• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia Vampier - overname gaves door bloed
    Casey Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Hij was weer out gegaan? Nu maakte ze zich al helemaal zorgen. De manier waarop hij aan tafel had gezeten, had haar al zorgen laten maken. Maar Yrla ging niet zomaar out. En zeker niet voor de tweede keer in wat? Twee maanden? Het was bijna meer dan drie jaar geleden dat hij voor het laatst echt last had gehad van dat hij zomaar out was gegaan. "Ga je vanavond wat met je vriendje doen?"
          Vienna keek op naar Yrla en daarna heel snel naar Fayr die naast haar zat. Gelukkig had het blonde meisje de vraag niet gehoord. "Hij is niet mijn vriendje," beet ze hem zachtjes toe. Waarom wist ze niet zo goed. Ze mocht Darian heel graag, maar het was gisteravond maar een date geweest . Ja, het was fijn geweest samen. Ja, ze was tot over haar oren verliefd op hem. En ja, ze wilde dolgraag bij hem zijn. Maar ze wist niet goed hoe ze nu verder moest. Darian en zij hadden er niet over gesproken en ze zat met het feit dat Fayr hem niet vertrouwde. En ze wilde Fayr er nog niet mee lastig vallen, niet met alles wat gaande was. Ze wist niet zo goed wat ze nu moest doen, maar technisch gezien had ze nog geen relatie met Darian.
          Tot haar verbazing zag ze enige opluchting op Yrla zijn gezicht. "Kunnen wij wat samen doen vanavond? Ik kan niet beloven dat ik wakker blijf, maar een film kijken of zoiets?" Een beetje verbaasd keek Vienna naar Yrla. "Ik heb eigenlijk met Fox afgesproken." Ze peilde de jongen voor haar. "Maar ik kan het afzeggen als je wilt?" Yrla schudde al zijn hoofd. "Nee, nee. Ga maar. Het komt morgen wel anders."
          Er moest iets zijn, anders deed hij niet zo. "Fox moest toch eerst ook nog zelf wat doen, dus ik heb nog wel een uurtje."

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 13:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Wát?' Geschokt (hoewel eerder door het feit dat ze de waarheid vertelde dan door iets anders) bleef Jester stilstaan. 'Je hebt het aan een docent verteld om te zien wat het je zou opleveren?' herhaalde hij ongelovig. 'Wat heb je gezegd?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Lekker bezig, joh. Kon je geen nóg willekeuriger moment uitzoeken?
          Onyx was stilgevallen.
          Er hing een bijna tastbare spanning in de kamer. Het feit dat hij er verder niets uit wist te krijgen, vertelde Onyx waarschijnlijk al dat het niet bij boze woorden was gebleven.
          Nish haalde diep adem. ‘Sorry. Ik had het niet zo rauw op je dak moeten gooien.’
          ‘Je had geen fucking hele dag moeten wachten om het me te vertellen,’ kreeg hij direct terug. ‘Wat heeft ie gedaan?’
          Nish hield zijn blik afgewend.
          ‘Nish?’
          Hij voelde dat Onyx dichterbij schoof. Met een hand tegen zijn kaak, tilde hij zijn gezicht op zodat Nish gedwongen was om in zijn blauwe ogen te kijken.
          De bezorgdheid erin raakte hem. Hij slikte moeizaam.
          ‘Jester heeft – Jester heeft me vanmiddag een soort overtuiging gegeven waardoor ik de volgende keer…’ Hij ademde hard uit.
          ‘De volgende keer?’ sneerde Onyx. ‘De volgende keer dat hij in je buurt komt snijd ik zijn fucking keel door!’
          Onyx’ ogen vlamden ijskoud.
          Nish beet op zijn trillende onderlip. Onyx wist niet eens wát hij gedaan had en hij reageerde al zo. Al was hij niet echt kleinzerig, dus het feit dat hij tegen zijn tranen vocht, vertelde zijn vriend al genoeg.
          ‘Als het goed is kan ik dat dan zelf wel doen,’ mompelde hij.
          Onyx’ blik verzachtte iets, alsof hij begreep dat Nish nu niet met zijn boosheid geholpen was. Zijn duim streek langs zijn wang. Hoewel Zebediah dat ook had gedaan, was Onyx’ aanwezigheid zo overweldigend dat hij er niet door verstijfde.
          ‘Wat heeft hij gedaan – of heeft hij je laten doen?’
          Hij sloeg zijn blik neer. Wilde hij echt dat Onyx het wist?
          Een warme traan gleed langs zijn wang.
          Voor Onyx was dat blijkbaar net zo veelzeggend als een woord, want een ogenblik later gleden zijn sterke armen om hem heen en trok hij Nish tegen zich aan.
          Nish kneep zijn ogen dicht, al hield dat de tranen niet tegen. Hij duwde zijn gezicht tegen Onyx’ schouder en hield hem stevig vast.
          Onyx zei niets, hij hield hem alleen vast.
          En Nish zei ook niets, hij ademde zwaar uit terwijl zijn vingers in Onyx’ rug klauwden.
          Hier durfde hij kwetsbaar te zijn, bij de jongen die hij ook op zijn kwetsbaarst had gezien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi



    Dezi haalde haar schouders op. ‘Dat Merrin een soort toeval had gekregen en jij Cackle zover kreeg om het niet aan Maxwell te melden, zoals hij eerst wel van plan was.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester

    ‘En waarom the holy hell leek dat je een goed idee? Het is zwaar verboden om je gave op een docent te gebruiken, dat weet je!’ Niet-begrijpend staarde hij Dezi aan.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    ‘Juist daarom dacht ik dat er wel wat te halen viel,’ antwoordde Dezi nuchter. ‘Je deed het niet zo maar. En Maxwell was erg happig – hij beloofde me een herinnering. Aan mijn leven voor Experium.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij had er niets op kunnen zeggen. En dus zat hij nu met Vienna naast hem, op zijn eigen bed. Hij keek naar het meisje, maar wist absoluut niet waar te beginnen of waarmee. "Je wilde met me praten, of niet?" Vienna wist dat hij dit soort dingen lastig vond en hij was blij dat het meisje begon. Dat wilde niet zeggen dat hij de woorden al gevonden had. Hij knikte alleen als antwoord. Hij zocht naar antwoorden, naar een woord wat te zeggen, maar zelfs met de beste bedoelingen wist hij er geen te vinden. "Yr, je kan me alles vertellen. Dat weet je toch?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Wattefuck-- Nee natuurlijk deed ik het niet zomaar!' siste Jester en hij haalde vloekend een hand door zijn haren. Er passeerde een groepje studenten die Adam, Merrin en Nenya bleken te zijn, maar het drietal liep vlug weer door en hij wachtte tot ze weer buiten gehoorsafstand waren voor hij verder ging. 'Hiervoor kan ik van school gestuurd worden, is dat überhaupt in je opgekomen?' Natuurlijk wist ze dat. En ze wist ook dondersgoed dat ze zijn hulp nu wel kon vergeten, dus waarom vertelde ze hem dit in hemelsnaam? Ze had hem verraden aan de school uit eigenbelang, er viel verder weinig verhaal uit te leggen. 'De anderen hadden gelijk, dit is een verloren zaak.' Snuivend schudde hij zijn hoofd en hij riep zijn gave op. 'Je wil vergeten wat je afgelopen maandag tijdens Engels hebt gezien, want het is bar oninteressant. Yrla en Merrin zijn de les uitgegaan omdat ze hoofdpijn hadden en de les ging verder normaal door. Er is niks gbeurd tijdens die les.'

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 15:08 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx voelde de schuld in zijn maag branden. Als Nish niet was overgelopen, was dit nooit gebeurd. Hij was bang geweest dat Zebediah hem rechtstreeks zou straffen, maar had zich toch door Nish laten ompraten dat die klootzak zijn pijlen op hem zou richten.
          Het idee dat hij vannacht cozy tegen Jes had aangelegen terwijl zijn vriend wie weet welke horror doorstond, maakte hem misselijk.
          Onyx had de afgelopen weken genoeg emotionele uitbarstingen gehad om een beetje te weten hoe je daarmee om moest gaan, dus hij bleef gewoon rustig zijn vriend vasthouden tot die weer een beetje gekalmeerd was en zich weer ietsje terugtrok. De schaamte die langs zijn wangen trok kende hij uit eerste hand – en het was nergens voor nodig.
          Hij wist wat voor monster Zebediah kon zijn en het was geen simpele klap in het gezicht waardoor Nish zo gebroken oogde. Hij liet zijn hand op Nish’ knie rusten terwijl hij zijn blik zocht.
          ‘Wat heeft hij gedaan? Ben je gewond?’
          Het leek hem typisch wat voor hem om een of ander woord in Nish’ borst of rug te kerven. Nish boog zijn hoofd weer. Zijn blonde haar viel voor zijn gezicht.
          Onyx beet op zijn wang. Moest hij aandringen? Of moest hij het hierbij laten?
          Hielp het Nish om erover te praten – of maakte dat alles erger?
          ‘Hij had een halsband om mijn nek gedaan,’ zei Nish zacht. ‘Die schokken gaf zodra ik mijn gave probeerde te gebruiken.’ Zijn handen trilden en Onyx nam ze in de zijne en streek kalmerend over de rug ervan, zoals Jester weleens bij hem deed. ‘Ik moest… Ik moest…’ Met zijn schouder veegde hij langs zijn gezicht. Hij kneep in Onyx’ handen.
          ‘Jezelf pijn doen?’ vulde Onyx voorzichtig aan.
          ‘Hem… be-bevredigen.’
          Oh Nish… Er trok een steek door zijn borstkas. Meteen trok hij zijn vriend weer in een omhelzing. Zijn hele lichaam trilde.
          Onyx voelde de tranen in zijn ogen branden bij de gedachte dat een van zijn beste vrienden zo vernederd was. Onyx wist dat Nish zoiets nog nooit eerder bij iemand had gedaan. Was dat nu een ervaring die voor altijd verpest was?
          ‘We zetten het hem betaald, Nish.’ Onyx drukte zijn lippen tegen zijn slaap. ‘We zetten het die klootzak betaald, echt waar, en Jester kan de herinneringen eraan blokkeren.’
          ‘Anderen konden dat ook niet,’ zei hij zacht. ‘Het is mijn verdiende loon. Ik ben echt niet de eerste die hij zoiets liet doen. Dat wist ik jaren geleden al. Maar ik deed alsof het allemaal grappig was, alsof het geen moer voorstelde. En…’
          ‘Wat een fucking onzin,’ bromde Onyx. ‘Je gaat maar lekker op een andere manier boete doen voor die shit, maar niet zo. Dit heeft niks met je gedrag van toen te maken, dit komt puur doordat je die lul z’n zin niet geeft.’ Hij keek Nish aan. ‘En ik geef hém zijn zin niet, door jou met dit trauma op te zadelen.’
          De tranen blonken in Nish’ ogen. Onyx vond het hartverscheurend. Hij kende de drang om zichzelf te straffen maar al te goed – maar no fucking way dat Zebediah daar de oorzaak van was.
          Wetend dat Nish over die woorden na zou moeten denken, stuurde hij het gesprek een andere richting op.
          ‘Je hebt dus al met Jes gesproken?’
          ‘Ja.’ Nish’ vingers ontspanden weer iets. ‘Aanvankelijk wilde ik het niet aan jou vertellen. Omdat ik me schaamde. Omdat ik bang was dat je… wraak zou willen nemen. Maar ik wilde het toch niet voor je achterhouden en het leek Jester ook beter van niet. Ik vroeg hem of hij kon helpen met zijn gave. Een soort overheersend bevel geven als Zebediah me weer zo’n opdracht geeft. Want hij is duidelijk van plan terug te komen.’
          ‘Mooi,’ bromde Onyx. ‘Dan castreren we hem. Wij blij, Jes blij.’
          Er brak een trieste glimlach op Nish’ gezicht door. ‘Dan haalt hij er vast een heler bij.’
          ‘Dan overtuigt Jes de wond er maar van dat hij niet genezen wil worden.’
          Er klonk een zacht gegrinnik en Nish veegde de laatste tranen van zijn gezicht. ‘Jij hebt ook overal een weerwoord op.’ Hij ging weer iets rechterop zitten. ‘Jester wil kijken of een soort opname zou werken, zodat hij zijn overtuiging kan versterken tot hij sterker is dan Zebediah. Hij stelde voor dat ik voorlopig maar hier moest slapen. Als je dat niet erg vindt. Ik snap ook wel dat je… ’s nachts dingen wil doen zonder kamergenoot.’
          ‘Dan speel ik je wel in coma,’ antwoordde Onyx met een grijns. ‘Wat ook nog een optie is, trouwens. Als alleen ik je wakker krijg. Kan je ook niet meer in je slaap overrompeld worden.’
          Hij trok een mondhoek op bij de gedachte dat Zebediah met een grimas naast Nish’ bed stond te stampvoeten omdat hij de jongen niet wakker kreeg.
          ‘Maar serieus – je kan hier blijven zo lang je wil. Zelfs als ik terugga naar mijn eigen kamer dan kun jij best hier blijven. Je mag zelf dan met een stel imbecielen wonen, maar Zebediah denkt echt wel twee keer na voor hij hier een kamer binnenvalt. Met een paar stappen zijn we bij je. En hé – met Kris er straks bij wordt het hier toch al een sociale opvang. Jij kan er ook nog wel bij.’
          Hij gaf de jongen een knipoog.




    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Wat was er aan de hand? "Heeft het te maken met Nish?" Had die lul hem weer iets aangedaan?! Ze zou zijn hoofd verbouwen als hij wat geflikt had. Hem ophangen voor dagen in de hoogste boom. "Wat? Nee, nee. Nish heeft hier niets mee te maken." Vienna trok een wenkbrauw op. Ze geloofde hem niet. Als die lul Yrla wat aangedaan had, zou hij ervan lusten. "Het is gewoon..." Yrla zweeg direct weer. Vienna probeerde geduldig te zijn, maar ze had gehoopt dat hij het makkelijker zou vinden om zich te openen, sinds ze over Nish hadden gesproken.
          Echter voor ze het doorhad, voelde ze twee handen om haar zij. Yrla trok haar dichterbij en Vienna voelde hoe hij zijn armen om haar heen vouwde. De jongen trok haar met haar rug tegen zijn buik aan en begroef zijn gezicht in haar schouder. Normaal zou ze dit niet erg vinden, maar op het moment voelde het niet helemaal goed. Was dit iets wat ze nog wel kon doen? Was dit niet iets te intiem nu ze ook met Darian bezig was? Ze wilde er net iets van zeggen, toen ze voelde hoe een traan in haar nek viel en via haar schouder haar shirt in gleed. Direct had ze ook tranen langs de rand van haar eigen ogen staan. Dit was niet zomaar een knuffel. Nu ze de traan had gevoeld, voelde ze de wanhoop erachter. De krachtige manier waarop hij haar vasthield. Yrla had dit nodig.


    It's never gonna happen, Guys.

    Tony
    ———

    Zo ingewikkeld was het niet geweest om de rooie Panther uit zijn tent te lokken. Hij was duidelijk met zijn gave bezig, waardoor hij niet op zijn omgeving lette. Vluchtig keek Tony om zich heen. Er was niemand meer. Hij verstevigde zijn greep om de honkbalknuppel die hij uit de gymzaal had gestolen en sloop dichterbij. De nacht verhulde zijn komst, zelfs de lantaarns lieten hem onzichtbaar.
          Jester stond met zijn rug naar hem toe. Hij was een stuk kleiner dan hij, waardoor hij makkelijker neer te halen was dan zijn fuck buddy. De laatste woorden van de zin waren net uitgesproken toen Tony uithaalde en de jongen tegen de zijkant van zijn hoofd ramde met de knuppel.
          Hij ging gelijk out.
          Dezi keek dwars door hem heen. Hij negeerde haar en trok de jongen aan zijn armen van het pad af.
          ‘Breng hem naar de boomhut.’
          Haar drakenmonster kwam op haar schouder zitten en een tel later werd ze één met het beest en nam ze de bewusteloze jongen in zijn klauwen.
          Tony draaide zich van hen weg en begon in de richting van het bos te joggen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi



    In haar drakengedaante paste ze niet door de ingang van de boomhut, dus ze wierp de jongen onzacht naar binnen voor ze zich halverwege de trap vasthield en terug veranderde. Ze wierp een geërgerde blik op Azumi, die al de hele vlucht geprobeerd had om hen weer van elkaar te scheiden. Niet dat dat haar gelukt was, Dezi was veel sterker, maar vervelend was het wel. Ook nu cirkelde ze krijsend om haar heen en bleef voor de ingang hangen.
          ’Doe normaal, kutbeest. Heeft hij nou ineens je loyaliteit?’
          Ze deelde een mentale klap uit waardoor het mormel zachtjes jammerde en haar erlangs liet. Mooi. Straks kwam haar leider bij voordat ze hem de mond kon snoeren.
          Ze bond zijn handen op zijn rug en verstevigde dat met een laag ijs en liet ook zijn schoenen aan elkaar samensmelten. Uit de tas die al klaarstond haalde ze een rol tape en plakte een stuk over zijn mond. Ze kon zijn lippen ook aan elkaar vriezen, maar het zou zonde zijn als hij al van zijn stokje ging voordat het feestje überhaupt begonnen was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Er klonk een schelle pieptoon ergens door het donker. Het geluid golfde op en neer, dan weer dichtbij en dan weer heel ver weg. Fronsend probeerde Jester zijn hoofdpijn te negeren en beter te luisteren, maar in plaats van het geluid werd alleen de pijn scherper. En heviger, tot het bonken haast erger was dan een stormram hamerend tegen zijn schedel, en hij kreunde.
          Hij kon zijn handen niet bewegen. De volgende klap rolde door zijn hoofd bij de poging. Jester probeerde het zwakjes nog eens maar zijn armen bleven om de een of andere reden vastzitten achter zijn rug, tegen iets anders aan wat voelde als kokend heet en ijskoud tegelijk. Zijn mond proefde naar koper en iets raars en hij kon ook zijn lippen niet van elkaar krijgen. Waar was hij? Alles voelde traag en stroperig, áls het al kon bewegen. Moeizaam knipperde Jester met zijn ogen, maar verruilde daar enkel het ene duister voor het andere mee en hij zag niks.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Na het moment dat Yrla rustiger werd, haalde ze zichzelf iets uit zijn armen. Ze keek even op naar de blonde jongen achter haar. "Vertel me, wat is er aan de hand? Zo op deze manier kan ik je niet helpen." Vienna streek even een traan van Yrla zijn gezicht, iets wat ze net nog even snel bij zichzelf gedaan had. "Ik zal echt niet oordelen," zei ze zachtjes, wetende dat dat hetgeen was waar Yrla het meest bang voor was. De blonde jongen achter haar glimlachte even. Hij keek haar niet aan toen hij sprak.
          "Ik... Ik ben gewoon bang je kwijt te raken." Dat antwoord kwam voor haar zowel als een verrassing als verwarring. "En waarom zou je me kwijt raken?" vroeg ze zachtjes. Het bleef even stil aan Yrla zijn kant. En Vienna vroeg zich net af of ze hem moest pushen, toen hij sprak. "Wel, er zijn meerdere redenen." Ze wist niet zo goed wat ze erop moest zeggen, maar ze kon aan Yrla zien dat hij er echt moeite mee had. "Yr," zei ze, terwijl ze even zijn gezicht tussen haar handen nam. "Ik ga heus niet weg. We zijn al vier jaar vrienden. Wat je nu ook zegt, ik loop echt niet zomaar weg." Die woorden ontlokten een glimlach bij Yrla, die ergens de moed gevonden leek te hebben om te praten. "Het voelt een beetje stom en het spijt me dat..." Yrla haalde even adem. "Het is gewoon. De laatste tijd ben ik best wat mensen kwijt geraakt die ik vertrouwde. Eerst Dezi en toen ook nog Jester. En Fersephone."
          Vienna begreep het opeens. Dezi en Yrla waren goede vrienden geweest, tot het moment met Adam. Ze bleek ineens een enorme leugenaar te zijn, in plaats van zijn beste vriendin. En ook Jester en Yrla waren niet echt de beste vrienden meer. En tja, Fersephone had zijn hart gebroken. "Ik dacht dat jij en Fersephone gewoon nog vrienden zouden zijn?" Yrla lachte een beetje spottend. "Wel, ze is alleen maar bezig met Fire." Dat was niet helemaal dat Vienna dacht dat waar was, maar blijkbaar voelde Yrla zich wel zo. Misschien moest ze Fersephone even aan haar jasje trekken dat Yrla zich zo voelde.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi



    ‘Ah, de golden boy is weer wakker.’
          Hoewel Dezi goed in het donker kon zien, wist ze dat dat voor anderen niet gold. Om hem een plezier te doen, haalde ze haar iNet tevoorschijn en zette de zaklamp aan terwijl ze in het rond scheen.
          ‘Best een gezellig plekje, niet? Ik kan me vervelendere plekken indenken om je laatste adem uit te blazen.’


    Every villain is a hero in his own mind.