• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^



    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester snoof. "Dat zeggen ze nu," zei hij duister en liet het daar maar bij.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx keerde met een omzwachtelde hand terug naar de balzaal. Hij had zwarte vingertoploze handschoenen over zijn handen getrokken zodat niet iedereen getuige van zijn blunder hoefde te zijn. Doordat Jester niet echt een reus was, zag hij zijn vriend niet meteen. In plaats van heel erg zijn best te gaan doen, haalde hij een drankje bij de bar en bleef wat aan de zijkant staan. Het gaf niet dat het moment nog even werd uitgesteld, want hoewel hij geloofde dat Jester hem wel zou vergeven, schaamde hij zich wel voor wat er bijna gebeurd was en hij was ervan overtuigd dat Jester tóch een tikkeltje anders naar hem zou gaan kijken. Misschien zag hij nu wel oprecht in dat hij gestoord was en was hij tot de fantastische conclusie gekomen dat zijn levensverwachting een stuk langer was zonder Onyx aan zijn zijde.
    Hij keek om zich heen, keek naar de dansende stellen waar hij niet van plan was zich vandaag in te gaan mengen. Zijn blik rustte even op Dezi, die nogal intiem met 8175 stond te dansen. Al had ze net zo goed kunnen gaan paaldansen, die gaf even makkelijk mee. Natuurlijk moest ze de nieuwe ook even "inwijden". Het zag er echter naar uit dat die net zo gecharmeerd van haar was als Onyx zelf, die er alleen stomdronken aan toegegeven had. Als hij Jester moest geloven.
    Hij scheurde zijn blik weer van de twee los en liet zijn blik nu op Fox en 8102 rusten. Heel erg lekker zat het hem niet dat haar date een Lion was, zelfs al had die Vienna eens van een verkrachting behoed. Maar het bleef een Lion, zij bleef een nieuwe en hij kon zich moeilijk indenken dat die knul écht interesse in haar had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo

    Hij ving het meisje op, die daarna hem meteen weer met een schok losliet. Hij trok zijn wenkbrauw op in een vraag. "Is er iets aan de hand?" vroeg hij, terwijl hij tussen de twee meiden heen en weer keek.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Phone? Ja, die heb ik gezien, aan het begin van de avond. Ze stond samen met Yrla vrij dicht bij het podium. Hoezo?" Er was iets mis, ze kon het zien aan Fayr. Fayr leek wel onrustig, en dat was een emotie die ze niet zo goed begreep bij Fayr. Fayr was eigenlijk vrijwel nooit onrustig.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2020 - 18:20 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

          "Met Yrla?" vroeg Fayr, die zich met de seconde ongeruster ging voelen. "Ze gebruikt haar gave," zei ze zachtjes tegen Vienna, hoewel Romeo het ook nog prima kon horen. "En veel ook." Gelukkig had zij wat dat betreft aan het lange eind getrokken van de tweeling-gave. Als Phone haar gave teveel gebruikte, kon Fayr nog steeds alleen maar dingen helen en maakte ze niet per ongeluk dingen stuk. Maar sommige dingen hoorden een beetje kapot. En het was sowieso niet fijn om zoveel energie onder haar huid te voelen krioelen.
          "Heb je je iNet bij je?" vroeg ze aan Vienna. "Bel haar even. Voordat ze misschien... in de problemen zit ofzo."
          Moesten ze dit eigenlijk niet zonder Romeo doen? Fayr wist het even niet meer zo goed. Haar zorgen over Phone wonnen het van de zorgen van Romeo.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    Daar zat wat in. Misschien gooiden ze voor het gemak wel gewoon elke afdeling die onder de maat presteerde eruit.
    'Goed dan. Laten we het met onze afdeling doorspreken. Morgen spreken we na het avondeten af, waarbij we ieder één ander meenemen. Akkoord?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Agami

          Oh, dat was misschien wel handig om erbij te vermelden. "8175 en ik zijn vrienden," zei ze meteen, met de neiging zichzelf even tegen het voorhoofd te slaan dat ze er niet aan gedacht had om dat erbij te zeggen. "Ik zit niet te vissen ofzo. Dat het niet zo leuk was had ik langs zijn kant al gemerkt. Hij- was best van streek." Maar Fox had gelijk, misschien moesten ze niet zonder Adam over hem praten. Hoewel Agami zich nog steeds zorgen maakte. Maarja, dat kon ze Fox natuurlijk niet vertellen. "Misschien voor jou wel een lesje nederigheid," zei ze tegen Fox, in een poging de sfeer weer wat te verlichten. "Dan kom je tenminste af en toe weer terug op aarde, met al die flirterige opmerkingen," plaagde ze.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    Vienna haar blik ging heel even kort naar Romeo en wenste meteen dat ze dat niet gedaan had. Hij wist nu natuurlijk dat ze het over iets hadden, wat hij eigenlijk niet mocht weten. Ze boog zich richting Merrin en vroeg aan hem of hij zijn iNet bij zich had. Vienna had de hare in haar kamer laten liggen, omdat ze nergens een plek kon vinden om hem mee te nemen. Merrin viste de zijne uit zijn broekzak en direct probeerde Vienna naar Fersephone te bellen. Hoewel het ding een aantal keer overging, nam Fersephone niet op. Vienna keek even bezorgd naar Fayr, voor ze het nog een keer probeerde. Weer geen bereik. "Misschien..." Ze tikte Yrla aan in het telefoonboek. Elke Panther had het nummer van de andere huisgenoten, daar had ze geluk mee. De eerste keer nam hij niet op, de tweede keer keer ook niet, derde keer wel.
          "Wat moet je, idioot?" klonk het brommend aan de andere kant. "Yrla, hoi!" zei het meisje met een zoete stem. Even bleef het stil aan de andere kant, tot ze een zucht hoorde. "Oh Vienna, sorry. Waarom bel je?" Vienna keek even zenuwachtig naar Fayr en maakte haar duidelijk dat ze Yrla aan de telefoon had. Haar blik ging naar Romeo en Vienna tikte Merrin even op de schouder en stapte samen met hem buiten gehoorafstand. "Is Fersephone bij jou? We maken ons een beetje zorgen om haar. Fayr voelt dat er iets mis is, dat ze haar gave teveel heeft gebruikt." Ze hoorde Yrla lachen aan de andere kant van de telefoon. "Relax, Vienna. Alles is goed met Fersephone, ze ligt op haar kamer. Ik had haar uitgedaagd haar gave te gebruiken op de vuilstort, net gedaan of ik niet geloofde dat ze handig was met haar gave. Wel, ik heb echt een goede indruk gekregen, de halve vuilnisbelt was in het niets verdwenen. Maar goed, ze had zoveel van haar gave gebruikt dat ze flauwviel. Ik heb haar naar haar kamer gebracht." Vienna knikte, ook al wist ze dat Yrla dat niet kon zien. "Bedankt Yrla." Vienna hing op en gaf de iNet terug aan Merrin. "Ze is op haar kamer," vertelde Fayr. "Zij en Yrla hadden een poch-wedstrijd en volgens Yrla is ze een beetje buiten haar boekje gegaan."

    [ bericht aangepast op 28 maart 2020 - 19:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "It's a double-date," zei Jester, die eigenlijk best trots op dat woordgrapje was. Onderhand had hij Onyx gespot bij de bar en werd dat acuut prioriteit nummer 1. Zover hij wist had hij zijn gave toch echt niet op zijn kamergenoot gebruikt, was zijn dreigement van het levend villen ook weinig indrukwekkend geweest dus het feit dat de jongen überhaupt teruggekomen was, stond wel gelijk aan een achtste wereldwonder.
          "Doe me een lol en kies iemand uit met hersens," zei hij met een grijns, terwijl hij onder de arm van Fire uitstapte. Een grapje moest af en toe kunnen, toch? Hij wiebelde nog een keer met zijn wenkbrauwen om de grap wat kracht bij te zetten en verdween met een ontspannen salut de menigte weer in. Dat had hij toch even mooi overleefd. Hoewel hij tóch Kijo graag nog even te spreken had.
          Na de mededeling van Dubois was iedereen weer vrolijk verder gegaan met de feestelijkheden en zonder een ijskonijn dat voor hem de weg baande, kostte het Jester aanzienlijk meer moeite om soepel de bar te kunnen bereiken en naast Onyx te gaan staan.
          "Oké, drie dingen," zei Jester, die op het laatste moment nog vlug uit de weg had moeten gaan voor een ouderejaars met twee volle bekers bier en daar niet heel erg over te spreken was. "Als eerste, Fire heeft voorgesteld dat de Panthers en de Lions gaan samenwerken en ik weet niet helemaal zeker hoe ik me daar over voel, als tweede twijfel ik nog steeds of ik Kijo niet ook moet aanspreken want dat was mijn originele plan en dat Fire het daar niet mee eens is kan me de reet niet schelen en als derde: ga je mee op date morgenavond om de termen van een eventueel bondgenootschap met die aso's uit te hameren?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo

    Op het moment dat Vienna weg stapte, had hij het idee dat hij ergens in beland was wat hij niet mocht weten. En dus was dat des te interessanter. Hij keek het meisje naast hem aan, niet wetende of hij haar nu wel aan kon raken of niet. "Is er iets aan de hand? Is er iets waar ik jullie mee kan helpen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Onyx kneep zijn ogen even samen om zijn woordenstroom beter tussen het andere geroezemoes en de harde muziek vandaan te kunnen filteren.
          'Nee, ja en nee?' Hij fronste lichtjes. Hij was op tijd gestopt toch? Of had hij tóch Jesters hoofd tegen een spiegel geramd en had hij dat verdrongen? Want een bondgenootschap met de Lions sluiten was wel het slechtste idee van het jaar.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2020 - 19:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr

          De zorgen vielen daarbij van haar schouders, maar de nare energie niet. Fayr knikte. Ze wreef nog steeds zachtjes met haar handen over elkaar. "Oké. Gelukkig." Even had ze zich echt enorm zorgen gemaakt, maar het klonk wel realistisch dat Phone niet onder had willen doen voor Yrla. Ze glimlachte naar Romeo. "Neehoor, dankjewel. Fersephone, mijn tweelingzus, heeft alleen haar gave iets teveel gebruikt. Nu slaat de mijne een beetje op tilt." Ze keek naar Vienna. "Help me herinneren dat ik Yrla nog eventjes een schop tegen zijn schenen geef dat hij niet beter op m'n zus gelet heeft," voegde ze er alweer met een klein lachje aan toe.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          "Allow me to rephrase that," zei Jester. "Creepy Chick heeft een bondgenootschap. Daar ben ik het niet zo mee eens. Dus het plan was om te kijken hoe warm de andere twee afdelingen konden lopen voor een leuk trio-bondgenootschap. Baas boven baas, weetjewel. Zeker met wat wij weten van de eerste opdracht," voegde hij daar even een stuk zachter aan toe, "kon dat nog wel eens mooi uitpakken. Begrijp me niet verkeerd, de dag dat ik Fire vertrouw op zijn woord is de dag dat ik breien ga oppakken als nieuwe hobby." Jester liet die woorden even inzinken en bestelde in de tussentijd een glas vruchtensap.
          "Hoe gaat het met je hand?" vroeg hij daarna zacht. Hij had gezien hoe Onyx nu een paar handschoenen had aangetrokken, maar het moest nog steeds behoorlijk pijn doen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    Best van streek, was nogal zacht uitgedrukt, maar dat hield hij maar voor zichzelf. Hij had Merrin al verteld dat de jongen in tranen was geweest en had geroepen dat mensen hem dood wilden hebben, dus ze nam aan dat die hem wel scherp in de gaten hield. Hij grijnsde om haar opmerking, zei dat het nu eenmaal in zijn bloed zat en draaide haar een rondje. Een tijdje dansten ze, tot zijn blik opnieuw naar de violist afdwaalde. Zijn handen lagen stijf op de onderrug van de draak, terwijl zij nog steeds haar veel te sensuele dans uitvoerde. Ja, het was tijd voor een reddingsactie zodat de knul in elk geval even op adem kon komen. Hij trok het meisje met zich mee naar het andere koppel.
    'Zeg, zullen we eens een partnerruil doen?' Hij legde zijn handen op de schouders van de jongen en trok hem iets naar achteren. Gejaagd keek de Panther over zijn schouder.
    Fox boog zich naar hem toe en fluisterde in zijn oor: 'Je had toch beter met mij kunnen gaan.'
    'Ik - ik kan niet met iemand anders dansen,' stamelde hij.
    'Je redt je heus wel even. Een bal is niet geslaagd als ik niet even de drakenkoningin in mijn armen heb gehouden.'
    Opluchting gleed over zijn gezicht alsof met Fox dansen nóg erger was dan met die omhooggevallen sekspop.
    Het stak.
    Groenbruine ogen ontmoetten die van hem. 'Dank je,' fluisterde de jongen, alsof hij toch wel doorhad dat hij dit voor hém deed.
    Fox' vingers tintelden. Hij wilde zijn gezicht strelen, wilde met hém dansen in plaats van met die vrek.
    Voor hij aan die verleiding toegaf en te midden van iedereen een lading walging over zich heen kreeg, duwde hij de jongen in de armen van zijn vriendin en sloeg hij zijn eigen armen om zijn minst favoriete Panther heen.
    'Het verbaast me jou met een onbetekenende naamloze te zien,' zei hij tegen haar. 'Ik dacht dat je daar ver, ver boven stond.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    Het ging niet om Fire vertrouwen, het ging erom dat ze hén nooit zouden vertrouwen. 'Ben je vergeten dat we een Lion zo goed als verkracht hebben, en dat er óók nog een Lion is die we hebben gedwongen om toe te kijken? Daar kun je toch geen bondgenootschap mee aangaan, idioot,' siste hij. 'Die krijgen geheid herinneringen naar boven als ze met ons rond te tafel moeten zitten. Ze hebben hun bek gehouden, dat moeten we zo houden.'


    Every villain is a hero in his own mind.