• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 1            Speeltopic


                                                                                                                           





    Groep 1 Gemeenschapsruimte :
    Luca > Martell > Alyssa

    Groep 2 Gemeenschapsruimte :
    Kyle > Jacob

    Groep 2 Gemeenschapsruimte :
    Kali > Florence > Donovan

    Groep 3 Gemeenschapsruimte :
    Lysias > Nesrin

    Groep 4 Gemeenschapsruimte :
    Asteria > Darion > Dinah > Jonah > Ruhn

    Groep 5 Gemeenschapsruimte :
    Fenix > Jeriah > Elijah

    The hallways :
    Evelynn > Elias

    Wandering around schoolgrounds :
    Salhi > Darrian

    On the way to Evicka's office :
    Ramsey > Evicka

    Alleen :
    Lilith, Belial, Donovan, Amarina

    Legenda
    Naam : iemand is aan de beurt
    Naam : iemand is verplaatst, maar nog niet aan de beurt
    Naam : Iemand is weggegaan



    Belangrijke data




    Verjaardagen
    September : 16 (Alyssa),
    Oktober : 1 (Darion / Ziam), 4 (Jonah), 31 (Devrim)
    November : 3 (Salhi)
    December : 18 (Dinah)
    Januari : 1 (Jacob), 19 (Kyle), 31 (Ruhn)
    Februari : 11 (Donovan)
    Maart : 14 (Zuzana), 18 (Luca), 20 (Jeriah & Darrian)
    April : 2 (Ramsey), 14 (Kali), 16 (Evelynn)
    Mei : 10 (Martell)
    Juni : 16 (Isara), 30 (Charlize)
    Juli : 4 (Elijah & Nesrin),
    Augustus : 24 (Elias & Florence), 31 (Laslo)

    Onbekend : Lysias, Evicka, Asteria

    Feestdagen

    31 oktober : Samhain (Ritueel: schrijf een wens op een tak en verbrand die in een groots vuur. Dit feest stamt uit de tijd waarin demonen vooral in het donker actief waren. Het luidt een nieuwe periode in waarin de nacht langer duurt. Over het algemeen wordt dit feest gevierd door de demonen, maar op het Metanoia wordt er van iedereen verwacht dat hij/zij mee participeert. Vaak wordt dit feest gecombineerd de sterfelijke variant: Halloween.)

    24 december : Christmas Eve (Kerstmis wordt groots gevierd op het Metanoia en vooral in het laatste jaar wordt er extra veel aandacht aan besteed in de vorm van een gala.)

    25 & 26 december : Christmas (Het is traditie dat op de ochtend van 25 december de leerlingen de mogelijkheid krijgen hun cadeaus uit te wisselen, eventueel ook aan de docenten. Op de tweede kerstdag doen de docenten dit ook, hoewel dit niet iets officieels is. Er wordt een grootste ontbijt klaargezet, evenals een groot avondmaal)

    30 april : Beltane (Ritueel: de mannen geven een corsage van een bloem naar keuze aan hun speciale persoon. Dit feest is de tegenhanger van Samhain en hiermee wordt gevierd dat het licht langer in stand blijft. Ergens zou je kunnen zeggen dat dit vergelijkbaar is met ‘Valentijnsdag’. Dit wordt meestal gevierd door engelen.)

    Er komen misschien meer feestdagen erbij, maar dit is alvast een voorproefje voor de skips waarmee we nog te maken krijgen, hihi. Hopelijk zit er iets bij wat jullie ook aanspreekt.


    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 14:37 ]


    I have seen my own sun darkened

    Sisu schreef:



    Belial wants them kids away. Be Free Donovan and Kali :'D Before Belial makes you run away.

    In mijn hoofd is Belial inderdaad de net iets agressievere versie van Jack Sparrow :'D


    How far is far

    Belial's sass is echt next level
    ik ga stuk


    Belangrijke data




    Verjaardagen
    September : 3 (Salhi), 16 (Alyssa),
    Oktober : 1 (Darion / Ziam), 4 (Jonah), 24 (Lilith)
    November : -
    December : 18 (Dinah)
    Januari : 1 (Jacob), 19 (Kyle)
    Februari : 11 (Donovan),
    Maart : 18 (Luca), 20 (Jeriah & Darrian)
    April : 2 (Ramsey), 16 (Evelynn)
    Mei : 10 (Martell)
    Juni : 21 (Fenix)
    Juli : 4 (Elijah & Nesrin),
    Augustus : 24 (Elias & Florence)

    Onbekend : Lysias, Evicka, Asteria
    Geen verjaardag doorgegeven : Kali, Ruhn

    Feestdagen

    31 oktober : Samhain (Ritueel: schrijf een wens op een tak en verbrand die in een groots vuur. Dit feest stamt uit de tijd waarin demonen vooral in het donker actief waren. Het luidt een nieuwe periode in waarin de nacht langer duurt. Over het algemeen wordt dit feest gevierd door de demonen, maar op het Metanoia wordt er van iedereen verwacht dat hij/zij mee participeert. Vaak wordt dit feest gecombineerd de sterfelijke variant: Halloween.)

    24 december : Christmas Eve (Kerstmis wordt groots gevierd op het Metanoia en vooral in het laatste jaar wordt er extra veel aandacht aan besteed in de vorm van een gala.)

    25 & 26 december : Christmas (Het is traditie dat op de ochtend van 25 december de leerlingen de mogelijkheid krijgen hun cadeaus uit te wisselen, eventueel ook aan de docenten. Op de tweede kerstdag doen de docenten dit ook, hoewel dit niet iets officieels is. Er wordt een grootste ontbijt klaargezet, evenals een groot avondmaal)

    30 april : Beltane (Ritueel: de mannen geven een corsage van een bloem naar keuze aan hun speciale persoon. Dit feest is de tegenhanger van Samhain en hiermee wordt gevierd dat het licht langer in stand blijft. Ergens zou je kunnen zeggen dat dit vergelijkbaar is met ‘Valentijnsdag’. Dit wordt meestal gevierd door engelen.)

    Er komen misschien meer feestdagen erbij, maar dit is alvast een voorproefje voor de skips waarmee we nog te maken krijgen, hihi. Hopelijk zit er iets bij wat jullie ook aanspreekt.


    [ bericht aangepast op 15 april 2021 - 22:10 ]


    I have seen my own sun darkened

    Ooh yes, ik zal Kali nog even een bday geven. Rond welke datum zitten we nu?

    Ik hoop stiekem, als we Halloween krijgen, dat een van de studenten verkleed gaat als een van de docenten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Morrigann schreef:
    Ooh yes, ik zal Kali nog even een bday geven. Rond welke datum zitten we nu?

    Ik hoop stiekem, als we Halloween krijgen, dat een van de studenten verkleed gaat als een van de docenten.


    29 oktober.... De volgende dag is 1 september, waarop de scholen beginnen. De sterfelijke tijd wordt zo goed mogelijk nageleefd. ^^

    EDIT: Thanks Romana! Augustus ipv oktober... Jemig... *facepalm* Dus nu is het 29 augustus XDD
    EDIT OP EDIT: FUCKING HELL.... 31 augustus dus.... ik ben....echt.... blond....Heilige moeder Maria. Nogmaals dank je wel Romana voor je scherpte :')

    [ bericht aangepast op 15 april 2021 - 22:51 ]


    I have seen my own sun darkened

    Jayus schreef:
    Belangrijke data




    Verjaardagen
    September : 3 (Salhi), 16 (Alyssa),
    Oktober : 1 (Darion / Ziam), 4 (Jonah), 24 (Lilith)
    November : -
    December : 18 (Dinah)
    Januari : 1 (Jacob), 19 (Kyle)
    Februari : 11 (Donovan),
    Maart : 18 (Luca), 20 (Jeriah & Darrian)
    April : 2 (Ramsey), 16 (Evelynn)
    Mei : 10 (Martell)
    Juni : 21 (Fenix)
    Juli : 4 (Elijah & Nesrin),
    Augustus : 24 (Elias & Florence)

    Onbekend : Lysias, Evicka, Asteria
    Geen verjaardag doorgegeven : Kali, Ruhn

    Feestdagen

    31 oktober : Samhain (Ritueel: schrijf een wens op een tak en verbrand die in een groots vuur. Dit feest stamt uit de tijd waarin demonen vooral in het donker actief waren. Het luidt een nieuwe periode in waarin de nacht langer duurt. Over het algemeen wordt dit feest gevierd door de demonen, maar op het Metanoia wordt er van iedereen verwacht dat hij/zij mee participeert. Vaak wordt dit feest gecombineerd de sterfelijke variant: Halloween.)

    24 december : Christmas Eve (Kerstmis wordt groots gevierd op het Metanoia en vooral in het laatste jaar wordt er extra veel aandacht aan besteed in de vorm van een gala.)

    25 & 26 december : Christmas (Het is traditie dat op de ochtend van 25 december de leerlingen de mogelijkheid krijgen hun cadeaus uit te wisselen, eventueel ook aan de docenten. Op de tweede kerstdag doen de docenten dit ook, hoewel dit niet iets officieels is. Er wordt een grootste ontbijt klaargezet, evenals een groot avondmaal)

    30 april : Beltane (Ritueel: de mannen geven een corsage van een bloem naar keuze aan hun speciale persoon. Dit feest is de tegenhanger van Samhain en hiermee wordt gevierd dat het licht langer in stand blijft. Ergens zou je kunnen zeggen dat dit vergelijkbaar is met ‘Valentijnsdag’. Dit wordt meestal gevierd door engelen.)

    Er komen misschien meer feestdagen erbij, maar dit is alvast een voorproefje voor de skips waarmee we nog te maken krijgen, hihi. Hopelijk zit er iets bij wat jullie ook aanspreekt.




    iiiiii je maakt deze rpg steeds beter

    [ bericht aangepast op 15 april 2021 - 22:32 ]

    calice schreef:
    (...)

    iiiiii je maakt deze rpg steeds beter



    Hehe, slijmbal. Ik vind het gewoon oprecht leuk dat jullie allemaal zo enthousiast mee doen... Dus natuurlijk probeer ik er dan zeker ook iets van te maken hehe <3
    Thank you ^^


    I have seen my own sun darkened

    Hahaha Jacob :'D Belial eindelijk op z'n plek gezet? Wanna throw hands?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Sisu schreef:
    Hahaha Jacob :'D Belial eindelijk op z'n plek gezet? Wanna throw hands?


    nahhhh, dat laat hij liever aan Evicka over

    Evicka & Belial be like:


    I have seen my own sun darkened

    Phoee :'D

    Are you implying that she is a big Pussy?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Sisu schreef:
    Phoee :'D

    Are you implying that she is a big Pussy?

    In ieder geval heb je wel de verhoudingen goed van Belial en Evicka... she is the big one and he the little, heheh
    Misschien dat hij daarom zo'n brombeer is. Needs to compensate something *smirks*


    I have seen my own sun darkened

    Nee nee Belial is eerder een hete tijger rawwwrrrr


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    OPMERKING


    Naar aanleiding van het stalken van jullie GB's en onze speeltopic zijn er een aantal dingen die ik nog even met jullie wil bespreken:

    Allereerst was het de bedoeling dat dit moment, in het speeltopic, werd gebruikt om de mentoren beter te leren kennen maar ook om kort te bespreken waar jullie char nu staat betreffende hun keuze tussen de Hemel en de Hel. Het is dan ook naar de mentor om hiernaar te vragen zodat hij weet wat de wensen zijn van zijn mentorleerling. En uiteindelijk is het ook leuk om terug te lezen wat voor ontwikkeling onze personages hebben meegemaakt, hehe.
          Natuurlijk snap ik dat er door Ramsey zijn tussenkomst even een grote drama bom ontplofte, maar houdt dat wel goed in de gaten. Evicka komt ook nog terug voor haar mentorleerlingen.

    De tweede opmerking die ik wil maken, gaatover niemand minder dan onze vuurstichters. Ik lees wilde verhalen over het laten ontploffen van de school tot het binnendringen in de persoonlijke vertrekken van de docenten. Sowieso zullen de wilde plannen niet ongestraft zijn gegaan en zijn de docentvertrekken écht offlimits. Er kan een uitzondering gemaakt worden, maar dit moet dan wel besproken worden met de leraar in kwestie. Denk echt aan huisarresten waarin ze continu onder toezicht werden gesteld van een medewerker aan het Metanoia. Kortom de docenten zijn er niet alleen maar voor de lol, maar juist doordat men ook te maken krijgt met demonen moeten ze ook streng optreden. Daarbij denk ik dat Fenix / Kali bijvoorbeeld altijd worden gecontroleerd op lucifers als ze een lokaal binnenstappen en dat soort ongein. Als jullie zelf ook nog ideetjes daarover hebben, hoor ik dat graag ^^

    Tot slot is het voor de docenten handig om te weten dat er vooraf aan deze startdag, zo ongeveer 2 à 3 weken geleden een vergadering was geweest waarin de leerling die naar het laatste jaar gingen allemaal werden besproken. Dus toen hadden de leraren elkaar voor het eerst gezien, hehe.

    Dus bij deze, Nikita het zeikwijf heeft gesproken, kuch.


    I have seen my own sun darkened

    Ik heb Ruhn los geschreven i.v.m. een uitvaart aanstaande week (feelings and preparations are a real bitch).
    Mocht iemand hem alsnog aan willen schrijven, mag dat altijd — mijn reacties zullen alleen wat langer duren.


    Whatever causes night in souls, causes stars too.