemt. Om zich tegen mijn gave te kunnen wapenen, mocht ik wat proberen. Of hij het wil toegeven of niet, hij is ergens bang dat ik met hem ga lopen fucken. Groot gelijk natuurlijk en dat bewijst maar eens dat die gozer een prima dosis gezond verstand tussen z'n oren heeft zitten." Jester nam een slok van zijn drinken.
          "Hoe gaat het met je hand?" vroeg hij nog eens.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Agami

          "Het was Fox' idee. En ik ben blij dat hij het voorstelde." Ze gaf heb even een kneepje in zijn schouder. "Rustig adem blijven halen. Voor je het weet is het voorbij." Ze glimlachje bemoedigend. "Nu kan je in ieder geval even ontspannen. Ik durf Fox wel met Dezi achter te laten, hij kon zich ook prima redden onder Onyx. Heb je al wat kunnen drinken?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Komt wel goed," zei het meisje met een knipoog. Vienna liet Merrin even los om Fayr een knuffel te geven. Vlak bij haar oren fluisterde ze: "Het ziet er naar uit dat je het wel gezellig heb. Heb je nog geen trek in appelmoes?" Ze trok zich met een grijns terug en hield stevig vast aan Fayr haar schouders om niet weg te zweven.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Onyx zag echter ook wel in dat ze met íémand een bondgenootschap moesten sluiten als twee andere afdelingen dat ook al hadden gedaan. Hij gebaarde vaag met zijn hand om aan te geven dat die nog prima werkte. 'Kun je niet beter met de Elephants om de tafel gaan zitten?' vroeg hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr

          Fayr schudde lachend haar hoofd. "Nee. Misschien later, maar zoals het er nu uitziet niet." Ze gaf haar vriendin een knipoog.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          "Sowieso lijkt Kijo me een veel leuker persoon om mee te praten," reageerde Jester. "En het een hoeft het ander niet per se uit te sluiten toch?" Hij nam het vage gebaar met de hand maar als antwoord. "Moet wel eerlijk zeggen dat ik verbaasd ben dat mijn dreigementen zelfs in mijn haast nog zo goed werken. Ik had er helemaal geen zin in om je levend te villen," zei hij toen. "Goede vrienden zijn moeilijk te vinden deze dagen. Bedankt dat je teruggekomen bent."
          Meer was Jester (in ieder geval hier) niet van plan om erover te zeggen, want Onyx had wel genoeg voor zijn kiezen gekregen voor vanavond.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Het was Fox' idee geweest? Hij keek even over zijn schouder en voelde een blos op zijn wangen komen toen hij naar de jongen keek, die geen moeite met Dezi's ijzige blik leek te hebben. Zijn lippen bewogen alsof hij een monoloog afstak en Dezi's gezicht werd grimmiger en grimmiger.
          Waarom was hij zo aardig tegen hem? Hij voelde zich er ongemakkelijk onder. Hij had gedacht dat hij iets van hem moest, maar hij ging ook heel normaal met Agami en Michiel om. Was hij dan zo paranoïde geweest? Hoe was het geweest als hij met de jongen naar het bal had kunnen gaan - gewoon als vrienden?
          Het had niet uitgemaakt, realiseerde hij zich. Dezi zou dan alsnog hetzelfde van hem hebben geëist. Hij keek Agami weer aan en schudde zijn hoofd, waarna ze naar de bar toe liepen en een drankje namen. Adam wilde iets met alcohol erin, als hij niet meer helemaal helder nadacht voelde hij zich misschien ook niet zo rot.
          Hij nipte van zijn drankje en merkte dat hij alweer wat rustiger ademhaalde.
          'Heb jij het naar je zin?' vroeg hij. 'Ik ben blij dat je toch nog iemand gevonden hebt.'

    [ bericht aangepast op 28 maart 2020 - 20:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    'Ik had nooit verwacht dat uitgerekend Merrin ervoor zou zorgen dat ik bleef.' Hij keek even voor zich. Hij hield niet van sorry zeggen, maar vond het ook kinderachtig om het niet te doen. Hij leunde iets dichter naar Jester toe, wachtte tot de jongen zijn bruine ogen naar hem opsloeg en zei toen op zachte, serieuze toon: 'Hé, het spijt me. Van wat ik zei en wat ik bijna deed.' Even hing er een prettige spanning tussen hen in en kwam het rare idee in hem op om Jesters lippen te kussen, alsof dát de situatie beter zou maken, maar hij schudde die gedachte snel van zich af. 'Ik zou willen zeggen dat je er beter aan doet om deze hele vriendschap uit je hoofd te zetten, maar ik weet toch al dat je dat niet gaat doen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Agami

          "Ja, eigenlijk wel. Fox is aardig. Hij kwam naar me toe toen ik alleen stond om met me te praten en kwam zelfs terug nadat Onyx en Jester hem eigenlijk hadden weggejaagd." Agami nam een slokje van haar cola en keek even peilend opzij. Adam zag er nu alweer een stukje beter uit, maar het voelde nog steeds alsof ze niet genoeg deed om hem te helpen. "Hé, je weet dat wat er ook gebeurt, ik voor je klaar sta, toch?" zei ze toen. Agami keek hem serieus aan. "Als je Dezi echt niet meer aankan, dan loop je gewoon weg en kom je bij Fox en mij staan. Of alleen mij. Ik weet niet hoelang Fox het met me volhoudt. De andere namen in onze afdeling voorkomen echt wel dat ze je afmaakt ofzo," zei ze stellig.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam sloeg zijn ogen neer. 'Ik ben bang dat ze dan mijn geheim bekendmaakt.' Hij zuchtte zachtjes. 'Ik heb het aan Michiel verteld, toen we vanmiddag ruzie maakten omdat ik niet naar het zwembad was gekomen.' Hij beet op zijn lip. 'Dat ik geen vrienden meer met hem kan zijn.' Hij weerstond het verlangen om zijn armen om zichzelf heen te slaan. 'Ik ben in ieder geval blij dat ik jou nog heb.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          De vlinders in zijn buik leken de ernst van het moment even niet in te zien. "Het is oké," zei Jester even zacht terug en hij meende het. "Puntje bij paaltje heb je het níet gedaan en dat beschouw ik toch als 1-0 voor mezelf." Hij grijnsde en gaf Onyx een zetje met zijn schouder. "Kijk aan, voorspellende gaven aan het ontwikkelen?" Hij lachte en trok een barkruk tevoorschijn om erop te gaan zitten. Was hij toch nog ietsje langer. Hij leunde weer naar Onyx toe, semi-serieus. "Even dat je het echt weet, ik ben net zo vasthoudend als kauwgom in je haren. Al had je het wél gedaan, dan was je nog van je-lang-zal-ze-leven niet van me af geweest. En zelfs pindakaas kan jou niet van me redden, Scary Vibes."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone

    Haar hoofd tolde op het moment dat ze bijkwam. Ze lag op een zachte ondergrond en kwam pas na een aantal tellen erachter dat ze in haar eigen kamer lag. "Ah, kijk eens wie er teruggekeerd is naar het land der levenden." Phone blikte op en zag tot haar afgrijzen dat Yrla aan haar voeteneind zat. De jongen had een grote grijns op zijn gezicht staan, maar voor Phone hem weg kon jagen, nam hij al het woord. "Hoe voel je je?" Fersephone kwam al tollend overeind en wachtte even tot de duizelingen voorbij waren. Als ze spottend een wenkbrauw op had kunnen trekken, had Fersephone het gedaan. Maar ze was nu niet zeker van alles. Sinds wanneer maakte Yrla zich zorgen om haar? "Duizelig," beantwoorde ze zijn vraag. Yrla grinnikte om zijn antwoord en even blikte ze boos in zijn richting. "Wat moet je, Yrla?" Dat maakte hem alleen nog maar meer aan het lachen. "Het ziet er naar uit dat het weer goed met je gaat, want je kan alweer van je afbijten." De jongen stond op van het bed en keek haar geamuseerd aan. "Dan kan ik weer gaan. Bedankt voor vanavond Fersephone. Het was werkelijk waar indrukwekkend om te zien hoe je dat hele lab hebt opgeblazen. Het zag eruit alsof er een bom was afgegaan." Lab? Oh natuurlijk, ze waren vandaag naar het lab geweest om daar rotzooi te trappen. Even keek ze op naar de jongen, die op het punt stond uit de deur te verdwijnen. "Yrla, wacht!" De blonde jongen kwam verbaasd terug uit de deur. Ergens had Fersephone al spijt dat ze hem teruggeroepen had, maar ze kon nu niet anders. "Wat is er gebeurd?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Het luchtte Vienna meer op dan ze verwacht had. Ze was blij dat haar beste vriendin een mooie avond had. Ze greep Merrin weer bij zijn schouder vast. "Wil je wat drinken?" Merrin knikte in de richting van de bar en Vienna voelde een glimlach om haar lippen ontstaan. Ze knikte de jongen even toe en keek daarna om naar Fayr en haar date. "Wij gaan wat drinken halen, willen jullie ook?"


    It's never gonna happen, Guys.