• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox Dieren veranderen
    Astreal Astral projection
    Tony Onzichtbaar in het donker
    Emil Duplicatie
    ~
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers
    8226 Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Goliath Ant-man
    Rai Electriciteit
    8034 Gevarensonar
    ~
    Sarah Onbekend
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian Objecten materialiseren
    ~
    Maaya Hallucinates.
    Melissa [Onbekend]
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloze Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] [Onbekend]
    Vision Met zintuigen spelen
    Nish Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    ~
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 11 sep 2020 - 18:46 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Adam
    ———

    ‘En anders laat je het gewoon weten. Dan zorg ik er gewoon voor dat ik als de wiedeweerga mijn naam ga halen.’ Hij gaf de jongen een knipoog. Dat was natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan – hij had geen flauw idee wat hij moest doen. Maar het ging om het idee. Hij begreep echter wel dat hij niet Yrla’s plek kon blijven innemen, dus hij zou toch een paar keer naast iemand anders moeten gaan zitten. Misschien naast het meisje naast wie Yrla nu zat. Als zij bevriend waren kon ze niet zo erg zijn als die andere twee, toch?


    Every villain is a hero in his own mind.

    September 2020 - Alternatieve tijdlijn

    Yrla



    Hij negeerde haar. Dat was maar het beste waarschijnlijk, ondanks het feit dat Vienna op zijn schoot zat. En ze daardoor lastiger te negeren was, want die hand had zich opnieuw op zijn bovenbeen gelegd. "Och, dat is nog helemaal niet gebeurd natuurlijk! En je schaamt je te erg om dat toe te geven. Het geeft niets, Yrla. Dat ligt niet aan jou." Yrla rolde met zijn ogen en negeerde Vienna verder. Hij schaamde zich absoluut niet voor zijn seksleven, maar Vienna had wel gelijk dat tussen hem en Merrin niets gebeurd was. Maar dat lag niet perse aan Merrin. Ze hadden allebei nog nooit seks gehad, het was voor hen beiden de eerste keer. En na wat er met Nish gebeurd was, was Yrla toch iets voorzichtiger geworden. Misschien lag het zelfs wel meer aan hem dan aan Merrin, maar de jongen had engelengeduld.
          "Ik kan je ook nog gewoon lesgeven hoor, als mezelf. Als je dat graag wil." Yrla voelde hoe de hand op zijn been langzaam hoger kroop en met enorme snelheid ving hij vlug haar hand voor ze ergens aan zat waar hij haar helemaal niet wilde hebben. Hij had haar getolereerd, vanwege dat hij Merrin geen kwaad wilde doen. Maar nu ging ze toch echt te ver. Woest keek hij naar Vienna voor hij haar van zijn schoot mieterde. "Flikker op, Vienna. Blijf uit mijn buurt," beet hij haar toe.
          Het meisje tikte de tafel aan, terwijl ze op de grond viel. Woest keek ze naar hem op, terwijl ze tegelijkertijd over haar pijnlijke arm wreef. Ze stond direct weer overeind, streek haar kleren glad en stak haar neus arrogant in de lucht alsof er nooit wat gebeurd was. Toen ze haar ogen op hem richtte, was er een duistere gloed over gegleden. "En ik probeerde je nog wel te helpen. Dit zet ik je betaald, Yr."
          Yrla wilde antwoordden dat hij op haar wachtte, maar voor hij dat kon doen, greep het meisje naast hem ineens wonderbaarlijk in. "Ach, niet zo zeiken, Vienna. Als ik Yr was geweest, had ik allang je botten gebroken. Nou, tief op en ga ergens anders irritant wezen." Yrla keek met een vermakelijke grijns opzij, naar het meisje met het lange blonde haar. Hij zag aan Vienna dat ze zocht naar een antwoord, maar uiteindelijk droop ze beledigd af. Tegen Fersephone ging je gewoon niet zo makkelijk tegenin. Ze brak je botten als je een weerwoord had. "Thanks," zei hij grijnzend tegen haar, toen Vienna afdroop. Fersephone trok alleen een wenkbrauw op en draaide al rollend met haar ogen haar hoofd weer weg.
          "Ze was nog irritanter als jij, dus dat is de enige reden," zei ze bot. Yrla grinnikte zachtjes. Hij wist wel dat Phone het niet zo bedoelde, dat ze stiekem wel om hem gaf. Al zou ze dat nooit toegeven.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2020 - 19:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    September - Alternatieve tijdlijn 2020

    Fersephone


    Ze draaide zich geërgerd weer naar Wish. Wat deed ze eigenlijk in deze les? Het was niet dat ze zoveel zin had om hier te zijn. Ze zag Yrla naast zich dom naar haar grijnzen, maar ze probeerde de blonde jongen te negeren. Vienna was te ver gegaan en ze begreep niet zo goed waarom Yrla niet eerder ingegrepen had. Uiteindelijk had ze zelf zich zo geërgerd aan Vienna haar gedrag dat ze zelf maar ingreep. Dat ze Yrla daarbij hielp, tja dat moest dan maar. Ze keek even naar Yrla vanuit haar ooghoek, maar schonk hem toch een kleine glimlach. De jongen was de enige uit haar house die ze -op haar zus na- nog een beetje kon waarderen. En het was toch ergens fijn toch een vriend binnen hun house te hebben.
          Na de les liep ze naar buiten, waar ze Melissa vond op de buitenplaats. "Is jouw dag ook al zo interessant?" vroeg ze haar beste vriendin. "Ik zweer je dat die docenten met de dag dodelijker worden, dodelijk saai." Ze leunde nonchalant met haar schouder tegen de muur aan, terwijl ze keek naar haar vriendin die rustig haar peuk weg rookte.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2020 - 19:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020
    Fox


    Al de hele dag stuiterde hij vanbinnen. Of misschien ook wel vanbuiten.
          Hij kon die knappe jongen maar niet uit zijn gedachten krijgen.
          Adam.
          Tijdens de lunch had hij gezien dat hij gelukkig wat aansluiting bij een paar klasgenoten had gekregen. Misschien dat hij geen behoefte meer aan een rondleiding van iemand van een andere afdeling, maar Fox was niet van plan om het daarbij te laten zitten.
          Daar was ie veel te leuk voor.
          Toen de jongen de school uitstapte samen met Yrla en Merrin, sprong hij van het muurtje af en huppelde bijna naar de drie jongens toe.
          ‘Hoi! Ben je klaar voor een onvergetelijke rondleiding langs alle spannende plekjes op Experium?’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen.
          Zijn hart slaakte een vreugdekreet toen de jongen een blos kreeg. Zeker door zijn lichte teint, zag het er extra cute uit. Echt wel dat hij ook op jongens viel. Dat voelde hij gewoon.
          ‘Eh, ja hoor.’ Adam wierp een beetje een schichtige blik op Merrin.
          Het riep een onprettig gevoel in zijn maag op. Had hij zich bedacht en wilde hij dat liever met Merrin doen? Natuurlijk wilde hij dat Adam ook maatjes bij zijn afdeling vond – maar niet ten koste van hem!
          Een beetje opgelaten wachtte hij Adams antwoord af.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2020 - 19:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij keek een beetje geschrokken naar de enorme stuiterbal die opeens voor zijn neus stond. De bol krullen herkende hij niet, al wist hij dat het een Lion was. Hij was net met 8175 geamuseerd in gesprek geweest over wat ze die dag gedaan hadden en misschien nog wel wilden doen, voor deze bonk energie op kwam dagen. Hij haalde beschaamd een hand door zijn haar. "Oh, ik dacht dat wij dat zouden doen." Hij had de jongen alle plekjes willen laten zien, vooral ook de plekjes die handig waren om Toph en Vienna of Jester of Onyx te ontlopen. Hij kon het niet onderdrukken dat hij zich ergens toch enigszins teleurgesteld voelde dat hij dat niet met 8175 kon doen, maar hij wilde de jongen ook niet weerhouden van ander contact. Hij zette even een stapje achteruit, waardoor hij met zijn rug bijna tegen Yrla aan kwam te staan. Het voelde fijn dat hij dit niet helemaal alleen hoefde te doen en dat Yrla achter hem stond. "Maar als je dat graag met hem wil doen, ga je gang. Ik spreek je anders morgen wel in de les weer." Merrin kon de teleurstelling niet helemaal uit zijn stem weren, al glimlachte hij naar de jongen met de krulletjes. Hij had het wel fijn gevonden eindelijk een vriend te hebben. Hij moest Yrla straks maar bedanken voor het idee.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2020 - 21:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Adam
    ———

    ‘Ehm, sorry. Fox had het vanochtend al gevraagd. Al… mag je ook wel mee.’
          Fox kwam naast hem staan en glimlachte voor hij naar Merrin keek. ‘Zo’n rondleiding duurt toch geen twaalf uur? Deze jongen is ook leuk tijdens het avondeten ofzo, hoor. En in de avond. Niet dan?’
          Fox gaf de jongen een knipoog en leunde nonchalant op zijn schouder.
          Adam keek een beetje onzeker naar Merrin. Dat ze elkaar pas weer bij de les zouden spreken had hem een beetje verward. Vanmiddag hadden ze ook met elkaar gegeten en hij was ervan uitgegaan dat ze dat vanavond weer zouden doen. Elkaar buiten de lessen om niet spreken voelde toch een beetje… eenzaam zo op z’n eerste dag.
          Een beetje opgelaten wiebelde hij op zijn voeten, niet wetend of Merrin nu meeging of niet. Het maakte hem niet zo veel uit. In de eerste instantie voelde hij zich wat meer bij Merrin op zijn gemak, maar die opmerking liet hem weer twijfelen en daarnaast was Fox heel aardig. Hij was alleen… soms erg direct en hij vond het maar niks dat zijn wangen om de haverklap rood werden.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2020 - 21:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Oh ja, natuurlijk. Natuurlijk kan dat ook," stamelde hij. Ik..." Maar hij wist niet meer uit zijn woorden te komen. Hij had een rode blos op zijn wangen dat hij daar nog niet eens aan had gedacht. Hij voelde hoe Yrla door zijn haren heen ging en zijn hoofd bewoog met die beweging. "Deze meneer is nog niet zo gewend aan nieuwe vrienden," hoorde hij zijn vriend zeggen. Merrin wist zeker dat hij grijnsde, maar Yrla zijn woorden lieten de blos op zijn wangen alleen nog maar groter worden. "Yr," zeurde hij beschaamd, terwijl hij zijn hand wegsloeg van zijn hoofd. Hij had echter een kleine glimlach op zijn gezicht staan. Hij keek even naar 8175. "Nee, als Fox het eerder had gevraagd, moeten jullie het lekker samen doen," zei hij met een glimlach. Hij keek naar de jongen met de krulletjes en weer terug naar 8175. Hij had het gevoel dat hij iets miste, maar wat precies wist hij niet. "Ik ga Yr wel pesten," zei hij, terwijl hij naar zijn eigen vriendje keek. Yrla keek hem met opgetrokken wenkbrauwen aan. "Jij mij pesten?" vroeg hij ook ongelovig. Merrin stak zijn tong uit naar de oudere jongen, maar hij wist ook heus wel dat hij dat absoluut niet kon.
          Hij keek weer terug naar de jongen voor hem. "Tot het avondeten dan maar?" Hij glimlachte even kort naar zijn nieuwe vriend en keek toen naar de jongen met de krulletjes. "Ik zou je willen vragen ook te komen eten, maar gezien onze houses en mister brainwash bij ons aan tafel lijkt me dat geen goed idee," zei hij grinnikend. Hij zei een beetje onhandig 'doei' tegen allebei, maar bedacht zich op het laatste moment nog iets. Hij voelde zich alleen ontzettend opgelaten om dat voor de neus van Yrla en de onbekende jongen te zeggen. "Uhm," zei hij schoorvoetend. "Ik wil dit nog even zeggen. Misschien.." Hij nam even een diepe hap adem. "Misschien is het handig als je niet alleen op pad gaat vanavond. Ik weet haast zeker dat Toph en Vienna iets van plan zijn, want je bent nieuw. En wel, zoals ik al zei. Wat ze doen is echt kut. Dus.." Hij probeerde een beetje te grijnzen, maar er lag vooral schaamte en en een lichtelijke angst op zijn gezicht.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2020 - 21:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Fox


    ‘Dus… hij gaat met jou film kijken,’ hielp Fox een handje, nu hij van Yrla had begrepen dat Merrin best socially awkward was. ‘Hoeft ie ook niet in zijn eentje rond te dwalen.’ Hij grijnsde even naar Yrla. Het was jaren geleden dat hij de jongen voor het laatst gesproken had. Hij had toen een glas bier over zijn hoofd gegooid. Niet de beste herinnering maar ach – een mens kon veranderen. En een mens werd al gauw leuker met Merrin aan zijn zijde in plaats van Nish.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020


    Adam
    ———

    Merrin glimlachte een beetje schaapachtig naar hem, waaruit Adam niet echt kon opmaken of dat iets was wat de jongen leuk zou vinden of hij er niet zo blij mee was Fox dit zo tegen hem zei.
          ‘Tot bij het avondeten!’ zei Adam maar tegen beiden. Hij zwaaide een beetje opgelaten met zijn hand omdat hij een spanning voelde die hij niet helemaal begreep, daarna draaide hij zich van hen weg.
          Fox haakte zijn arm vrolijk door die van Adam heen. Na zolang alleen te zijn geweest en enkel onderzoekers te hebben gezien, was het behoorlijk wennen om andere tieners om zich heen te hebben. Het was vanochtend al gebleken dat Fox best wel snel een arm om hem heen sloeg of zoals nu gearmd liep en hoewel hij het niet per se vervelend vond was het wel… wennen.
          ‘Hoe is je eerste schooldag bevallen?’ vroeg Fox terwijl ze aan een ronde over het terrein begonnen.
          ‘Ik maakte niet echt een goede beurt bij binnenkomst,’ gaf Adam toe. ‘Er was alleen een plaats vrij naast Toph. Ik mocht daar van haar niet zitten en toen ik opmerkte dat er geen andere stoelen vrij waren, zei ze dat ik maar op de grond moest gaan zitten. Toen ik dat niet deed, brak de stoel. Daarmee trok ik ook nog Onyx’ aandacht die zei dat ik wel op zijn schoot mocht komen zitten en daarna bemoeide zijn vriend zich er ook nog eens mee… Het was wel een binnenkomer,’ mompelde hij, hoewel het allemaal al minder erg voelde dan vanochtend. ‘Uiteindelijk ging Merrin bij zijn vriendje op schoot zitten zodat ik op zijn stoel kon. Dat was wel lief.’
          Dat hardop uitspreken zorgde gek genoeg weer voor een blos op zijn wangen. Heel even vroeg hij zich af hoe hij dat zelf zou vinden, om bij iemand op schoot te zitten. Natuurlijk niet bij iemand als Onyx, maar bij… Merrin. Of Fox.
          Ondanks dat het buiten warm was, wenste hij dat hij een soort kol had die hij tot zijn oren had kunnen optrekken. Wat waren dat nou voor gekke gedachten!
          ‘Daarna heb ik eigenlijk niet meer alleen gezeten. De mensen die je opnoemde zijn inderdaad aardig.’ Hij glimlachte dankbaar naar Fox, al stierf die glimlach weg toen hij een verontruste blik in Fox’ ogen zag. ‘Wat is er?’ vroeg hij aarzelend.
          ‘Merrin had wel gelijk wat die wijven betreft. Hun zogenaamde ontgroeningsacties zijn… niet echt fijn. Hou je iNet maar goed bij je. Als ze je ergens hebben opgesloten waar ze je de rest van de nacht willen laten, kan ik je met mijn speurhondenneus zo vinden. Geef hem anders maar, dan zet ik mijn gegevens er meteen in.’
          Ze bleven stilstaan en Adam overhandigde zijn iNet. Het was eigenlijk wel een opluchting dat Fox meteen zo zijn hulp aanbood.
          ‘Hebben ze dat ook gedaan toen jij op school aankwam?’ vroeg Adam zich af.
          ‘Nee, dat niet. Ik zit hier al een tijdje. Langer dan zij.’
          ‘Oh?’ Adam keek hem verwonderd aan. ‘Hoe oud ben je dan?’
          Hij had hem niet veel ouder geschat dan hijzelf – een jaar of achttien.
          ‘Tweeëntwintig. Dus eh – ja, ik zit hier al zeven jaar. Mij laten ze inmiddels wel met rust.’
          Zeven jaar… Dat was echt bizar lang.
          ‘Dus jij ging hier al op je vijftiende naartoe?’
          ‘Ja, dat doen de meesten. Al zie jij er wel iets ouder uit.’
          ‘Ik heb begrepen dat ik in februari achttien word.’
          ‘Echt? Het komt maar weinig voor dat iemand zo laat begint. Ik ben benieuwd of je dan van school wordt gestuurd als je zesentwintig wordt of dat je nog twee jaar langer blijft. Er zijn nog maar weinig leerlingen afgestudeerd, trouwens. De eerste lichting werd dit jaar zesentwintig.’
          Adam luisterde geïnteresseerd. Hoe zou het komen dat hij nu pas naar deze school ging? ‘En jij herinnert je ook helemaal niks van je leven voor het Experium?’
          ‘Nope, helemaal niks. Niemand volgens mij, op een uitzondering na.’
          Ze bereikten een huis die erg leek op dat waar Adam zelf zou gaan wonen.
          ‘Dit is mijn campus. In principe mag je niet zomaar bij elkaar naar binnen lopen, tenzij je bevriend bent. Maar jij bent er welkom, hoor!’
          Ze liepen verder langs het pad. Fox liet hem de andere Houses zien, en ook de bijgebouwen van de school, het zwembad en het meer. Uiteindelijk kwamen ze bij een groot hek aan, waarachter zich een donker bos bevond.
          ‘En daar… zijn alle écht interessante plekken.’
          ‘Mogen we daar wel komen?’
          Fox haalde zijn schouders op. ‘Niets belet mij – of anderen – om eroverheen te vliegen, dus ik vind van wel. En als ik er mag komen, mag jij dat ook.’ Fox’ hand gleed om zijn pols en trok hem mee naar een gat onder het hek. Zijn ogen twinkelden toen hij Adam aankeek. ‘Je kunt er zelfs schaatsen.’
          ‘Schaatsen?’ vroeg hij verrast. ‘Het is harstikke warm.’
          ‘Experium, the world of wonders.’ Fox gaf hem een knipoog, daarna zakte hij door zijn knieën en kroop door het gat heen. Adam keek even over zijn schouder. Hij moest het niet hebben dat Toph hem dit zag doen en het straks aan een leraar doorbriefde. Er was echter niemand, dus hij kroop achter Fox aan door het gat heen.
          ‘Heb jij dat gat gemaakt?’ vroeg Adam zich af.
          ‘Jep. Al een hele tijd terug. Inmiddels kan ik me ook gewoon even gauw in iets kleins transformeren, maar in het begin ging de transformatie tot hond het makkelijkste en toen heb ik dit gegraven. Ook handiger als je iemand wil meenemen.’
          ‘Doe je dat vaak?’
          Fox stak zijn handen in zijn zakken terwijl hij naast hem over een soort wildpad slenterde. ‘Eerlijk gezegd niet. Maar ik weet niet – jij hebt iets speciaals. Jou wil ik het wel laten zien.’
          Adam voelde dat zijn wangen weer een rossige gloed kregen. ‘Iets speciaals?’ mompelde hij.
          ‘Ja. Soms heb je dat gewoon, weet je. Dat je bij de eerste blik gewoon al weet dat iemand een onwijs leuk persoon is. En voordat nog honderd anderen dat zien en om je aandacht komen bedelen, moet ik toch wel een beetje indruk maken.’ Fox stapte over een dikke omgevallen boomstam heen en keek hem over zijn schouder aan. ‘De eerste concurrentie heb ik al.’ Hij grijnsde. ‘Je eerste date night staat al.’
          Een beetje opgelaten wreef Adam zijn handen langs elkaar. ‘Je bedoelt Merrin? Die heeft toch al een vriend?’
          Of had hij dat helemaal verkeerd geïnterpreteerd? Was bij elkaar op schoot zitten hier heel normaal? Dat verklaarde Onyx’ opmerking… Maar nee – Fox had zelf gezegd dat ze een stelletje waren.
          Fox haalde zijn schouders op. ‘Jij bent tien keer leuker dan zijn vriend. Daar komt ie zelf vast ook binnen no-time achter. Iedereen smelt van jouw glimlach.’
          In plaats van zijn eigen glimlach, zag Adam die van Merrin voor zich.
          Hij schudde het beeld van zijn netvlies. ‘Merrin wil gewoon vrienden zijn.’
          En hij wilde dat ook… toch? Hij wilde nog helemaal niet over zulke dingen nadenken. Fox bracht hem alleen maar in de war.
          Fox grinnikte bij het zien van zijn gezicht en gaf een plagerig stootje in zijn zij. ‘Ik zit je maar te plagen – al vind ik Yrla oprecht niet zo leuk. Hij was een keer voor het eerst op een feestje en toen ik hem een beetje op zijn gemak probeerde te stellen kieperde hij als dank een glas bier over me heen.’
          ‘Nou als je hem ook zo zat te plagen, snap ik dat wel,’ zei Adam met een klein lachje.
          Fox glimlachte niet terug en tuurde in de verte. De vrolijkheid was op slag verdwenen.
          Aarzelend raakte Adam zijn schouder aan. ’S-Sorry,’ hakkelde hij. ‘Het was maar een grapje. Ik zou dat nooit doen.’
          ‘Het geeft niet,’ mompelde Fox. ‘Het overkomt me gewoon vaak. Dat ik enthousiast ben om nieuwe mensen te ontmoeten en vrienden te maken en dat ze niets van me moeten hebben omdat ze me irritant vinden. Ik weet dat ik veel praat en niet echt stil kan zitten, maar als ik me probeer in te houden wordt het alleen maar erger.’ Er lag een droevige glans in zijn ogen.
          Adam bleef stilstaan. Toen Fox rusteloos kleine takjes van zijn broek begon te vegen, pakte Adam in een reflex zijn handen vast. Hij voelde medelijden toen hij in zijn emotionele donkere ogen keek. Hoewel hij zich heel zelfverzekerd voordeed, zag Adam dat hij zich helemaal niet zo voelde.
          ‘Ik vind je heel aardig, Fox.’ Hij kreeg het warm toen er andere woorden door zijn hoofd schoten en dwong zichzelf toch om ze uit te spreken. ‘E-en heel lief. Ik wil graag je vriend zijn. Ik weet dat ik wat rustiger ben dan jij, maar dat geeft niet. Ik vind het juist wel gezellig.’
          Het was voor het eerst dat hij ook een blos langs Fox’ wangen zag trekken. Eén hand liet hij los zodat ze verder konden lopen, de ander hield hij vast omdat hij het gevoel had dat het verdriet best wel diep zat en hij nog wel wat steun kon gebruiken.
          ‘Heb je binnen je eigen afdeling niet zo veel vrienden?’ vroeg Adam. ‘Zijn daar ook veel pestkoppen?’
          ‘Dat laatste valt wel mee, gelukkig. Mijn kamergenoot is een eikel, maar ik heb verder niet echt last van hem. Fire is de oudste van onze afdeling en hem ken ik dus al heel lang. We zijn wel vrienden en we hebben ook wel goede gesprekken… maar hij is best wel serieus. Hij is er niet voor te porren om wat drank uit een ander House te stelen – of met me hierheen te gaan. En verder…’ Hij was even stil en zuchtte zacht. Het was een treurige zucht. Adam had het gevoel dat er nog veel meer speelde, maar hij begreep ook wel dat Fox niet meteen allerlei ellendige dingen wilde oprakelen.
          Hij voelde aan dat het beter was om van onderwerp te veranderen en zocht naar iets luchtigers. ‘Met je gave kun je vast een hoop onschuldige streken uithalen,’ zei hij met een grijns. ‘En je klinkt wel als een type dat daar grandioos misbruik van maakt.’
          Er verscheen een grijns op Fox’ gezicht die het midden hield tussen ondeugend en gespeelde onschuld. De twinkeling in zijn ogen kwam weer terug terwijl hij begon te vertellen over de mensen die hij had laten schrikken en andere dingen die hij had uitgehaald had. De zwaarmoedige sfeer zakte weg en het duurde niet lang voordat ze allebei lachten en Fox het gesprek van net vergeten leek te zijn.




    Every villain is a hero in his own mind.

    September 2020 - Alternatieve tijdlijn

    Vienna



    Ze liet haar ogen over de blonde jongen verderop glijden. Ze was nog steeds een beetje gepikeerd door zijn actie, terwijl ze nauwelijks wat gedaan had. De informatie die ze eruit gehaald had, was echter wel heel waardevol geweest. Haar ogen gleden over de jongen met het zwarte haar, waar Yrla door het haar heen wreef. Hij was een van de jongelingen die Zebediah de school uit wilde hebben en langzaam maar zeker begon zich een idee in haar hoofd te vormen, beginnende met een aantal wilde plannen die ze met beide jongens van plan was. Al zou ze vanavond eerst eens beginnen aan dat nieuwe vriendje van hem. De tijdreiziger zou straks wensen dat hij nooit een voet binnen deze school had gezet. Een gevaarlijke grijns lag op haar lippen, terwijl ze vanuit de schaduw van de boom naar hen keek.
          Ze schrok van de armen die opeens van achter haar als een slang langs haar lichaam naar voren kropen en verstijfde ter plekke. Ze werd ruw tegen het lichaam achter haar aangetrokken en ze voelde hoe twee paar lippen vlak boven haar oor werden gezet. De fluisterstem die volgde liet een rilling door haar lichaam heen gaan. "Je weet toch dat ik niet van je af kan blijven als je zo kijkt. Het betekent dat je wat van plan bent." De herkenning van de stem liet de verstijving zakken en in plaats daarvan golfde er een gevoel van opwinding door haar lichaam heen. In zijn armen draaide Vienna zich om naar haar vriendje en ze keek uitdagend naar hem op. Ook op zijn gezicht lag er een donkere glimlach, die haar lichaam op het moment liet zweven van verlangen. "Vertel op," eiste hij van haar.
          Vienna grinnikte en speelde even met het bovenste knoopje van zijn bloes. "Nah, ik weet niet. Je lijkt de laatste tijd zo druk. Ik denk dat je niet eens tijd hebt voor mijn plannetjes." De blik in de ogen van de jongen verduisterde even voor een seconden. "Vie..." zei hij waarschuwend. Maar het meisje was niet van plan haar kans op te geven. Ze ging op haar tenen staan en fluisterde zachtjes in zijn oor. "Make me tell you." Voor twee seconden gebeurde er niets en Vienna voelde al bijna de teleurstelling omhoog komen, toen ze opeens een hand ruw naar haar nek voelde grijpen. Voor ze het wist stond ze met haar rug tegen de boom aan. De angst gleed voor een moment door haar lichaam heen, maar werd al gauw verbloemd door twee hongerige lippen die zich op de hare persten. Ze voelde een paar handen gretig onder haar shirt grijpen, maar op het moment dat ze haar handen in zijn haar wilde begraven, werden ze ruw teruggebracht naar hun plek.
          Op het moment dat hij haar los liet, stonden ze allebei te hijgen van de heftige zoen. Romeo grijnsde even breed naar haar en ze had maar een paar tellen om in die heerlijke stormgrijze ogen te verdrinken, voor hij haar ruw aan haar pols mee terugtrok de school in, op zoek naar een leeg lokaal.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2020 - 20:35 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Fox


    Fox wist dat hij voor de nieuwe jongen aan het vallen was.
          En hard ook.
          Het zorgde voor een heuse wolk aan vlinders in zo ongeveer zijn hele lijf. Iets wat hij al heel lang niet meer had gevoeld. Inmiddels liepen ze al een tijdje hand in hand, iets wat hij al jaren niet met iemand had gedaan.
          Zijn laatste ex had dat nooit gewild.
          En Kris…
          Hoewel hij zich schuldig voelde, duwde hij de gedachte aan Kris ver weg. Dat was nog veel te gevoelig. Hij wist niet wanneer hij er klaar voor was om daarover te praten. De gedachte alleen al liet zijn ogen jeuken en het laatste wat hij wilde was in Adams bijzijn janken.
          Hem meenemen naar het ijs was dan misschien ook wel stom.
          Maar hij moest er een keer doorheen, toch?
          Het was drie jaar geleden. Hij had al een andere relatie gehad. En hij had geen grotere tegenpool van Zebediah kunnen uitzoeken dan Adam. Misschien dat het geluk hem deze keer eens toelachte.
          Ze bereikten de rand van het ijsveld met sculpturen. Naast hem bleef Adam stilstaan. Zijn mond zakte een stukje open terwijl hij het ijslandschap vol verwondering in zich opnam.
          ‘Hoe kan het dat dit niet smelt?’
          ‘Ik heb geen idee,’ gaf Fox toe. ‘Vroeger experimenteerden leerlingen hier, denk ik. Dit is een overblijfsel.’
          Hij liet Adams hand los en zette een paar stappen opzij. Aan de voet van een boom veegde hij wat grond opzij tot hij het kristallen kistje zag. Even dwaalden zijn vingers over het zwarte steen.
          Voor een ogenblik was hij ervan overtuigd dat Kris naast hem zou staan als hij opzij keek. Toen hij Adam zag staan die nog steeds over het ijs uitkeek, viel er een verpletterende zwaarte over hem heen.
          Zijn vingers trilden toen hij het kistje openmaakte. Door de plotse tranen kon hij niet meer scherp zien. Hij klemde zijn kiezen op elkaar, probeerde zich te vermannen. Dit was een verschrikkelijk stom idee geweest.
          ’Als je me nog één keer vraagt om een fucking pirouette te draaien dan zet ik je op een paal van twintig meter hoog en laat ik je daar achter.’
          ‘En dan?’ Grinnikend schaatste hij om zijn vriend heen, tot hij duizelig werd en een arm om zijn middel legde om hem toch mee te krijgen in een soort pirouette. ‘Dan vlieg ik toch zo weg?’
          ‘In een vogelkooi.’
          ‘Dan verander ik in een vlindertje.’
          Zijn lippen snoerden hem de mond.
          Wat overigens heel effectief was, het was de enige manier waarop elk woord op zijn tong stilde. Fox smolt tegen zijn vriend aan, wilde dichter bij hem komen dan ooit zou kunnen.
          Plotseling ging Kris onderuit. Fox viel boven op hem en schrok toen zijn vriend kreunde van de pijn.
          ‘Gaat het?’ vroeg hij verschrikte. Hij wilde overeind krabbelen, maar met één arm hield Kris hem op zich.
          ‘Maak je niet druk. D’r is geen enkele pijn die ik niet voor jou zou ondergaan, Foxie.’ Hij streek met zijn vingers door zijn krullen.
          De liefdevolle blik maakte hem week vanbinnen.

          ‘Gaat het?’ Adam was naast hem gehurkt en had een hand op zijn schouder gelegd.
          Nu pas merkte Fox dat er tranen langs zijn wangen gleden. Vlug veegde hij ze weg. ‘Sorry,’ mompelde hij.
          Met bezorgde ogen keek de jongen hem aan.
          Fox wist niet zo goed wat hij moest doen; doen alsof er niets aan de hand was of Adam een uitleg geven. Maar de Panther had iets betrouwbaars en zijn persoonlijkheid was warmer dan die van alle anderen die hij kende.
          ‘Mijn vriendje is drie jaar geleden verdwenen,’ zei hij zacht. Zijn keel voelde dik. ‘De laatste keer dat ik dit kistje openmaakte, was hij er nog.’ Hij ademde diep in.
          ‘Wat afgrijselijk.’
          Aarzelend vouwde Adam zijn armen om hem heen.
          Fox sloot zijn ogen.
          Hij was geen Kris, maar hij was lief en begripvol… en hij was precies wat hij op dit moment nodig had.
          Een tijdje leunde hij in Adams omhelzing, daarna raapte hij zich weer een beetje bij elkaar. Hij schraapte zijn keel. ‘Dat moest er blijkbaar even uit.’
          ‘Dat geeft toch niet.’ Adam glimlachte berustend naar hem. ‘Ik kan me niet voorstellen hoe pijnlijk dat moet zijn. Hoe lang waren jullie samen?’
          ‘Drie jaar.’ Hij zuchtte diep. ‘Hij was alles voor me. Echt alles. Ik was zo gelukkig met hem.’ Hij slikte de nieuwe tranen weg. ‘En het gemis… Het wordt maar niet minder.’ Hij wreef over zijn borst. De leegte daar brandde. Het hart dat Kris hem geschonken had en weer ruw was weggerukt.
          ‘En je weet niet wat er met hem gebeurd is?’
          ‘Zijn experiment is gestopt. Dat betekent dat hij dood is.’
          ‘Oh Fox… Wat vreselijk.’ Adam gaf hem opnieuw een knuffel. Zijn stem klonk emotioneel. ‘Wat knap dat je toch naar deze plek bent gegaan. En dat je… nog zo’n lief en aardig persoon bent. Ik kan me voorstellen dat heel wat mensen door zo’n verlies volledig zouden dichtslaan. Of hebben ze je wel erg geholpen bij de rouwverwerking.’
          Fox snoof. Als het niet zo bitter was, zou hij erom gelachen hebben.
          Zo begaan waren ze hier niet met hun studenten.
          ‘Nee, ze deden niks,’ mompelde hij. ‘Er is wel een psycholoog maar…’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Tegen een boom praten lucht waarschijnlijk nog meer op.’
          Adam streek over zijn rug. ‘Als je een keertje over hem wil vertellen, dan zal ik naar je luisteren. Of als je iets anders kwijt wil.’
          Fox glimlachte dankbaar. Het voelde alsof hij vanochtend per ongeluk op een pot goud was gestuit, toen hij de jongen bij de ingang had zien zitten. Hij zou zijn uiterste best gaan doen om zijn nieuwe vriend niet kwijt te raken.
          ‘Dat is lief van je. Dat geldt ook voor jou.’ Hij legde een hand op Adams knie en gaf een kneepje.
          Deze nieuwe vriendschap zorgde ervoor dat de tranen droogden en het verdriet weer even wegzakte. Hij richtte zich opnieuw op het kistje en deed de deksel eraf. Er zaten twee paar ombindschaatsen in. Het diamant schitterde in het zonlicht toen hij er twee aan Adam gaf.
          ‘Zijn gave was het maken van kristallen en edelstenen,’ verklaarde Fox het materiaal. ‘Harder materiaal vind je niet.’
          Hij pakte ook twee schaatsen en bond ze om zijn schoenen. Wiebelig kwam hij overeind en stapte het ijs op. Adam had ze inmiddels ook al omgedaan en zette twee voorzichtige stappen op het ijs. Na een paar slagen had Fox het eigenlijk alweer snel te pakken. Adam had er meer moeite mee en hij maaide met zijn armen door de lucht.
          Grinnikend pakte hij Adams arm en ging hij tegenover hem staan.
          ‘Hou mij maar vast,’ zei Fox en hij legde Adams handen op zijn schouders terwijl hij langzaam achteruit bewoog.
          Adams ogen flitsten naar die van hem en er kwam een blos op zijn wangen. Toch zette hij zich zachtjes af en schaatste met Fox mee tot hij het een beetje onder de knie kreeg.
          Daarna verscheen er een enthousiaste glimlach op zijn gezicht en liet hij Fox helemaal los. Hij cirkelde een rondje om verscheidene sculpturen heen en keek hem trots aan.
          ‘Je bent een natuurtalent,’ grinnikte Fox. ‘Durf je al een wedstrijdje?’
          ‘Zeg ik ben net voorbij de beginnersfase!’ Hij begon te grijnzen. ‘Als jij je nou in een chimpansee verandert, wil ik wel een wedstrijdje doen.’
          Fox schoot in de lach. ‘Ik heb altijd al een schaatsende aap willen zijn.’
          ‘Dat dacht ik wel.’ Adam stak zijn tong uit.
          Fox vond het wel een leuke uitdaging en zakte op de grond neer waar hij eerst de schaatsen losmaakte. ‘Jij moet ze zo maar omdoen, anders verander ik ze mee. En ik ben bang dat mijn fijne motoriek niet te best is met die apenvingers.’
          Na die woorden veranderde hij in een chimpansee. Fascinatie lichtte Adams ogen op toen hij naar hem keek.
          Fox grijnsde naar hem – wat er met zo’n apensmoel nog belachelijker moest uitzien. Gniffelend kwam Adam dichterbij.
          ‘Nou je bent wel de knapste aap die ik ooit heb gezien.’ Hij gaf hem een knipoog, knielde bij hem neer en begon de schaatsen om zijn harige voeten te binden.
          De knapste aap. Het is een begin.
          De woorden kwamen eruit als een reeks apengeluiden die Adam weer lieten lachen. Fox kon zijn blik niet van zijn vrolijke gezicht afhouden. Het was lang geleden dat hij zo’n plezier met iemand had gehad – en dan kenden ze elkaar nog maar net! Een warm gevoel nestelde zich in zijn buik, een kooltje dat heviger begon te gloeien bij ieder uur dat voorbijging.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020


    Adam
    ———

    Adam sloot zijn slaapkamerdeur. Om zijn lippen krulde een glimlach. Hij had een ontzettend leuke middag achter de rug en het film kijken met Yrla en Merrin was ook gezellig geweest. Door Fox’ verhaal over de blonde jongen keek Adam toch een beetje anders naar hem, maar hij kon niet ontkennen dat hij gewoon aardig tegen hem deed en Adam vond het wel zo eerlijk om hem een gewone kans te geven. Yrla’s eerste feestje moest een lange tijd geleden zijn, hij kon best veranderd zijn.
          Hij ging op de rand van zijn bed zitten. Hij vond het niet erg om nu even alleen te zijn, maar ergens was het toch jammer dat hij niet zo’n leuke kamergenoot als Merrin had. Al was het natuurlijk ook veel beter dan iemand als Onyx of Jester. In hun buurt had hij zich nog geen seconde op zijn gemak gevoeld. Hij had het gevoel dat ze iets in hun schild voerden, waardoor hij eigenlijk niet eens durfde te gaan douchen. Dat was vlak naast hun kamer en natuurlijk de perfecte gelegenheid om hem voor schut te zetten, door hem spiernaakt en met shampoo in zijn haar naar een andere afdeling te laten lopen, ofzo.
          Er liep een rilling langs zijn rug.
          Een zoemend geluid leidde hem af en het duurde even voor hij besefte dat het van zijn iNet kwam. Een beetje onhandig ontgrendelde hij het scherm en opende het bericht.
          Slaap lekker! Hopelijk was het een leuke film die jullie keken. Misschien kunnen wij er morgen eentje kijken? Ik vond het heel leuk met jou vandaag. :) xx Fox
          Adam rolde zich op zijn buik, waarmee hij het kriebelende gevoel dat daar ontstond meteen weg probeerde te drukken. Het betekende niets. Zijn vriend was nog om iemand aan het rouwen, op hem verliefd worden zou echt superstom zijn.
          We hebben Spiderman gekeken, het was gezellig. Ik zou het leuk vinden om morgen samen film te kijken, ik vond het ook heel leuk vanmiddag! :) Slaap lekker! xx
          Adam drukte op verzenden. Hij grinnikte zacht toen hij een gifje terugkreeg van een dansende pinguïn die een andere pinguïn een knuffel gaf. Hij scrolde zelf door de afbeeldingen om nog iets passends te vinden, maar hij was bang dat hij iets raars terugstuurde en liet het daarom bij een glimlachende emoticon met een blos op de wangen – eentje die zich meteen naar zijn eigen wangen kopieerde.
          Hij legde zijn telefoon weg voor hij ging overpeinzen of dat een slimme zet was geweest en begon zich uit te kleden. Zijn shirt was net naast hem op het bed gevallen toen de deur openging. Met een druk draaide hij zijn hoofd opzij.
          Toph leunde in de deuropening en floot terwijl ze haar blik over zijn bovenlichaam liet glijden. ‘Een striptease.’ Ze keek over haar schouder, daar stond een ander meisje. Vienna, dacht Adam onthouden te hebben. ‘Speciaal voor ons, Vie…’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhyn


    Rhyn stond onderaan het trappetje op Vienna en Toph te wachten. Ze hadden een nieuwe leerling, dus dat stond garant voor een avondje lol. Niets was vermakelijker dan het onbegrip en de angst op het gezicht van iemand die nét nieuw was. Zo veel was er verder niet op Experium te beleven – dus een mens moest wat.
          ‘Wat doe jij hier zo laat?’ klonk een stem vlak naast haar.
          ‘De nieuwe een ontgroening geven,’ antwoordde ze.
          Nish’ stem had ze meteen herkend, dus ze nam niet de moeite om opzij te kijken. Ze kon hem toch niet zien.
          ‘En jij gaat je twee favoriete Panthers weer tijdens hun favoriete bezigheid bewonderen?’ vroeg ze snuivend.
          ‘Eén favoriet,’ mompelde hij.
          ‘Ah.’
          Rhyn voelde al weerzin als ze twee mensen zag zoenen, laat staan dat ze wilde zien wat ze verder uitspookten. Maar Nish gaf het blijkbaar een kick. En niet alleen Nish – ze wist dat het halve Rhino-house daar plezier in schepte, en sommige Panthers vast ook.
          ‘Als ze er ooit achter komen ben je zo goed als dood. Dat weet je hè?’
          ‘Een beetje spanning is goed voor de mens,’ klonk het nonchalant.
          Rhyn rolde met haar ogen. Het was niet iets wat zij zou begrijpen. Ze wist dat het haar vriendin was die hem hiertoe had aangemoedigd. Een tijdje hadden ze met elkaar gerommeld, tot Nish het had afgekapt omdat ie er echt niks aan vond. Blijkbaar kwam ie beter aan zijn trekken als ie toekeek hoe Onyx stond te douchen of het met z’n vriend aan het doen was.
          De weerzin kwam weer in haar naar boven.
          Liever jij dan ik.
          ‘Wat gaan jullie doen?’ vroeg Nish. Ze rook dat hij een sigaret had opgestoken.
          ‘Kijken hoe goed de knul blijft drijven. Hé – misschien is ie wel wat voor jou. Ik hoorde dat ie de hele middag met je favoriete krullenbol heeft opgetrokken. Die heeft best een aardige gay-radar – en nou ja, de rest van de Panthers zegt al genoeg.’
          ‘Ja want Ryan was ook erg gay,’ klonk het sarcastisch.
          ‘Het is maar een idee. Lijkt me toch meer aan dan alleen toekijken en fantaseren hoe je de plaats van die rooie inneemt.’
          ‘Ik ben geen fucking pedo. Dat ik mijn gave een beetje misbruik wil niet zeggen dat ik helemaal geen fatsoen heb.’
          Zeven jaar was inderdaad wel wat veel, misschien. Wist zij veel. Het was niet alsof zij ooit over zulke dingen nadacht.
          ‘Oké man. Ik dacht gewoon – als Fox er z’n zinnen op kan zetten kan jij het ook.’ Een spottend grijnsje krulde haar mondhoeken om. ‘Misschien gaat het je deze keer beter af. Drie keer scheepsrecht, hm?’
          Een nog rood gloeiend sigarettenstompje stuiterde op de grond. ‘Ik ga kijken of mijn privéshow al begonnen is.’
          ‘Veel plezier.’ Ze liet haar handen in haar zakken glijden en keek ongeduldig naar de deur. Hopelijk schoten ze een beetje op.


    Every villain is a hero in his own mind.

    September 2020 - Alternatieve tijdlijn

    Vienna



    Ze schoof haar bril iets verder haar neus op, in de avond was het ding toch fijner dan haar lenzen. Ze trok een wenkbrauw op, terwijl ze haar blik over de jongen liet glijden. Niet echt haar type, maar goed. "Het kan ermee door," zei ze droog, terwijl ze naar de jongen keek. "Ik mis nog een beetje de spanning, misschien als je die broek ook uittrekt dat we dan eindelijk iets te zien krijgen. Al kan ik me dat nauwelijks voorstellen bij een naamloze." Ze glimlachte even kort, terwijl ze naast haar vriendin ging staan in de deuropening. "Ik kan wel een handje helpen, als je dat graag wilt," zei ze liefjes. Ze stak haar vinger in de lucht en keek even met een uitdagende blik naar de jongen verderop. Met een zwaai van haar vinger liet ze zijn broekriem losschieten.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2020 - 17:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020


    Adam
    ———

    Adam had al naar zijn shirt willen grijpen omdat hij zich bekeken voelde, maar het was nu zijn riem waar zijn hand naar schoot. Hij voelde zijn wangen warm worden, al wist hij niet of dat door schaamte of door boosheid kwam.
          ‘Hou daarmee op!’ zei hij. ‘En doe niet zo kinderachtig zeg. Laat me gewoon met rust.’
          Toph grinnikte. ‘Je met rust laten? Dat heb je dan helemaal verkeerd begrepen, schat. De rest van de jongens hier is gay, dus je begrijpt wel dat alleen jij overblijft als we eens… wat plezier willen hebben.’
          Er liep een rilling langs zijn rug. ‘Nou van jullie twee word ik ook spontaan gay,’ bromde hij.
          Hij wist dat hij beter kon zwijgen. Verbaal kon hij het vast niet van die meiden winnen, het waren doorgewinterde pestkoppen. Fysiek kon hij ook niet tegen hen op. Hij wist niet wat hun gaves waren, maar ze waren vast nuttiger dan tijdreizen. Hij was nog niet zo ver gevorderd dat hij nu vlug naar een andere tijd kon flitsen.


    Every villain is a hero in his own mind.