• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Hé, het spijt me als ik je gekwetst heb. Dat was niet mijn bedoeling.' Hij drukte een kus op Onyx' knokkels. 'Ik hou van je, man. Zielsveel.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx glimlachte – al was het een waterig glimlachje. ‘Dat weet ik wel, Kleintje. En ik vroeg er zelf om. Ben ook blij dat je het verteld hebt. Ik wou gewoon dat ik meer voor je kon doen.’ Hij boog zich voorover, negeerde zijn protesterende nekspieren en gaf de jongen een kus. ‘Maar ik laat haar echt niet meer tussen ons in komen. Dan zorg ik er nog eerder voor dat ze verdwijnt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi



    Onyx van Jester scheiden zag ze nog als het grootste obstakel. Gelukkig bleek zelfs dat voor haar verholpen te worden, want uiteindelijk ging Onyx eerder weg dan de roodharige jongen. Vanmiddag had ze het plan nog eens met Tony doorgenomen. Een paar uur eerder had ze de twee jongens hand in hand zien lopen, dus dat was een absolute garantie dat Onyx straks zou komen opdagen.
          Met haar vinger streek ze langs het litteken dat dwars over haar gezicht liep.
          Eindelijk mocht ze daar wraak voor nemen.
          Na het avondeten was het al donker buiten. De hele middag had ze samen met Azumi doorgebracht. Van Tony had ze begrepen dat ze vroeger onafscheidelijk met het dier was geweest. Sinds haar terugkomst was dat wel anders. Het dier was vaak koppig, maar Dezi had gemerkt dat ze het beest haar wil kon opleggen en zodoende was het nu bij Tony, wachtend op haar moment om te shinen. Jester wilde ze namelijk zonder haar gezelschap opwachten, anders was hij vast meteen argwanend.
          En dus wachtte ze nu in het eentje voor de ingang van de school totdat Jester naar buiten kwam.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij werd wakker van een geluid dat hij niet herkende. Het duurde even voor hij besefte waar hij lag. En met wie. Voor een moment voelde hij een blos over zijn wangen schieten, ook vanwege het feit dat hij Nish zijn hoofd bovenop de zijne voelde. Was hij tegen Nish aan in slaap gevallen?!. En blijkbaar was Nish ook in slaap gevallen. Voor een moment voelde hij zich er ongemakkelijk onder, al voelde het heerlijk om zo tegen Nish aan te liggen. Nish was warm en ergens had hij nu geen last gehad van nachtmerries. Al was zijn houding ook iets ongemakkelijk.
          Eigenlijk had hij best goed geslapen, al was het weer kort geweest. Hij voelde Nish ook bewegen en nadat Nish ook rechtop ging zitten, kon Yrla zijn hoofd weghalen. Hij gaapte even breed en veegde de slaap uit zijn ogen. Voor een moment keek hij Nish even aan, niet goed wetende of hij een opmerking moest maken. Dit was natuurlijk niet de bedoeling geweest. Maar dat betekende niet dat hij het erg had gevonden. Hij had het niet erg gevonden. "Morning," zei hij grijnzend, omdat hij ook niets beters wist te verzinnen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Zo voelt het onderhand wel ja.’ Nish ging wat rechterop zitten en wreef over zijn gezicht. Hij gaapte. ‘Nou die film moeten we nog maar eens overdoen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Door hun gesprek van voor het eten had Jester uiteindelijk niet heel veel raad kunnen vragen aan Onyx over de brainstormsessie met Fox. Hij had zijn vriend wel verteld dat hij ermee bezig zou gaan, maar ze hadden het er niet heel gedetailleerd over gehad. Het probleem zat hem namelijk in dat ze de Lion eigenlijk niet konden vertrouwen met het plan. Niet zoals ze dat met Nish bijvoorbeeld wel konden, zelfs zonder geheugenfailsafe. Wat als ze hem alles vertelden en hij geloofde niet dat het hen kon lukken, en precies dan kwam Zebediah opdagen met schijnbaar een betere deal? In ruil voor de informatie voor hun plan natuurlijk, net nu ze de klootzak een paar stappen voor waren.
          Maar aan de andere kant betekende niks zeggen ook dat ze vanaf nul moesten beginnen (dus ook zonder mogelijkheden om met Zebediah te communiceren, want al dat contact ging via Romeo waarvan Fox niet wist dat ze hem hadden ontvoerd) en plannen gaan verzinnen die nergens voor nodig waren. Anders dan Fire kon Jester best liegen, maar op zo'n manier voelde het toch niet lekker. In ieder geval had hij nog even voor hij met Fox had afgesproken, dus moest een strategie verzinnen best te doen zijn, toch?
          Daar had hij als eerste pen en papier voor nodig. Jester nam afscheid van Vienna en Fayr en liep richting de uitgang van de eetzaal.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    Dezi zette zich af van het muurtje waar ze tegenaan had geleund. Daar was hij. In z’n eentje. Ze had niet echt nagedacht over de beste toon die ze kon aanslaan en hield het uiteindelijk vrij neutraal. ‘Hé. Ik hoopte je al alleen te treffen. Heb je tijd om even te praten?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij was opgelucht en blij dat Nish zo neutraal reageerde. Misschien was er dan niets aan de hand en had Nish het ook helemaal niet erg gevonden. Dat idee liet om een of andere reden zijn hart even springen. "Klinkt als een goed plan, volgens mij heb ik geen enkele scene meegekregen," zei hij met een glimlach. "Al moet ik zeggen dat ik best goed geslapen heb. Zal vast aan het kussen liggen." Hij glimlachte even naar Nish en gaf hem een knipoog. Het feit dat hij toch nog een uurtje had geslapen, had zijn bui opgevrolijkt. Tot het moment dat hij zelf doorkreeg wat hij zei. Was hij... was hij aan het flirten met Nish? . Nee, nee dat kon niet. Absoluut niet. Dit was ook iets wat hij tegen Vienna kon zeggen en daar deed hij dat ook niet mee. Het was gewoon niets. De opmerking was zomaar over zijn lippen gerold, en iets wat hij normaal ook gewoon kon zeggen, tegen vrienden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish grinnikte. ‘Dat kussen durfde anders amper te bewegen, een uur lang. Maar fijn dat het je schoonheidsslaapje niet verstoord heeft.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester keek verrast opzij en het kostte even een seconde voordat hij de omschakeling van Kris naar Dezi kon maken. En daarbij zich ook te realiseren dat er nog iets was geweest waar hij het met Onyx over had willen hebben, maar dat nog niet gedaan had. Wat te doen met Dezi, die hen ijskoud verraden had bij Maxwell? Tot zover het idee dat de oude Dezi inderdaad dood was. Wat was het nou dat hij tegen Nish had gezegd? Hij zou naar het idee van de opnames kijken als de wereld niet ondertussen verging? Welp, the cannon goes "boom".
          'Hé, Dezi,' begroette hij het meisje vriendelijk, zoals altijd. 'Jahoor, tuurlijk. Alles oké?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    ‘Ja, op zich wel. Ik vroeg me alleen af… Ik ben nu al ruim zes weken terug… En ik vroeg me af of ik binnenkort terug kan naar mijn eigen kamer. Zeker nu de nieuwe opdracht eraan komt enzo… We zullen toch met z’n allen moeten samenwerken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jep, die zat er natuurlijk aan te komen. Met inderdaad de tweede opdracht in het verschiet én het feit dat Dezi al zes weken bij de Lions sliep, werd het wel heel lastig om het antwoord "Nee" te verdedigen. En niet alleen tegenover Dezi zelf of de Panthers, maar ook tegen Fire. Die had het probleem nu feitelijk overgenomen, maar het was ook de bedoeling dat dat alleen tijdelijk zou zijn. Ze konden de Lions niet voor de komende vijf jaar met Dezi opschepen.
          Ze móest terug.
          Adam wilde dat niet. Onyx en Merrin als bijgevolg ook niet. Fersephone wilde het niet en Fayr en Vienna zagen het ook echt niet zitten. Maar veel keuze was er niet. Qua kamers was het op te lossen. De geheime vleugel moest vast ook bij de meiden bestaan en als Fersephone de muur er netjes uit kon slopen, dan hoefde Dezi niet eens te merken dat die kamers er niet hoorden te zitten. Dan had ze een eigen kamer, op de juiste vleugel, in de bijbehorende campus.
          Als het trucje met de recorder werkte hoefde ze niet eens een tikkende tijdbom te zijn. Hij kon er gewoon voor zorgen dat ze nooit meer een vlieg kwaad deed, op die manier. Jester kon Cackle's geschokte gezicht al voor zich zien, maar dat bewees alleen maar dat het idee nog best eens zou kunnen werken. Erg humaan was het niet, maar als ze eerlijk gingen doen: je afdelingsgenoten vermoorden was ook niet echt moreel verantwoord.
          'Loop je anders even een stukje mee?' vroeg Jester, met een knikje richting de campus. Anders werd zijn stilte wel heel ongemakkelijk. Hij zond haar een voorzichtige glimlach. Stel dat ze dit plan zouden uitvoeren, dan hadden de Panthers eerst bewijs nodig. Bewijs dat zijn gave Dezi écht kon tegenhouden. Natuurlijk geloofden ze nu ook al in hem, maar niet genoeg voor dit. Iedereen wist wel dat zijn overtuigingen konden afzwakken.
          Met die recorder niet meer.
          Misschien dat hij Phone kon vragen om te helpen. Die was als eerste koppig genoeg dat de rest wel geloofde dat ze het echt probeerde en als tweede zag ze het vast wel zitten om te proberen er doorheen te breken om zichzelf te bewijzen. En anders Yrla wel. Als hij het nou weer met een codewoord kon inbouwen een week van tevoren, dan kon hij ze laten zien dat de overtuiging ook na een week nog rotsvast was. En een codewoord hield hen verder in hun ontwikkeling niet tegen, niemand die er iets van hoefde te merken als je... "dekrasie" koos als woord.
          Áls het werkte, hadden ze dat recorder ding binnen een week wel goed genoeg onder de knie.
          Dan de overtuiging planten.
          Week later testen.
          En stel dat het niet werkte... dan hadden ze twee weken om een beter plan te verzinnen dan de recorder. Toch? Dan kon Dezi binnen twee weken weer terug. Leuk was het niet, maar de anderen begrepen vast ook wel dat er geen andere keuzes waren? Als ze Dezi letterlijk het house uit zouden gooien, kregen ze geheid Dubois op hun dak en een bak aan strafpunten waar je u tegen zei. In ieder geval moesten ze ook maar eens goed met Adam en Merrin praten. Sowieso de rest van het house ook maar eens op de hoogte stellen van Nish als nieuwe logée (het werd wel een beetje druk) en zaterdag van Kris. Dat moest hij ook nog een beetje diplomatiek zien te brengen, anders zagen ze hem al áánkomen met Dezi.
          Deze post-it kreeg een mooie flikkerende rand van led-lampjes om zo snel mogelijk met Onyx te bespreken.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Nish antwoord was ergens opluchtend. Hij had niets vreemds gezegd en tegelijkertijd maakte het hem lichtelijk nerveus. Hij wachtte tot het moment dat Nish uit bed was en sloeg toen ook zijn eigen benen over de rand van het bed. Toen hij zichzelf omhoog wilde duwen, merkte hij dat er nog weinig kracht in armen of benen zat. Heel even keek hij twijfelend naar Nish. Lopen zou vast wel lukken, maar overeind komen? "Kun je me even helpen?" vroeg hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi



    De campus was eigenlijk de verkeerde kant op, maar het was goed dat Jester in elk geval een stukje wilde lopen. Ze zou gewoon een ander onderwerp moeten aansnijden om hem aan de praat te houden, dan liepen ze vast nog een stukje verder. Ze knikte kalm en liep met hem mee, hoewel ze vanbinnen helemaal niet kalm was. Ze voelde nog steeds een drang om hem bij zijn haren te grijpen, zijn hoofd achterover te trekken en haar klauwen langs zijn keel te trekken. Maar niet hier. Niet nu. Als ze rustig het plan afwachtte, zou ze twee vliegen in één klap vangen. Dat was nog beter.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Bezorgd keek Nish op de jongen neer. Hij kon niet eens meer overeind komen? En dat kwam echt alleen door een paar nachten weinig slaap?
          ‘Zal ik anders je eten ophalen? Anders staat je energiepeil op -20 als we bij de eetzaal zijn en moet ik je nog en public voeren.’


    Every villain is a hero in his own mind.