• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Soms geloofde Fox gewoon dat hij vervloekt was als het op de liefde aankwam. Zijn eerste vriendje verdween spoorloos, de tweede veranderde hem in een moordenaar en de derde kwam plotseling uit een andere tijdlijn vandaan en hield van een ander.
          Fantastisch.
          Echt dé manier om je twee maanden samen te vieren.
          Als de jongen net niet in zijn armen had gehuild, had hij gedacht dat het een grap was.
          Of, misschien…
          ‘Weet je zeker dat dit niet gewoon een of andere streek van Jester of Onyx is? Het zou echt wat voor Jester zijn om je hiervan te overtuigen.’
          Ja, dat was een goede verklaring…
          Adam schudde zijn hoofd. ‘Nee. ‘
          ‘Maar dat zou je dan niet weten.’
          ‘Ik weet het zeker, Fox,’ snauwde Adam plotseling.
          Ietwat geschrokken deinsde Fox achteruit. Ondanks alle ellende die ze hadden doorgemaakt, had hij zijn vriendje nog nooit horen snauwen.
          ‘Sorry,’ verzuchtte Adam toen hij zijn blik zag. ‘Het is gewoon… Ik heb net ondervonden dat mijn vriendje hier van een ander houdt en dat mijn ene beste vriend een gigantische klootzak is en de ander op me verliefd is en het is allemaal nogal veel.’
          Fox was nog niet echt overtuigd. Niet na wat Jester en Onyx de jongen al geflikt hadden.
          ‘Mag ik de foto’s op je iNet zien?’
          Misschien kon hij Adam daarmee de waarheid laten zien.
          Adam wierp hem een korte blik toe en haalde toen het toestel tevoorschijn. Tot zijn ongeloof zag hij op de achtergrond inderdaad een selfie van Adam en Merrin, die meer straalden dan hij beiden ooit had zien doen. Hij opende de map met foto’s en swipete langs de foto’s, waarvan de meeste inderdaad met Merrin waren. Hij zag foto’s met kostuums die zijn Adam nooit had aangetrokken, hij zag Merrin in een rolstoel en hij zag ook foto’s met zichzelf die hij zich niet herinnerde en zelfs foto’s met Onyx.
          ‘Wauw,’ bracht hij verslagen uit. ‘Jemig. Dit is bizar. Zit je hier nu vast? Hoe komt dat dan?’
          ‘Ik ontmoette Nemesis een week geleden. Ze vertelde over haar vriendin Toph, en hoe die zes jaar geleden van school werd gestuurd. Ik wilde haar redden,’ mompelde hij. ‘Ze loog. Ze zei dat het een Buffalo was. Als ik had geweten dat het een Panther was… dan had ik het nooit gedaan. Het heeft alles veranderd.’
          ‘En je kan het niet ongedaan maken?’
          ‘Nee, het was zo’n specifiek moment. Als ik het probeer dan kom ik mezelf tegen en is de kans groot dat ik doodga.’
          Fox haalde een hand door zijn krullen. ‘En de Adam die hier was?’ vroeg hij met een naar voorgevoel. ‘Heb je zijn plaats ingenomen?’
          ‘Dat denk ik ja.’
          Fox was een tijdje stil terwijl hij Adams woorden op zich in liet werken. Hij keek opzij en zag het verdriet op Adams gezicht. Voor Fox was het kut – want deze jongen hield duidelijk niet van hem zoals de andere Adam had gedaan. Maar deze nieuwe Adam was íédereen kwijtgeraakt en dat joeg ook een steek door zijn borstkas. Hij sloeg een arm om hem heen en kuste zijn slaap.
          ‘We waren dus wel goed bevriend in jouw tijdlijn?’
          Adam knikte. ‘Ja, al ging het wel een beetje moeizaam.’
          Fox keek hem afwachtend aan.
          ‘Wil je het horen?’
          Fox haalde zijn schouders op. Hij moest wel toch, om te weten hoe deze jongen tegen hem aankeek?
          ‘Het begin is niet echt leuk,’ waarschuwde Adam.
          Fox’ lippen krulden lichtjes om. ‘Ons verhaal begint ook niet zo leuk.’
          Maar het was anders ‘niet leuk’, merkte Fox toen Adam zijn verhaal deed. In Adams verhaal waren het niet Vienna, Toph en Rhyn die een stempel drukten op zijn start, maar Yrla en Dezi – en Fox zelf.
          Hij luisterde toe terwijl Adam vertelde hoe hem was wijsgemaakt dat homo’s een spuit moesten krijgen terwijl hij heftige gevoelens voor Merrin had. Het was ontzettend raar om te horen hoe Fox hem op dezelfde manier naar het bal had gevraagd, maar in plaats van dat ze daar voor het eerst zoenden en daarna bij elkaar bleven, raakte deze Adam in paniek en zorgde dat voor een reeks ongemakkelijke ontmoetingen waarbij Fox uiteindelijk tussen hem en Merrin probeerde te komen en de jongen zelfs dronken voerde.
          Fox begon zich af te vragen hoe dat überhaupt ooit nog was goed gekomen, en toen vertelde Adam hoe hij als hond voor hem had klaargestaan en hoe hij uiteindelijk in Kris’ kristallen wigwam door de mand was gevallen.
          ‘Eerst was ik woest,’ zei Adam, met zijn gedachten ver weg. ‘Maar toen hebben we over alles gepraat. Over wat ik voor Merrin voelde, en over de pijn die jij voelde doordat Kris verdwenen was en door Zebediah. Vanaf toen werden we vrienden, al bleef jij op me verliefd en hebben we een paar weken afstand genomen toen je me probeerde te zoenen terwijl ik met Merrin was. Na een poosje werd je opnieuw verliefd en zo kwam je over me heen. Nu zijn we gewoon hele goeie vrienden.’
          Het hele verhaal was ronduit bizar; hij kon zich niet voorstellen dat hij zich tussen Merrin en Adam in zou wurmen, of dat hij iemand drónken zou voeren, en tegelijkertijd zeurde zijn borst bij de gedachte aan Zebediah en Kris.
          ‘Op wie werd ik toen verliefd?’ vroeg hij zich af.
          ‘Op Jester. Niet – niet zoals Jester hier is,’ zei Adam snel. ‘Bij ons is hij helemaal niet duister, hij is juist hartstikke behulpzaam. Je hebt zeven weken bij hem op de kamer geslapen en bent er voor hem geweest toen Onyx en hij uit elkaar waren. Volgens mij keken jullie alleen maar Disneyfilms samen en waren jullie constant liedjes aan het –‘
          Fox kon het niet helpen dat hij in de lach schoot. De gedachte dat hij Disneyfilms met Jester keek en bijbehorende liedjes ging was ronduit absurd. ‘Dat had ik willen zien,’ grinnikte hij hoofdschuddend. ‘Ik ben in jouw wereld toch niet samen met die gek?’
          Een glimlachje krulde om Adams lippen. ‘Nee, dat niet. Je wilde het wel, maar hij koos toch voor Onyx. En maar goed ook, want er was iemand anders die op jou wachtte.’ Adam schoof zijn hand over die van hem en gaf een kneepje. ‘Kris kwam terug. Zebediah had je dan wel uit Kris’ geheugen gewist, maar hij kwam wel terug en ik heb je nog nooit zo gelukkig gezien als in de afgelopen twee dagen. Hij was altijd al de ware voor je, en ik geloof dat dat hier niet anders is. Hier wacht hij ook op je, en ik hoop dat dat het gemis van de andere Adam iets verzacht. Want Kris is niet dood en hij doet zijn uiterste best om uit zijn gevangenis weg te komen zodat hij weer bij jou kan zijn.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Toph


    ‘Altijd.’ Haar blik ging de ruimte door, maar ze zag de jongen niet. ‘Waar zat je aan te denken?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam glimlachte vertederd toen Fox begon te huilen, wetend dat het geen tranen van verdriet waren. Als hij ooit naar zijn eigen tijdlijn zou kunnen terugkeren en zijn vriend weer kon vasthouden, reageerde hij vast precies hetzelfde. Hij trok Fox in een stevige knuffel terwijl die de enorme storm van emoties doorstond en het duurde zeker tien minuten voor Fox weer een beetje aanspreekbaar was en met een blos zijn ogen neersloeg.
          ‘Ik hou echt wel van jou… Van de andere Adam. Maar Kris…’ Het noemen van de naam ontlokte weer een nieuwe snik aan zijn lippen.
          ‘Maar Kris is onvervangbaar. Ik begrijp het. Mijn andere versie had dat vast ook begrepen.’
          ‘Ik dacht echt dat hij dood was. Ik snap niet…’ Hij schudde zijn hoofd terwijl zijn ademhaling opnieuw versnelde.
          Adam pakte zijn trillende handen vast. In zijn tijdlijn was het niet zo rauw op Fox’ dak gekomen. De hoop had toen altijd nog wel een beetje gesluimerd en tot de ontmoeting van Kris had hij steeds meer tekenen gekregen dat zijn vriendje inderdaad nog leefde. Maar deze Fox… Die had het totaal niet zien aankomen.
          ‘Zebediah leeft ook nog,’ zei hij voorzichtig. ‘Weet je dat ook?’
          Fox knikte sniffend en schudde een krul voor zijn ogen weg. ‘Op het Halloweenfeest kwam hij naar me toe.’
          ‘Net als bij ons,’ knikte Adam. Het bleef bizar hoe sommige dingen zo volslagen anders waren, terwijl andere dingen hetzelfde waren gebleven. ‘Hij bood zijn excuses aan en wilde het goedmaken. Je vroeg hem om naar Kris te zoeken en hebt een filmpje voor hem opgenomen. Gebeurde dat hier ook?’
          ‘Nee.’ Fox keek hem niet aan. ‘Hij wilde het ook goed maken, maar ik heb niet aan Kris gedacht.’
          Adam gaf een kneepje in zijn handen. ‘Dat is heus niet zo vreemd. Bij ons had je vlak daarvoor nog over hem gepraat. Maar Zebediah is hier dus ook en ik twijfel er niet aan dat hij hem heeft. Zebediah is bezig om een aanval op de school te organiseren en hij gebruikt Kris’ gave om alles te financieren. In mijn tijdlijn speelden Jester en Onyx een sleutelrol bij zijn terugkomst en dat zullen ze hier niet gaan doen, aangezien ze hier niet veel beter zijn dan Zebediah, maar we verzinnen wel een manier om hem te bereiken. En anders is het afwachten tot hij naar jou komt.’
          Fox glimlachte door zijn tranen heen en knikte.
          Dit nieuws aan zijn vriend brengen zorgde voor het eerst sinds zijn aankomst voor een warm gevoel in zijn borst. ‘Ik hoorde dat je vandaag twee maanden met mijn alterego was en jou kennende heb je flink uitgepakt. Zullen we je plan alsnog gaan uitvoeren? Zodat we die twee maanden dat je gelukkig was met de andere Adam toch op een fijne manier kunnen afsluiten?’
          Fox knikte met een glimlach en veegde nog wat tranen van zijn gezicht.
          ‘Dat lijkt me heel fijn.’
          ‘Mooi! Ik kan ook wel een beetje afleiding gebruiken!’
          Adam liet zich van de boomstam glijden. ‘Lead the way!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Ergens voelde Fox zich schuldig omdat hij zo blij was dat Kris nog leefde dat hij nauwelijks stilstond bij het feit dat de Adam naast wie hij vanochtend was wakker geworden niet meer bestond. Heel diep vanbinnen was het eigenlijk ook wel een opluchting. Want kon hij nog samen zijn met die jongen als hij wist dat Kris ergens gevangenzat en op hem wachtte? Hoe zou Adam hebben gereageerd? Vast begripvol, maar het zou hem ook pijn hebben gedaan en hij was blij dat deze pijn hem bespaard bleef. Hij was nu gewoon veranderd in de jongen die tegenover hem zat en nu een pannenkoek in tweeën sneed. Uiterlijk was hij hetzelfde, maar toch merkte hij in bepaalde dingen dat hij wat… harder was. Ouder leek, misschien zelfs, al was hij nog steeds ontzettend lief en met anderen begaan.
          Onderweg naar de picknickplaats toe had hij de jongen verteld hoe Adam en hij samen waren gekomen. Wat er met Fire was gebeurd, had hij niet gezegd. Hij wist nog hoe kapot zijn Adam daarvan was geweest en wilde niet dat dat deze jongen ook overkwam. Hij had het al moeilijk zat nu hij hier onvrijwillig vastzat en de mensen hier beduidend minder aardig waren.
          Inmiddels was het al een tijdje stil tussen hen en de uitdrukking op zijn gezicht was steeds droeviger geworden. Fox wist echter niet zo goed wat hij kon zeggen om hem op te beuren.
          ‘Waar denk je aan?’ vroeg Fox voorzichtig. ‘Vind je het fijn om je gedachten te delen?’
          Adam keek aarzelend op. ‘Ik weet het niet… misschien wel.’





    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Het was makkelijker om tegen Fox te vertellen hoe moeilijk hij het vond dat Merrin en hij niet samen waren dan dat hij het tegen de jongen zelf kon zeggen.
          ‘Ik ben de schok nog aan het verwerken dat Merrin op Yrla verliefd is geworden.’ Een steek trok door zijn onderbuik bij het uitspreken van die woorden. ‘Zelfs als hij hier anders is. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik, in welk universum ook, iemand anders over hem zou verkiezen, of andersom. En de gedachte dat Merrin en ik alleen samen waren omdat Yrla ooit getraumatiseerd is door een andere jongen – goh dat doet toch wel wat met je.’ Hij sloeg zijn armen om zijn knieën en keek Fox aan. ‘Hoe zijn ze samen?’ vroeg hij, denkend aan Yrla’s woorden dat Merrin zijn bezit was. Erg liefdevol had hij niet geklonken.
          Fox haalde een hand door zijn krullen. ‘Ze hebben zo ongeveer de chemie van twee stenen?’ Hij grinnikte zacht. ‘Ik bedoel – je kan zeggen wat je wilt van Jester en Onyx, maar de chemie tussen hen is zowat angstaanjagend. En ik vond dat wij toch ook best wat chemie hadden samen.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘Maar nou ja, het is nou niet echt een stel waarvan je denkt; goh, als ik ooit een relatie krijg wil ik zoals die twee zijn. Niet dat ik ze ooit heb zien ruziën ofzo, maar…’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Het spat er niet af, weet je wel.’
          Adam verstevigde de grip om zijn bovenbenen terwijl hij zijn kin op zijn knieën liet rusten. ‘Ik wil dat hij gelukkig is,’ zei hij zacht. ‘Zelfs als het met Yrla is. Maar hij noemde Merrin net zijn bezit en het zit me gewoon niet lekker.’
          Het zeurende gevoel in zijn borst werd alleen maar groter.
          ‘Ik weet niet…’ Hij knipperde tranen weg. ‘Ik wil Merrin niet voor altijd kwijt zijn, Fox. Misschien hebben we andere herinneringen, maar hij is nog steeds Merrin. Mijn Merrin verloor ook eens zijn herinneringen en kreeg er anderen voor terug, maar hij hield nog steeds van me. Ik viel voor hem op het moment dat ik voor het eerst in zijn ogen keek en hij voelde een tinteling toen hij mijn hand aanraakte toen hij mij voor het eerst zag, zwaargewond in een ziekenhuisbed. Voor mij was dat altijd het teken dat we… echt bij elkaar hoorden, alsof we voorbestemd waren.’
          Fox stond op en kwam naast hem zitten en sloeg een arm om hem heen. ‘Adam – je bent een geweldige gast. Echt. En als ik eerlijk ben, en jullie net zo op die foto’s zag, denk ik dat jullie inderdaad een hartstikke lief stel zijn. Vast ook hier. Liefde overstijgt alle grenzen, zeggen ze toch altijd? Bij Kris en mij blijkbaar wel, als we nog steeds van elkaar houden. Voor jou en Merrin geldt dat vast ook, hmm? Dat kan toch nog komen? Jullie zitten hier nog bijna tien jaar op school.’
          Adam staarde naar zijn knieën.
          Hij wist niet wat het met hem zou doen als Yrla en Merrin nog jarenlang bij elkaar zouden zijn. Als Merrin iedere dag opnieuw voor Yrla koos, kwam er elke dag een barstje in zijn hart bij. Hij wist niet hoelang hij dat zou trekken en in alle eerlijkheid wist hij ook niet of het lukte om vrienden met hem te zijn en iedere dag geconfronteerd te worden met wat hij was kwijtgeraakt. Steeds exact dezelfde Merrin te zien, zijn stem te horen, hem te zien lachen – maar zonder hem te kunnen kussen, zonder in zijn armen te kunnen kruipen… het leek hem de hel.
          Maar hem opgeven… Dat wilde hij ook niet. Want hij wist niet waar hij anders zijn geluk kon vinden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Het voelde alsof iemand een ruk had gegeven aan alle zenuwen in zijn kop en ze verkeerd en verkreukeld weer had teruggedouwd. Kreunend pelde Jester zijn ogen open en vloekte toen het felle zonlicht regelrecht in zijn gezicht scheen. Ergens op de achtergrond klonk een schelle pieptoon en hij wist vrij zeker dat hij zich niet vaak zo naar had gevoeld zonder dat daar een avond heftig drinken aan vooraf was gegaan.
          Maar gisteren hadden ze toch helemaal niet zoveel bijzonders gedaan? Waar had hij deze afschuwelijke wereld van pijn en fucking gepiep aan te danken dan? Met zijn ogen nog steeds dicht en een hand eroverheen omdat het eerste niet genoeg was, zocht hij blind naar Onyx naast hem. 'Dude, het gordijn mag he-le-maal dicht, weet je nog?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Als je je mond niet houdt, timmer ik ‘m dicht,’ gromde Onyx, die een koppijn had van hier tot aan de maan. Hij bewoog zijn hoofd iets opzij, maar hield daar onmiddellijk mee op toen er een zee van pijn door hem heen golfde die hij zelfs tot in zijn schouders voelde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Jemig, als je het maar laat. Eén tik en je kan de restanten van m'n hersenen van de muur schrapen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Goh, zo voelt mijn hoofd ook,’ mompelde hij met gesloten ogen. En tering – hij was misselijk. ‘Ik heb echt de kater der katers. Wat de fuck hebben we gisteren gedaan? Een zwembad whisky leeggedronken?’ vroeg hij een stuk minder vloeiend dan het er op papier uit zou zien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep.
          Jester mompelde een vloek, slikte de volgende in, en antwoordde, 'Wat lul je?' Jemig, het hield maar niet op. 'We hebben niet gedronken, gast. We hebben als een stel oude wijven zitten lezen en plingelen op die gitaar van je en zijn voor twaalven gaan slapen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Waarom heb ik dan jouw failsafe in het kwadraat in mijn hoofd?' Scherpe pijnscheuten gingen door zijn hoofd toen hij wat rechterop ging zitten en zijn hoofd aftastte, waar hij een enorme bult tegenkwam. 'Wat de fuck?' mompelde hij. Hadden ze gisteren alleen gelezen en gepingeld? Het zou nog het resultaat kunnen zijn van wilde seks, maar als ze daar allebei mega koppijn van hadden waren ze wel ambiteus geweest en daarbij kwam dat hij zich niet kon herinneringen dat ze afgelopen nacht überhaupt hadden liggen rollebollen. En doorgaans was dat toch best memorabel.
          Was het soms Maaya die een paar flinke klappen had gehad? Dat verklaarde zijn onverklaarbare hoofdpijn, maar niet die van Jes. 'Heb jij ook een bult op je harses?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Wat is dat nou weer voor vraag,' mompelde Jester, maar controleerde voorzichtig met zijn vrije hand of dat zo was. Er trok een plotselinge scheut van pijn door zijn schedel die krachtig genoeg was om een iNet in één keer mee op te laten en hij siste. 'Ja.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Het viel niet mee om na te denken met zo’n koppijn. Onyx liet zich terugzakken in de kussens en sloot zijn ogen weer. Iemand had hen… geslagen? Het dak zag er nogal intact uit, dus dat was niet op hun hoofd gevallen door een of andere uitspatting van de hulk. Al kon haar zusje het natuurlijk weer gauw hersteld hebben en hun hoofden vergeten te zijn. Maar, hmm.
          ‘Zou iemand het lef hebben om ons neer te slaan?’ vroeg Onyx zich half-mompelend en half-kreunend af. Hij kon er wel een paar bedenken, moest hij bekennen. ‘Hebben we Vienna op de tenen getrapt?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Ze hadden in het zwembad nauwelijks met elkaar gesproken over het incident met Adam. Het leek Merrin niet een goed idee om dat rond te laten zwerven op zo'n plek, plus het was wel even goed dat ze aandacht hadden voor elkaar. Nu zat Merrin op zijn bed, terwijl naast hem Yrla verdiept zat in zijn boek. Hij had nog niet de goede manier gevonden om het te vertellen aan Yrla. En dus gooide hij het er maar uit.
          "Adam zegt dat hij uit een andere tijdlijn komt." Yrla legde verrast zijn boek neer bij het horen van Merrins bewering. "Hoe bedoel je?" Merrin werd nogal nerveus van de blik van Yrla en hij wist niet zo goed het uit te leggen. "Adam zegt dat hij uit een andere tijdlijn komt. Dat hij eerst ook op een school als deze zat, maar iets in het verleden veranderd heeft, waardoor hij nu hier bij ons is in onze tijdlijn."

    [ bericht aangepast op 12 mei 2021 - 12:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla


    "Oke..." zei hij aarzelend. Hij wist absoluut niet waar Merrin heen wilde met zijn verhaal, maar hij zag ook wel aan zijn vriendje dat hij nerveus was het te vertellen. "Kan dat?" was zijn eerste vraag. Yrla had werkelijk waar geen idee hoe de gave van Adam werkte. Hij wist dat de jongen kon tijdreizen, maar hij wist niet of dat betekende dat hij ook dingen kon wijzigen. Al zag je dat vaak wel in al die tijdreisfilms dat als ze iets aanpasten, dat de hele bende naar de knoppen ging. Echte interesse had hij nooit gehad voor de gave van de beste vriend van zijn vriendje, maar om een of andere reden klikten Adam en hij toch al niet zo.
          "Blijkbaar," antwoordde Merrin. "Niet boos worden, oké?" Merrin kwam iets overeind en keek Yrla aan. Die op zijn beurt een wenkbrauw optrok. Die zin betekende vaak niet veel goeds, maar hij knikte maar richting Merrin. Als hij wel boos zou worden, dan zou Merrin dicht klappen en dan wist Yrla helemaal niet waar dit over ging. Aangezien hij rustig afwachtte, begon Merrin te vertellen. Over dat Adam van een ander Experium kwam, waar Jester en Onyx en tot zijn verrassing ook Vienna wel aardig waren. In dat Experium waren vooral twee mensen de boeman, Dezi en hijzelf. Met het verhaal dat Merrin vertelde, voelde Yrla toch woede opbouwen, ondanks dat hij tegen Merrin had laten merken dat hij dat niet zou doen.
          "Oh ja. Leuk," antwoordde hij sarcastisch op het verhaal. "Klinkt voor mij alsof hij weer in een of andere psychose zit, waarin hij gewoon probeert om alles wat hier gebeurd recht te praten en te vergeten. En om iets van je gedaan te krijgen en mij als de boeman af te schilderen." De jaloezie was nog niet helemaal weg. Hij had het gezien in hoe die Adam naar Merrin keek. Echt niet dat dat ging gebeuren, dat hij Adam zomaar met zijn vriendje ervandoor zou laten gaan. Maar dit ging wel ernstig ver om iets van Merrin gedaan te krijgen. Dat jong was gewoon ziek in zijn hoofd. Het idee dat hij dit allemaal verzon om Merrin bij hem weg te halen, maakte hem woest. Tegelijkertijd spookte ook Fox door zijn hoofd heen. Hij wist nog goed hoe verdrietig de jongen de vorige keer was geweest, waarom Adam het uitgemaakt had. Toen ze weer bij elkaar kwamen, was Yrla al iets argwanend geweest. Hij had het echter laten zitten, Fox was weer blij. En als Fox blij was, was Yrla blij voor zijn vriend. Maar blijkbaar had Adam zich nu toch weer bedacht en brak hij Fox hart opnieuw. Klootzak.
          Merrin schudde echter zijn hoofd. "Nee, het is meer. Ik merkte het toen ik naast hem ging zitten. Deze Adam weet helemaal niets van deze tijdlijn. Zijn tranen waren niet gespeeld en ik weet niet hoe.." Merrin zuchtte en leek gefrustreerd op zoek naar het antwoord. "Het was Adam, maar tegelijkertijd was het Adam ook weer niet. Het voelde anders of zoiets. Hij was ook iets minder... uhm... heftig." Hij was van Adam gewend dat hij als een waterval hem overspoelde met allerlei gedachten en gevoelens, maar deze Adam was iets rustiger geweest. Merrin had om een of andere reden heel makkelijk met hem kunnen praten, maar hem troosten was dan aan de andere kant weer lastiger geweest, omdat hij dit niet gewend was van Adam.
          Yrla lachte spottend. "Doe niet zo naïef, Merrin." De jongen naast hem keek verbaasd achterom. "Dit is gewoon een of ander belachelijk verhaal wat hij verzonnen heeft om om te kunnen gaan met hoe het hier is en jouw van mij weg te trekken. Ik had al een tijdje het vermoeden dat hij meer van je wilde." Merrin keek met grote ogen naar Yrla achter heem. Hij scheen compleet in de war te zijn. "Waarom zeg je dat?" vroeg hij verontwaardigd. Ergens was het de jaloezie die sprak, maar Yrla geloofde daadwerkelijk niet dat Adam vanuit een ander tijdlijn kwam, waar toevallig hij de bad guy was en iedereen anders bloemetjes in elkaars haar vlocht. "Heeft hij er bewijs van?" vroeg Yrla sceptisch. Merrin keek even verbaasd naar Yrla op. "Van wat?" vroeg de jongen verward. Yrla keek even naar Merrin, nog niet in staat dit vreemde verhaal te geloven. "Heeft hij er bewijs van? Dat hij uit een andere tijdlijn komt?" Merrin schudde radeloos zijn hoofd. "I-i-ik weet het niet." Yrla snoof. "Nou, laat hem daar eerst maar eens mee komen." Yrla liet zijn boek voor wat het was en kwam overeind van het bed.
          "Ik ga even een rondje rennen. Even mijn hoofd leegmaken." En met die woorden was hij vertrokken.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2021 - 13:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.