• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox Dieren veranderen
    Astreal Astral projection
    Tony Onzichtbaar in het donker
    Emil Duplicatie
    ~
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers
    8226 Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Goliath Ant-man
    Rai Electriciteit
    8034 Gevarensonar
    ~
    Sarah Onbekend
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian Objecten materialiseren
    ~
    Maaya Hallucinates.
    Melissa [Onbekend]
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloze Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] [Onbekend]
    Vision Met zintuigen spelen
    Nish Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    ~
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 11 sep 2020 - 18:46 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Merrin


    Hij was naar het meer gerend, had het nummer van 8175 rond geroepen. Hij was zelfs een stukje het water in gelopen, maar hij wist dat als 8175 echt ergens in het meer lag hij niets kon betekenen voor de jongen. Hij scheen echter over het meer heen en er was niets te zien geweest. Wat hem liet denken dat Toph tegen hem gelogen had. Hij was zelfs naar de oude plek teruggekeerd waar ze hem hadden begraven, maar de grond leek niet recentelijk omgewoeld. Dat gaf Merrin enige opluchting, hopend dat 8175 niet onder de grond lag.
          Na uren zoeken moest hij het uiteindelijk opgeven. Op een leeg gat na in de grond, waar wonderlijk wat water in zat, had hij niet geks gevonden aan het terrein. Merrin voelde zich verschrikkelijk machteloos en de tranen stonden aan de rand van zijn ogen. De eerste ochtendzon kwam al door op het moment dat hij weer door de deur naar binnen stapte. Hij was nat, had het verschrikkelijk koud en had tot zijn verschrikking niets of niemand gevonden. Merrin liep moedeloos de trap op, wetende dat hij gewoon moest wachten op de meiden en dat hij gefaald had om zijn nieuwe vriend te helpen.
          Hij was een verschrikkelijke vriend. Misschien was het ook maar beter als ze elkaar gewoon niet meer spraken, want hij kon er niets van. Hij had willen bewijzen dat hij een goede vriend kon zijn, dat hij heus ook wel zonder Yrla iets kon. Dat hij echt wel voor iemand anders er kon zijn. Maar zelfs dat lukte hem blijkbaar niet. Bovenaan de trap keek hij even aarzelend naar de kamer van 8175. Hij kan niet al terug zijn. Die gedachte maakte hem somber. Hij wilde niet weer in die lege kamer kijken, wetende dat ergens 8175 iets ergs gebeurde. Dat er niemand was, dat het bed leeg was. En dus keerde hij terug naar zijn eigen kamer.
          Merrin trok zijn eigen kleding uit en kroop in zijn ondergoed het bed weer in. De tranen kwamen voor hij er erg in had. Een naar gevoel had zich in zijn maag genesteld en hij voelde zich verschrikkelijk schuldig. Merrin had geweten dat die meiden voor 8175 kwamen. Hij had daar gisteravond gewoon moeten zijn. Hij had gewoon moeten wachten tot 8175 sliep of zoiets. Of des noods voor zijn deur moeten zitten, ook al wist hij totaal niet wat hij tegen Vienna en Toph had kunnen doen. Hij kon niets doen. Zijn gave was compleet nutteloos. Het enige wat hij kon doen was vluchten of mensen ontlopen, maar hij kon niemand beschermen op deze manier. "Merr?" De zwartharige jongen keek verrast op naar de blonde jongen naast hem. Yrla werd nooit zo snel wakker, zeker niet zo vroeg. "Hee, wat is er?" Het feit dat Yrla dat vroeg liet de tranen nog harder over zijn wangen lopen. Hij voelde hoe de blonde jongen hem tegen hem aantrok en Merrin gleed bijna wanhopig tegen hem aan. Soms waren er van die momenten, dat Merrin niet zo goed begreep waarom Yrla voor hem koos. Zo nu ook. Op dit moment voelde hij zich compleet de kneus waarvoor ze hem al die tijd uitmaakten. Hij voelde zich compleet nutteloos.
          Maar hij wilde niet nutteloos zijn...


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Adam
    ———

    Het duurde even voordat Adam doorhad waar hij was. Op Experium. In zijn nieuwe kamer. Zijn maag kromp samen bij de herinneringen aan de vorige dag. De leuke herinneringen aan de kennismaking met Fox en Merrin werden algauw weggespoeld door zijn traumatische ervaring in het met water gevulde gat. Hij ging rechtop zitten en trok zijn dekens om zich heen. Hoe lief Fox ook voor hem was geweest, het verdreef de ijsklont in zijn maag niet. Hij keek naar het andere bed, waar de jongen nog lag te slapen. Hij was zich er maar al te bewust van dat alles nog tien keer erger was afgelopen als Fox er niet was geweest. Dan had hij nog steeds in dat gat gedobberd.
          Hij zuchtte zachtjes, hij keek niet echt uit naar de rest van de dag, waarin hij met Toph en Vienna in een ruimte moest zitten. Een klein lichtpuntje was dat het andere meisje niet bij hen in de klas zat. Zij was het ergste geweest.
          Adam had eigenlijk geen idee hoe laat de lessen begonnen of hoe laat hij moest ontbijten. Hij herinnerde zich dat zijn iNet uit zijn broekzak was gegleden. Lag die nog op de gang? Daar stond zijn rooster op. Zo stil mogelijk om Fox niet wakker te maken, stapte hij uit zijn bed vandaan en ging de gang op. Het toestel lag er niet. Zou Yrla of Merrin het hebben gevonden?
          Twijfelend bleef hij in de gang staan. Was het te vroeg om al aan te kloppen?
          Hij stond nog te dralen toen hij achter zich een deur open hoorde gaan. Het was de badkamerdeur. Onyx stapte naar buiten, hij droeg alleen een boxer. Vlug draaide Adam zijn gezicht weg.
          ‘Ben je de weg kwijt?’ klonk het spottend.
          Adam kreeg het benauwd. Hij kon zich niet van Onyx af blijven wenden en hij wenste dat onzichtbaarheid zijn gave was geweest.
          ‘Ik… Ik ben mijn iNet kwijt,’ stamelde hij. ‘Ik wilde vragen of Yrla of Merrin hem heeft gevonden.’
          ‘Dat is toch best een prestatie, zo weinig spullen hebben en dan tóch nog het belangrijkste kwijtraken.’
          Adam voelde zijn wangen gloeien. Hij wierp een vlugge blik op Onyx’ gezicht, die een handdoek door zijn donkere haren haalde zonder zijn blik van hem af te halen.
          ‘Hij – viel uit mijn broekzak toen Vienna me gisteren uit mijn kamer liet zweven,’ mompelde hij. Vlug wendde hij zijn gezicht weer af.
          ‘Ik vond hem gisteravond in de gang,’ deelde Onyx op nonchalante toon mee. ‘Je mag best naar me kijken hoor. Jes slaapt toch nog, hij zal je ogen er niet uitsteken.’
          Adam durfde nu al helemaal niet meer naar Onyx te kijken. Zenuwachtig wreef hij zijn vingers langs elkaar. Kon hij nu gewoon zijn kamer weer instappen? Of maakte hij hem dan boos?
          ‘M-mag ik mijn iNet terug?’ hakkelde hij.
          ‘Dat hangt er vanaf wat je bereid bent om ervoor te doen. Voor niets gaat de zon op, knul.’
          Er ontstond een knoop in zijn maag. Waarom waren al zijn afdelingsgenoten zo verschrikkelijk? Hij voelde de tranen in zijn ogen branden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Onyx


    Onyx wilde minachtend zijn neus optrekken omdat het ventje stond te trillen als een rietje, maar hij hield zich in. Gisteren had hij wel een béétje pit getoond. Een onderonsje met Toph en Vienna bracht daar wel vaker verandering in. Feit was dat Onyx niet meteen zijn eigen ruiten wilde ingooien. Misschien kon hij nog interessant blijken. Dan moest ie zich alleen wel een beetje leren vermannen.
          Hij hing zijn handdoek over zijn schouder en stapte naar de knul toe, die meteen een stap naar achteren deed en hem met bange ogen aankeek.
          ‘Kom op, knul. Je hebt echt geen reden om naar me te kijken alsof ik je kop er zo af ga rukken. Ik heb je toch niets misdaan? Integendeel. Ik nodig niet iedereen op mijn schoot uit, hoor.’ Hij gaf de jongen een knipoog.
          8175 kleurde weer rood.
          ‘Als je nou een normaal gesprek met me voert zonder dat je de indruk wekt dat je bang bent dat ik je opvreet, krijg jij je iNet terug. Deal?’
          Groenbruine ogen keken hem schichtig aan. ‘Kleed je je dan eerst aan?’ murmelde hij.
          Onyx grinnikte. ‘Misschien trek ik nog wel wat uit. Of af.’
          De ogen puilden nog net niet uit, waardoor Onyx in de lach schoot.
          ‘Geintje man. Seksuele intimidatie laat ik aan Vienna over. Ik kom niks tekort. Waarom vertel je me niet eens wat voor gave je hebt.’
          De jongen wrong zijn vingers in elkaar. Zijn blik flitste naar de deur van zijn slaapkamer, alsof hij overwoog of hij daar nog snel naartoe kon rennen. Toch bleef hij staan. ‘Tijdreizen,’ zei hij zacht.
          Ah. Onyx had al het gevoel gehad dat hij een interessante gave had.
          ‘Da’s best vet.’
          De jongen haalde zijn schouders op en tuurde naar de grond. Onyx dacht aan de mogelijkheden. Hij zou dingen weer ongedaan kunnen maken. Zou kunnen teleporteren, wellicht. Dat kon hem best goed uitkomen.
          ‘Wat hebben ze gisteren met je gedaan?’
          ‘In een kuil met water gegooid,’ mompelde 8175.
          ‘Met een beetje hulp van de watertrol, gok ik.’
          Aarzelend keek de jongen hem aan.
          Onyx haalde zijn schouders op. ‘Ik heb het ook niet zo op de drie feeksen. Kom straks bij Jes en mij zitten. Ik zorg dat ze je wel met rust laten.’
          Verwarring straalde van zijn gezicht af. ‘M-maar waarom?’
          ‘Jes en ik zijn heus geen monsters,’ reageerde Onyx onverschillig.
          Hij had wel gezien hoe de verhoudingen zich begonnen te vormen binnen hun afdeling. Vienna en Toph. Jes en hij. De middenmoot werd hem ietsje te groot, het kon heus voordelig zijn om iemand aan hun kant te hebben. Al was het alleen maar om een keer een zondebok nodig te hebben.
          Voor de jongen kon antwoorden, ging zijn slaapkamerdeur open. Toch ietwat overrompeld draaide Onyx zijn gezicht opzij en keek verrast naar de jongen die daar stond. Hij floot voor hij zijn afdelingsgenoot weer aankeek.
          ‘Toe maar. Jij deelt gewoon meteen het bed met de enemy.’
          8175’s gezicht werd vuurrood. ‘We hebben niet – hij… we zijn gewoon vrienden.’
          ‘Uhu.’ Hij gaf hem een knipoog. ‘Speciale vrienden, noemen we dat.’
          Een ingang bij de Lions hebben maakte het allemaal nog wat interessanter. Die afdeling was vrij op zichzelf, als die knul daar straks zomaar naar binnen kon lopen dan kwam dat hem vast nog weleens uit.
          Hij wierp weer een blik op de krullenbol. Al kon dat natuurlijk ook best de reden zijn dat die nu met hun nieuweling aanpapte. Hij moest hem maar een beetje aan de tand voelen.
          ‘Ik hoop maar niet dat dit een of ander sneaky plan van je is om het Panther-house binnen te komen. 8175 staat nu onder mijn bescherming, dus als je denkt dat hij een makkelijk manier is om hier rond te neuzen dan ram ik je tanden uit je bek en ruk ik die bos krullen uit je harses.’
          ‘Wat een liefde,’ klonk het spottend.
          Onyx kneep zijn ogen iets samen.
          ‘En deze halve striptease hoort ook bij je vriendenaanbod? Want in dat geval ben ik ook best geïnteresseerd.’ Hij bewoog zijn wenkbrauwen op en neer. ‘Zeker als dat knappe vriendje van je ook meedoet. Ik heb me altijd al afgevraagd of die leuke sproetjes van hem ook op de rest van zijn lijf zitten.’
          Onyx’ schouderspieren spanden zich aan. De gedachte dat hij zich überhaupt had voorgesteld hoe zíjn vriend er onder zijn kleren uitzag, liet zijn bloed al koken.
          ‘Als je niet oppast, kun je binnenkort überhaupt niet meer over dingen nadenken,’ zei hij op een dreigende toon.
          De jongen grijnsde alleen. ‘Jullie zijn twee super scary gasten maar ergens zijn jullie toch ook best schattig.’
          Onyx besloot hem maar te negeren, voor hij zijn zelfbeheersing verloor en hij de Naamloze een kant van zichzelf liet zien die niet heel bevorderlijk voor zijn plan was. De jongen stond stilletjes aan de zijkant en keek alsof hij ook hoopte dat deze conversatie snel voorbij was, dus Onyx besloot zijn goede daad voor deze maand maar te verrichten.
          ‘Ik zal je iNet pakken,’ zei hij tegen de knul, voordat hij terug naar zijn kamer liep. De opmerking over Jes zat hem toch niet lekker en toen hij de deur achter zich sloot, liet hij zijn blik over zijn nog slapende vriend gaan. Met een nors gezicht wierp hij 8175 twee tellen later de gebarsten iNet toe, voor hij zijn slaapkamerdeur weer sloot, de dekens wegtrok, over zijn vriend heen leunde en zijn lippen langs al die voor anderen onzichtbare sproetjes liet glijden.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2020 - 23:06 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Fox


    Fox en Adam waren teruggegaan naar Adams slaapkamer. Fox zakte op de rand van het bed neer en bestudeerde het gezicht van zijn vriend.
          ‘Wat wilde hij van je?’ vroeg Fox zich af. Er zat een naar gevoel in zijn maag. Hij kon zich niet voorstellen dat Onyx niets in zijn schild voerde.
          ‘Hij had mijn iNet gisteravond gevonden. Voor hij hem teruggaf wilde hij weten wat mijn gave was en wat Toph en Vienna gisteren met me hadden gegaan. Hij – hij zei dat hij me wel kon beschermen en dat ik voortaan maar bij hem moest gaan zitten tijdens het eten en zo.’
          ‘Zodat je geen hechte vriendschappen krijgt met anderen,’ concludeerde Fox. Hij was niet dom. Zelf had hij een vriend gehad die hem ook op die manier van zijn vrienden had afgezonderd. ‘En je van hun afhankelijk bent.’
          Hij leunde met zijn handen naar achteren op de dekens. Hij kon zich best voorstellen dat het iets was waar Adam over nadacht. Zo’n ervaring als gisteren was echt geen pretje geweest en als iemand hem daartegen kon beschermen waren het Jester en Onyx wel. De vraag was alleen of je dan uiteindelijk niet veel slechter af was. Dat deden ze heus niet vanuit de goedheid van hun hart. Dat hart hadden ze namelijk niet.
          Adam keek hem aarzelend aan. ‘Denk je dat ze willen voorkomen dat ik vrienden word met jou? En met Merrin?’
          ‘Nou ja – Yrla was er gisteren duidelijk over dat zijn vriendje verder weinig vrienden heeft en dat hij het moeilijk vindt om vrienden te maken. Mij maak je niet wijs dat ons terrorduo dat niet weet. Dus als ze een mogelijkheid zien om hem onzeker te maken door jou als het ware te stelen… Dat zou wel typisch wat voor hun zijn, op iemands zwakte inspelen.’
          ‘Wat gemeen…’ klonk het zacht. De oprechtheid in Adams stem deed hem wat. ‘Ik word liever iedere dag in zo’n kuil gegooid dan dat ik geen vrienden heb. Zonder jou was het allemaal ook anders afgelopen. Dus ze kunnen dreigen wat ze willen, ik zal mijn vrienden niet opgeven. Zelfs al ken ik ze nog maar net.’
          Fox onderdrukte een grinnik. Het vuur in zijn ogen was het schattigste wat hij in maanden had gezien. Maar het was wel een beetje een temperament dat hem in de problemen zou gaan brengen.
          ‘Ik zou Onyx niet te hard tegen de schenen schoppen,’ zei hij eerlijk. ‘Natuurlijk hoef je je vrienden niet te laten vallen, maar je hoeft ook niet tegen hen te gaan bitchen. Ergens kan het best handig zijn als ze ervoor zorgen dat Toph en Rhyn je in elk geval een tijdje met rust laten, maar ik zou wel in gedachte houden dat ze dat niet doen omdat je zo’n lief koppie hebt.’ Hij trok een mondhoek op toen er een blos op het gezicht van de jongen kwam. Precies wat ik bedoel.. ‘Maar als ze dan een grens overgaan en je genoeg van ze hebt, dan sta je in ieder geval niet alleen.’ Fox gaf hem een knipoog. ‘En daarover gesproken…’ De opmerking van Onyx zat hem ook niet helemaal lekker. ‘Onze Houses lagen elkaar al niet lekker, maar sinds de Zuivering gisteren begonnen is, al helemaal niet. En aangezien Toph je leider is, kan ik zo al wel vertellen dat ze je gaat verbieden om nog met mij om te gaan. Ga er maar gewoon in mee. Met mijn gave ben ik vrij inventief en we kunnen elkaar heus wel zien zonder dat zij iets doorheeft.’
          Hij zag dat Adam zijn hoofd boog en aan de rand van zijn dekbed frunnikte. Het was een hoop om te verwerken, dat begreep hij wel. Hij kwam overeind, ging naast de jongen zitten en sloeg een arm om hem heen.
          Zuchtend liet Adam zijn hoofd tegen zijn schouder zakken. ‘Wat een gedoe allemaal,’ mompelde hij. ‘Alles is al heftig genoeg met een gewist geheugen en een school vol mensen met gaven. Waarom moeten we het zo moeilijk voor elkaar maken? Waarom is niet iedereen zoals jij?’
          Deze keer was hij het die een blos voelde opkomen en hij sloeg zijn arm nog wat steviger om de jongen heen. Zijn hart ging opeens wild tekeer, maar hij probeerde luchtig te blijven. ‘Ik denk dat iedereen gillend gek zou worden als er hier twintig Foxen zouden rondhuppelen.’ Hij grinnikte zacht.
          ‘Mij lijkt het wel wat,’ zei Adam, die zijn hoofd van zijn schouder haalde om naar hem op te kijken. Een zwakke grijns spande om zijn lippen. ‘Wel gezellig, een halve dierentuin.’ Adams blik dwaalde af naar de wekker, die aangaf dat het kwart voor acht was.
          ‘Hoe laat begint het ontbijt eigenlijk? Daarom was ik op zoek naar mijn iNet.’
          ‘Vanaf acht uur,’ antwoordde Fox. ‘En om negen uur de eerste les.’
          Adam kwam overeind. ‘Dan moet ik me maar gauw eens gaan aankleden. Deze kleren zijn toch een beetje groot.’
          Fox wist dat hij ook terug moest gaan naar zijn eigen campus om schone kleren aan te trekken. ‘Ik ga ook maar eens terug. Succes vandaag. Als er wat is dan weet je me te bereiken hè?’
          Adam glimlachte en knikte. Fox voelde de neiging om de jongen in een knuffel te trekken of hem een kus op zijn wang te geven, net als Adam gisteren bij hem had gedaan, maar hij stond inmiddels al voor zijn kledingkast en Fox liet het maar bij een verbaal afscheid, voor hij het raam opendeed en daar in de gedaante van een vogel doorheen vloog.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2020 - 12:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Toph


    Toph stopte haar oogpotlood weg en draaide zich naar Vienna toe om te zien of zij al klaar was. ‘Zullen we die kleine maar eens uit het water vissen?’
          Dat kon nog net, voor ze gingen ontbijten. Ze was benieuwd of ie nu een toontje lager zou zingen. Ze dacht van wel, meestal hielp een actie als deze wel om wat respect af te dwingen. Hopelijk leefde hij in elk geval nog, het had haar toch niet helemaal lekker gezeten vannacht. Niet omdat ze iets om hem gaf, wel omdat ze weinig zin had in gezeik van Onyx en Jester omdat ze al na één dag nadat zij zichzelf tot leider had benoemd een teamlid was kwijtgeraakt.
          Misschien moest ze toch een béétje gas terugnemen.
          Of stelde ze zich nu aan? Die Zuivering was tenslotte toch een grote grap. Zelfs als zij als afdeling werden afgeschreven, zorgde Zebediah er wel voor dat Vienna en zij het overleefden. Dus waar maakte ze zich eigenlijk druk om? Ze schudde het knagende gevoel van zich af en keek haar vriendin afwachtend aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Yrla



    Hij begreep er helemaal niets van. Merrin was tegen hem aangekropen, totaal in tranen. De jongen was luid aan het snikken geweest en Yrla kon hem alleen maar sussen. Uiteindelijk was Merrin uitgeput tegen hem aan in slaap gevallen, maar Yrla had ze slaap niet meer kunnen vatten. Het was niet zijn favoriet om zo vroeg wakker te zijn, maar het idee dat Merrin aan het huilen was had hem klaarwakker gemaakt. Voor een tijdje luisterde hij naar de rustige ademhaling van Merrin en sloot uiteindelijk ook opnieuw zijn ogen.
          Toen de wekker ging, kreeg hij Merrin maar met moeite wakker. De jongen had dikke wallen onder zijn ogen en er was geen beweging in hem te krijgen, terwijl normaal het juist Merrin was die naast hun bed stond te springen. Yrla ging rechtop in bed zitten en trok Merrin tegen hem aan. "Wat was er nou vannacht?" vroeg hij zachtjes aan zijn vriendje. Merrin legde zijn hoofd op Yrla zijn schouder, maar hij bleef zwijgen. "Merr, kom op. Zo kan ik je niet helpen." Het bleef alsof stil en Yrla vroeg zich net af of hij zich werkelijk zorgen moest maken, of hij Vienna of Toph uit moest horen, op het moment dat Merrin zijn mond opentrok.
          "Ik ging gisteravond bij 8175 kijken. Ik.. ik had er een slecht gevoel bij." Merrin sprak zo zacht dat Yrla zijn best moest doen om zijn vriendje te verstaan. "Maar hij was er niet. Ik denk dat Vienna en Toph iets hebben gedaan." Yrla moest de twee zinnen even laten bezinken. Ergens was het te verwachten geweest dat Vienna en Toph voor 8175 zouden komen, maar hij had ze nog niet zo snel verwacht. Ze hadden er een gewoonte van gemaakt om de nieuwelingen te ontgroenen en vaak was die ontgroening absoluut geen pretje. Het had een paar maanden geduurd en een hoop nachtmerries tot Merrin aan hem had verteld dat de meiden hem onder de grond levend begraven hadden. Alleen het idee liet al de rillingen over zijn rug lopen, maar hij wist dat hij er zelf weinig tegen kon doen. Hij was snel en de meiden lieten hem nu met rust. Maar hij wist dat als hij hun plannen ging dwarsbomen dat vooral Merrin het zou ontgelden en hij moest Merrin beschermen, ook al ging dat soms ten koste van anderen.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2020 - 13:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    September 2020 - alternatief
    Vienna



    "Prima," zei ze schouderophalend. Ze stopte de laatste lens in haar ogen en knipperde even met haar ogen. "Hoe sneller we hem eruit hebben, hoe eerder we kunnen ontbijten." Ze opende de deur van de slaapkamer voor haar vriendin. "Hij zal zijn lesje onderhand wel geleerd hebben, toch?" vroeg ze Toph met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Toph


    ‘Dat lijkt me wel.’ Toph grijnsde. ‘Zijn gezicht was wel erg bleekjes toen we weggingen.’
          Ze wierp een blik door het raam, zag dat het bewolkt was en deed toen een geblokt vestje aan voordat ze door de deur de gang op liep. Samen liepen ze naar de kuil toe waar ze de jongen gisteren in hadden gegooid.
          Toen ze naar beneden keek en alleen een stuk hout zag drijven, sloeg haar hart een slag over.
          ‘Beter ligt hij niet op de bodem,’ bromde ze. Hoewel ze het nonchalant zei, kroop er toch een rilling langs haar rug. Ze had dan wel een hoop geflikt, ze had nog nooit iemand gedood en dat wilde ze zo houden. Ze liet een scheur in de grond verschijnen waardoor het water wegliep en was opgelucht dat de jongen niet op de bodem lag.
          Iemand had hem er dus uitgehaald.
          ‘Denk je dat die kneus hem toch nog is gaan zoeken en hem eruit heeft gehaald?’
          Dan begon ie meer ballen te tonen dan in het verleden. Niet iets waar ze erg op zat te wachten. ‘Als dat zo is, moeten we zijn geheugen maar weer een beetje opfrissen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn ~ September 2020


    Jester Madcap



          Ochtenden waren niet zijn ding, en zeker niet als iemand zomaar de lekker warme dekens van hem aftrok, maar Onyx' lippen op zijn rug maakten veel weer goed. De hitte die door zijn maag heen trok kwam in ieder geval niet omdat hij zo enthousiast was om wakker te worden. 'De wekker is nog niet gegaan,' mompelde hij in zijn kussen, zijn ogen nog steeds gesloten. 'Je durft wel hoor.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Onyx


    Zonder al te veel inspanning legde Onyx een arm om Jesters middel en rolde hem om zodat ze borst tegen borst lagen. Hoewel de jongen net wakker was, waren zijn bruine ogen alweer alert. Onyx hield van die ogen, van de schittering erin en die soms net een doorkijkje waren naar zijn altijd actief zijnde brein. Ze zorgden ervoor dat zijn irritatie om die hyperactieve Lion meteen naar de achtergrond verdween. Hij liet zijn lippen naar die van Jester afdwalen voordat hij die mushy shit hardop zou zeggen en keek hem toen weer met een grijns aan. ‘Je weet dat ik graag on the edge leef.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn ~ September 2020


    Jester Madcap



          Jester trok een mondhoek op. 'Zeker,' antwoordde hij en liet zijn hand lichtjes langs Onyx' zij dwalen, 'maar of ik het wegtrekken van de deken door de vingers kan zien is nog maar even de vraag.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Onyx


    Jesters vlinderlichte aanraking deed zijn spieren spannen, zoals zijn vriend maar al te goed wist. Hij probeerde zich er niet door af te laten leiden. ‘Een beetje info over de nieuwe, helpt dat?’ fluisterde hij, zijn lippen millimeters van die van Jester verwijderd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn ~ September 2020


    Jester Madcap



          'Hmm,' mompelde Jester. Hij kon Onyx' adem langs zijn huid voelen strijken en het kostte ieder restje zelfbeheersing om niet toe te geven en hun lippen te laten versmelten. 'Eigenlijk vind ik jou interessanter.' Plagend trok hij zijn hand precies over het gevoelige plekje in Onyx' zij en probeerde niet te grijnzen om de manier waarop de jongen zo hard probeerde om er niet aan toe te geven. Maar, eerlijk was eerlijk, nu was hij wel benieuwd en hij scheurde (met tegenzin) zijn blik los van de goddelijke lippen die de zijne helaas nét niet raakten, en zoals altijd trok er weer een zindering door zijn borst met dat hij Onyx' blik ontmoette. 'Oké, ik bijt. Heeft ie de twee feeksjes overleefd?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Onyx


    Onyx liet zijn arm weer om Jester heen glijden en wreef langzaam met zijn duim langs zijn ruggengraat. ‘Drie feeksjes, hij had de jackpot. Rhyn probeerde hem zo’n beetje te verdrinken. Een Lion heeft hem gered en zichzelf meteen in z’n bed uitgenodigd.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn ~ September 2020


    Jester Madcap



          'Een Lion heeft 'm gered?' herhaalde Jester lachend. 'Leugenaar.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.