• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox Dieren veranderen
    Astreal Astral projection
    Tony Onzichtbaar in het donker
    Emil Duplicatie
    ~
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers
    8226 Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Goliath Ant-man
    Rai Electriciteit
    8034 Gevarensonar
    ~
    Sarah Onbekend
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian Objecten materialiseren
    ~
    Maaya Hallucinates.
    Melissa [Onbekend]
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloze Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] [Onbekend]
    Vision Met zintuigen spelen
    Nish Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    ~
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 11 sep 2020 - 18:46 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - Januari 2020

    Merrin


    Hij keek even angstig naar de blonde jongen voor hem. Hij wist absoluut niet of hij Yrla kon vertrouwen. De afgelopen maanden hadden ze sporadisch met elkaar afgesproken en ze spraken elkaar vooral tijdens de lunch of de lessen. De jongen mocht dan zijn kamergenoot zijn, maar alsnog zagen ze elkaar weinig, aangezien Yrla vaak laat ging slapen en hij vroeg op was. Yrla was echter wel de persoon die hij het dichtste tot een vriend kon noemen, want iemand anders had hij niet.
          "Wel," begon hij zachtjes. "Ik ging gisteravond terug naar mijn kamer, want ik wilde mijn huiswerk maken. Maar toen, toen kwam ik Jester en Onyx tegen-" Merrin fronste zijn voorhoofd. Hij kon zich eigenlijk niet zo veel herinneren van de avond ervoor. Het was allemaal een beetje vaag wat er gebeurd was. Hij wist alleen dat hij het geweldig had gevonden wat Jester en Onyx hem vertelden en dat hij met alle liefde wilde doen wat ze van hem vroegen. "Ik heb ze geholpen met wat klusjes die ze hadden. En toen kwam Jester met het idee dat het een goed idee was om te gaan kamperen." Hij wist nog hoeveel zin hij erin gehad had om dat te gaan doen en hoe erg hij had gehoopt dat Jester en Onyx ook echt zouden komen. Misschien was het een manier geweest om vrienden te maken. Maar Jester of Onyx was nooit op komen dagen en hij had al snel doorgehad dat het een leugen was.
          "En toen kwamen zij opeens. Ik was naar de school gelopen en er was een gekke professor die verklaarde dat hij de school over wilde nemen. Er kwamen opeens allemaal monsters uit de deur die iedereen gingen aanvallen. Ik probeerde weg te komen, maar voor ik het wist struikelde ik over iemand en zag ik Fayr dood op de grond." Merrin voelde hoe de tranen over zijn wangen stroomden. Fayr was een van de weinigen die altijd aardig tegen hem was geweest, maar nu was ze dood. Merrin keek op van de hand die op zijn knie lag en er een kneepje in gaf. "Het was maar een droom, Merrin. Je moet in slaap gevallen zijn." Merrin keek op naar Yrla, het ongeloof in zijn ogen. Bijna wanhopig klauwde hij zich vast aan Yrla zijn arm. "Dus Fayr leeft nog?" vroeg hij bijna angstvallig.
          Yrla glimlachte naar hem. "Ja, ze leeft nog. Ze is hier nog net geweest, ze heeft je geholpen. Weet je dat nog?" Merrin probeerde zich Fayr haar gezicht voor zich te halen, maar het enige wat hij zag waren dode ogen. Nee, hij had haar niet gezien. Maar hij had net wel iets gevoeld wat hem opgewarmd had, was dat Fayr geweest? "Het was gewoon een verschrikkelijke nachtmerrie, Merrin. De school is nog gewoon zoals hij gisteren was en er iets niemand dood of in een monster veranderd." Die gedachte alleen al was zo hoopvol dat Merrin zich er krampachtig aan vastklemde. Hij voelde echter ook schaamte over zich heen vallen dat hij niet door had gehad dat het gewoon een nachtmerrie was. "Maar het leek allemaal zo echt," zei hij ademloos.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2020 - 14:58 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Januari 2020

    Yrla



    Hij zuchtte. Jester en Onyx, dat betekende al niet veel goed. "Ik denk dat de jongens een grapje met je uitgehaald hebben," zei hij met een zucht. Hij omringde het woord grapje met aanhalingstekens, door met zijn vingers het gebaar te maken. "Maar het was allemaal niet echt. Er iets niets aan de hand, behalve dan dat je waarschijnlijk vannacht hebt buiten geslapen." Hij zag Merrin verwoed naar zichzelf kijken en moest zachtjes lachen om zijn verwarde blik. "Als ik jou was, zou ik snel even onder de douche springen." De jongen knikte uitbundig en sprong direct van het bed af. Yrla keek toe hoe Merrin zijn spullen uit de kast trok en uiteindelijk toch aarzelend bij de deur bleef staan. Toen Merrin over zijn schouder keek, kon Yrla nog de angst in zijn ogen lezen. En de sporen ervan zien in zijn zwarte haar. "Het was maar een droom toch?" Yrla knikte bevestigend, waarna Merrin door de deur verdween.
          Voor een moment twijfelde Yrla of hij het hierbij moest laten zitten, maar iets in Merrins angst liet hem toch zitten op het bed. Hij pakte zijn boek erbij en begon erin te lezen, wachtend tot de jongen terug zou keren. Om een of andere reden kon hij Merrin nu nog niet helemaal loslaten.
          Toen de jongen terug kwam, was hij zelf onderhand al een hoofdstuk verder. De jongen zag er al een stuk beter uit nu hij niet onder de modder zat. "Zie, dat is al een stuk beter!" complimenteerde hij de jongen dan ook. De jongen keek met een flauwe glimlach zijn kant op. Yrla ruimde zijn boek op en kwam overeind. "Nou, laten we eerst maar wat gaan eten. We hebben de eerste les al gemist, maar ik heb Fayr de leerkracht laten vertellen dat je ziek bent vandaag. Dus we kunnen rustig aandoen." Merrin draaide zich om in de deuropening en hoewel hij zich dapper voordeed, kon Yrla nog altijd aan hem zien dat hij nog lichtelijk angstig was. "Geen zorgen, er is niets aan de hand. En ik ben er gewoon," zei hij geruststellend, terwijl hij een klopje op Merrin zijn schouder gaf. De zwartharige jongen knikte en blijkbaar waren Yrla zijn woorden genoeg om hem te laten lopen.
          In stilte liepen ze in de richting van de school. Het was stil buiten, elke leerling zat op dit moment natuurlijk in de les. En dat bracht Yrla op een idee, toen hij het gebouw verderop zag. "Zeg, jij houdt van zwemmen toch?" vroeg hij nieuwsgierig aan zijn kamergenoot. Hij had vrijwel elke dag zijn zwembroek zien drogen op het rek. "Ja, hoezo?" Yrla kreeg een grijns op zijn lippen bij het idee. Hij gaf Merrin een ruk aan zijn mouw en gebaarde hem te volgen. "Laten we gaan zwemmen dan."

    [ bericht aangepast op 5 dec 2020 - 15:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Adam
    ———


    Adam dwaalde een beetje verloren door de school. Wat was het groot! De eetzaal had hij al gevonden, daar was het zo druk geweest dat hij niet echt naar binnen durfde te gaan. Bovendien was hij toch te zenuwachtig om iets te eten. In plaats daarvan probeerde hij het elektronische ding dat hij had gekregen te begrijpen om uit te vogelen waar hij vanavond moest slapen of naar welk lokaal hij nu toe moest. Hij had al op verschillende knoppen gedrukt en schermen geopend maar er stond heel veel op.
          Doordat hij zo druk bezig was en de zenuwen steeds meer toenamen, kreeg hij het harstikke warm. De uitgang was niet zo ver en hij liep daarnaartoe en ging op de rand van een plantenbak zitten en zuchtte zachtjes. Het was fijn geweest als iemand hem aan zijn afdeling geïntroduceerd had. Hij wist alleen dat hij een Panther was. In hun huis stond vast ook zijn schooltas, want hij had verder niets meegekregen.
          ‘Hé. Jij bent nieuw, nietwaar?’
          Adam keek op, blij dat iemand hem opmerkte. Er stond een jongen met bruine krulletjes voor hem.
          ‘Ja…’ Meer kreeg hij er niet uit. Beteuterd keek hij naar het ding in zijn hand.
          ‘Dat dacht ik al. Als ik zo’n knappe jongen als jij eerder had gezien, had ik dat heus wel onthouden. Schuif eens op?’
          Voor Adam kon reageren, hees de jongen zich al naast hem op de plantenbak.
          Adams wangen werden warm. Knappe jongen? Hij werd zich opeens heel bewust van hoe dicht de jongen bij hem zat.
          ‘Ik weet niet waar ik heen moet,’ mompelde hij. Opeens had hij een ontzettende dorst.
          ‘Fox hier geeft je wel een rondleiding!’ De jongen – Fox blijkbaar – sprong weer van de stenen rand af en keek hem met een enthousiaste glimlach aan. ‘In welke afdeling zit je?’
          ‘De Panthers.’
          ‘Ai. Nou – de helft van je klas is leuk! Ik ben een Lion. Onze afdelingen zijn niet al te dikke vrienden maar wat geeft dat. Ik hou wel van wat spanning.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘Ik laat je wel eerst je campus zien!’
          Adam stak het apparaatje weg en liet zich op de grond glijden, opgelucht dat de jongen hem wilde helpen. Met Fox mee liep hij naar een behoorlijk groot huis toe. Onderweg veranderde hij vijf keer in een ander dier om zijn gave te demonstreren en Adam ontspande een beetje toen hij als een eekhoorn langs zijn been omhoog klom om op zijn schouder te gaan zitten.
          ‘Wat een leuke gave,’ zei hij.
          Fox sprong weer van zijn schouder, landde op de grond en keek hem trots aan. ‘Ja hè? En wat is jouw gave?’
          ‘Ik kan tijdreizen.’
          Fox’ ogen werden groot. ‘Echt? Wauw – dat is cool, en super handig! Als je dan een één haalt voor een toets flits je gewoon terug en doe je het opnieuw.’ De jongen sloeg grijnzend een arm om zijn schouders. ‘Ik hoor het al, jij en ik worden supergoeie vrienden.’
          Adam glimlachte opgetogen. Zou hij echt al zo snel een vriend hebben gemaakt? ‘Ik kan alleen terugreizen voor mijn geboorte,’ antwoordde hij. ‘Dus helaas, geen gegarandeerde hoge cijfers.’
          Fox grinnikte. ‘Da’s nou jammer. Maar evengoed super chill. Je mag mij wel een keer meenemen naar het Romeinse Rijk. Of naar de prehistorie! Dan kan ik me ook in een T-Rex veranderen. Ik ken wel een paar pestkoppen waar ik graag een hapje van neem.’
          Adam lachte zachtjes en gluurde opzij.
          Wat een leuke jongen was dat. En hij was nog knap ook, met zijn vrolijke krullen en de twinkeling in zijn bruine ogen.
          Hij richtte zijn blik weer op de campus.
          ‘De deur is eigenlijk nooit op slot,’ antwoordde Fox. ‘Wil je al naar binnen of zullen we eerst naar de lessen gaan? Te laat komen is ook weer niet chill. Sommige leraren donderen je er meteen uit, of je nou nieuw bent of een meesterlijk excuus hebt of niet. Niet dat ik dat erg vind – dan breid ik de rondleiding gewoon wat uit. Genoeg te zien hier!’
          ‘Laat ik maar niet meteen mensen boos maken,’ zei hij zacht. ‘Maar ik zou het leuk vinden als je vanmiddag alsnog de tour wilt afmaken.’
          Fox maakte een enthousiast sprongetje. ‘Absoluut! Geef je iNet eens?’
          Adam gaf hem het apparaatje.
          ‘Ah, je begint met geschiedenis. Meteen al zo’n strenge leraar, inderdaad. Ik zal je er braaf afleveren.’ Fox kletste vrolijk verder terwijl ze terugliepen naar het schoolgebouw. ‘Wat is trouwens je nummer?’
          ‘8175,’ antwoordde hij zacht. ‘Maar uhm – ik noem mezelf Adam. Anders voel ik me zo’n… robot.’
          Fox grijnsde. ‘Ah, een klein rebelletje, hmm? Groot gelijk heb je. Adam dus. Normaal gesproken geven anderen je pas een naam nadat je je eerste gave-examen hebt afgelegd. Dus ik zou je zelfgekozen naam voor hele speciale mensen bewaren.’
          De Lion hield zijn blik vast op een manier waar hij een beetje verlegen van werd en hij keerde zijn gezicht af terwijl hij zijn wangen voelde gloeien.
          ‘Zal ik je alvast wat vertellen over je klas?’ ging Fox verder. ‘Je hebt namelijk nogal wat nare mensen waar je je maar beter uit de buurt kan houden. Als eerste heb je Onyx en Jester – de een is altijd pikzwart gekleed en de ander heeft rood haar. Ze zijn een stel en ronduit verschrikkelijk. Gewoon geen aanvaring mee zoeken. Onyx stuurt nachtmerries en Jester kan je dingen laten doen. Nare mensjes. Dan heb je Merrin en Yrla – dat zijn wel gewoon leuke jongens. Ik zou daarmee vrienden proberen te worden. Zij zijn ook een stel trouwens. Blijkbaar komen alle knappe gay-jongens bij de Panthers terecht. Ik snap niet dat ze mij hebben overgeslagen.’ Hij pruilde. ‘En jij? Val jij op jongens of op meisjes?’
          ‘Eh…’ De vraag overrompelde Adam nogal. ‘Dat weet ik niet. Ik – ik heb behalve jou nog niemand gesproken.’
          ‘Nou leuker dan mij ga je dan ook niet vinden, dus ik ben best een goede graadmeter.’ Fox gaf hem een knipoog.
          ‘M-misschien,’ hakkelde hij. Er kroop een blos naar zijn wangen.
          Fox grijnsde breed.
          ‘En wat de meiden betreft… Heb je er drie die verschrikkelijk zijn. Fayr is wel lief, waarschijnlijk zie je al in één oogopslag wie het is, een blond meisje die deel is van een tweeling. En er is nog een Naamloze, die is een paar maanden. Klein en Aziatisch. Daar kun je ook wel vrienden mee worden. Dus zie je – best nog wat opties! En je hebt mij natuurlijk! Als je nog geen vrienden hebt gemaakt met de eerste pauze dan gaan wij gewoon samen eten.’
          Adam voelde de zenuwen ietsje wegebben bij de gedachte dat hij er niet helemaal alleen voor zou staan. Fox was echt heel erg aardig, hij was blij dat hij hem ontmoet had.
          De jongen zette hem netjes voor het klaslokaal af. Ze waren aan de late kant, zag hij, want iedereen was al binnen. Fox gaf een kneepje in zijn schouder. ‘Het komt wel goed. Gewoon uit de buurt blijven van degenen voor wie ik je net waarschuwde en geen confrontatie zoeken.’
          ‘Dank je,’ zei Adam zacht. Hij schonk Fox nog een glimlach, daarna deed hij de deur open en stapte naar binnen. Zijn ogen schoten de ruimte door, waar negen leerlingen zagen. Het terror-stel zag hij al meteen zitten. Alleen daarachter was nog een plaatsje vrij – naast een meisje met paars haar en heel veel make-up op.
          Dat was vast een van de meisjes waarvoor Fox hem gewaarschuwd had.
          Nerveus schraapte Adam zijn keel. ‘H-hoi. Ik ben nieuw.’
          ‘Ga maar zitten,’ bromde de leraar.
          Het zweet stond in zijn handen. Vlug veegde hij ze aan zijn broek af en liep naar de lege stoel toe.
          ‘Denk je dat je zomaar naast mij kunt zitten?’ vroeg het paarsharige meisje hem met opgetrokken wenkbrauwen.
          Het leek Adam wijs om niet te reageren en hij nam op de stoel plaats. In plaats van naar zijn buurvrouw, keek hij de zaal rond. Hij zag het Aziatische en het blonde meisje, en vlak daarvoor zat een blondharige en een zwartharige jongen. Dat was blijkbaar de leuke helft van de klas.
          ‘Denk je dat je mij zomaar kunt negeren?’ klonk het naast hem. ‘Je hebt nog lang geen stoel naast mij verdiend.’
          ‘Er zijn geen andere stoelen vrij,’ antwoordde hij. ‘Voor het geval er iets aan je ogen mankeert.’
          Hij beet op de binnenkant van zijn wang. Die opmerking was eruit voordat hij er erg in had.
          ‘Er is niets mis met mijn ogen,’ zei het meisje op een dreigend lage toon. ‘Wel met jouw oren, zo te horen. Deze stoel is niet voor jou. Ga maar op de grond zitten.’
          Adam negeerde haar en keek naar de leraar. Die deed net alsof er niemand door zijn uitleg heen praatte.
          Plotseling klonk er een luid gekraak en braken zijn stoelpoten. Met een knal kwam hij op de grond terecht. Rondom hem klonk gegrinnik en Adam voelde zijn wangen rood worden.
          ‘Op de grond zitten, snotaap,’ reageerde het paarsharige meisje.
          Adam slikte. Hij voelde zich enorm voor schut gezet en wenste dat Fox nog bij hem was geweest. De tranen stonden aan de rand van zijn ogen. Moest hij nu echt op de grond blijven zitten?
    Hij was geneigd om de klas uit te stormen, maar wat dan? Waar moest hij heen? Hij moest hier toch doorheen, dit deden ze vast bij alle nieuwen.
          Voor hem schoof een jongen zijn stoel wat naar achteren. Hij draaide zich naar Adam toe en leunde met zijn elleboog op de tafel waar hij niet aan mocht zitten. Kille blauwe ogen staarden hem aan. Een spottende grijns krulde om bleke lippen.
          ‘Je mag ook bij mij op schoot?’
          Zijn gezicht werd nog roder. Het liefst kroop hij weg onder de tafel.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2020 - 15:52 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Januari 2020

    Merrin


    Hij volgde Yrla een beetje schaapachtig op de voet. Hij had de grijns van de jongen wel gezien en hij durfde niet zo goed 'nee' te zeggen op zijn aanbod. Merrin wilde dolgraag iets met iemand samen gaan doen, ook al voelde dat ergens verkeerd. Voor hij het wist stonden ze voor het hek van het zwembad. De deuren waren overduidelijk gesloten, want elke leerling zat natuurlijk in het schoolgebouw. "Maar we kunnen helemaal niet naar binnen," zei hij zachtjes. Het voelde ook niet goed om nu te gaan, ze moesten eigenlijk in hun les zitten.
          Toen Merrin echter opkeek naar Yrla, zag hij zijn blauwe ogen ondeugend glimmen. Vanuit zijn tas haalde Yrla een klein zakje tevoorschijn en voor een moment keek hij even om zich heen. Het voelde alsof ze iets gingen doen wat echt verboden was en dat maakte Merrin nerveus. "Je moet zweren dat je dit geheim houdt, anders zit ik diep in de problemen." Yrla keek hem met een strenge blik aan en Merrin durfde alleen maar te knikken. Hij zou zijn kamergenoot voor geen goud willen verraden, hij was een van de weinigen die aardig tegen hem was. Vanuit het zakje haalde de blonde jongen een sleutelbos tevoorschijn. "Een sleutel voor de hele school," zei hij grijnzend. Terwijl Yrla driftig op zoek ging naar de goede sleutel en bij het hek stond te dralen, keek Merrin zenuwachtig om zich heen. "Yrla, moeten we eigenlijk niet gewoon naar de les?" De blonde jongen keek niet eens op van zijn vraag. "Nee, jij bent ziek gemeld en ik spijbel vaker wel een dag. Als ze me missen haal ik dat later wel in, deze kans wil ik niet missen." De blonde jongen ging door met zoeken van de goede sleutel. "Maar.." Er klonk een klik, waardoor het hek opensprong. "Of je moet niet durven natuurlijk," zei de blonde jongen.
          Merrin keek zenuwachtig naar de jongen die het hek voor hem openhield. Hij hield niet zo van de regels overtreden, als je de regels overtrad, dan kon je gestraft worden. En straffen waren verschrikkelijk. "Ik..." Hij schudde voor een moment zijn hoofd, maar Yrla stond al naast hem en had een arm om zijn schouders geslagen. "Kom op, je kunt dit. We gaan alleen zwemmen, we doen niets verkeerds. Daarnaast is er niemand hier, dus niemand die ons zal zien." Merrin voelde hoe hij door het hek heen werd geduwd en hoewel hij verwacht had dat er een groot alarm afging als ze binnen zouden stappen, gebeurde er niets. Opgelucht liet hij een zucht, terwijl achter hem Yrla snel het hek weer op slot deden. Haastig liepen ze met zijn twee naar het hoofdgebouw en gingen naar binnen. De lucht van chloor kwam hen al begroeten en Merrin zijn hele lijf schreeuwde erom om te gaan zwemmen. Hij wilde niets liever dan zijn gedachten even verzetten en als een malle baantjes gaan trekken. Hij was zijn angst om betrapt te worden daardoor al iets vergeten. Daarnaast was hij niet alleen. Yrla was nog altijd bij hem en die zou wel weten wat ze moesten doen toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Januari 2020

    Yrla



    Yrla banjerde doodleuk door de kleedkamers heen, die op het moment donker waren. Hij was nog nooit eerder onder schooltijd in het zwembad geweest, maar om eerlijk te zijn vond hij zichzelf geniaal. Het was best leuk om een keer het bad voor hemzelf te hebben. Vlak naast het binnenbad keek bleef hij staan en keek hij Merrin met een tevreden glimlach aan. "En wat vind je ervan?" vroeg hij met een glimlach. Yrla had wel door dat de jongen bloednerveus was, maar waarschijnlijk had Merrin nog nooit de regels overtreden. Eens moest de eerste keer zijn en hij wist van zichzelf dat ook zijn eerste keer bloedstollend was. "Leuk, denk ik? Maar ik heb helemaal geen zwembroek bij me," zei de jongen nerveus naast hem. Yrla keek grijzend opzij. "Dan gaan we toch in onze onderbroek? Er is nu toch niemand. Maar je mag ook naakt hoor, als je dat liever hebt." Hij hoopte met zijn grapje de jongen van zijn stuk te brengen, een blos te veroorzaken, maar Merrin leek daar absoluut niet op te reageren. De jongen haalde zijn schouders op en kleedde zich helemaal uit. Toen Yrla doorhad dat hij ook zonder problemen zijn onderbroek uittrok, keek de blonde jongen zelf met het schaamrood op zijn kaken weg. Hij was in zijn eigen grap getrapt, want blijkbaar had Merrin er absoluut geen problemen mee als hij hem zo zag. Maar hijzelf had daar wel enorme problemen mee.
          Met het schaamrood op zijn kaken keek Yrla van de jongen weg en hij keek pas op toen hij Merrin zijn naam hoorde roepen. "Kom je nou nog?" vroeg de jongen met een glimlach. "Of durf je soms niet meer?" Het water leek Merrin dapperder te maken, want er stond een lichte grijns op zijn gezicht. Een grijns die Yrla om een of andere reden stiekem wel aantrekkelijk vond, zo onder zijn natte haren.
          Yrla trok zijn eigen kleding uit tot op zijn onderbroek - hij ging echt niet naakt zwemmen - en sprong achter Merrin aan. Vlak naast de jongen kwam hij boven water, al bleef hij behendig een armlengte uit de buurt. Hij probeerde hardnekkig naar het gezicht van de zwartharige jongen te kijken en niet te denken aan wat daaronder los rondzwom.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn ~ September 2020


    Jester Madcap



          Nu draaide Jester zich ook om in zijn stoel, een scherpe grijns om zijn mondhoeken. 'Oh, dat klinkt als een machtig plan,' zei hij, terwijl hij zijn blik langzaam over het nieuwe jonkie liet glijden. Zelfs ondanks zijn licht getinte huid had hij een kop als een boei. Erg vrolijk met de huidige gang van zaken zag hij er niet uit, en goeie ouwe Sogat liet zich door niks van de wijs brengen en ging gewoon op zijn monotone manier door met brabbelen over de Bevrijding en whatnot.
          'Daarna echter...' Jester haalde onverschillig even zijn schouders op, 'daarna verdwaal je misschien tijdens je eerste nacht wel per ongeluk voor een dag of wat in het verboden bos omdat je met je tengeltjes aan mijn vriend hebt gezeten.' Hij glimlachte vrolijk naar de Naamloze. 'Meteen een belangrijke les geleerd en dag om nooit te vergeten, twee vliegen in één klap. Misschien moet je het maar doen ook.'

    [ bericht aangepast op 5 dec 2020 - 19:32 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - Januari 2020

    Merrin


    Hij had wel in de gaten dat Yrla opeens moeite had hem aan te kijken en ietwat bezorgd keek hij naar de blonde jongen op. "Is er iets mis?" Hij deed niets mis toch? "Kun je toch nog wat aantrekken?" vroeg de jongen tegenover hem mompelend. Merrin keek even naar beneden. Hij had absoluut geen schaamte voor wat daar hing, maar hij vond het stiekem wel grappig dat hij er Yrla ongemakkelijk mee maakte. En dat terwijl Yrla zelf de grap had gemaakt. Dat had hij niet van de jongen verwacht. Hij schoot in de lach en zwom terug naar de kant. Daar plukte hij zijn onderbroek van de grond en trok die over zijn billen heen. Het voelde verschrikkelijk aan, aangezien zijn billen nat waren, maar hij moest het er maar mee doen.
          Zijn zorgen om betrapt te worden was hij door het water volledig vergeten en snel dook hij er weer in. Hij zwom in de richting van Yrla, die nog ergens in het midden dobberde. Hij wist niet zo goed wat hij van zijn kamergenoot kon verwachten, maar het feit dat hij hier al was met Yrla was al een verschil. In een poging om zijn nachtmerries van die nacht te vergeten dook hij bovenop Yrlas schouders. Hij duwde de jongen met zijn hoofd onderwater en daagde hem uit hem terug te pakken.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2020 - 19:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Onyx


    ‘Hij plaagt je maar,’ zei Onyx met een knipoog tegen de rood aangelopen jongen. Wat een leugen was, maar dat hoefde het knulletje niet te weten. Daar kwam hij vanzelf wel achter. Hij klopte uitnodigend op zijn bovenbeen. De jongen keek om zich heen, leek overal naar te willen kijken behalve naar hem. Niet dat er iemand voor hem in de bres zou springen. Zeker op zo’n eerste dag was het bewijzen was je waard was. De bijdehante opmerking tegen Toph was al best een interessante start, al zou hij daar nog flink spijt van krijgen. Hij was wel benieuwd welke richting het op ging: of hij straks half wegkwijnde of een beetje ballen toonde. Tot dusver zag hij het wel beide kanten opgaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Adam
    ———

    Adam was Fox’ waarschuwing niet vergeten. Onzichtbaar blijven lukte allang niet meer, maar hij wilde de twee ook niet tegen de haren in strijken.
          ‘Bedankt voor het aanbod,’ zei hij daarom maar zo beleefd mogelijk tegen Onyx. ‘Maar dat hoeft niet.’ Hij keek opzij, naar de twee tafels van de mensen die volgens Fox wel aardig waren. Hij draaide zich naar de twee jongens toe.
          ‘Mag ik uh – mag ik misschien op de rand van jullie tafel zitten?’
          Zijn blik rustte even in de felblauwe ogen van de jongen met het donkere haar. Even vergat hij adem te halen. Hij dacht niet dat hij ooit zo’n knappe jongen had gezien en voor een paar tellen vergat hij dat hij in een klas vol pestkoppen bestond en zag alleen het diepe blauw. Toen hij zich daarvan bewust werd, voelde hij zijn wangen wéér gloeien – al was dat hopelijk niet te zien doordat hij toch al rood was – en sloeg hij verlegen zijn blik neer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn ~ September 2020


    Jester Madcap



          'Wat, is de schoot van Onyx niet goed genoeg voor je?' snoof Jester scherp, die er de lol wel van inzag om te proberen of hij het gezicht van de Naamloze van tomaten-inspirator rood ook naar fushia paars kon krijgen. Sogat begon ietsje harder te praten en Jester trok er op zijn beurt geen moer van aan, en staarde zo ongeveer een gat in het achterhoofd van de nieuwe vuurtoren. 'Ik geef je graag een all-exclusive nachtje onder de sterren cadeau als je zo op hem neerkijkt hoor. Geen enkel probleem.' Even gleed zijn blik naar Merrin. 'Die daarzo kan je een geweldige review geven, als je benieuwd bent.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Merrin


    Hij keek een beetje bibberig op naar de jongen naast hem. Hij vond het wel stoer dat hij zo naast Toph was gaan zitten, maar het was tegelijkertijd een hele domme zet geweest. Dat kon de nieuweling echter niet weten, dus misschien moest hij straks maar gauw vertellen wat hij niet moest doen. Merrin durfde nauwelijks antwoord te geven op de vraag van de nieuweling, want er sprak niet zo snel iemand tegen hem. Plus de ogen van de 'slechte' helft van de klas waren allemaal op hem gericht en Merrin wilde absoluut niet de aandacht van Onyx en Jester trekken. Eigenlijk was hij er dan ook niet zo blij mee dat de nieuweling hem nu aansprak, hoeveel medelijden hij ook met de jongen had. De sneer van Jester die volgde, liet hem ook direct weer denken aan die verschrikkelijke nacht nu bijna een jaar geleden.
          Hij voelde de hand van Yrla over zijn been strijken en dat haalde hem uit zijn geschokte situatie. Het luchtte Merrin nog altijd op dat hij in dit soort situaties er niet meer alleen voor stond. "J- je mag wel op mijn stoel zitten," zei hij zachtjes. Merrin kwam overeind en met dat hij dat deed, schoof Yrla al achteruit. Nog steeds nerveus, wetende dat de helft van de klas hem in de gaten hield, ging hij op de schoot van Yrla zitten en richtte zich verder op Sogat en het maken van zijn aantekeningen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Adam
    ———

    ‘Dank je wel,’ zei hij met een glimlach, al richtte de jongen zijn blik alweer op de leraar. Hij gaf ook een dankbaar knikje naar zijn blonde vriend.
          Hij had wel gehoord hoe zenuwachtig de donkerharige jongen klonk. Straks moest Adam dan maar een andere oplossing verzinnen. Gewoon vroeg in het lokaal zijn en de stoel in een hoek zetten, ofzo. Hij wierp even een blik op Jester en schonk hem een verontschuldigende glimlach. Natuurlijk was het niet zijn bedoeling om Onyx te kleineren – alsof hij dat ooit zou kúnnen – maar er verder in meegaan leek hem niet slim.
          De jongens naast hem zeiden verder geen woord, terwijl er genoeg leerlingen waren die hij tegen elkaar hoorde praten op de achtergrond. Als een erg warm welkom voelde het in ieder geval niet en het was alsof er een steen op zijn maag was gevallen. Fox mocht dan wel gezegd hebben dat de jongen aardig was, hij wist nog niet echt of ze vrienden konden worden. De steen in zijn maag brokkelde iets af bij de gedachte aan Fox, die allesbehalve bang had geoogd en zelfs voor hem wilde spijbelen. Zijn mondhoeken bogen om in een klein glimlachje. Hij keek uit naar de pauze, zodat hij de jongen weer kon zien.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2020 - 10:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Yrla



    Yrla keek even vanuit zijn ooghoeken naar de nieuwe jongen. Een echt lekkere binnenkomer had hij niet gehad, maar ook niemand had de kans gehad hem te waarschuwen. Eerst Toph, daarna nog eens Onyx en Jester. En dan had hij Vienna nog niet eens gehad, die verdacht stil was op de achtergrond. Yrla keek voor een moment over zijn schouder, naar het meisje wat achterin de hoek naast Fersephone zat. De zweem van een glimlach die op haar gezicht lag, vertrouwde hij voor geen ene cent. Ergens wilde hij de jongen naast hem ervoor waarschuwen, maar hij zat nog altijd met Merrin.
          Yrla sloeg even een arm om de middel van zijn vriendje heen. De jongen naast hen zou een perfecte gelegenheid voor Merrin zijn om ook nieuwe vrienden te maken, sinds hij vooral aan hem of aan zijn vrienden hing. Het was echter wel zo dat als hij Merrin op de nieuweling af zou sturen, dat hij hem minder goed kon beschermen tegen Toph en Vienna of tegen Jester en Onyx. Toph en Vie kon hij nu nog aardig van Merrin afhouden, doordat Fersephone er vaak een stokje voor stak. Of dat hij zelf ertussen kon komen. Maar als hij meer met de naamloze om zou gaan.
          Nog steeds in gedachten over wat hij moest doen, ging ondertussen al de bel. Yrla liet Merrin van zijn schoot springen en pakte zijn eigen tas om hem over een schouder te slaan. Bij de deuropening bleef hij aarzelend staan en gaf toen toch Merrin een zet in zijn rug. "Ga hoi zeggen. Vraag of hij de volgende les naast jou komt zitten, ik ga wel naast Fersephone." Ze hadden het er laatst samen over gehad dat het misschien handig was dat ook Merrin zijn eigen vrienden kreeg. Stel het zou ooit over gaan tussen hen twee, zou Merrin alleen achter blijven. En dat kon Yrla niet over zijn hart verkrijgen. Hij zag dat Merrin even in paniek naar hem opkeek, maar Yrla gaf hem alsnog de duw in de richting van de nieuweling. Het bleef grappig om te zien hoe hij Merrin weer elke keer wist uit te dagen om iets te doen wat hij spannend vond.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Merrin


    Hij was nog niet helemaal zeker van wat hij moest doen. Met de nieuweling praten was vragen om problemen. Maar tegelijkertijd was Merrin zijn eerste dag ook rampzalig geweest en hij had toen gehoopt dat er iemand voor hem was. Misschien kon hij dat nu doen voor de nieuwe jongen. Hoe hij met Toph of Vienna of Jester of Onyx om zou gaan zou hij wel zien. De eerste dag was altijd het ergste, maar daarna zou het vast wel afnemen. Hij was blij te zien dat de meesten gewoon langsliepen zonder aandacht aan hem te besteden en nerveus hipte Merrin in de richting van de nieuwe Panther. "Hoi!" zei hij toch ietwat nerveus. "Uh, kom je naast mij zitten de volgende les? We hebben muziek en Yrla gaat naast een vriendin zitten. Dan heb je een stoel en dan nou ja, je-weet-wel," brabbelde hij. "Geen problemen," zei hij met een blos op zijn wangen. Er verscheen een roze streng door zijn zwarte haar heen, wat Merrin zelf niet in de gaten had.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2020 - 11:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Adam
    ———

    ‘Oh, hoi,’ glimlachte Adam, verrast dat de jongen nu wel tegen hem begon te praten. Misschien had hij het gewoon niet gedurfd in de les. ‘Ja, dat zou ik wel fijn vinden. Lief dat je dat wilt doen.’
          De jongen had een blos op zijn wangen en er zat zelfs een roze pluk in zijn haar. Was die er net ook al geweest? Hij vond het er ontzettend schattig uitzien. De gedachte liet zijn eigen gezicht ook wat warmer worden, zelfs al wist hij dat Merrin al een vriend had. Hoe knap en schattig hij ook was – dat mocht hij niet vergeten.
          ‘Jij heet Merrin toch? Fox heeft me rondgeleid en wat over de anderen verteld,’ zei hij terwijl ze achter de anderen aan liepen. ‘Hij zei al dat Yrla en jij de enige aardige jongens uit de klas waren.’


    Every villain is a hero in his own mind.