• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Isolophilia
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    • Justin • Catan
    • Andreas • Sombre
    • Brenn • Trijn
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Croweater
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    • Arianna • Frangente
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    • Cole • Catan
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    • Rhae • Croweater
    • Elsie • Catan
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Frangente
    • Thomas • Slughorn
    • Evan • Sombre
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Catan
    • Nora • Morrigann
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Frangente
    • Vinnie • Croweater
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Slughorn

    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 21:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Theseus Owen Scamander
    Seventeen years old | Hufflepuff | Captain & Chaser & Prefect | With Lee | Hufflepuff table




    De slok pompoensap die Theo net dronk kwam in het verkeerde keelgat terecht door de het antwoord van Lee. Toen hij eindelijk klaar was met verstikken en hoesten, waren zijn wangen niet alleen rood gekleurd door dat. Hij dacht even na, voordat hij antwoordde.
    ''Ik...eh..'' begon hij, langzaam sprekend om zo weinig mogelijk te stotteren. ''Ik weet niet waar je het over hebt.'' loog hij en hij nam snel nog een slok pompoensap.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Lee Williams

    >> Aan de Hufflepuff-tafel <<


    Lee wilde zeggen dat hij dan toch écht wat aan die wangen moest doen, maar hij begreep ook wel dat niet de hele tafel daarvan op de hoogte hoefde te zijn.
          ‘Dan heb ik het vast verkeerd gezien.’ Hij grijnsde scheef. ‘Maar zo niet – your secret is safe with me.’ Hij gaf een knipoog en trommelde op de tafel.
          Oh ja – hij was hier om te eten.
          Hij had zoveel gekletst dat hij amper aan eten was toegekomen, al kon dat ook komen omdat hij geen afleiding had als hij niet praatte, en dan werd hij weer zenuwachtig voor straks en kon hij toch geen hap door zijn keel krijgen.
          Maar ijs ging vast wel goed.
          IJs ging er altijd in.
          Hij pakte een bak chocolade-ijs en begon die op zijn bord over te hevelen.
          Stiekem schoot hij toch weer even een blik naar de Ravenclaw tafel. Nomad was met niemand aan het praten en staarde een beetje afwezig voor zich uit. Lee beet op zijn lip, weer voelde hij de drang opkomen om de jongen een knuffel te geven.
          Zou hij zich vanavond beter voelen?
          Als Lee hem had verteld dat hij verliefd op hem was?
          Er ging weer een zenuwachtige kriebel door zijn buik.
          Vast wel. Hij moest gewoon positief blijven. Er was geen enkele reden om te denken dat Nomad hem niet leuk vond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roman Keegan

    >> Aan de Ravenclaw-tafel met Jemima, Cole en Nomad <<


    ‘Hmm, niets wat anders was dan de voorgaande jaren. Alhoewel – Lee en Mavis zijn gek van die nieuwe winkel van Fred en George, ik denk dat ze hem wel tien keer bezocht hebben en zo ongeveer alles bij ons thuis hebben uitgeprobeerd. Dus het was weer een gezellige chaos,’ zei hij met een grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Theseus Owen Scamander
    Seventeen years old | Hufflepuff | Captain & Chaser & Prefect | With Lee, Tilly | Hufflepuff table




    ''Verkeerd gezien ja.'' zei Theo terwijl hij knikte. Wat een grap. Hij volgde Lee zijn voorbeeld in ijs pakken en legde zijn tekenblok veilig aan de kant.
    Met een bezorgde blik keek hij Lee aan toen de jongen naar de Ravenclaw keek en op zijn onderlip beet.
    ''Zijn er nog plannen gemaakt voor vanavond?'' vroeg hij aan Lee, in de hoop hem iets af te leiden. Meestal was er wel iets geplant door en met zijn medestudenten van Hufflepuff.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Lee Williams

    >> Aan de Hufflepuff-tafel <<


    Lee voelde dat hij begon te blozen. ‘Ik heb privéplannen gemaakt,’ gaf hij toe. ‘Maar dat duurt niet de hele avond. En eigenlijk verdient Roos wel een last-minute welcome home feestje met de hoogtepunten van de afgelopen twee jaar!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    EVANDER | EVAN | HALE
    arriving a little late | Slytherin table | Nora, Thomas, Marcus

    Evan wist niet helemaal wat hij moest vinden van Casper's reactie. Hij had toch wel iets meer dan een knikje verwacht. Van Thomas en Marcus kreeg hij wel woorden als begroeting, waardoor hij met een bescheiden glimlach naar de heren keek. Marcus vroeg zelfs hoe het ging.
          'Het gaat wel, moet nog even wennen.' Kwam er dan ook onverschillig uit. Het leek erop dat Thomas al klaar was met het eten en was van plan te vertrekken. Evan knikte zijn kant op als een soort afscheid. Op het moment dat Evan even niet Nora's kant op staarde, boog ze over de tafel heen en plukte ze het boek uit Evan's gewaad. Evan was net niet vlug genoeg om het boek terug te pakken, Nora had al gelezen wat er op de kaft stond. Haar ogen leken een seconde te sprankelen, wat een opgelucht gevoel gaf.
          'Tuurlijk ben ik het gaan lezen,' zei Evan trots. 'Ik ben hem nu de tweede keer aan het lezen, ik wilde er wat aantekeningen in zetten voor ik hem terug gaf...' Evan's stemgeluid ging iets omlaag, niet heel de Slytherin tafel hoefde dit gesprek mee te krijgen. Tijdens deze enkele minuten is Casper van de tafel verdwenen. Dat heeft hij knap gedaan, Evan had niks doorgehad.
          'Gaan we straks nog wat drinken?' Vroeg Evan zowel aan Nora als aan Marcus en Thomas.


    - thank you for existing -

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | Gryffindor table | with Lane

    Ah, zijn nichtje trok op met de meiden van Ravenclaw. Dat is goed nieuws. Andreas vond het altijd zo sneu als mensen als een verdwaalde puppy door de school moeten de eerste weken. Al gold dat niet voor de eerstejaars, die konden de rambam krijgen. Maar ouderejaars, daar had Andreas dan nog wel medelijden mee.
          'Ah, dat is mooi. Ze lijkt me een leuke meid.' Zei Andreas een beetje plagerig in de hoop Lane een beetje uit te lokken. Natuurlijk zou hij niet zomaar familie van Lane daten, dat ligt gevoelig. Maar toch was het leuk om er over te grappen. Lane woof het idee over de sterrentoren weg, wat ook wel begrijpelijk was. Dan moest het maar in de kamer, iets minder sensationeel, maar wel minder vragen om problemen. Voor Andreas zijn kippeboutje op had kwam Lane met het geweldige idee om hem te peren.
          'Dat lijkt me een strak plan,' sprak Andreas met zijn mond vol terwijl hij met het afgekluifde kippenbotje richting Lane wees. Andreas slikte het laatste stuk kip door en liet het botje op het bord liggen. Hij spoelde nog even na met wat pompoensap en keek de zaal even rond.
          'Laten we gaan,' zei hij dan ook terwijl hij opstond en richting de uitgang liep.


    - thank you for existing -

    Lane Favian Thornton
    Seventeen      •       Gryffindor      •       @ Gryffindor table      •       with Andreas

          Met een speelse grijns keek hij zijn vriend aan. "Hm, dat zusje van jou ziet er anders ook niet verkeerd uit." Lane blikte kort naar de hufflepuff tafel waar de blondine nog zat. Zijn zusje daten zou echt off limits zijn, zelfs voor Lane. Al kon hij niet ontkennen dat ze geen mooie verschijning was. "Jammer voor haar dat ze zo'n lelijke broer heeft." beet hij Andreas toe terwijl zijn blik over de opeens bijna lege ravenclaw tafel ging; Rhae was verdwenen. Gelukkig was Blynthe ook van tafel verdwenen dus stelde hij zichzelf gerust met de gedachten dat ze vast bij elkaar waren. Lane richtte zijn aandacht weer op Andreas die zijn plan op prijs stelde en al snel stonden ze beide op. De twee liepen naar de uitgang. "Oke, ben je nu al van plan te gaan drinken of vanavond pas?" vroeg hij Andreas



    "I choose being real over being perfect."


    • Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. •

    Theseus Owen Scamander
    Seventeen years old | Hufflepuff | Captain & Chaser & Prefect | With Lee, Tilly | Hufflepuff table




    ''Oh absoluut.'' stemde hij in. ''Dan zal ik zo wel wat drank en alles regelen.'' Hij nam een hap van zijn ijs. ''Zo kan jij je focussen op je privéplannen.'' Het waren niet zijn zaken, dus hij ging zich er ook niet mee bemoeien.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | Gryffindor table | with Lane

    De opmerking over Rosalie had Andreas natuurlijk al lang zien aankomen. Hij had ook niet anders verwacht na zijn opmerking over Rhae.
          'Pas maar op jij,' zei hij dan ook semi-uitdagend. Lane grapte nog over het uiterlijk van Andreas, waardoor hij diep beledigd keek en met zijn hand naar zijn hart greep.
          'Dat deed pijn Lane, ik voel het steken...' Sprak de drama queen vol overtuiging. Na het weglachen van de pijn verdwenen de heren uit de hal. Lane's vraag zorgde ervoor dat Andreas even heel bedenkelijk keek. Alsof hij de stelling van pythagoras een nieuwe betekenis wilde geven. Allemaal schijn uiteraard, want natuurlijk wilde Andreas direct wat drinken.
          'Wat is dat nou voor vraag Lane,' kwam er dan ook beledigd over zijn lippen. 'Alhoewel, ik heb maar één fles mee kunnen smokkelen dus we moeten een beetje zuinig aan doen. Tenzij jij ook wat hebt meegesmokkeld natuurlijk.' Langzaam maar zeker begon Andreas al enthousiast te ratelen over de taferelen. 'Oh en we kunnen anders eventueel mengen met de andere huizen, die gaan vast ook iets doen.' Stelde hij voor. 'Gaat je nichtje nog wat doen met de meiden van Ravenclaw?'


    - thank you for existing -

    JEMIMA GAUTHIER
    ravenclaw • ravenclaw table • roman, nomad & cole
    "Je hebt het overleeft, zo te zien, dus dat scheelt," glimlachte Jem. "Die winkel van hun gaat jullie ook nog wat kopzorgen opleveren denk ik." De meeste grapjes waren onschuldig, maar het kon ook voor behoorlijk wat chaos gaan zorgen. Jem keek toe hoe meerdere studenten de zaal begonnen te verlaten. "Dus... ga je vanavond ook voor strenge Headboy spelen en feestjes opbreken, of heb je andere plannen?"


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • great hall somewhere • lane & andreas
    Toen het eten op tafel verscheen, was Kyra al snel te afgeleid om nog fatsoenlijk mee te doen aan gesprekken. Multitasken was niet een van haar talenten, bleek wel weer. Slechts half kreeg ze mee hoe Jordyn en Rafael weer iets aan het plannen waren. Als die jongen zelf geen prefect was, had hij waarschijnlijk het dubbele aantal nablijfuurtjes gehad.
          Na een tijdje maakte het hoofdmaal plaats voor de desserts en Kyra was een groot gelover van de toetjesmaag. Vanuit haar ooghoeken zag ze Andreas en Lane samen smoezen, waarna het tweetal de tafel verliet. Twijfelend keek Kyra van de toetjes naar de jongens. Uiteindelijk schepte ze een hele lading met zoetigheid in haar bakje, om met haar voorraad aan eten achter ze aan te lopen.
          "Ik heb ook nog een fles of twee," voegde ze zich in het gesprek. "Hallo, idioot." Ze porde Lane met haar elleboog. "En Andreas, ik ben diep teleurgesteld dat je slechts één fles hebt. Dat moet je later maar goed maken. Maar okay, feestje dus? Ik heb een goede bodem opgebouwd zonet. Gryffindor common room, of jullie kamer? Raf wil vast ook wel meedoen, en Jordyn. Leeg les lokaal valt vast ook wel te regelen. Wat minder ongemakkelijk als een van jullie een meisje of jongen mee terug wilt nemen en een kwart van de klas in je slaapkamer staat."

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 0:01 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • slytherin table • marcus, thomas, and evan
    Nora keek stilletjes toe hoe Casper de tafel verliet, zonder een woord te zeggen. Ergens had ze verwacht hij wel íéts tegen Evan zou zeggen, ondanks dat ze wist dat de twee jongens geen contact hadden gehad de afgelopen drie jaar. Haar tanden drukten in haar onderlip bij het zien van zijn eenzame gestalte tegen de volle zaal, maar ze durfde niet achter hem aan te gaan. Met een lichtelijk schuldgevoel in haar lichaam focuste ze zich weer op de rest.
          "Twee keer zelfs?" herhaalde Nora, haar ogen groot. Het deed nog wel een beetje pijn om de staat van het boek te zien. "Ik waardeer je enthousiasme," lachte ze. De verleiding was groot om al te spieken wat hij geschreven had, dus ze gaf het boek snel terug. Ze keek er nu al naar uit om zijn notities te lezen. "Ik wil ook een van jouw aanraders lezen."
          Bij zijn vraag gleed haar blik naar Marcus en zijn vriend. Normaal deed ze niet echt mee aan drinken. Nora kon Daphne's stem haast al in haar hoofd horen, dat ze nu in haar laatste jaar zat en wel wat meer actie mocht ondernemen, met name op bepaalde gebieden. Haar hoofd werd al rood bij de gedachte alleen al. "Ik denk het? Ik eh, neem aan dat je niet thee drinken bedoeld?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lane Favian Thornton
    Seventeen      •       Gryffindor      •       @ Great hall      •       with Andreas & Kyra

          Lane hief zijn handen omhoog alsof hij zich overgaf en keek Andreas met een quasi-verdrietige blik aan. "Het spijt mij ontzettend, lelijkerd" grapte hij en er verscheen opnieuw een vermakelijke grijns op zijn gezicht. Net toen hij Andreas wilde vertellen dat hij geen idee had van de plannen van de Ravenclaw afdeling, werd hij onderbroken door de bekende stem van zijn beste vriendin; Kyra. Met een grijns keek hij naar de brunette die zich bij hen had gevoegd, nog met het dessert in haar handen. Lane stak zijn vinger in de zoetige substantie en stak deze vervolgens in zijn mond. "Mmm, dat smaakt goed." zei hij en liet zijn arm op haar schouder rusten. Vervolgens verhaalde hij de handeling met zijn vingers door haar dessert en probeerde wat van de zoete substantie op haar neus terecht te laten komen. Instemmend knikte hij naar Andreas toen Kyra zei dat hij het moest goedmaken. "Helemaal mee eens." Zelf had hij ook twee flessen met alcoholische drank kunnen meesmokkelen in zijn baggage, verstopt tussen zijn boxershorts. Opnieuw knikte hij toen de brunette opperde om een leeg klaslokaal te regelen. Voor het geval Lane nog behoefte had om er een heftige, eerste nacht van te maken, en met allemaal feestende leerlingen in zijn kamer zou daar weinig van terecht komen. "Jij bent altijd welkom om te kijken" vertelde hij haar met een knipoog. " Of mee te doen uiteraard." Lane richtte zijn blik ook even op Andreas. "Jij natuurlijk ook, we don't want you to miss out on all the fun."



    "I choose being real over being perfect."

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 0:51 ]


    • Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. •

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | Gryffindor table | with Lane&Kyra

    Voor Lane en Andreas de gang uit waren, voegde zich een ander individu in het gesprek. Er ontstond een glimlach op Andreas zijn gezicht toen hij hoorde over de flessen drank die de dame en heer mee hadden kunnen smokkelen. Echter verdween de glimlach al snel bij het horen van de teleurstelling.
          'Ja goed mop, mijn moeder wilde leuk een afscheidsbriefje in mijn koffer doen en daar lagen de flessen in dus ik ben gewoon ontzettend hard genaaid net voor ik weg ging.' Bracht Andreas dan ook brommend uit. Hij baalde er ontzettend van, maar goed, hij had één fles muggle drank mee kunnen smokkelen. Whiskey, goed spul. Kyra begon over een leeg schoollokaal of de commonroom, pff, saai. Nee, Andreas had zin in gekkigheid.
          'Wat dachten jullie van de prefects badkamer, we kunnen het wachtwoord vast van iemand krijgen, hmm, Kyra?' Er stond een vuile grijns op Andreas zijn gezicht. Hij had er nu al zin in. Zijn rug was ontzettend stijf van die rot trein, dus hij kon wel een warm bad gebruiken. Andreas blikte even op de arm die Lane om Kyra heen had geslagen, waardoor er wat begon te prikkelen bij Andreas. Hij zag Kyra wel zitten, maar het was natuurlijk de beste vriendin van Lane. Lastige situatie.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 12:22 ]


    - thank you for existing -