• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Isolophilia
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    • Justin • Catan
    • Andreas • Sombre
    • Brenn • Trijn
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Croweater
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    • Arianna • Frangente
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    • Cole • Catan
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    • Rhae • Croweater
    • Elsie • Catan
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Frangente
    • Thomas • Slughorn
    • Evan • Sombre
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Catan
    • Nora • Morrigann
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Frangente
    • Vinnie • Croweater
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Slughorn

    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 21:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    >> Aan de Hufflepuff-tafel <<


    'Je bent mijn held!' Lee grijnsde van oor tot oor. Zoiets kon hij makkelijk aan Theo overlaten. Beter misschien zelfs, want Lee wilde nog weleens iets vergeten. 'Dan schuif ik later wel aan!'
          Hij wierp opnieuw een blik op de Ravenclaw tafel. Eigenlijk had hij helemaal geen tijd tegen Nomad gezegd, of wel? Hij groef in zijn geheugen, maar als hij aan vanmiddag dacht, dacht hij vooral aan hoe zijn bovenlichaam tegen dat van hem had gevoeld toen hij hem een knuffel gaf. Wat er verder was gezegd, was eigenlijk alweer weggezakt. Nou ja, hij zou wel wachten tot Roman en hij opstonden en de jongen dan even aanschieten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roman Keegan

    >> Aan de Ravenclaw-tafel met Jemima, Cole en Nomad <<


    Roman wilde in ieder geval paraat staan voor wanneer Lee een troostende arm nodig had, want hij vermoeden dat de jongen dan eerder naar hem toe zou komen dan naar zijn zusje. Daarover kon hij echter niets tegen Jemima zeggen – en al helemaal niet met Nomad naast zich.
          ‘Feestjes opbreken laat ik wel aan de Prefects over,’ zei hij. Met ietwat toegeknepen ogen keek hij naar de Gryffinders. ‘Tenzij die zelf degenen zijn die zich misdragen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies

    >> Aan de Hufflepuff-tafel <<


    Vinnie had eerst naar zijn kamer willen gaan om er zeker van te zijn dat zijn spullen echt aankwamen, aangezien iemand – hij kon wel bedenken wie – vorig jaar al zijn spullen in het meer had gegooid en hij tot laat in de nacht bezig was geweest om alles er weer uit te vissen. Gelukkig stond nu wel alles netjes op zijn kamer.
          Toen hij in de grote zaal was gekomen, waren de plekken bij Lee en Theo in de buurt al bezet, waardoor hij uiteindelijk tussen wat derdejaars had moeten plaatsnemen en stilletjes zijn eten op had gegeten. Hoewel hij normaal gesproken toch al weinig zei, zat hij toch wel liever bij zijn afdelingsgenoten. Hij had gezien dat Rosalie weer terug was, wat hem liet glimlachen. Hij had het heel erg voor haar gevonden dat ze blind was geworden. Behalve een bos bloemen sturen – die ze in elk geval nog kon ruiken – had hij niet geweten wat hij voor haar kon doen, maar hij was blij dat ze nu weer aan de lessen kon gaan deelnemen.
          Tijdens de rest van het diner had hij maar een beetje naar de gesprekken om zich heen geluisterd – of dat in elk geval geprobéérd – maar hij was vooral afgeleid geweest door het meisje dat aan de Slytherin-tafel zat en waar hij al sinds de tweede klas zijn ogen niet vanaf kon houden.
          Dit was het laatste jaar dat ze samen op school zaten en ergens vond hij wel dat hij dit jaar een move moest maken. Niets groots – maar hallo zeggen zou al een hele vooruitgang zijn. Hij wilde in ieder geval proberen ervoor te zorgen dat ze voor de kerstvakantie wist dat hij überhaupt bestond. Op een spontane ontmoeting hoopte hij al zes jaar, dus inmiddels wist hij wel dat het lot hem niet heel erg gunstig gezind was en dat het toch écht vanuit hemzelf moest komen.
          Dus hij had iets bedacht, deze vakantie.
          Het opstarten van een boekenclub.
          Want ze hield van lezen – hij zag haar vaak genoeg buiten lezen, of tijdens de paar lessen die ze samen hadden, en hij hield óók van lezen en over boeken praten, dus misschien vond ze het wel leuk en zou ze komen.
          Het was een soort van plan dat zou kunnen werken.
          Om een stok achter de deur te hebben had hij in de brieven naar zijn vrienden in elk geval geschreven dat hij na de vakantie een boekenclub wilde beginnen, want waarschijnlijk had hij wel een paar duwtjes in de rug nodig.
          Tijdens de treinrit had hij zichzelf urenlang moed in gepraat – en zojuist was de moed weer als een baksteen naar zijn schoenen gezakt.
          Want Evan was terug.
          Drie jaar geleden was hij van het ene op het andere moment verdwenen – en nu zat hij weer aan de tafel. Naast Nora.
          Het was een knappe jongen, en hij was veel spontaner, dus als Vinnie ooit al een kansje had gehad, dan was dat nu verkeken. Vinnie had de twee namelijk een keer hand in hand zien lopen, dus hij wist dat er iets gespeeld had aan het einde van het derde jaar. Evan zou wel heel dom zijn als hij nu níét achter zo’n lief en knap meisje als Nora aan zou gaan, dus kon Vinnie het wel schudden.
          Hij zuchtte zachtjes, teleurgesteld in zichzelf omdat hij zo lang had gewacht.
          Hij ondersteunde zijn wang terwijl hij een beetje verloren naar haar staarde. Juist op dat moment gleed er een glimlach over haar gezicht en werd hij helemaal warm vanbinnen. Als ze ooit zo naar hem zou glimlachen… De vlinders kriebelden in zijn buik. Hij had nog nooit iemand gezien met zo’n lieve glimlach en zijn mondhoeken krulden ook omhoog.
          Zelfs al was het een beetje een domper dat haar ex-vriendje terug was, toch was hij blij voor haar. Ze vond het vast fijn dat Evan er weer was, hij twijfelde er niet aan dat ze hem had gemist.
          Tussen Vinnie en haar was het toch nooit iets geworden – dus dit was beter.
          Hij glimlachte kleintjes. Ja, hij was echt blij voor haar.
          Stilletjes schoof hij zijn voornemen om een boekenclub te beginnen weer ver weg in een al overvolle boekenkast.


    Every villain is a hero in his own mind.

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • great hall somewhere • lane & andreas
    Kyra protesteerde luid na Lane's acties. "Thornton, wees eens niet zo irritant." Ze wreef de aardbeienijs van haar neus, om het vervolgens af te vegen aan Lane's gewaad. Ze hadden in elk geval vijf flessen met drank en misschien hadden de andere Gryffindors ook wel iets. "Smoesjes smoesjes," zei ze tegen Andreas. "Als zelfs je moeder die wist te vinden, dan was de Aurors dat ook wel gelukt. Hopeloos. Je kunt wel in bijles bij mij." Ze gaf hem een klopje op zijn schouder.
          Een ondeugende twinkeling verscheen in haar ogen bij Andreas' voorstel. "Kijk dat zijn de betere plannen." Als ze betrapt werden was ze sowieso de lul, maar het was niet alsof wat strafwerk onbekend was voor haar. En er moest vast wel iemand die een geluidsdempende charm kende. "Dat kan geregeld worden. Maar... ik wil er wel iets voor terug." Wat precies wist ze nog niet, maar misschien had de jongen zelf een leuk voorstel.
          Ze keek over haar schouders om Jordyn of Raf te spotten, maar ving in plaats daarvan Roman's blik op. "Laten we het woord over het feest voorzichtig verspreiden." Kyra zette haar meest onschuldige gezicht op en zwaaide uitbundig naar de Headboy, waarna ze haar twee vrienden de Great Hall uittrok. "Jij hebt plannen dus voor vanavond, Lane?" kwam ze terug op zijn eerder opmerking. "Of ik mee wil doen hangt er wel vanaf wie je uitkiest als slachtoffer. Wie zijn je opties?"

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 17:04 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rafaël Wilson
    Aan de Gryffindor tafel


    "Zombieslijm?" vroeg hij grijnzend. Hij wist niet of hij er dat van kon maken, maar hij kon het al helemaal voor zich zien. "Kom, ik laat je zien wat voor prachtigs ik dit jaar allemaal heb weten mee te smokkelen." En dan konden ze vast hun presentje in elkaar knutselen. Rafaël kwam overeind, gaf een klap tegen Justins schouder die ergens leek te dromen, en liep voor zijn twee beste vrienden de grote zaal uit. Dat was het mooie van een enorm streberige prefect in hun zesde jaar, hij hoefde nu in ieder geval nog niets te doen. Zijn eerste nachtdienst was woensdag pas.
          Rafaël was helemaal in zijn nopjes nu hij terug was op Hogwarts. Het mocht dan zijn laatste jaar zijn, maar hij ging er zeker weten met een knal uit. De manier waarop Fred en George afscheid van de school genomen hadden, hij moest het minstens proberen dat net zo goed te doen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams
    ~ Hufflepuff eettafel ~


    Ze verloor de draad van het gesprek, toen er nog een stem bij kwam en dingen door elkaar begonnen te lopen. Maar dat maakte Rosalie allemaal niet uit. Hoewel ze op de heenweg ontzettend zenuwachtig was geweest, was dit gewoon al de moeite waard voor die hele reis. Gewoon de gezelligheid om haar heen, haar vriendinnen naast haar en de andere mensen met wie ze zo leuk kon kletsen. Ze had zelfs nu al ontzettend zin in de date die Lee voor haar zou regelen, al had ze absoluut geen idee wie die Evan was. Maar dat was de bedoeling ook natuurlijk.
          En dan had ze nog niet eens iedereen gesproken. Ze had nog niet eens de kans gehad langs de Gryffindor tafel te lopen om Justin te begroeten. En ze moest Vinnie eigenlijk ook nog even hebben. Die moest hier trouwens wel ergens zitten. Ze had de jongen niet zo goed gekend, maar hij was zo lief geweest om haar een bos bloemen te sturen, zodra ze van school was. En Rosalie had zich voorgenomen, ook al was het twee jaar later, om de jongen er alsnog voor te bedanken. (Hoewel ze dat ook per brief had gedaan, maar het gebaar had veel voor haar betekent, dus ze vond dat ze hem persoonlijk nog eens moest bedanken).
          "Hee meiden," vroeg ze aan niemand in het bijzonder. "Is Vinnie er ook? Ik wilde hem eigenlijk nog spreken."

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 18:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams

    >> Aan de Hufflepuff-tafel <<


    Lee keek de tafel langs en zag Vinnie een heel eind verderop. Hij zag er een beetje verloren uit tussen de jongerejaars en Lee vond het eigenlijk heel onaardig van zichzelf dat hij er niet aan gedacht had om een plek voor de jongen vrij te houden.
          ‘Hij zit een eind verderop. Maar als we allemaal klaar zijn met onze toetjes kunnen we wel naar de leerlingenkamer gaan? Dan trekken we hem gewoon mee.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor| With no one | Gryffindor Common Room




    De blondine was al een tijdje terug in de Common Room van haar afdeling. Ze had geen geluk gehad met een plek aan de afdelingstafel en zat in haar eentje, tussen derde en vierde jaars in. Daar had ze dus totaal geen zin in en dus was ze vroegtijdig weggegaan. Arianna was eerst bij de Astronomy Tower geweest om een sigaret te roken, voordat ze uiteindelijk in de Common Room was beland.

    Momenteel lag ze verveeld op de bank, met haar benen over de rug leuning en op de kop hangend. Haar vrienden en jaargenoten zouden toch ieder moment wel moeten komen. Hoopte ze.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Blythe Carmichael

    'Ik denk dat het hele gebouw wat te groot is voor vanavond,' grinnikte ze. 'Maar ik zal proberen een goede route te bedenken.' Stiekem was ze daar in haar hoofd al mee bezig geweest sinds ze wist dat Rhae in Ravenklauw was gekomen; ze had het al helemaal uitgestippeld. 'Morgen kunnen we buiten wel laten zien. Dit zijn de trappen - onze leerlingen kamer bevindt zich nogal hoog in één van de torens, dus ik hoop dat je conditie een beetje oké is - maar daar gaan we straks omhoog. Laten we een kort rondje langs de lokalen gaan.' Ze liep hen voor door de gangen. 'Hier krijgen we les, in deze kamers. Maar deze zijn niet zo interessant - dit is van Geschiedenis en deze van Oude Runen - maar kijk. Deze is al een stuk leuker; Verweer tegen de Zwarte Kunsten.'

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 21:13 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Tilly, Rosalie en Lee



    Novalie had ook gekeken voor Rosalie, maar Lee was sneller geweest. Ze nam de laatste happen van haar toetje en wachtte rustig tot de anderen ook klaar waren. Ze was eigenlijk wel toe aan de rust van de common room. Het geluid hier in de zaal was behoorlijk en ze verlangde om gewoon even met een boek rustig op haar bed te zitten. Ze kwam overeind en hielp Rosalie ook zonder brokken overeind te komen.
          "Nou, om eerlijk te zijn, verlang ik wel naar een lekkere stoel bij de haard," zei ze tevreden tegen Rosalie. Tilly sloot achter hen aan en gezamenlijk liepen de meiden naar de deur, waar ze wachtte op Lee, Theo en Vinnie om ook mee terug te gaan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin | Beater | With Nora, Thomas, Evan | Slytherin table




    Hij toverde zijn meest goede (en neppe) glimlach op zijn gezicht voor Nora, ook al had ze aan zijn haar gezeten.
    ''Ik ga mee.'' gaf hij als antwoord op Thomas zijn vraag. Vervolgens keek hij naar Evan die aan hen vroeg of ze zo nog zouden drinken. ''Absoluut, we moeten de eerste avond mooi inluiden. Doe je mee?''

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 21:13 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Theseus Owen Scamander
    Seventeen years old | Hufflepuff | Captain & Chaser & Prefect | With the Hufflepuffs | Great Hall Door




    Toen hij zijn ijs op had zag hij Novalie, Tilly en Rosalie bij de deur van de Great Hall staan en hij ging ervan uit dat ze naar de Common Room zouden gaan. Dus hij stond op en liep naar de dames toe. ''Toe aan rust en stilte, hm?'' Ook Theo bleef staan om nog te wachten op Lee en Vinnie. Ondertussen voerde hij de muis die nog in zijn zak zat wat brood.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Tilly, Rosalie en Theo



    "Theo," fluisterde ze Rosalie naast haar snel toe. Het meisje knikte. Novalie vond het maar lastig voor Rosalie dat ze weer aan iedereen voorgesteld moest worden. Het was net alsof ze nieuw was, terwijl ze er gewoon bij hoorde toch? Novalie was in ieder geval blij Theo weer te zien en begroette hem met een nogal onhandige knuffel langs zijn zij. Ze had hem best gemist van de zomer. "Ja, ik verlang onderhand stiekem wel naar mijn eigen bed of een stoel bij de haard." Novalie glimlachte Theo even toe. Novalie was stiekem maar wat blij dat Theo de andere prefect in Hufflepuff was, in ieder geval iemand die niet compleet over haar heen walste. "Leuk je weer te zien. Hoe was je vakantie?"

    [ bericht aangepast op 29 mei 2021 - 7:41 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    EVANDER | EVAN | HALE
    arriving a little late | Slytherin table | Nora, Thomas, Marcus

    Nora keek tevreden en glunderde Evan's kant op, waarna ze het boek weer terug gaf. Het boek verdween al weer snel in zijn gewaad. Evan knipoogde Nora's kant op na haar vraag over één van zijn aanraders.
          'Komt voor elkaar,' bevestigde hij dan ook. Na mijn vraag over het drinken begon Nora over thee, waarop Evan snel nee schudde. Marcus had de vraag echter wel goed begrepen en nodigde Evan dan ook uit voor wat gezelligheid om de avond in te luiden.
          'Dat klinkt als een goed idee, Slytherin common room?' vroeg hij dan ook aan Marcus. Het maakte Evan niet zo veel uit waar het zou plaatsvinden, hij wilde echter wel eerst even alleen zijn met Nora. Hij vond het maar ongemakkelijk op deze manier.
          'Nora, heb je zin om eerst even een frisse neus te halen voor we aan de drank beginnen?' Vroeg Evan dan ook lomp. De woorden schoten eigenlijk een beetje uit zijn mond, hij had dat best iets subtieler kunnen vragen. Straks dacht Marcus ook dat hij mee kon..
          'Met z'n tweeën...' Vervolgde hij nog.


    - thank you for existing -

    Lee Williams

    >> Aan de Hufflepuff-tafel <<


    ee grinnikte zacht toen hij achter Vinnie stond en de jongen dromerig naar de Slytherin-tafel zat te staren. Dat deed hij al jáááren, maar Lee wist dat zijn vriend in de stress zou schieten als hij wist dat het zo duidelijk van zijn gezicht te lezen was dat hij een mega crush op Nora had, dus hij had er nooit iets over gezegd.
          ‘Hé Vinnie.’ Hij legde zijn handen op de schouders van de jongen en gaf een kneepje. Het liefst trok hij hem in een knuffel, maar hij wist dat Vinnie dat niet prettig vond en hield zich in. ‘Kom je mee naar de leerlingenkamer? We gaan een feestje voor Rosalie vieren!’
          De jongen keek over zijn schouder. Er trok een blos over zijn wangen.
          Na al die jaren was er nog steeds een piepklein vlindertje dat in zijn buik ronddwarrelde bij het zien ervan. Toentertijd had hij niet doorgehad dat bijna iedereen Vinnie deed blozen.
          ‘Ja, dat is goed.’
          Hij klom van de bank en glimlachte zenuwachtig.
          Lee had soms wel met de jongen te doen, die zo ongeveer overal zenuwachtig van werd. ‘Wanneer ga je met je boekenclub beginnen? Ik heb er onwijs veel zin in!’
          Eerlijk gezegd las hij nooit boeken – daar had hij helemaal geen concentratie voor. Hooguit comics. Maar hij wilde zijn vriend steunen en zou zich wel voor hem door een boek worstelen.
          ‘Euh, ik weet nog niet of ik dat wel ga doen,’ mompelde de jongen.
          ‘Natuurlijk wel. Het is echt een leuk idee, ik kan heel wat mensen bedenken die mee willen doen.’
          ‘Misschien kan iemand anders het dan doen,’ zei hij zacht.
          Lee gaf hem een schouderduwtje. ‘Nope – soms moet je gewoon dingen doen die je spannend vindt, anders bereik je nooit wat in het leven. Je kan het best en het wordt hartstikke leuk. Speaking of spannende dingen – ik ga zo mijn crush vertellen dat ik hem leuk vind. Dát is pas zenuwslopend. Met mijn kraaienstem ga ik een serenade opvoeren – ik lijk wel gek.’ Hij stak zijn tong uit. ‘Maar hé, het idee is romantisch.’ En de jouwe ook. Want hij wist heus wel dat Nora de reden was dat hij een boekenclub wilde starten. Als iemand dat voor hem zou doen… Hij vond het megaschattig. ‘En daar gaat het om. En jouw idee voor een boekenclub is superleuk, dus dat moet je gewoon uitvoeren. Ik help je wel.’
          Vinnie knikte aarzelend. Ze waren bij de deuren aangekomen. Het praten over Nomad had hem er aan herinnerd dat hij nog even langs moest gaan.
          ‘Ik ben alleen vergeten een tijd te zeggen tegen Nomad, dus dat ga ik nu doen. Ik zie je zo wel!’ Hij gaf hem een subtiel duwtje naar de anderen toe, waar hij verlegen aansloot. Daarna liep Lee naar de tafel van de Ravenclaws.
          ‘En, zijn jullie al uitgegeten?’ Hij leunde met zijn onderarmen op zowel een schouder van Roman als van Nomad. Ondanks zijn op hol geslagen hart, keek hij de laatste aan. ‘Hoe laat kan ik mijn nieuwe gitaarkunsten aan je showen?’


    Every villain is a hero in his own mind.