• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 1            Speeltopic


                                                                                                                           





    Groep 1 Gemeenschapsruimte :
    Luca > Martell > Alyssa

    Groep 2 Gemeenschapsruimte :
    Kyle > Jacob

    Groep 2 Gemeenschapsruimte :
    Kali > Florence > Donovan

    Groep 3 Gemeenschapsruimte :
    Lysias > Nesrin

    Groep 4 Gemeenschapsruimte :
    Asteria > Darion > Dinah > Jonah > Ruhn

    Groep 5 Gemeenschapsruimte :
    Fenix > Jeriah > Elijah

    The hallways :
    Evelynn > Elias

    Wandering around schoolgrounds :
    Salhi > Darrian

    On the way to Evicka's office :
    Ramsey > Evicka

    Alleen :
    Lilith, Belial, Donovan, Amarina

    Legenda
    Naam : iemand is aan de beurt
    Naam : iemand is verplaatst, maar nog niet aan de beurt
    Naam : Iemand is weggegaan



    Belangrijke data




    Verjaardagen
    September : 16 (Alyssa),
    Oktober : 1 (Darion / Ziam), 4 (Jonah), 31 (Devrim)
    November : 3 (Salhi)
    December : 18 (Dinah)
    Januari : 1 (Jacob), 19 (Kyle), 31 (Ruhn)
    Februari : 11 (Donovan)
    Maart : 14 (Zuzana), 18 (Luca), 20 (Jeriah & Darrian)
    April : 2 (Ramsey), 14 (Kali), 16 (Evelynn)
    Mei : 10 (Martell)
    Juni : 16 (Isara), 30 (Charlize)
    Juli : 4 (Elijah & Nesrin),
    Augustus : 24 (Elias & Florence), 31 (Laslo)

    Onbekend : Lysias, Evicka, Asteria

    Feestdagen

    31 oktober : Samhain (Ritueel: schrijf een wens op een tak en verbrand die in een groots vuur. Dit feest stamt uit de tijd waarin demonen vooral in het donker actief waren. Het luidt een nieuwe periode in waarin de nacht langer duurt. Over het algemeen wordt dit feest gevierd door de demonen, maar op het Metanoia wordt er van iedereen verwacht dat hij/zij mee participeert. Vaak wordt dit feest gecombineerd de sterfelijke variant: Halloween.)

    24 december : Christmas Eve (Kerstmis wordt groots gevierd op het Metanoia en vooral in het laatste jaar wordt er extra veel aandacht aan besteed in de vorm van een gala.)

    25 & 26 december : Christmas (Het is traditie dat op de ochtend van 25 december de leerlingen de mogelijkheid krijgen hun cadeaus uit te wisselen, eventueel ook aan de docenten. Op de tweede kerstdag doen de docenten dit ook, hoewel dit niet iets officieels is. Er wordt een grootste ontbijt klaargezet, evenals een groot avondmaal)

    30 april : Beltane (Ritueel: de mannen geven een corsage van een bloem naar keuze aan hun speciale persoon. Dit feest is de tegenhanger van Samhain en hiermee wordt gevierd dat het licht langer in stand blijft. Ergens zou je kunnen zeggen dat dit vergelijkbaar is met ‘Valentijnsdag’. Dit wordt meestal gevierd door engelen.)

    Er komen misschien meer feestdagen erbij, maar dit is alvast een voorproefje voor de skips waarmee we nog te maken krijgen, hihi. Hopelijk zit er iets bij wat jullie ook aanspreekt.


    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 14:37 ]


    I have seen my own sun darkened

    Morrigann schreef:
    Ik ga proberen vanavond of morgen te schrijven ^^

    Ik ben ook altijd open voor nog een personage maken cause I love this RPG :Y)


    same! Dit verhaal is te leuk (:

    Nawh, guys ^^
    That really means a lot hihi. Ik ga wel een paar aanpassingen maken binnen het idee voor meer duidelijkheid. Maar daar zal ik later wel op terug komen, hehe. ❤️


    I have seen my own sun darkened

    Ik ben er ook nog c: Kan niet wachten om verder te gaan ^^


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Plan van Aanpak: Ik ga het rollentopic opnieuw opengooien vanavond of morgen. Dus mochten er interesses zijn voor nieuwe rollen, kan je alvast de tijd nemen om de codes klaar te zetten.
    Ik heb duidelijkheid van Romana gekregen en zij zal ook meedoen met haar chars. Dus het wordt weer een gezellige boel, hihi.


    I have seen my own sun darkened

    Gaan we wel gewoon verder met het huidige speeltopic?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Morrigann schreef:
    Gaan we wel gewoon verder met het huidige speeltopic?


    Hmm, de veranderingen die ik in ga voeren, kunnen ook voor veranderingen zorgen bij jullie personages. Een voorbeeld is het verdrag wat ondertekend is door Satan en Evicka, de grondslag van Metanoia:

    De belangrijkste punten / regels die in dit verdrag naar voren zullen komen, zijn:
    1. Metanoia is neutraal grondgebied, dit betekent dat persoonlijke vetes van iedere aard dan ook opzij worden geschoven.
    2. De standaard regels die worden gehandhaafd, zijn dezelfde ethisch verantwoordde regels als in de sterfelijke wereld.
    3. De kinderen moeten goede zorg kunnen ontvangen en zo autonoom mogelijk hun keuze kunnen maken.
    4. Van de leraren wordt verwacht dat ze zich professioneel kunnen gedragen tegenover de leerlingen. Ze hebben hier te maken met engelen en demonen in spe, waar dus ook de stereotyperende karaktertrekken bij horen. Hierop zullen de regels dus ook aangepast worden. Maar mocht een Engel of Demon zich dermate onpasselijk gedragen zonder dat hier verandering in komt, wordt er besloten om zijn of haar ziel te laten versplinteren.
    5. Mochten volwaardige Engelen en Demonen zich niet aan de regels houden, worden hun vleugels gekortwiekt. Wel hebben ze recht op een eerlijk proces wat in de Tussenwereld plaatsvind als enige neutrale plek.


    Kortom de docenten worden strenger, wat invloed heeft in de conditionering van het gedrag van demonen en engelen.
    Dus dan is het voor de schrijvers de uitdaging om te bedenken of hun chars ook zo gereageerd zouden hebben, wetende dat er zulke heftige straffen boven hun hoofd hangt. Snap je....? ^^


    I have seen my own sun darkened

    Ik snap er eigenlijk niks van hahahah
    Zijn de straffen strenger voor de leerlingen? of voor docenten? of voor iedereen?
    Een also: moeten de leraren dus meer tolereren van de leerlingen? alsin een bijv demoon docent moet een leerling die meer naar de kant van God neigt meer in zijn waarde laten en vice versa?

    [ bericht aangepast op 30 april 2021 - 22:08 ]

    calice schreef:
    Ik snap er eigenlijk niks van hahahah
    Zijn de straffen strenger voor de leerlingen? of voor docenten? of voor iedereen?
    Een also: moeten de leraren dus meer tolereren van de leerlingen? alsin een bijv demoon docent moet een leerling die meer naar de kant van God neigt meer in zijn waarde laten en vice versa?


    1. Straffen worden bepaald afhankelijk van de aard van de leerlingen. Er is begrip voor Demonen, aangezien die hun demonic needs moeten uiten, maar sommige moeten de nodige zelfbeheersing aangeleerd krijgen (kuch, ik noem geen namen, kuch). Anders zouden ze ook niet naar hun laatste jaar mogen als de docenten niet dachten dat ze er klaar voor zouden zijn, mits je een uitzondering bent. XD

    2. De leraren mogen zich eigenlijk niet zich bemoeien met de keuzes van de volitares,hoewel dit natuurlijk wel gedaan wordt. Alleen hangt er nu een straf boven het hoofd, namelijk gekortwiekte vleugels. Mentoren mogen zich natuurlijk wel bemoeien in het belang van de leerling.

    3. Leraren moeten gewoon blijven handelen naar wat ik hun idee juist is. Al er extreme dingen voorvallen, zullen daar wel straffen op staan. Zo is het verdrag opgesteld, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zich daar aan houdt, snap je? ^^


    I have seen my own sun darkened

    Peitho schreef:
    (...)

    1. Straffen worden bepaald afhankelijk van de aard van de leerlingen. Er is begrip voor Demonen, aangezien die hun demonic needs moeten uiten, maar sommige moeten de nodige zelfbeheersing aangeleerd krijgen (kuch, ik noem geen namen, kuch). (bedoel je nu Ramsey? how dare you, he's such a sweetheart)
    Anders zouden ze ook niet naar hun laatste jaar mogen als de docenten niet dachten dat ze er klaar voor zouden zijn, mits je een uitzondering bent. XD

    2. De leraren mogen zich eigenlijk niet zich bemoeien met de keuzes van de volitares,hoewel dit natuurlijk wel gedaan wordt. Alleen hangt er nu een straf boven het hoofd, namelijk gekortwiekte vleugels. Mentoren mogen zich natuurlijk wel bemoeien in het belang van de leerling.

    3. Leraren moeten gewoon blijven handelen naar wat ik hun idee juist is. Al er extreme dingen voorvallen, zullen daar wel straffen op staan. Zo is het verdrag opgesteld, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zich daar aan houdt, snap je? ^^


    haha, ja ik snap hem denk ik. Maar voor een beetje geklooi wordt je ziel niet versnipperd toch? o:
    maar meer dat er serieuze consequenties gekoppeld zijn aan hun acties als ze echt te ver gaan?

    En ik zou btw wel verder willen met het huidige speeltopic, als dat naar jouw idee past met de nieuwe regels. Als we vanaf nu daar rekening mee houden.
    Zit er wel lekker in (blush)

    En nog even een korte casestudy:
    - Jacob mag zich dus bezig houden met de keuzes van Florence en Martell, aangezien dat zijn mentorkidz zijn
    - Maar Nesrin moet hij loslaten, ondanks dat hem dat tegenzit


    Am I right?

    Jacob mag zich met allemaal bezighouden, maar bijvoorbeeld de Demon die Florence zo ontzettend verandert heeft, zal gekortwiekte vleuges hebben gekregen. Dus kleine zaken, zoals een gesprek rond de tafel is niet verkeerd. Maar iemand dwingen door middel van manipulatie bijvoorbeeld is wel verkeerd. Om dit onafhankelijk te kunnen bepalen, zal er een trial zijn om te bepalen of er echt een straf noodzakelijk is. Nogmaals, bij extreme gevallen. XD

    Ik vraag me alleen wel af in hoeverre het eerlijk tegenover nieuwkomers die mee willen doen... Wat betreft het behouden van het speeltopic... Hmm


    I have seen my own sun darkened

    Hmm, hangt er een beetje vanaf hoeveel personages er bij zouden komen denk ik. Afgezien Ramsey's schreeuwpartij is er nog niet heel veel gebeurd.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Het topic staat inmiddels, hihi! KLIK!

    [ bericht aangepast op 1 mei 2021 - 14:30 ]


    I have seen my own sun darkened

    Werkt het met mentoren en kamerindeling weer hetzelfde ? (:

    calice schreef:
    Werkt het met mentoren en kamerindeling weer hetzelfde ? (:


    Ja, alleen zullen er nieuwe keuzes gemaakt worden en zal ik met nieuwe kamerindelingen komen. Dus Ramsey kan aan Evicka ontsnappen 😂😂


    I have seen my own sun darkened

    Wel jammer dat we nooit zullen weten welke drama uitgebroken zal zijn xd


    To the stars who listen — and the dreams that are answered