• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 1            Speeltopic


                                                                                                                           





    Groep 1 Gemeenschapsruimte :
    Luca > Martell > Alyssa

    Groep 2 Gemeenschapsruimte :
    Kyle > Jacob

    Groep 2 Gemeenschapsruimte :
    Kali > Florence > Donovan

    Groep 3 Gemeenschapsruimte :
    Lysias > Nesrin

    Groep 4 Gemeenschapsruimte :
    Asteria > Darion > Dinah > Jonah > Ruhn

    Groep 5 Gemeenschapsruimte :
    Fenix > Jeriah > Elijah

    The hallways :
    Evelynn > Elias

    Wandering around schoolgrounds :
    Salhi > Darrian

    On the way to Evicka's office :
    Ramsey > Evicka

    Alleen :
    Lilith, Belial, Donovan, Amarina

    Legenda
    Naam : iemand is aan de beurt
    Naam : iemand is verplaatst, maar nog niet aan de beurt
    Naam : Iemand is weggegaan



    Belangrijke data




    Verjaardagen
    September : 16 (Alyssa),
    Oktober : 1 (Darion / Ziam), 4 (Jonah), 31 (Devrim)
    November : 3 (Salhi)
    December : 18 (Dinah)
    Januari : 1 (Jacob), 19 (Kyle), 31 (Ruhn)
    Februari : 11 (Donovan)
    Maart : 14 (Zuzana), 18 (Luca), 20 (Jeriah & Darrian)
    April : 2 (Ramsey), 14 (Kali), 16 (Evelynn)
    Mei : 10 (Martell)
    Juni : 16 (Isara), 30 (Charlize)
    Juli : 4 (Elijah & Nesrin),
    Augustus : 24 (Elias & Florence), 31 (Laslo)

    Onbekend : Lysias, Evicka, Asteria

    Feestdagen

    31 oktober : Samhain (Ritueel: schrijf een wens op een tak en verbrand die in een groots vuur. Dit feest stamt uit de tijd waarin demonen vooral in het donker actief waren. Het luidt een nieuwe periode in waarin de nacht langer duurt. Over het algemeen wordt dit feest gevierd door de demonen, maar op het Metanoia wordt er van iedereen verwacht dat hij/zij mee participeert. Vaak wordt dit feest gecombineerd de sterfelijke variant: Halloween.)

    24 december : Christmas Eve (Kerstmis wordt groots gevierd op het Metanoia en vooral in het laatste jaar wordt er extra veel aandacht aan besteed in de vorm van een gala.)

    25 & 26 december : Christmas (Het is traditie dat op de ochtend van 25 december de leerlingen de mogelijkheid krijgen hun cadeaus uit te wisselen, eventueel ook aan de docenten. Op de tweede kerstdag doen de docenten dit ook, hoewel dit niet iets officieels is. Er wordt een grootste ontbijt klaargezet, evenals een groot avondmaal)

    30 april : Beltane (Ritueel: de mannen geven een corsage van een bloem naar keuze aan hun speciale persoon. Dit feest is de tegenhanger van Samhain en hiermee wordt gevierd dat het licht langer in stand blijft. Ergens zou je kunnen zeggen dat dit vergelijkbaar is met ‘Valentijnsdag’. Dit wordt meestal gevierd door engelen.)

    Er komen misschien meer feestdagen erbij, maar dit is alvast een voorproefje voor de skips waarmee we nog te maken krijgen, hihi. Hopelijk zit er iets bij wat jullie ook aanspreekt.


    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 14:37 ]


    I have seen my own sun darkened

    Morrigann schreef:
    Wel jammer dat we nooit zullen weten welke drama uitgebroken zal zijn xd


    Retweet

    Peitho schreef:
    (...)

    Ja, alleen zullen er nieuwe keuzes gemaakt worden en zal ik met nieuwe kamerindelingen komen. Dus Ramsey kan aan Evicka ontsnappen 😂😂


    Ahh so sad, match made in heaven Metanoia

    Hoezo was er eigenlijk een nieuw topic nodig? Ik had namelijk het idee dat het wat rustiger was omdat velen zaten te wachten op een reactie voordat zij verder konden.

    Maar ik ga Elias sowieo overplaatsen alleen is het verleden tussen Jonah en Darrian nog mogelijk? ^^


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Fika schreef:
    Hoezo was er eigenlijk een nieuw topic nodig? Ik had namelijk het idee dat het wat rustiger was omdat velen zaten te wachten op een reactie voordat zij verder konden.

    Maar ik ga Elias sowieo overplaatsen alleen is het verleden tussen Jonah en Darrian nog mogelijk? ^^


    Jazeker! Er is al een heropende topic te vinden voor eventuele nieuwe chars. Wat Jonah betreft, zou je dit met Romana kunnen overleggen hehe. Darrian is iig weer van de partij in het tweede rollentopic ^^


    I have seen my own sun darkened

    Voor Jacob en Ramsey is mijn voorstel om de bestaande relaties te laten staan, en eventueel verder uit te werken ?

    calice schreef:
    Voor Jacob en Ramsey is mijn voorstel om de bestaande relaties te laten staan, en eventueel verder uit te werken ?

    Sommige personages zijn verandert, dus daar moet per character weer even naar gekeken worden. Zeker nu we een Dark King erbij hebben. De vraag is of Donovan bijvoorbeeld bij Ramsey blijft of zich bij Ascian aansluit, die al tien jaar de titel van Dark King draagt.

    Dus ook stel ik voor dat er gewacht wordt met het maken van relaties. In ieder geval totdat alle rollen klaar zijn. Deadline wordt nof bepaald. Anders wordt het moeilijk voor de nieuwe mensen om ertussen te komen. Ik ben in ieder geval van plan om voor al mijn personages de relaties opnieuw te bekijken.
    Ik hoop voor jullie begrip hiervoor. ^^


    I have seen my own sun darkened

    Peitho schreef:
    (...)
    Sommige personages zijn verandert, dus daar moet per character weer even naar gekeken worden. Zeker nu we een Dark King erbij hebben. De vraag is of Donovan bijvoorbeeld bij Ramsey blijft of zich bij Ascian aansluit, die al tien jaar de titel van Dark King draagt.

    Dus ook stel ik voor dat er gewacht wordt met het maken van relaties. In ieder geval totdat alle rollen klaar zijn. Deadline wordt nof bepaald. Anders wordt het moeilijk voor de nieuwe mensen om ertussen te komen. Ik ben in ieder geval van plan om voor al mijn personages de relaties opnieuw te bekijken.
    Ik hoop voor jullie begrip hiervoor. ^^


    En hoe doen we met met personages die on hold staan? Want bijv in het geval van Don en the Dark King. Hij staat nu op hold, dus idk in hoeverre we daar dan rekening mee houden zolang die niet mee doet?

    Vervolgens hebben we nog de kwestie van de dark personages. Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er in het heropende topic een aantal chars op pauze zijn gezet. Dit komt door een vervelende miscommunicatie van mijn kant. Ik ben er in ieder geval direct achteraan gegaan.

    Deze miscommunicatie betekent niet dat er geen dark personages gemaakt kunnen worden. Alleen is het belangrijk dat bepaalde elementen in samenspraak gebeurt. Alsin, Darrian staat bekend als the Darkest One, kortom hij is het donkerst van allemaal. Martell staat bekend als de White King, dus iedereen 'respecteert' hem als een leider. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik hiermee zeggen wil.
    Het is met zoveel personages echt een uitdaging om creatief te blijven en goed andermans lijstjes door te lezen. Wat behoorlijk moeilijk is haha. Daarom is mijn advies goed in contact blijven met elkaar ^^

    Daarnaast de kwestie van de tijdelijke pauze, ik blijf met Romana en Myrte in contact. Voor nu is er nog geen deadline op de personages. Pas als de deadline daarvan bekend is en is verstreken, mogen er ook relaties worden afgesproken. Ik vind het echt heel belangrijk dat we daar dus nog even mee wachten, hoewel ik jullie enthousiasme enorm waardeer! ❤️


    I have seen my own sun darkened

    Wat ik nu ga doen voor het overzicht is dat ik alle statussen bij elkaar gooien en hier de samenvatting aankoppel. Hoe staan ze precies bekend. Hierdoor is het makkelijker om te kijken wat past bij een nieuw personage. De statussen zijn best belangrijk voor hoe je personage in elkaar steekt, zeg maar.

    Mocht er hierover onduidelijkheden zijn, ben ik altijd bereikbaar via een PB. Hebben jullie andere suggesties, laat het dan ook vooral horen! ^^


    I have seen my own sun darkened

    STATUSSEN


    Martell // The White King
    Nadat de vorige White King gedwongen werd om af te treden, was het Martell die naar voren werd geschoven. Vanwege zijn helderwitte vleugels met gouden belijningen werd Mart algauw bestempeld als de witte koning. Waar het eerst spottend bedoeld werd, veranderde het tot een naam die uitgesproken werd met ontzag. Hoewel Mart zeer bescheiden is aangelegd, voelt hij zich vereerd deze titel te mogen dragen en hoopt hij deze ook waardig te zijn – nu en in de toekomst.

    Dinah // The Devilish Angel The Quill
    Dinah staat bekend als de engel die net zo van het leven kan genieten als een demon, binnen de bestaande regels (hoewel niemand ooit iets gezegd heeft over het verleggen van de grenzen). Ze heeft een groot hart en doet wat zij vind wat het juiste is om te doen, wat soms tegen de basisprincipes ingaat van een Engel. Haar innemende persoonlijkheid maakt haar geliefd bij beide kanten en zelf is ze dan ook onzeker over haar keuze in tegenstelling tot haar broers.
    Niemand weet verder van haar status als The Quill af. In het geheim is ze een columnist van een rubriek waar alle nieuwtjes en roddels in omhoog komen.

    Nesrin // The Feisty Fireball
    Vanwege haar licht ontvlambare aard staat Nesrin bekend als de vuurbal. Je hoeft maar één verkeerd opmerking te maken of Nesrin is al overeind gesprongen.

    Kali // The Little Rascal
    In haar eerste jaren in Metanoia was Kali lastig om te handelen voor de verzorgers. Wilden zij dat ze A deed, dan deed Kali B, zelfs als ze zelf ook liever A deed. De bijnaam 'little rascal' is al snel blijven hangen toen ze door een van de verzorgers gezocht werd toen ze zich weereens verstopt had in een van de vele plekjes in het kasteel. Voor de een zal dit liefkozend zijn, voor een ander meer uit frustratie.

    Ramsey // The Troublemaker
    Op Metanoia staat Ramsey bekend als Troublemaker. Ramsey brengt liever zijn tijd door in het nachtleven van de het Demonenrijk dan dat hij doet in de lessen of op school. De afgelopen jaren heeft hij meer lessen gemist dan gevolgd. Woont hij een les wel bij, dan zal hij er voor zorgen om deze zo veel te verstoren als hij kan. Dit heeft hem de afgelopen jaren de bijnaam Troublemaker gegeven. Zijn docenten hebben hem vaak aangesproken op dit gedrag.

    Ascian // The Dark King
    Cian staat bekend als 'The Dark King'. Deze status heeft hij overgenomen van de vorige Dark King, welke te ver was gegaan in zijn doen en laten om anderen naar de kant van de duivel te krijgen. Door de ongein van de voormalige Dark King werd Cian behoorlijk in de gaten gehouden. Dit omdat hij natuurlijk veel gehoord en gezien had van alle plannen die de voormalige Dark King had gemaakt. Het duurde dan ook een goed jaar voordat die spiekende oogjes wat daalde en hij wat meer bewegingsruimte kreeg.
    Toch wist Cian ondanks die oogjes verschillende twijfelaars naar de duistere zijde te trekken. Hij wist zijn waarde als leider hierdoor vooralsnog goed te showen, iets wat zeker nodig was na het hele fiasco met de voormalige Dark King. Zijn status was in het begin dan ook niet erg veilig te noemen. Toch heeft hij deze status ondertussen bijna 10 jaar.
    Nu is hij echter 25 en moest hij dus wel het laatste jaar in, wat inhoudt dat hij aan het einde van het schooljaar de touwtjes zal moeten overdragen aan een ander. Voor nu behoudt hij ze echter en zal proberen om ook de laatste twijfelaars in dit laatste jaar naar het duister te trekken.

    Donovan // The Mysterious One
    Donovan staat bekend als de mysterieuze. Hij houdt zich afzijdig en bevindt zich altijd op de achtergrond, maar dat betekent niet dat hij verlegen of schuw is. Integendeel. Eerder angstaanjagend kalm, waardoor mensen liever uit zijn buurt blijven. Hij toont weinig tot geen emotie, is gesloten en afstandelijk, en komt daardoor onvoorspelbaar over. Het enige dat mensen van hem weten is zijn reputatie en dat hij niet vies is van een beetje geweld. Hierdoor weet men dat ze maar beter geen ruzie met deze jongeman kunnen zoeken. Hij is geen loner, want hij heeft in zijn jaren op Metanoia een aantal goede vrienden gemaakt, al weten deze ook maar het geringste van Donovan af en dat wil hij graag zo houden.

    Elijah // Invisible Ink
    Met zijn grijze vleugels en einzelhanger gedrag lijkt de jongen haast onzichtbaar op Metanoia. De meeste mensen herinneren hem niets zo goed als als ze hem herinneren is het om de tekeningen die hij maakt of omdat ze zijn Zus Nesrin kennen. Het lichtpuntje die zijn personallity zichbaar maken.

    Luca // The Truthful One
    De status van truthfull one houd in dat Luca zijn hele leven nog geen leugens verteld heeft en verkiest om de waarheid boven te halen. Deze status gaat gepaard met zijn zo goed als witte vleugels, gezien liegen als een slechte trait aanzien word. Maar soms is de harde waarheid beter niet gezegd en kan voor conflicten zorgen. Hierdoor zijn Luca’s vleugels toch hier en daar donkerder bevlekt.

    Florence // The Queen of Hearts
    Florence staat bekend als de Queen of Hearts en wordt aanbeden door velen. Met dank aan haar uiterlijk is ze een adembenemende verschijning en heeft ze al menig harten in de loop der jaren sneller doen laten slaan. Ze wil heel graag geadoreerd worden en iemand vinden die echt van haar houdt, iemand die haar koude hart doet laten smelten, maar door haar verleden krijgt ze een soort kortsluiting als iemand te dichtbij komt, wat er steeds voor zorgt dat niemand goed genoeg is. Ze vindt altijd een reden om te geloven dat iemand niet te vertrouwen is, waarna ze het op een cruel manier beëindigd. Ze verleidt en flirt er daarom op los zonder daadwerkelijk een echte relatie aan te gaan, waarbij ze een spoor van gebroken harten achterlaat.

    Jeriah // The Golden One
    Zijn veren waren altijd al enorm licht van kleur, maar op een dag kwamen er steeds meer gouden veren opdraven omdat hij op dat moment dingen los begon te laten en eigenlijk vrijwel zijn pad gewoonweg wist. Iets waar hij nu al enkele tijd zeer zeker over is zelfs. Vanaf dat moment stond zijn broer bekend als Darkest One en Jeriah zelf als Golden One. Dit echter mede omdat zijn vleugels zoveel gouden veren bevatten en hij zo liefdevol is naar iedereen toe.

    Darrian // The Darkest One
    Zijn veren waren altijd al donker van kleur, maar op een gegeven moment gingen alle zichtbare twijfelende veren weg en maakte dit plaats voor zijn donkerrode en zwarte vleugels. Iedereen weet ondertussen eigenlijk wel van de twins, zij die eigenlijk al reeds één been in de hemel/hel hebben staan. Om deze reden wordt zijn broer Golden One genoemd, hij die naar heaven zal gaan en Darrian Darkest One, hij die naar hell zal gaan. Echter heeft hij de status niet alleen daarom, iedereen weet ondertussen wel dat Darrian in staat is om zeer duistere dingen te doen. En omdat hij ondertussen de meeste processen gehad heeft, maar nog steeds weet rond te dwalen over Metanoia, laten de meeste hem dan ook vaak precies dat doen; ronddwalen.

    Amarina // Memory
    Amarina haar geheugen is exceptioneel. Alles wat zij ziet en meemaakt slaat haar geheugen op. Zo onthoudt zij alles wat er geleerd wordt in de les, maar ook alles wat andere om haar heen doen en zeggen tegen elkaar. Niemand kan dus echt tegen haar liegen, niet indien zij die leugen niet hoog kunnen houden. Zij weet namelijk nog wat je 5 of zelfs 10 jaar terug heb gezegd.

    Fenix // Fire Aficinado
    Fenix heeft altijd al een vreemde fascinatie voor vuur gehad. Hij kan er uren naar staren en komt daarbij vaak gevaarlijk dichtbij. Zijn fascinatie voor vuur is zelfs zo ver doorgeslagen dat hij zo nu en dan dingen ook graag zelf in vuur en vlam zet en dan voldaan toekijkt hoe het vuur zich langzaam verspreid.
    Fenix werkt zich nogal snel in de nesten aangezien hij geen rem heeft. Hij heeft een grote mond, treed graag op de voorgrond en steekt zijn neus in zaken waar deze niet hoort. Hierdoor is hij nou niet erg geliefd bij de meeste.

    Jonah // The Fallen King
    Jonah, die eerst bekend stond als de meest pure ziel vanwege zijn spierwitte vleugels en zachtaardige karakter, heeft een ware gedaanteverwisseling ondergaan na het incident met Darrian waarbij één van zijn vleugels ruw afgescheurd werd. Iedereen keek naar hem op, hij bevond zich in een ware leiderspositie totdat de eerste zwarte veren tevoorschijn kwamen. Zijn eens zo pure ziel was besmet geraakt met wraakgevoelens naar Darrian die hem voor het leven heeft beschadigd, maar ook schaamte zorgde voor de kleurverwisseling. Schaamte omdat hij nooit meer normaal zou kunnen vliegen en schaamte voor de zwarte veren die ervoor zorgden dat iedereen hem liet vallen. Sindsdien gaat Jonah door het leven als the Fallen King.

    Elias // The Halfblood
    Gezien Elias twijfelt tussen de twee kanten, wat zich symboliseert in zijn vleugels; één overheersend zwarte vleugel en één overheersend witte vleugel, maar ook vanwege zijn vrienden aan beiden kanten werd hij al snel omgedoopt naar The Halfblood.

    Ruhn // The Moon
    Vanwege zijn twijfeling tussen goed en slecht — maar zijn toekomst aan de lichte zijde — wordt Ruhn veelal vergeleken met de maan: een licht in de duisternis. Zoals de maan heeft hij perioden van een nieuwe staat (daarbij, duisternis) en een volledig volle staat (daarbij, licht). Ruhn's fascinatie met de maan helpt hierbij.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2021 - 21:37 ]


    I have seen my own sun darkened

    Hey! Sorry ik had een erg druk weekend en heb dus veel gemist zie ik haha!
    Ik zal alles even doorlezen!

    Enjoy_20 schreef:
    Hey! Sorry ik had een erg druk weekend en heb dus veel gemist zie ik haha!
    Ik zal alles even doorlezen!


    Ahaha kan gebeuren!! Leuke dingen gedaan? ^^


    I have seen my own sun darkened

    Peitho schreef:
    (...)

    Ahaha kan gebeuren!! Leuke dingen gedaan? ^^


    Jaaa! Lekker met vrienden op terrasjes gezeten! Ook gewerkt daarnaast maar de terrasjes waren wel mn hoogtepunt! ^^
    En verder moest ik op de hond van vrienden passen want die waren een weekendje weg voor werk en i loveeee dogs dus dat was ook helemaal top!!

    Mocht iemand status ideeën hebben voor een fluffball, please hmu, ik ben zo slecht hier in.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Morrigann schreef:
    Mocht iemand status ideeën hebben voor een fluffball, please hmu, ik ben zo slecht hier in.


    Why not go with The Fluffball? ^^


    I have seen my own sun darkened